Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenlover101

Buitenkweek Cbd + Thc Planten Voor Olie

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben een CBD & THC olie gebruiker voor diverse kwaaltjes. Ik gebruik dit dagelijks wat op zich best wel een kostbaar verhaal is.

 

Daarom wil ik er in 2017 voor zorgen dat ik zelfvoorzienend word. Aangezien het hele wietgebeuren een onbekende wereld voor mij was, heb ik me na laatstgenoemde besluit goed ingelezen op diverse, maar toch voornamelijk, dit forum.

 

Omdat mij nog lang niet alles volledig helder is heb ik wat vragen voor jullie, waar jullie hopelijk het antwoord op of jullie mening over hebben.

 

Om te starten zit ik met het volgende:

  • Ik gebruik nu 2 soorten olie: 20% CDB mix en 20% THC olie mix (de rest van de flesjes is 'gewone' olie). Moet ik me nou enkel focussen op een sterke CBD + een sterke THC soort of zijn er ook sterke CBD/THC planten?

  • Ik zie diverse soorten die claimen een 'goede' buitenplant te zijn. Een aantal zie ik bij sommige verslagen van medeleden vaker positief voorbij komen. Ik ben erg benieuwd wat jullie mij zouden adviseren met de gewenste doelen in het achterhoofd.

  • Ik lees ook wel eens dat er CBD uit de zgn vezelhennep gehaald wordt. Ik lees vaak dat deze waarden veel te laag zijn, heeft iemand hier ervaring mee?

  • Is het verstandig te gaan voor een regulair of een auto of juist beide om voor zekerheid te gaan en een eerdere oogst te hebben?

  • Ik heb ongeveer 500 gram wiet nodig per jaar, red ik dat met 5 planten?

  • Maakt het nog veel uit of ik voor een indica of sativa soort ga? Ik heb trouwens geen idee van welke soort plant de olie is die ik nu heb.

 

Een hoop vragen, maar ook al heb je maar één tip over 1 punt dan hoor ik het al graag!

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Edited by Greenlover101

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je eerst duidelijk hebben hoeveel je gebruikt. Aan de hand daarvan weet je hoeveel plantjes je ongeveer moet kweken. En dat bepaalt je opstelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je eerst duidelijk hebben hoeveel je gebruikt. Aan de hand daarvan weet je hoeveel plantjes je ongeveer moet kweken. En dat bepaalt je opstelling.

 

Ik gebruik zoals boven beschreven ongeveer 500 gram wiet per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey greenlover101, er zijn leuke 1:1 cbd/thc soorten op de markt.

Persoonlijk raad ik een autoflower aan voor een beginner.

Er kan weinig mis gaan en je ziet je plantje zeer snel door alle fases heen lopen wat ook weer leuker is...

 

Je kan eventueel ook gewoon wat planten met een redelijk thc% en je cbd olie gewoon blijven kopen (ben me niet bewust van de prijzen) en dan deze mengen met je eigen thc olie.

 

Met 500gr bedoel je dan 500gr bruikbaar plantmateriaal? Met 5 reguliere planten zeer goed haalbaar met de xl variëteit autoflower gaat het erom spannen maar niet onmogelijk.

 

Heb je al besloten op welk medium je gaat kweken? Aarde, kokos, misschien volle grond? Na je dat en een soortje hebt uitgekozen kan je eens gaan rondkijken naar voeding.

 

Wens je alvast succes het zijn nog een paar koude maanden om na te denken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey greenlover101, er zijn leuke 1:1 cbd/thc soorten op de markt.

Persoonlijk raad ik een autoflower aan voor een beginner.

Er kan weinig mis gaan en je ziet je plantje zeer snel door alle fases heen lopen wat ook weer leuker is...

 

Je kan eventueel ook gewoon wat planten met een redelijk thc% en je cbd olie gewoon blijven kopen (ben me niet bewust van de prijzen) en dan deze mengen met je eigen thc olie.

 

Met 500gr bedoel je dan 500gr bruikbaar plantmateriaal? Met 5 reguliere planten zeer goed haalbaar met de xl variëteit autoflower gaat het erom spannen maar niet onmogelijk.

 

Heb je al besloten op welk medium je gaat kweken? Aarde, kokos, misschien volle grond? Na je dat en een soortje hebt uitgekozen kan je eens gaan rondkijken naar voeding.

 

Wens je alvast succes het zijn nog een paar koude maanden om na te denken ;)

 

 

Hoi alkaline, bedankt voor je reactie.

 

Ik heb de THC & CBD gescheiden nodig, mijn vrouw gebruikt het ook maar dan enkel de CBD. Ik kan dus niet kiezen voor een 1:1 soort.

