Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Mcpurple S1 Fem Van Forum Genetics Op Dwc Met Ghe Floranova Onder 400W Cree Cobs

Recommended Posts

@konopi, Ja, wat paars is wel te verwachten bij een paarse soort, maar dat blad heb ik zo nog niet gezien.

 

Wat ik van de genetica door kreeg staat in de openingspost:

De McPurple is een kruising van een Gorilla Grape Gush moeder met een Monster Cookies vader.

Gorilla Grape Gush is zelf weer een kruizing van SR71 Purple Kush met Gorilla Grape. Monster Cookies is een kruising van Girl Scout Cookies (Platinum cut) x Yeti OG F1 1

 

Er zit dus wel een hele hoop in. Ik dacht wel meer richting de afghani + hindu + thai + nepal kant, maar er zit her en der ook wel wat mexicaans en afrikaans tussen.

 

@CaveDave, Ja ik ben benieuwd wat de toppen gaan doen. Zou een heel donkere paarse en een lichtere meer roze variant tussen moeten zitten. Daarom heb ik er ook 12 gezet wil liefst alle kleuren van de regenboog :)

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit dus wel een hele hoop in. Ik dacht wel meer richting de afghani + hindu + thai + nepal kant, maar er zit her en der ook wel wat mexicaans en afrikaans tussen.........

 

Je hebt gewoon geen flauw benul he wat voor genetica je mee werkt...als het kleurt is het de genetica lol.

 

Knutsel lekker verder op je 3d printer....prachtwerk!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je begint een "beetje" zielig te worden PG. Vind je niet?

 

Ik weet dus precies wat voor genetica er in zit. Heb een hele stamboom. Hoe denk je anders dat ik al die landen weet? Punt is meer dat het zoveel is dat het lastig wordt om een enkele soort er nog uit te pikken. Kan best zijn dat deze pheno toevallig meer neigt naar één van de mexicaanse voorouders, maar het lijkt me dus onwaarschijnlijk omdat het vooral uit de andere hoek komt.

 

Als slechts één plant (midden in de tent) paars kleurt dan hou ik het op genetica ja. Zeker als je een paars soortje zet. Plant linksvoor heeft ook paarse toppen. De rest toont nog geen paars, maar dat komt nog wel.

 

Leuk dat je mijn 3D print kunsten waardeert /s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afrikaans zou Mendo Durban kunnen zijn, maar die kom ik niet tegen in de beschrijvingen. Hawaï kwam ik ook tegen, maar ook daar kan de oorsprong zuid-oost Azië of Mexico zijn.Zit ook nog iets van Pakistaans tussen & sommige Pakistaanse soortjes hebben ook mooie rode gloed er doorheen zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mexicaanse voorouders?? Waar haal je dat nou weer vandaan.....

 

Als je het jezelf maar vaak genoeg verteld geloof je het wel....uiteindelijk.

 

Als je alleen een bakkie met water hebt met een paar plantjes erin om over te praten dan kom je wel snel bij een 3d printer uit........

 

Je Santanesia's al gerevegged????

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja kwestie van verder kijken dan je neus lang is.Wel eens gehoord van BOEL? (Brotherhood Of Eternal Love).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk elke dag met planten komopi, dat is mijn passie lol

 

Ik ziet niet alleen maar linkjes en fotootjes van anderen te poste.

 

Pg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk elke dag met planten komopi, dat is mijn passie lol

 

 

 

Pg

 

Schijnbaar in de sauna als ze het koud hebben bij een temperatuurtje van 26 C :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegd "er zit her en der ook wel wat mexicaans en afrikaans tussen"

 

Pagina terug al aangegeven dat ik stekken heb genomen van de gereveggede Santanesia's

 

Als je nou alleen maar komt om domme "vragen" te stellen dan zet je echt alleen jezelf voor schut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je ook welk Afrikaans land de genetica afkomstig is?Het is een erg groot continent :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Girl Scout Cookies is een Durban x OG Kush kruising, dus daar zit wat Durban Poison in en een "afrikaanse sativa" (niet verder genoemd).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de moeders gevonden en de zaden gemaakt.

 

Ik heb een paarse en een groene genotype.

Van beide S1 femzaden gemaakt.

De paarse worden paars en de groene blijven groen.

De paarse hang naar de Gorilla Grape maar laat 1 op de 10 ook de SR71 Purple Kush zien dit is een clone only van een dispencary uit Oaksterdam.

De moeder heeft een zoete kashmirgeur met een dikke vleug druif.

Echte stinker.heeft geen curen nodig.

Deze ben ik in een testrun het meeste tegengekomen.

De groene hang naar de Monstercookie met een volle chem lemon smaak ook tijdens het roken.

 

Deze zullen alle kleuren moeder is zo sterk en laat in haar nakomelingen alleen maar paarse varianten zien.

Uit 25 heb ik 3 pheno gevonden.

 

Dus poldergrow als er nog wat te vragen is.

 

Staan er goed bij Wietefras.

