Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FxCKiNGNuTZ

Eerste Kweekverslag 5X Slh 600 Watt Hps

Recommended Posts

ok goed bezig! Ben benieuwd van het weekend :icecream:

Wat is weinig? Ik heb kleinere potten (12 liter) maar geef ze de hele bloei al 0,5l per dag ong. Wat is je temp en lv? Als je temp te laag is drinken en groeien ze ook minder maar dat is hier niet het geval toch?

 

:j

 

 

Ik heb de bodem bedekt met een vijverfolie, dus ik gooi er altijd ineens een 10-20 liter in en laat dat dan wegtrekken.. ( ik weet er bestaan betere manieren). Dit duurt toch wel zeker zon week, en dat in 18 liters.. Althans groeien de wortels er overal onderuit.

Temp is +- 28, lv +- 50. Ik vind dat ze vooral veel groeien en weinig drinken, wat ik raar vind tov mijn vorige kweken die ik heb gedaan.

Welke soort heb jij precies staan dan? en kan je hier eens een foto van posten? ben wel benieuwd naar jouw planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp is iig niet te koud :likken: Maar dat is dus 2-4 liter pp per week, is prima toch. Ik zit nu minimaal op 3,5l (7x0,5-0,75) per week ongeveer. Mijn logje staat nog in de microsectie en nog maar 400w op het moment :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik voeg in, leuk topic.

Zie een Airsonic luchtbevochtiger staan bij je start.

Fijn en bijna onmisbaar apparaat voor een kleine setup met stekken.

Echter aangezien je met zaailingen werkt zou ik persoonlijk in het geheel geen luchtbevochtiger gebruiken.

Zelfs niet wanneer je LV idioot lage waarden bereikt.

Zaailingen met hun natuurlijk wortelstelsel zijn extreem sterk en hebben hier geen moeite mee.

Je winst; nog minder strek.

Verder gebruik ik ook Hesi.

Hoe zijn je EC waardes?

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik voeg in, leuk topic.

Zie een Airsonic luchtbevochtiger staan bij je start.

Fijn en bijna onmisbaar apparaat voor een kleine setup met stekken.

Echter aangezien je met zaailingen werkt zou ik persoonlijk in het geheel geen luchtbevochtiger gebruiken.

Zelfs niet wanneer je LV idioot lage waarden bereikt.

Zaailingen met hun natuurlijk wortelstelsel zijn extreem sterk en hebben hier geen moeite mee.

Je winst; nog minder strek.

Verder gebruik ik ook Hesi.

Hoe zijn je EC waardes?

Succes!!

 

Ik gebruik momenteel een schema zonder EC, thans heb ik wel een ec meter liggen..Ik heb wel al zeker 6 a 7 keer met hesi gedaan, toch telkens z´on 500g op een 600 watt hps.

& thanks voor het advies!

Share this post


Link to post
Share on other sites

".....met hesi gedaan, toch telkens z´on 500g op een 600 watt hps"

 

Ok, maar ik bedoelde.... volgde je de door Hesi geadviseerde dosering of anders misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

".....met hesi gedaan, toch telkens z´on 500g op een 600 watt hps"

 

Ok, maar ik bedoelde.... volgde je de door Hesi geadviseerde dosering of anders misschien?

 

Ik volg gewoon het schema met de exacte doseringen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt voor reactie.

Denk zelf ook dat Henk en Siglinde (=Hesi) een redelijk goed gemikte dosering op hun eigen flessen en vaten vermelden.

Hoewel ik nu weer een indicadominante soort heb staan die schreeuwt om anderhalve voorgeschreven dosering...

Verder lees ik niet alleen een etiket maar blijf graag meten.

Succes daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren had ik geen tijd, dus vandaag dan maar wat foto´s...

 

Ik heb ze intussen alle 5 gediefd, blijkbaar hebben ze hier geen enkele last van gehad.

gallery_45585_19213_2659176.jpg

 

 

 

 

 

Dit is het veldje tot nu toe, volgende week zal ik proberen om foto´s te maken met de lamp uit.