 

Wat bedoel je met dat ik de planten kan kopen? Bij de koffieshop? Dat komt iig niet uit, er zit 20 gram wiet in 10 ML olie, daar zou ik bij de koffieshop denk ik 200,- voor neer moeten leggen en dan moet ik het nog maken. Gelukkig kost het kant en klaar een stuk goedkoper.

 

Ik ga de planten in de volle grond zetten.

 

Kan ik nog wat THC & CBD uit de plant zelf halen (dus los van de toppen), zo ja, hoeveel denken jullie?

 

Ik ga deze winter inderdaad goed gebruiken om alles uit te zoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel de zaden niet de wiet zelf ;)

De suikerblaadjes rond de toppen zijn hier even goedvoor als de toppen zelf, in het gewone blad en stengels,wortels zitten ook deze stoffen maar in zulke kleine percentages dat het niet de moeite is.

 

Edit:

Heb men registers nog eens opengetrokken op zoek naar een cbd only soort voor je

(vezelhennep + strains die nog niet helemaal op punt staan)

 

Algemene details Finola hennep

Voorheen bekend als FIN-314 hennep

Dioecious (tweehuizig) hennepras

Rijk gehalte aan cannabidiol (CBD)

Bij een te lange bloei worden hogere concentratie THC gevormd

Vrij korte planten van gemiddeld 150 - 180 cm

Aanvang bloeiperiode: Na 25 tot 35 dagen

Snelrijpende hennepbloemen

Beste zaaiperiode: Van half mei tot begin juni.

 

En dan nog 2 cbd only strains die nog niet volledig op punt staan:

25-50% heeft hogere thc percentage

Cbd crew

Cbd therapy 8%cbd 0,35%thc

 

DC Botanicals

25-40% hoger thc of 1:1 verhouding

Dutch Charlottes Web (ook wel hippies disappointment genoemd)

 

Hoop dat je hier wat aan hebt

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai

 

Zoals eerder gezegd neem autoflowers , je kan dan 2 x oogsten . En 2 x 5 planten is toch 10 .

Planten of zaadjes pas na ijsheiligen ( 15 mei ) naar buiten . Kans op nachtvorst is dan minimaal .

 

Ik zou 5 verschillende autoflowersoorten nemen ( 1 of 2 met weinig thc , voor je vrouw ) de ene plant is beter voor de ene kwaal en een andere plant voor een andere kwaal , nu krijg je een olie die goed is voor meer kwaaltjes .

Begin mei de zaadjes binnenshuis ( vensterbank ) ontkiemen , wel een extra lampje erboven zodat ze aan 18 tot 20 uur licht per dag komen . Dan 15 mei bij rustig weer naar buiten , maak van een plastic frisdrankfles een koker en plaats deze over het plantje voor wat beschutting , het plantje is nog teer .

Je kan dan met een AF van 10 weken half of eind juli oogsten , als je dan 2 weken eerder weer 5 zaadjes laat ontkiemen kan je in september weer oogsten .

 

Maak 2 weken voor het buiten planten de grond al klaar , omspitten , bemesten .

Zorg voor een verdekte plek , zodat niet iedere voorbijganger je planten ziet . De blowende medemens wil nog wel eens s'nachts langskomen als je planten oogstklaar zijn .

Als de planten gaan bloeien gaan ze ook flink stinken ( de ene soort wat meer dan de ander ) je directe buren kunnen gaan klagen , misschien ze van te voren inlichten over het hoe of wat .

Beestjes en ongedierte , herten hazen konijnen en muizen houden ook van wiet . Ook slakken zijn voor een kleine wietplant fataal . Dus denk hierover na en tref voorzieningen .

Als je planten gezond zijn zijn ze ook minder vatbaar voor spint meeldauw trips enz. bovendien zijn er buiten natuurlijke vijanden van deze etters .

 

Mocht je in een huurhuis wonen begin er dan niet aan , je wordt bij ontdekking meestal je huis uit gegooid , of toestemming vragen voor je begint .

 

Kijk ook eens op deze site : http://www.mediwietsite.nl/

 

Hai

Edited by Haipaaltje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel je vraag eens aan de @NAW-crew, die kunnen je alles vertellen over dit onderwerp.

@Poldergrower of @Rhino CBD helpen je graag!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel de zaden niet de wiet zelf ;)

De suikerblaadjes rond de toppen zijn hier even goedvoor als de toppen zelf, in het gewone blad en stengels,wortels zitten ook deze stoffen maar in zulke kleine percentages dat het niet de moeite is.

