Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Plantjùh

Atami Wilma 16 Hydro Recirculerend Op Rfx-1. (1X 600W Dr120) Feminised Zaad

Recommended Posts

ik schuif aan :popcorn: . Hoe werkt dit systeempje? Tevreden? Ben benieuwd of je er redelijk gemakkelijk een eb/vloed sys van kan maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je ec uit? Zien er wat overvoed uit? Om verbranding tegen te gaan,gaan de bladeren omhoog staan en krullen de randjes om. Minder effectief bladoppervlakte, Verminderde fotosynthese tot gevolg en dus ook minder opbrengst.

 

EC in het reservoir was opgelopen naar 2.3/2.5 in week 7 en 8. Normaal deed ik begin week 7 een x spoelen ivm oplopende ec maar deze x niet gedaan..

Omdat de planten veel te hoog zijn geworden staat de lamp er ook te dicht op, 30/40cm.

Deze week (9) gaan spoelen met enzymen en ph- groei.

EC 0.4 ph 5.9

Gister was de EC opgelopen naar 1.2 dus nog maar een x nieuw water aangemaakt om te spoelen..

 

Aah ok ok, opstelling ziet er netjes uit. Probeer de lamp wel min op 50cm vn de plant te houden. Je ziet dat ze bijna verbranden. Ec in is meestal rond de 1.4-1.6 in het begin. In week 4 dan is die 2.2 voor 1 week. Daarna naar 1.8. In week 7.5 spoelen. In week 9 zet ik ze droog. Op dat moment hou ik goed in de gaten wat het beste oogst moment is. Ec uit met genoeg drainage moet .2 hoger uitkomen dan t voedingsschema. Met een ph van 5.8 dit is optimaal voor hydro (zeggen ze ). Dan is t gemiddelde waar de wortels in staan de ec wat klopt volgens t schema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schuif aan :popcorn: . Hoe werkt dit systeempje? Tevreden? Ben benieuwd of je er redelijk gemakkelijk een eb/vloed sys van kan maken

 

Gezellig, kom der bij!!

Ben wel tevreden over het systeem. Erg degelijk en makkelijk schoon te maken.

De onderste bak is het water reservoir, daar gooi ik iedere week 100L water met juiste ph/ec in.

Daarin staat een pomp waarop een pe-leiding is aangesloten. Deze pe-leiding heb ik in een ring om de middelste 4 potten gelegd met daaraan 16 druppelaars..

Water wordt uit het reservoir door de potten gedruppeld en loopt weer trg in het reservoir.

Als je eb en vloed systeem wil kun je dat beter zelf maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey te gek dat je kweekt met een Wilma 16 Hydro Recirculerend systeem Op Rfx

 

hier zijn niet zoveel verslagen met een wilma 16 nouw ik schuif aan

 

ik heb toch een vraag hoe bevalt gout plantenvoeding ivm het stabiel houden van je ph/ec

ik heb er wel eens naar gezocht en atami zelf heeft een voedinglijn ata/awa maar ik weet niet

of die de ph stabiel houd of Advanced Nutrients pH Perfect Grow Micro osmose kan ook helpen

 

en hoe zit het met de temperatuur van je water reservoir wordt het niet te warm

heb je nog een water pomp in het reservoir om het water in beweging te houden

heb je ook een seconde timer voor het regelen van de voedings beurten en hoe regel je dat

 

wow te veel vragen ik zie het wel maar het ziet er goed uit schoon netjes en precies

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey te gek dat je kweekt met een Wilma 16 Hydro Recirculerend systeem Op Rfx

 

hier zijn niet zoveel verslagen met een wilma 16 nouw ik schuif aan

 

ik heb toch een vraag hoe bevalt gout plantenvoeding ivm het stabiel houden van je ph/ec

ik heb er wel eens naar gezocht en atami zelf heeft een voedinglijn ata/awa maar ik weet niet

of die de ph stabiel houd of Advanced Nutrients pH Perfect Grow Micro osmose kan ook helpen

 

en hoe zit het met de temperatuur van je water reservoir wordt het niet te warm

heb je nog een water pomp in het reservoir om het water in beweging te houden

heb je ook een seconde timer voor het regelen van de voedings beurten en hoe regel je dat

 

wow te veel vragen ik zie het wel maar het ziet er goed uit schoon netjes en precies

 

Ik zet extra stoel voor je klaar!

