Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Mcpurple S1 Fem Van Forum Genetics Op Dwc Met Ghe Floranova Onder 400W Cree Cobs

Recommended Posts

Leuk kweekje om mee te kijken !! Ik zelf hou nog steeds vast aan het ouderwetse aarde kweken met simpel hps 600 watt maar dit soort kweekjes maakt mijn nieuwsgierigheid steeds groter om het zelf ook eens anders te gaan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond ze er eerlijk gezegd niet zo slecht uitzien nadat ze uit hun schuilplaats kwamen. Beetje achterstand en een beetje gelig.

 

Anyway, we gaan lekker door. EC blijft stabiel dus daar hou ik ze nog wel even op. Heb ze wel wat extra calcium gegeven en zal ze morgen wel even een douche geven met wat extra stikstof.

 

@knakenpoetser, Die kleikorrels zijn zodat ze niet omvallen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verwarming is weer kaduuk, dus ik ben de boel weer aan het verhuizen. Sorry hoor, deze kweek begint zo langzamerhand een klucht te worden :innocent:

 

Zie wel een vonk in de brandkamer, maar geen vlammen en het ruikt naar gas, dus ik blijf er maar vanaf.

 

Het verhuizen gaat gelukkig wel sneller omdat het meeste bog ingepakt zat van de vorige keer. Zal morgen nog even een foto nemen van de dames en dan verplaats ik de tent ook. Zal wel zorgen dat ik er dit keer nog bij kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aww t zit je niet mee!!

 

Succes met de verhuis; en t bibberen! Zal flink koud zijn!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maakt er de verhuizing niet handiger op @Lo_PRO , zo'n gebroken been :likken:

Dat gips eromheen is wel weer lekker warm, dat wel :jump:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huis is gelukkig goed geisoleerd, maar met de verwarming uit wordt het er niet warmer op nee :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had wel nog even wat kiekjes gemaakt van de dames. Gaat nog niet helemaal lekker, maar echt in een ritme komt het zo ook niet met dat verhuizen :)

 

Overzichtje van het veld:

gallery_37858_19215_1047.jpg

 

Plant rechtsachter had ik vervangen door één van de reserves. Die is wel wat bleker en kleiner dan de rest maar deze had wel meer wortels dan de plant die daar eerts zat.

 

Plant linksvoor heb ik waarschijnlijk veel voeding over het blad gegooid bij het verpotten. Die had vrij grote bladeren die in de weg zaten en toen heb ik het er maar gewoon overheen gegooid. Dacht dat een EC van 1.1 wel zou kunnen, maar is blijkbaar toch net teveel geweest. Of het is een tekort.

 

De plant in de linker bak naast de luchtpomp heeft wat vreemde vergroeingen. De onderste takken zijn wat slakroppig en groeien niet echt uit. Je kan het helaas net niet helemaal goed zien in de foto, maar hopelijk wel een beetje:

gallery_37858_19215_1047.jpg

 

Groeit verder wel goed door, dus zal wel goed komen.

 

Meeste planten zien er ongeveer zo uit (Vrij laag en breed uitgegroeid.):

gallery_37858_19215_100932.jpg

 

Wortels zien er wel mooi wit uit:

gallery_37858_19215_23070.jpg

 

Hopelijk overleven ze deze verhuizing ook weer en kan ik daarna gewoon ongestoord de ronde afmaken :likken:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allrighty then. De planten staan weer op hun reguliere plek en het is weer tijd voor een update.

 

pH is nu 5.8 en de EC staat nu inmiddels verhoogd naar 1.4. De EC blijft dalen, dus blijkbaar lusten ze nog wel meer zelfs. Ik geef voedingwater met een EC van 3 om de EC op peil te houden. Twijfel om de EC nog verder te verhogen in de bakken zelf.

 

Anyway, zo staan ze er nu bij:

gallery_37858_19215_266154.jpg

 

Is helaas niet zo goed te zien in de foto's, maar ik had ook nog een experimentje gedaan om te kijken of ik niet teveel lucht in het water blaas. Normaal gesproken heb ik een 30l luchtpomp voor deze tent, maar die is in gebruik voor een bak met stekken. Dus ik heb voor de McPurples de 60l pomp gepakt die ik voor de 1000W HPS tent gebruikte.

 

De groei blijft echter wat achter en de wortels ontwikkelen zich ook wat langzamer dan ik gewend ben. Een reserve plant die in een bak water stond zonder luchtsteen ontwikkelde de wortels zelfs sneller dan de dames op de bruisstenen.

 

Vandaar dus mijn twijfel of het niet teveel gebubbel is.

 

Daarom heb ik voor een paar dagen bij de rechterbak de kraantjes wat dicht gedraaid. Daar gaat dan dus minder lucht naartoe. En inderdaad gingen de planten rechts wat sneller. Die zijn veel dichter gegroeid en hebben ook een lichtere kleur. Wortels lijken ook iets verder ontwikkeld.

