Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Mcpurple S1 Fem Van Forum Genetics Op Dwc Met Ghe Floranova Onder 400W Cree Cobs

Recommended Posts

Dus paars heeft betere smaak?

 

Alle phenos hebben een zoete zwarte hash met een druif ondertoon geur en smaak in zich.

Deze proef je op je lip na het roken.

De zwarte pheno vond ik zelfs naar drophoestsiroop ruiken heel apart.

Is een mooie hybride zeer relaxende high met vreetkick als uiteinde.

Makkelijk te kweken zeer vergevingsgezind en batch is getest voor release.

Hieronder de uitkomst.

 

20161002 130713

20160930 182205

IMG 20161002 111431

 

Nu moet je verder wachten op de Plaatjes van Wietefras.

Hoop dat je het niet erg vind.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik dacht meer zoetig?

 

Maar goed, vooral omdat ik het mooi vind dan. Nou goed? :likken:

 

Wat is er mis met paars dan?

 

In mijn ogen is er niks mis met paars. Vroeg het me alleen af

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is toch gvd net n milkshake met blaadjes... hier moet toch n markt voor zijn?

 

gallery_38183_18678_54869.jpg

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites
:icecream: :icecream: :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt helaas een monteur langs en die moet ook bij de CV ketel zijn die in dezelfde ruimte als mijn kweektentje staat. Dus ik kan de boel weer gaan opruimen/verstoppen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk.... ken t gevoel.

 

Sterkte.

 

(Kan je nu wel gelijk je waterkoelingproject installeren als je weer gaat opbouwen... :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja had nou juist gehoopt de komende dagen wat tijd te hebben voor het testen van die waterkoeling. Komt dus ook weer niets van op deze manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer kerel!

 

 

veel succes word alles afgebroken? of alleen verstopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de tent verhuist naar een andere kamer. Daar staan nu de zaailingen en wat moederplanten in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof dat dit de laatste foto is (van september!):

gallery_37858_17549_23537.jpg

 

Inmiddels zijn de COBs bedraad en de drivers zijn op het frame vastgezet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ja die foto ken ik nog wel. Je moet even uitkijken dat nergens een luchtbel gevangen wordt. Het ziet er wel geil uit! ik hoop dat de temps ook goed zijn, van de COB's. Hoeveel watt moet door het water worden opgenomen bij die acht COB's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe eigenlijk nu al achterhaald he?

Met de snelle opkomst van de citizen''s, dalende prijzen van de cree's ontwikkelingen zelfs bij philips, nog niet particilier te koop btw enz,enz,

Er verandert een hoop, en ergs snel het afgelopen jaar hé? mbt de led cob's

Vind de experimenten met de lumialed's erg interessant op de amerikaanse forums zijn ze al weer verder op het ogenblik vind ik.

btw @WF volg je ook op roll i up, leuke builds daar ook he!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe eigenlijk nu al achterhaald he?

Met de snelle opkomst van de citizen''s, dalende prijzen van de cree's ontwikkelingen zelfs bij philips, nog niet particilier te koop btw enz,enz,

Er verandert een hoop, en ergs snel het afgelopen jaar hé? mbt de led cob's

Vind de experimenten met de lumialed's erg interessant op de amerikaanse forums zijn ze al weer verder op het ogenblik vind ik.

btw @WF volg je ook op roll i up, leuke builds daar ook he!

Je haalt er nu in rap tempo wel een hoop zaken bij! Wat is precies achterhaald, de keuze v.w.b. cobs, de manier om ze te koelen? Heeft Cree in jouw ogen, wanneer iemand vandaag de dag voor de keuze staat een LED armatuur te bouwen, al volledig afgedaan? Kun je één en ander meer toelichten / onderbouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die modules zijn absurd duur vergeleken met COBs en de efficientie van die powerled armaturen is vergelijkbaar met die van een TL balk (rond de 80lm/W).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ja die foto ken ik nog wel. Je moet even uitkijken dat nergens een luchtbel gevangen wordt. Het ziet er wel geil uit! ik hoop dat de temps ook goed zijn, van de COB's. Hoeveel watt moet door het water worden opgenomen bij die acht COB's?