Gout voeding is eigenlijk alleen voor hydro drain to waste maar recirculerend werkt het goed.

Ph blijft stabiel en eventueel is het makkelijk bij te sturen in het reservoir.

Ec in de mapito of rfx loopt rond week 5 behoorlijk op maar volgens het gout schema moet je dan ook spoelen.

Begin wk 6 spoel ik een x met 100L water met daarin alleen enzymen.

PH 5.8 ec 0.4.

 

In het reservoir heb ik een luchtpomp en een vatverwarmer.

Voedingsbeurten met timer 1x 5min en daarna om de 3u een minuut en halverwege de "nacht" nog 1min.

Heb je volgens mij ook meteen voldoende circulatie in je voedingswater.

 

Deze ronde (vorige ronde) voeding gewijzigd.

1e 2wkn bloei gout A/B hydro en gout wortelgroei.

Dit doe ik drain to waste omdat ze toch maar om de 2/3 dagen water hoeven zodat de wortels lekker gaan zoeken.

 

Daarna stap ik van wk 3 vd bloei over op Canna Aqua Flores A/B. (Deze voeding is voor recirculerend)

Deze voeding gebruikt ik icm met de gout voeding. (Die had ik toch nog heb staan.)

Gout bloeistimulator2 en topharder3 plus in week 5 Canna p/k 13/14.

Plus de gehele kweek 50ml per 100l. Rhizotonic voor de wortels.

 

Gebruik liever alles van één merk omdat dat vaak op elkaar is afgestemd.

Maar ouwe spul moet ook op en dacht probeer eens wat.

Resultaat vorige ronde hangt nog te drogen maar lijkt wel aardig....

 

Met canna aqua heb je trouwens geen omkijken meer naar de ph.

Je zet hem één x goed en daarna reguleert hij hem zelf..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei week1 dag 3.

 

1l. water per pot gegeven met een drain van ong 50% retour.

In : Ph 5.8 ec 1.2

Uit: Ph 6.0 ec 1.7

 

Hoge ec uit komt denk ik door wortel en voedingsresten vorige ronde.

Zijn allemaal goed aangeslagen en zien er gezond uit.

Zit alleen nog te twijfelen of ik ze ga toppen eind vd week... (??)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je dames toppen ik denk dat jouw opsteling geschikt is voor een see of green.

16 planten op 120x120 is de max in de tent en jou dames zijn allen indca dominant

behalve bubbelgum

Cheese is een indica-dominant hybride

White Widow Overheersend Indica Hybride

bubblegum is ook een Hybride 50% Sativa 50% Indica

 

bubbelgum wordt niet zo groot en perfect voor see of green

en ze krijgen lange toppen dus ik zou ze niet toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_47034_19214_1721883.jpg

 

Help!! Deze voelt zich niet zo lkkr..

Snap er geen fuck van, temp 25 rv 65

Gister nog water gegeven en rfx en startblok zijn lkkr vochtig.

Achterin is er ook nog één gaan hangen.

Wie heeft een idee wat het kan zijn????

 

gallery_47034_19214_423672.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan de plant niet bij het vocht, is het startblok wel nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan de plant niet bij het vocht, is het startblok wel nat?

 

Bedankt voor je snelle reactie.. Zowel de rfx als de startblokken zijn nat genoeg.

Die achterste ging btw pas echt hangen toen ik de propegator kappen er af haalde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt de vorige ronde teveel voeding geven en die zit er nu nog in zo moeilijk is het niet

beste werkt ook als je klaar bent met mapito/rfx deze door te spoelen tot de ph ec gewenst is en dan pas de stekjes erin te zetten

zo zit je substraat ook voller met groei voeding ipv van pk enzo, het resultaat ervan zie je nu wel

gewoon flink doorspoelen nu tot je drain normaal is mijn advies misschien denken andere hier anders over

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt de vorige ronde teveel voeding geven en die zit er nu nog in zo moeilijk is het niet

beste werkt ook als je klaar bent met mapito/rfx deze door te spoelen tot de ph ec gewenst is en dan pas de stekjes erin te zetten

zo zit je substraat ook voller met groei voeding ipv van pk enzo, het resultaat ervan zie je nu wel

gewoon flink doorspoelen nu tot je drain normaal is mijn advies misschien denken andere hier anders over

 

Bedankt voor het meedenken..