Is het trouwens verstandig om ze nu gewoon te laten gaan?

De takken zijn allemaal redelijk kort maar wel dik.

 

 

gallery_45585_19213_3847355.jpgLaters !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit.lekker vol.

Toch benieuwd of dit al dag 16 of bloei is. Want dan valt het egt mee hoe erg ze strekken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit.lekker vol.

Toch benieuwd of dit al dag 16 of bloei is. Want dan valt het egt mee hoe erg ze strekken ?

 

Dit was dag 15 eigenlijk al, valt idd goed mee tot nu toe, weet niet of ze nog veel gaan strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIe haze groeit nog wel even, zo zagen ze er bij mij ook uit rond dag 17. Nu zou ik ze dan ook laten gaan, dan krijg je zoiets als bij mij, alleen dan groter en beter (opp en watt) :likken: :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe gaat het? Benieuwd hier :dribble:

 

ik post straks of morgen een foto, ze zijn intussen topjes aan het aanmaken :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje laat maar beter laat dan nooit, dit is een foto van afgelopen zondag, ze zijn intussen toppen aan het aanmaken, eindelijk ! :)

Vind wel dat ze ineens veel gestrekt zijn desondanks dat ik heb proberen scroggen.

 

gallery_45585_19213_1784949.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de SL Haze is wel een ekte ekte strekker. Je groeit zeker nog wel tot dag 25 12/12 door. Dat is mijn ervaring tenminste. Ziet er allemaal gezond uit in ieder geval. mooi getopte bomen zo. Hoelang ben je nu bezig vanaf zaad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de SL Haze is wel een ekte ekte strekker. Je groeit zeker nog wel tot dag 25 12/12 door. Dat is mijn ervaring tenminste. Ziet er allemaal gezond uit in ieder geval. mooi getopte bomen zo. Hoelang ben je nu bezig vanaf zaad ?

 

ik heb ze eerst 3 weken voorgegroeid, eerst waren ze mooi gespreid over het scrognet, nu zijn ze echt aan het strekken.. zit inmiddels al op dag 32 van de bloei ongeveer.. ze moeten wel nog 5 a 6 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er toch goed uit, veldje zal nog wel een beetje gelijker bijtrekken, was bij mij tenminste :tu Als het een oerwoud wordt kun je wat bladeren vanaf onderen en er tussenin dieven (mochten ze de licht/lucht stroom beperken).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er toch goed uit, veldje zal nog wel een beetje gelijker bijtrekken, was bij mij tenminste :tu Als het een oerwoud wordt kun je wat bladeren vanaf onderen en er tussenin dieven (mochten ze de licht/lucht stroom beperken).

 

Heb vandaag telefoon gehad van de politie, ze willen mij en mijn vriendin dringend verhoren, moet ik mij zorgen maken? of zouden ze allang zijn langs geweest moesten ze een vermoeden hebben? ik woon trouwens in BE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps, lijkt me niet dat ze je zomaar uitnodigen voor een bakkie, al weet ik natuurlijk niet hoe ze dat in België doen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dringend verhoren? Zal wel niet zo dringend zijn anders hadden ze je wel gehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd. Als het echt dringend is komen ze jullie wel halen lijkt me. Wel goed om even na te denken of jij/zij/jullie niet wat anders uit gevreten hebben, waar ik noem maar een huiszoeking uit kan komen. Hoe dan ook, moeilijke casus. Weghalen of laten staan. Gezond verstand, of rook verstand. Eigenlijk weet je het wel, maar je wil er niet aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zn amerikaans; bussie huren planten er in, kennis rondjes laten rijden met bus, jij lege woning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wel zeker dat het de politie was die je belde, hoe komen ze dan aan je nummer, kan het geen "vreemde kennis" zijn die een "geintje" wil uithalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb voor de rest niks meer gehoord.. heb wel weer een kleine update, foto is wel wat wazig dit keer.. Vind overigens dat de toppen tot nu toe klein blijven, zit toch al in week 6 bloei? volgens green house moeten ze 10 weken.. hoop dat het nog wat word..

 

gallery_45585_19213_294294.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...