Doe je goed.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal misschien mendo Durban geweest zijn.Thnx voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt MyOwnSmoke, dat is mooie info.

 

@Konopi, De Durban Poison staat niet bij dat die van Mendocino is. Wel bij de chemdawg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan best in de strain zitten wietefras, hebben meerdere het of alleen deze plant

niet teveel van die poldergrower aantrekken

ik vroeg een keer of er van girlscout cookies ook stekkies waren wou hij me gelijk melden en laten bannen enzo haha sneu gedoe

grotendeels hier kweken op stekjes die komen niet uit de lucht vallen toch

Edited by Fatamorgana
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardig he fata om het niet te melden dat je idd stekken wou kopen/afnemen, helaas is dat tegen de forum regels (heb ik niet bedacht trouwens). Handel en verkoop van stekken is hiet nou eenmaal verboden dus ik weet niet wat je insteek was...?

 

Dat gebeurt wel vaker..., als je niet met ze in zee wil gaan zijn ze automatisch tegen je lol....

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets te danken @Wietefras

 

Na het vele kruizen verwater er een hoop en gaan de gene toch zelf een eigen leven leiden ben ik van mening.

Ik vind het ook niet belangrijk wat er in gekruist zit ik vind de uitkomst belangrijk.

Ik zoek planten met een goede geur welke ook aanwezig blijft tijdens het roken.

De stoned uitgebalanceerd en stevig aanwezig maar niet hinderlijk.

Voor ik een strain gebruik kijk ik wel naar de historie die er in zit maar wel om te kijken of de strain de eigenschappen heeft die ik hier boven beschrijft.

Hiervoor zoek ik veel info bij dispencarys in de states.

En van daar uit naar zaden welke deze planten als moeder hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fatamorgana, Was ook meer een rhetorische vraag, maar goed ze staan met 26C wel wat koeler dan gebruikelijk dus wie weet. De temperatuur loopt inmiddels ook wel wat op trouwens.

 

Dat paarse blad is alleen bij die plant in het midden. Over de hele plant heen. De plant linksvoor heeft wat paars in de toppen en de rest is nog groen.

 

Plant rechtsvoor heeft her en der wel een paars bladsteeltje, maar dat zal eerder een tekortje zijn. Is over het geheel namelijk wat bleker. Heb ze in het begin nog wel wat besproeid om verschillen in voedingsbehoefte uit te balanceren, maar ze moeten het inmiddels maar gewoon doen met wat ze krijgen. Ze staan nou eenmaal allemaal in dezelfde bak.

 

@MyOwnSmoker, Ja precies, het eindresultaat is toch waar het om gaat. Al vind ik het ook wel grappig om te proberen de kenmerken terug te herleiden naar de voorouders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en jij bent zoon moraalridder die alle regels naleeft maar wel wiet kweekt uhu..

en wat ik al zei bijna iedereen kweekt met stekken, dus als je mooi soortje hebt kan ik altijd vragen toch

gaat niet om in zee gaan, meer jouw reactie je kan ook gewoon nee zeggen ipv lap tekst over bannen en dit dat, dat vind ik sneu gedoe inderdaad

maar ga er niet over door, ja kan het even aankijken je kan ze altijd nog wat bladvoeding geven zolang er geen toppen inzitten

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch wel jammer dat die nu in veel topics gaat reageren als een viswijf met PMS klachten & meneer wilt ook ondertussen de wereld gaan veroveren.

Niet alles wat donkerpaars kleurt, is gelijk ook een tekort.Hoort gewoon bij de soort.

 

Mendocino Durban is een andere Durban, dan de Durban Poison.Die Mendo Durban komt van zaad dat rechtstreeks vanuit Suid-Afrika naar Californië is gebracht & verder opgegroeid is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paars is genetica ben nog nooit en nergens tegengekomen dan dat paars blad enz

En tekort was

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi, Het zou oorspronkelijk een IBL Durban Poison zijn volgens de stamboom. Die dus inderdaad gekruist is met de Mendocino Chemdawg. Dat zal de "Mendo Durban" zijn die je bedoelt?

 

Hoe dan ook, het is wel een voorouder van een voorouder van een voorouder van een voorouder van een voorouder van een ouder van deze McPurple. Dus dat is inmiddels allemaal ook wel vermengd. Welke Durban variant het ooit geweest is zal nu niet zo herkenbaar meer zijn.

 

Maar waarom ben je specifiek op zoek naar die Durban? Denk je dat daar die paarse bladtekening vandaan komt?

 

Ik zie wel heel veel planten met paars blad, maar dat is eigenlijk bijna altijd van de buitenkant van het blad af naar binnen. De nerf blijft dan eerder groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie wel heel veel planten met paars blad, maar dat is eigenlijk bijna altijd van de buitenkant van het blad af naar binnen. De nerf blijft dan eerder groen.

 

Mijn vorige kweek Red Poison had hetzelfde en dat werden de "rode" toppen

gallery_46643_19190_1258606.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er in elk geval goed en lekker uit, daar gaat t uiteindelijk om.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...