Heb laatste week van vorige ronde gespoeld met alleen water, enzymen en ph- groei.

EC uit was uiteindelijk 0.7.

Daarna heb ik alle rfx door elkaar gemixed en opnieuw verdeeld over de potten.

Voor ik de planten er in heb gezet heb ik nog 2l. water per pot er door gespoeld met wortelstim, enzymen en ph- groei. EC 1.2 ph 5.8.

Tot gister waren ze allemaal goed. Gister heb ik water gegeven, 1l per pot.

ECuit was 1.6 en ph uit was 6.0.

Hogere ec komt denk ik omdat ik alle rfx gemixed heb en er ind nog wat voeding in de toplaag zat.

 

Maar 1.6 moeten ze kunnen hebben toch en ze zouden er dan niet meteen zo op reageren.

Ook is het raar dat het alleen deze 2 zijn en de rest er goed bij staat.

Ik gok zelf dat ze verzuipen omdat startblok volgezogen is met water.

Aan de andere kant gebeurt dat niet zo heel snel met steenwol/rfx.

Blad heeft ook helemaal geen verbrande puntjes wat duid op overvoeding.

Blad begint nu wel te vergelen vanuit de punt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kennelijk gingen de wortels van jouw plantjes vanuit een startblok waar ze het erg prettig leken te vinden, naar een medium waar ze minder goed gedijen. De overgang in EC / PH + klimaat is te groot t.o.v. je voorgroeitent. Dit zijn natuurlijk open deuren, maar wel waar je het denk ik moet zoeken.

 

Hoe dicht hangt de lamp op je plantjes? Geef ze na het overpotten even de kans om aan te slaan.

 

En dan dit: Je spoelt de pot door met 2 liter water, zet er een startblok in, en drie dagen later geef je ze wéér 1 liter water. Dit is overkill. Een startblok met een plantje van dat formaat zuigt/verbruikt niet in 3 dagen tijd 2 liter water uit je pot, tenzij je klimaat zo extreem is dat je medium letterlijk verdampt waar je bij staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kennelijk gingen de wortels van jouw plantjes vanuit een startblok waar ze het erg prettig leken te vinden, naar een medium waar ze minder goed gedijen. De overgang in EC / PH + klimaat is te groot t.o.v. je voorgroeitent. Dit zijn natuurlijk open deuren, maar wel waar je het denk ik moet zoeken.

 

Hoe dicht hangt de lamp op je plantjes? Geef ze na het overpotten even de kans om aan te slaan.

 

En dan dit: Je spoelt de pot door met 2 liter water, zet er een startblok in, en drie dagen later geef je ze wéér 1 liter water. Dit is overkill. Een startblok met een plantje van dat formaat zuigt/verbruikt niet in 3 dagen tijd 2 liter water uit je pot, tenzij je klimaat zo extreem is dat je medium letterlijk verdampt waar je bij staat.

 

Van die 2l die ik er dag 1 in heb gegooid kwam er ong de helft als drain uit.

Van die liter water die er gister doorheen ging is er een dikke halve liter als drain uitgekomen.

Gaf ze een liter water zodat er weer vers water en zuurstof bij de wortels komt.

Heb ook rondom de blokken water gegeven en er niet direct op.

Ze waren allemaal ook goed aangeslagen en pas vandaag gingen deze twee gek doen..

 

De lamp hangt op ong 70cm.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kennelijk gingen de wortels van jouw plantjes vanuit een startblok waar ze het erg prettig leken te vinden, naar een medium waar ze minder goed gedijen. De overgang in EC / PH + klimaat is te groot t.o.v. je voorgroeitent. Dit zijn natuurlijk open deuren, maar wel waar je het denk ik moet zoeken.

 

Hoe dicht hangt de lamp op je plantjes? Geef ze na het overpotten even de kans om aan te slaan.