Ja die foto is dus al van een tijde terug :whistle:

 

Zit er over te denken om het reservoir bovenop te zetten. Dan gaan de luchtbellen naar boven. Ik vermoed dat het anders nog best lastig wordt om die dikke buizen vol met water te krijgen. Of ik moet er echt een grote pomp op zetten.

 

Mijn COBs zouden (minimaal) 42% efficient moeten zijn. Dus de 400W aan stroom wordt dan omgezet in iets van 170W licht en 230W warmte. Dat wil ik ook nog wel even checken met hoe snel het water opwarmt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met mijn COBS is dat vergelijkbaar met 600W aan HPS.

 

Of althans wat daar van over blijft na de reflector verliezen. Bijvoorbeeld zo'n double ended 1000W HPS buis zou 2100umol/s moeten produceren (nieuw uit de verpakking), maar daar blijft maar iets van 1750umol/s van over door de reflectorverliezen die je onvermijdelijk hebt met HPS.

 

Ik draai dus feitelijk gewoon 1 op 1 als ik met HPS zou kweken en dat deed ik met HPS ook (met DE lampen iets boven de 1:1 en met single ended bulbs net onder de 1:1) Het grappige is dat ik gemeten in gram per umol/s aan licht vrijwel dezelfde hoeveelheid oogst heb als voorheen onder HPS. In beide gevallen tot 0,76g/umol/s.

 

Mijn LEDs zijn wel van anderhalf jaar geleden en inmiddels zijn ze weer 10% tot 12% zuiniger. Dus als je nu nieuwe COBs koopt en even zwaar belast als ik doe, dan haal je uit 400W een hoeveelheid licht vergelijkbaar met 660W HPS.

 

Met LED kun je voor een deel ook wel van maken wat je wilt. Scirocco draait ze bijvoorbeeld veel zuiniger en dan haal je uit je 400W wel net zoveel licht als uit 750W aan HPS. Dat kost wel wat meer omdat je dan meer leds moet kopen, maar als je beperkt bent in je maximale hoeveelheid stroom dan heb je zo wel meer oogst uit die hoeveelheid stroom. Ofwel dan verdien je het rap weer terug.

 

Die paarse licht led armaturen dingen (Mars, KIND etc) zitten overigens doorgaans op 20% tot 25% efficientie. Dat is vergelijkbaar met een goede TL balk. Al winnen ze het ruim van die TL, omdat een TL ook flinke reflector verliezen heeft.

 

Dat maakt vergelijken van "led" altijd zo lastig. Het hangt van zoveel dingen af hoe zuinig het armatuur is. Ook al is het allemaal LED.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook aan! Veel van je verslagen geleerd. Succes met je ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he fras, ik kom hier ook ff mee spieken.

ik zag de foto s en dacht......die komen mij bekend voor :yummy:

ook hier succes gewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het beter is om die drie buizen met leds in serie te zetten. Dan is de stroomsnelheid overal even groot en hebben lucht-"pockets" geen kans.

De radiator, waar je die 230 watt kwijt moet, kun je misschien in je inlaat zetten. En inderdaad een reservoirtje of een stijgbuisje bovenaan waar luchtbellen kunnen ontwijken en waar je makkelijk water in kunt gieten. Het is niet veel anders dan waterkoeling in de pc. Ik weet niet of je zo iets wel eens gebouwd hebt.

Het is wel een gehannes met slangen. Ik neem aan dat je de leds in hoogte verstelbaar wil hebben. En dikke, met water gevulde slangen zijn ook zwaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had in eerste instantie ook een S vorm bedacht, maar zag ergens anders dit "hekwerk" model. Dat werkt ook prima hoor. Het idee is dat de weg van ingang naar uitgang altijd even lang is wel pad je ook kiest. Daarmee is de stroom door alle paden even groot.

 

Bedoeling is om nog een 2e armatuur te maken (als deze werkt) en dan wil ik proberen of ik een enkele koperbuis in een S-vorm kan buigen. Dan heb ik al die koppelingen niet.

 

Lucht blijft er niet in zitten hoor. Alleen even wiebelen om de twee hoeken waar geen slang aansluiting zit even als laagste punt te krijgen en alle lucht is eruit.

 

Het verstellen in de hoogte is waar ik nog het meeste mee zit inderdaad. Denk aan zo'n spiraal tuinslang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke strain,dwc is altijd leuk om te zien, zeker met leds (y)

Ik schuif aan :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...