 

Edit:

Heb men registers nog eens opengetrokken op zoek naar een cbd only soort voor je

(vezelhennep + strains die nog niet helemaal op punt staan)

 

Algemene details Finola hennep

Voorheen bekend als FIN-314 hennep

Dioecious (tweehuizig) hennepras

Rijk gehalte aan cannabidiol (CBD)

Bij een te lange bloei worden hogere concentratie THC gevormd

Vrij korte planten van gemiddeld 150 - 180 cm

Aanvang bloeiperiode: Na 25 tot 35 dagen

Snelrijpende hennepbloemen

Beste zaaiperiode: Van half mei tot begin juni.

 

En dan nog 2 cbd only strains die nog niet volledig op punt staan:

25-50% heeft hogere thc percentage

Cbd crew

Cbd therapy 8%cbd 0,35%thc

 

DC Botanicals

25-40% hoger thc of 1:1 verhouding

Dutch Charlottes Web (ook wel hippies disappointment genoemd)

 

Hoop dat je hier wat aan hebt

 

Dankjewel voor de info alkaline!

 

Ik heb nog wel een paar vragen hierover:

 

- Wat bedoel je met strains die nog niet helemaal op punt staan?

- Welk percentage CBD heeft de Finola ongeveer, ik heb er op gezocht maar ik kon het niet vinden.

- Wat bedoel je hiermee: '25-50% heeft hogere thc percentage'

- En hiermee: '25-40% hoger thc'

 

Ik hoop weer van je te horen! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai

 

Zoals eerder gezegd neem autoflowers , je kan dan 2 x oogsten . En 2 x 5 planten is toch 10 .

Planten of zaadjes pas na ijsheiligen ( 15 mei ) naar buiten . Kans op nachtvorst is dan minimaal .

 

Ik zou 5 verschillende autoflowersoorten nemen ( 1 of 2 met weinig thc , voor je vrouw ) de ene plant is beter voor de ene kwaal en een andere plant voor een andere kwaal , nu krijg je een olie die goed is voor meer kwaaltjes .

Begin mei de zaadjes binnenshuis ( vensterbank ) ontkiemen , wel een extra lampje erboven zodat ze aan 18 tot 20 uur licht per dag komen . Dan 15 mei bij rustig weer naar buiten , maak van een plastic frisdrankfles een koker en plaats deze over het plantje voor wat beschutting , het plantje is nog teer .

Je kan dan met een AF van 10 weken half of eind juli oogsten , als je dan 2 weken eerder weer 5 zaadjes laat ontkiemen kan je in september weer oogsten .

 

Maak 2 weken voor het buiten planten de grond al klaar , omspitten , bemesten .

Zorg voor een verdekte plek , zodat niet iedere voorbijganger je planten ziet . De blowende medemens wil nog wel eens s'nachts langskomen als je planten oogstklaar zijn .

Als de planten gaan bloeien gaan ze ook flink stinken ( de ene soort wat meer dan de ander ) je directe buren kunnen gaan klagen , misschien ze van te voren inlichten over het hoe of wat .

Beestjes en ongedierte , herten hazen konijnen en muizen houden ook van wiet . Ook slakken zijn voor een kleine wietplant fataal . Dus denk hierover na en tref voorzieningen .

Als je planten gezond zijn zijn ze ook minder vatbaar voor spint meeldauw trips enz. bovendien zijn er buiten natuurlijke vijanden van deze etters .

 

Mocht je in een huurhuis wonen begin er dan niet aan , je wordt bij ontdekking meestal je huis uit gegooid , of toestemming vragen voor je begint .

 

Kijk ook eens op deze site : http://www.mediwietsite.nl/

 

Hai

 

Thx voor alle tips Haipaaltje, dat waardeer ik enorm!

 

Heb je nog voorkeuren/tips voor bepaalde autoflowers die veel CBD danwel THC opleveren?

 

Ik heb een vrijstaand huis met een stuk land erbij zonder buren, dus kans op ontdekking is minimaal ;-)

Wel loopt er 100 vanaf de plek een fietspad, is het mogelijk dat mensen dit gaan ruiken wanneer de planten in bloei staan?

 

Stel je vraag eens aan de @NAW-crew, die kunnen je alles vertellen over dit onderwerp.

@Poldergrower of @Rhino CBD helpen je graag!!

 

Hoe werkt dit? Moet ik hen een pb sturen? Dit is helemaal nieuw voor mij namelijk :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De finola zit rond de 2% maar het blijft een natuur product dus percentage hangt veel van de kweker af.

 

Met de strains di nog niet op punt sraan bedoel ik inderdaad dat 25 tot 50% van de cbd therapy planten een verhoogd thc gehalte heeft en bij de dutch charlottes web hebben 25 tot 40% van de planten hier last van.

Maar de voel je snel genoeg welke planten er last van hebben ;)

 

Ja gewoon pb sturen met je vraag ze helpen je graag verder.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...