 

En dan dit: Je spoelt de pot door met 2 liter water, zet er een startblok in, en drie dagen later geef je ze wéér 1 liter water. Dit is overkill. Een startblok met een plantje van dat formaat zuigt/verbruikt niet in 3 dagen tijd 2 liter water uit je pot, tenzij je klimaat zo extreem is dat je medium letterlijk verdampt waar je bij staat.

 

Van die 2l die ik er dag 1 in heb gegooid kwam er ong de helft als drain uit.

Van die liter water die er gister doorheen ging is er een dikke halve liter als drain uitgekomen.

Gaf ze een liter water zodat er weer vers water en zuurstof bij de wortels komt.

Heb ook rondom de blokken water gegeven en er niet direct op.

Ze waren allemaal ook goed aangeslagen en pas vandaag gingen deze twee gek doen..

 

De lamp hangt op ong 70cm.

Correct me if i'm wrong, maar door opnieuw water te geven bereik je juist het tegenovergestelde van zuurstof naar de wortels brengen. Dit doe je juist door het medium wat droger te laten trekken. Kijk o.a. maar eens naar
van Greenhouseseeds (vanaf 5:10). Zij laten de plant juist 5 dagen volledig droogtrekken om maximaal zuurstof naar het wortelstelsel te krijgen. Ze doen dit 3x gedurende de kweek. Ik zeg niet dat hun techniek de enige manier is hoor, maar je mag er vanuit gaan dat ze wel een idee hebben waar ze over praten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey stug door gaan met ec van 1.2 ph 5.8 het komt wel goed

ec 1.6 in het begin gaat wel goed langzaam kom je wel op de gewenste waarde

les is more dus rustig aan met je voedings beurten dames moeten nog even bijkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan de plant niet bij het vocht, is het startblok wel nat?

 

Bedankt voor je snelle reactie.. Zowel de rfx als de startblokken zijn nat genoeg.

Die achterste ging btw pas echt hangen toen ik de propegator kappen er af haalde.

Dan is de plant nog onvoldoende geworteld. Anders gebeurt dat niet.

 

Correct me if i'm wrong, maar door opnieuw water te geven bereik je juist het tegenovergestelde van zuurstof naar de wortels brengen. Dit doe je juist door het medium wat droger te laten trekken. Kijk o.a. maar eens naar
van Greenhouseseeds (vanaf 5:10). Zij laten de plant juist 5 dagen volledig droogtrekken om maximaal zuurstof naar het wortelstelsel te krijgen. Ze doen dit 3x gedurende de kweek. Ik zeg niet dat hun techniek de enige manier is hoor, maar je mag er vanuit gaan dat ze wel een idee hebben waar ze over praten.

Een plant die al gaat hangen als de LV zakt laten droog trekken? You're wrong.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan de plant niet bij het vocht, is het startblok wel nat?

 

Bedankt voor je snelle reactie.. Zowel de rfx als de startblokken zijn nat genoeg.

Die achterste ging btw pas echt hangen toen ik de propegator kappen er af haalde.

Dan is de plant nog onvoldoende geworteld. Anders gebeurt dat niet.

 

Correct me if i'm wrong, maar door opnieuw water te geven bereik je juist het tegenovergestelde van zuurstof naar de wortels brengen. Dit doe je juist door het medium wat droger te laten trekken. Kijk o.a. maar eens naar
van Greenhouseseeds (vanaf 5:10). Zij laten de plant juist 5 dagen volledig droogtrekken om maximaal zuurstof naar het wortelstelsel te krijgen. Ze doen dit 3x gedurende de kweek. Ik zeg niet dat hun techniek de enige manier is hoor, maar je mag er vanuit gaan dat ze wel een idee hebben waar ze over praten.

Een plant die al gaat hangen als de LV zakt laten droog trekken? You're wrong.

Je reageert weer eens lekker selectief, zoals we van je gewend zijn hoor. Lees je een post überhaupt wel eens door? Er staat toch letterlijk dat ik zijn argument om zuurstof naar de wortels te brengen door een nieuwe waterbeurt betwist? Maar nee, voor jou stond van tevoren al vast dat je van plan bent me tegen te gaan spreken omdat ik je in een ander topic heb bekritiseerd. Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan de plant niet bij het vocht, is het startblok wel nat?

 

Bedankt voor je snelle reactie.. Zowel de rfx als de startblokken zijn nat genoeg.