 

Al scheelt het natuurlijk maar weinig na een paar daagjes en een echt gedegen test is het niet, maar ik krijg zo toch wel het idee dat er dus wel een teveel aan luchtbellen kan zijn.

 

Weer iets om te onderzoeken ...

 

Ik had overigens speciaal de rechter bak gekozen, omdat die juist eerder iets kleinere planten had dan in de linker.

 

Nog even een foto vergelijking van de wortels. Links (met veel bubbels):

gallery_37858_19215_9763.jpg

 

en rechts:

gallery_37858_19215_15520.jpg

 

De CV geeft overigens wel nog steeds kuren. Daar ben ik blijkbaar ook nog niet helemaal vanaf.

Edited by Wietefras
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten staan er mooi bij , raar dat extra lucht de wortel groei lijkt te vertragen.(ik zou denken je kan niet snel zuurstof te veel hebben)

ik ben verbaasd dat ze 3.0 lusten , (rfx kom zit ik gemiddeld 1.3/1.5 . hoogste denk 2.0 )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten staan er mooi bij , raar dat extra lucht de wortel groei lijkt te vertragen.(ik zou denken je kan niet snel zuurstof te veel hebben)

ik ben verbaasd dat ze 3.0 lusten , (rfx kom zit ik gemiddeld 1.3/1.5 . hoogste denk 2.0 )

Het wordt samengevoegd met het bestaande voedingswater, dus 3 zal niet de uiteindelijke EC zijn als dat mengt.

 

Mooie start, Is het geen nadeel dat ze zo dicht op elkaar staan, of maakt dat gaandeweg niet meer uit als je ze op het net scrogt?

Edited by pindarots123
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Knakenpoetser, De EC van het DWC water is dus 1.4, maar na een dag is het dan gedaald naar 1.3 ofzo en dan vul ik het aan met water met een EC van rond de 3.

 

Ik had een tijdje terug al gelezen dat luchtstenen de wortels teveel zouden storen en daardoor de ontwikkeling kunnen remmen. Een test die ze hadden gedaan liet dat echter niet zien, dus ik heb er niet al teveel aandacht aan besteed. Tot dat ik nu de plant zonder bubbles sneller wortels zag groeien dan de planten in de bak met bubbels. Dan ga je toch twijfelen.

 

In de afgelopen week is echt ook een zichtbaar verschil. Kijk maar naar de foto's van een week terug. De linker bak was toen echt voller en nu is het de rechterbak (die een week minder bubbels heeft gehad).

 

Weet niet wat ik er nou van moet maken, maar moet misschien toch maar gewoon de kleinere luchtpomp erop doen.

 

Ik heb nu de linker bak minder bubbels gegeven dan rechts, dus ik ga nog wel een weekje kijken of links nu harder gaat dan rechts. Dus ik zie het eerst nog wel een weekje aan en anders toch maar een extra pompje regelen.

 

@pindarots, Echt handig is het niet inderdaad, maar als ze gaan strekken tijdens de bloei overgang dan komt dat wel weer goed. Desnoods snoei ik wat weg.

 

Heb wel plannen voor een beter over het oppervlak verdeeld DWC systeem, maar ik heb er geen tijd voor en zo lukt het ook wel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook nog even met de 3D printer zitten spelen. Was een hoekje kwijtgeraakt van de 80cm tent. Die tent wilde ik gaan gebruiken als voorgroei/moeder/stekkentent. Dus toen heb ik maar zelf even eentje ontworpen en geprint :)

 

Origineel:

gallery_37858_17549_7046.jpg

 

Eigen brouwsel:

gallery_37858_17549_48719.jpg

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn mooi gegroeid, maar nog wel iets licht groen zo te zien.

Staan ze al op 12-12, en zo ja, hoe lang al?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleur groen die ze nu hebben is eigenlijk wel de tint waar ik gewend mee ben. Kan de EC nog een heel klein beetje verhogen, maar niet veel meer denk ik.

 

Ze staan nog niet op 12/12. Daar begin ik pas mee als ze 30cm hoog zijn oid. Nu zijn ze pas 18 a 20cm hoog. Ze moeten wel wat lengte hebben om ze over het hele oppervlak te kunnen verdelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, helaas doet de CV het nog steeds niet goed, dus er kan nog meer aan perikelen komen. Het plastic van een van de bakken is ook een beetje gescheurd. Gelukkig net boven de pijp. Dus het lekt niet maar die zal ook wel vervangen moeten worden.

 

Ze hebben nu iets van 10 vertakkingen (plus een kruintje vol met kleine vertakkingen). Ze gaan wel wat tapper omhoog nu. De intenodes tussen die vertakkingen zijn wel wat langer dan in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zijn flink gegroeid. Hoogte is nu 35cm en ik denk dat ik wel zo'n beetje over kan stappen op 12/12.