Die achterste ging btw pas echt hangen toen ik de propegator kappen er af haalde.

Dan is de plant nog onvoldoende geworteld. Anders gebeurt dat niet.

 

Correct me if i'm wrong, maar door opnieuw water te geven bereik je juist het tegenovergestelde van zuurstof naar de wortels brengen. Dit doe je juist door het medium wat droger te laten trekken. Kijk o.a. maar eens naar
van Greenhouseseeds (vanaf 5:10). Zij laten de plant juist 5 dagen volledig droogtrekken om maximaal zuurstof naar het wortelstelsel te krijgen. Ze doen dit 3x gedurende de kweek. Ik zeg niet dat hun techniek de enige manier is hoor, maar je mag er vanuit gaan dat ze wel een idee hebben waar ze over praten.

Een plant die al gaat hangen als de LV zakt laten droog trekken? You're wrong.

Je reageert weer eens lekker selectief, zoals we van je gewend zijn hoor. Lees je een post überhaupt wel eens door? Er staat toch letterlijk dat ik zijn argument om zuurstof naar de wortels te brengen door een nieuwe waterbeurt betwist? Maar nee, voor jou stond van tevoren al vast dat je van plan bent me tegen te gaan spreken omdat ik je in een ander topic heb bekritiseerd.

Houd je er niet van om tegengesproken te worden? Het was toch geen spelletje ver pissen?;)

 

Wat je schrijft is dat hij z'n planten vijf dagen droog moet laten trekken, maar ik garandeer je dat ie ze er dan net zo goed meteen kan uittrekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, denk dat het toch aan de ec ligt.

Volgens mij heb ik best aardig gespoeld.

Laatste week vorige ronde en bij aanvang deze kweek plus na 3 dgn nog een keer.

Zo heb ik dat altijd gedaan en altijd zonder problemen maar.... voorheen op mapito.

Dit is de eerste keer (2e ronde) op Rfx.

 

Ik denk dat dat het probleem ook is.

Ik heb bij aanvang 1e ronde de rfx in laten weken net als bij mapito altijd doe. (Was niet nodig, weet ik nu.)

300l water, ph5.2 ec1.2 en 24u laten staan.

Daardoor houd mijn rfx best goed water vast.

Als ik er water doorheen spoel is krijg ik een drain met redelijke ec, 1.6.

Heb vandaag pot leeg gegooid en de rfx uitgeknepen.. ec 2.1

 

Hierdoor verbranden de wortels en slaan de plantjùh's niet aan.

Ik denk dat mijn rfx het "oude" water en dus de voedingsresten vasthoud en dat het water er "overheen" spoelt ipv uitspoelt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin is het halve werk en niet goed is overnieuw.

Deze gaan er uit en nieuwe zaadjes zijn aan hef ontkiemen.

Nieuw verslag volgt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin is het halve werk en niet goed is overnieuw.

Deze gaan er uit en nieuwe zaadjes zijn aan hef ontkiemen.

Nieuw verslag volgt.....

Ik vind dat je wel nu wel héél snel opgeeft. Deze zaadjes hebben toch een paar weken voorgegroeid, die tijd ben je nu sowieso kwijt. Je had ze toch een paar dagen de kans kunnen geven om aan te slaan? Het was heus wel goed gekomen.

 

Ik heb zelf een paar weken terug ook 5 casey jones zaadjes ontkiemd. Maar ergens ging er iets mis en de bladeren zaten vol met roestvlekken en sloegen geel uit, waren gestrekt en al. Maar geef ze een kans en inmiddels beginnen er gezonde blaadjes te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin is het halve werk en niet goed is overnieuw.

Deze gaan er uit en nieuwe zaadjes zijn aan hef ontkiemen.

Nieuw verslag volgt.....

Ik vind dat je wel nu wel héél snel opgeeft. Deze zaadjes hebben toch een paar weken voorgegroeid, die tijd ben je nu sowieso kwijt. Je had ze toch een paar dagen de kans kunnen geven om aan te slaan? Het was heus wel goed gekomen.

 

Ik heb zelf een paar weken terug ook 5 casey jones zaadjes ontkiemd. Maar ergens ging er iets mis en de bladeren zaten vol met roestvlekken en sloegen geel uit, waren gestrekt en al. Maar geef ze een kans en inmiddels beginnen er gezonde blaadjes te groeien.

 

Maak er iem anders blij mee die ze graag wil dus ze komen goed terecht! Om ze nou de nek om te draaien zou ind zonde zijn want ze komen er wel weer bovenop.

Uiteindelijk zal de opbrengst wel minder zijn drm begin ik liever nu meteen weer opnieuw.

 

Hoe zit het met die rfx van jou, houd die ook zoveel water vast?

Bij mapito verhoog je het watervasthoudend vermogen door het in te weken dus dacht kan bij rfx ook geen kwaad.

Plus dan heb ik de ph en ec meteen goed. 1e ronde ging dan ook goed in het begin met stabiele ec/ph.

Maar geeft nu toch wel ec problemen omdat de ec van de drain is veel lager dan als ik een hand vol uitknijp.

Wordt of flink spoelen of een nieuwe doos rfx.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin is het halve werk en niet goed is overnieuw.

Deze gaan er uit en nieuwe zaadjes zijn aan hef ontkiemen.

Nieuw verslag volgt.....

Ik vind dat je wel nu wel héél snel opgeeft. Deze zaadjes hebben toch een paar weken voorgegroeid, die tijd ben je nu sowieso kwijt. Je had ze toch een paar dagen de kans kunnen geven om aan te slaan? Het was heus wel goed gekomen.

 

Ik heb zelf een paar weken terug ook 5 casey jones zaadjes ontkiemd. Maar ergens ging er iets mis en de bladeren zaten vol met roestvlekken en sloegen geel uit, waren gestrekt en al. Maar geef ze een kans en inmiddels beginnen er gezonde blaadjes te groeien.

 

Maak er iem anders blij mee die ze graag wil dus ze komen goed terecht! Om ze nou de nek om te draaien zou ind zonde zijn want ze komen er wel weer bovenop.

Uiteindelijk zal de opbrengst wel minder zijn drm begin ik liever nu meteen weer opnieuw.

 

Hoe zit het met die rfx van jou, houd die ook zoveel water vast?

Bij mapito verhoog je het watervasthoudend vermogen door het in te weken dus dacht kan bij rfx ook geen kwaad.

Plus dan heb ik de ph en ec meteen goed. 1e ronde ging dan ook goed in het begin met stabiele ec/ph.

Maar geeft nu toch wel ec problemen omdat de ec van de drain is veel lager dan als ik een hand vol uitknijp.

Wordt of flink spoelen of een nieuwe doos rfx.....

Ik ervaar het zo: als de rfx eenmaal volgezogen is, dan heeft 'spoelen' met de juiste EC vrij weinig effect, omdat je spoeling letterlijk door de pot heen valt. Hetzelfde gebeurde bij mij toen ik de rfx zeer grondig onder de douche uitspoelde; ik 'waterde de rfx daarna met de juiste waardes in', maar in realiteit maakt die 1-2 liter die je er op het moment dat je rfx al verzadigd is, doorheen spoelt zeer weinig uit, omdat het medium al verzadigd is.

Hoe ik het nu zie (na nieuwe tips van dit forum) en aan ga pakkeN: Je kunt beter richting het einde van een ronde (1-2 week van tevoren) afbouwen en langzaam richting droogtrekken werken. In die laatste week kun je enzymen meegeven voor het afbreken van oud wortelstelsel (hier zijn de meningen over verdeeld maar ikzelf heb gemerkt dat de rfx nadien veel makkelijk uit elkaar te trekken is). Voor de nieuwe ronde trek je het oude stekblok eruit en schraapt zoveel mogelijk rfx er nog vanaf, dit gewoon vermengen met een nieuw handje rfx (je zult altijd moeten aanvullen want er is altijd een deel verlies) en je watert opnieuw royaal met groeivoeding in.

 

Het is geen exacte wetenschap en als je het in grote lijnen zo doet dan zou het mijns inziens niet heel veel uit moeten maken of je een paar puntjes meer ec in je medium hebt zitten dan een ander. Het levert je hooguit wat dagen achterstand op, maar van een iets te hoge EC bekomen ze ook wel weer zolang jij ze in het begin gewoon bescheiden voeding geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...