 

EC hangt nu zo rond de 1.5. Planten verbruiken dan nog steeds reatief iets meer voeding dan water, dus ik vul aan met een EC van 1.7. Er gaat nu gemiddeld iets van 8 liter water bij. Dat is wel een stuk hoger dan ik gewend ben, maar dat kan ook zijn omdat ik het nu echt meet, want ik gooi er twee keer per dag 4 liter water bij.

 

pH liep afgelopen dagen wat op omdat ik een calcium tekort had gezien. Dan gooi ik er wat kalk in en dat was wellicht weer wat teveel met als gevolg een stijgende pH. Nieuwe uitgroei is hierdoor wel een pietsje lichter (ijzeropname loopt terug bij hogere pH), maar het is verder wel onder controle.

 

Overzicht:

gallery_37858_19215_269261.jpg

 

Plant linksvoor heeft wat vertekeningen in het blad die me doen denken aan TMV. Dat zat er al in toen ze nog een zaailing was. Heb haar toen laten staan en dat doe ik dan nog steeds maar. Ze heeft er zo te zien ook niet echt last van.

 

Helemaal achterin is nog een kruintje te zien van een Santanesia plantje wat dapper aan het reveggen is. Er staan er nog twee naast (A1, A5 en B1 uit vorige kweekverslag). De B1 stek ruikt nog steeds heerlijk trouwens :)

 

Aangezien de kleur van het blad wat lastig te zien is op een foto met kunstlicht heb ik maar een foto gemaakt van een blad in zonlicht (voor zover er zonlicht is op dit moment):

gallery_37858_19215_19847.jpg

 

Deze week (zo niet morgen) gaan ze dus over op 12/12. Moet eerst wel even een andere plek hebben voor de Santanesia stekken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames staan sinds 1 februari op 12/12, dus ze hebben nu een halve week 12/12 achter de rug.

 

EC ben ik aan het verlagen, want met 12 uur licht eten ze uiteraard een stuk minder dan met 18 uur licht. EC zit nu net onder de 1.3. Moet nog even afwachten waar het uiteindelijk op uit komt. pH zit rond de 5.8.

 

De hoogste plant is nu 55cm hoog.

 

Als ik de bakken aanvul dan zal dat met bloeivoeding gaan gebeuren zodat ze langzaam overgaan op bloeivoeding. Over een week of anderhalf vervang ik dan al het water in de bakken met nieuw voedingswater waar alleen bloeivoeding in zit.

 

Overzicht met leds aan:

gallery_37858_19215_195423.jpg

 

Overzicht met leds uit en met flits (op de camera):

gallery_37858_19215_52647.jpg

 

Foto's zijn genomen vanuit hetzelfde standpunt.

 

Het is dus nog even afwachten tot de bloei begint en dan begint de lol hopelijk echt :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee. Dan snoei ik toch gewoon wat weg?

 

Het lijkt ook wel wat voller dan het is. Het is meer een soort heuvelrug midden in de tent. Ik moet het nog wat meer verdelen over het oppervlak, maar daar zijn de planten nu nog wat te klein voor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, vind het ook altijd wel leuk om ze te zien. Helaas is het nu geen doen meer om de wortels nog op de foto te zetten.

 

Weekje verder, dus weer tijd voor een update. De dames staan hebben nu een 11 dagen aan 12/12 achter de rug. Nog geen bloeiverschijnselen, maar het zit er wel aan te komen denk ik.

 

EC zit nu rond de 1.2 en de pH nog steeds rond de 5.8. Ben nog aan het bijvullen met bloeivoeding (ook EC 1.2). Als de bloei er echt in zit dan krijgen ze pas vers water.

 

Het veldje is inmiddels voor en achter ook redelijk opgevuld. Ook al heb ik er zelf niet veel aan gedaan. Ga toch vooral voor de 12 hoofdtoppen van de individuele planten dit keer. Die zie je er wel duidelijk boven uit steken, maar de boel van onderen komt her en der ook nog best redelijk mee.

 

Fototje van boven. De balkjes zijn om de tent een beetje open te houden, maar ze geven zo ook wel wat indicatie van de hoogteverschillen:

gallery_37858_19215_24309.jpg

 

Foto van voren:

gallery_37858_19215_174067.jpg

 

De plant in het midden heeft wel een mooie bladtekening:

gallery_37858_19215_248624.jpg

 

Weet niet of dat nou zo hoort of dat die gewoon te koud staat

 

Verder weinig spannends, gaat gewoon zijn gangetje.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het zo hoort op die laatste foto.Heb bij bepaalde feno's van oa Oaxacan ook, zelfs nog iets donkerder.Wat is de genetische achtergrond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...