Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jj79

Allereerste Poging 1X Amnesia Auto 250W Spaarlamp

Recommended Posts

Goedenavond,

 

Bij deze een kweekverslagje van mijn eerste poging

 

1 amnesia auto huismerk van wietzaadjes.nl

Electrox energiespaarlamp 250W Dual

zelfgeknutselde kast

 

Ik wilde eigenlijk 2x amnesia proberen maar het ene zaadje ontkiemde niet en ik wilde niet een week verschil. Ik had nog 2 weken gewacht maar er gebeurde niets. Achteraf zou dat wellicht niet zo veel hebben uitgemaakt en bij een volgende poging zal ik gewoon nog een zaadje proberen te ontkiemen.

 

Mijn doel was om zo goedkoop en makkelijk mogelijk wiet te kweken plus enige discretie. Ik woon in een flat, het is erg klein dus bijna geen ruimte en bovendien is mijn gehele familie helaas sterk anti-wiet (mijn ouders dachten dat wiet met naalden geinjecteerd werd om een beeld te schetsen) dus als die op bezoek komen dan moeten ze het niet merken want geheid dat ze me zouden aangeven (ja, mijn eigen ouders, ongetwijfeld "voor mijn eigen bestwil"). Mijn vrienden/kennissen vertrouw ik niet genoeg, zou wel kunnen maar ik neem liever niet het risico en zal dan maar zeggen dat ik het in een shop heb gehaald een paar steden verderop, tja...

 

Dus uiteindelijk was ik 250 euro kwijt voor:

10x amnesia auto en 1x gratis kush

Canna Cocos professional plus 50Ltr

Canna Coco A+B

Electrox energiespaarlamp 250W Dual (groei + bloei)

kampeertentje voor kleding + 3x mylar dekentjes + afvoerslang + tape + 2 simpele fans

Neutralizer

druppelaar

 

Achteraf haalt mijn zelfgebouwde tentje niet de kwaliteit van de voorgebouwde, maar het ziet er niet uit als een kweektentje en het kan doorgaan als 'voorraadkast'. Het bouwsel staat in mijn keuken omdat ik op een hoek woon en de afstand tot beide buren maximaal is ivm geur. Plus het raam staat altijd open, het is er wat kouder maar in het tentje is de temperatuur prima.

 

Ik wilde even wachten met een verslagje posten omdat ik geen idee had of het zou lukken. Ik had speciaal de amnesia uitgekozen omdat deze zeer weinig voeding nodig zou hebben en het een makkelijke plant zou zijn, wat ook is gebleken. Ik heb geen groene vingers en ik wilde zo min mogelijk tijd eraan besteden, gaandeweg kwam ik er wel achter dat ik het best leuk vind om het plantje te verzorgen en te zien groeien. Maar ik heb dus een druppelaar zodat ik er weinig werk aan heb, gewoon 2ltr fles vullen om de zoveel dagen en af en toe wat voeding, licht is 24/7.

 

Mijn eerste kweek wilde ik zo 'naturel' mogelijk doen, alleen wat blaadjes verwijderd halverwege. Geen meters, geen scrog, geen toppen of fimmen (voornamelijk omdat ik newbie ben :)), gewoon op gevoel en hope for the best. Voor de volgende kweek ga ik 3x amnesia proberen, meer dieven en misschien scroggen en misschien nog een lampje erbij. Enige wat me tegenviel was dat ik had verwacht dat de plant groter zou worden, nu 50cm en volgens de leverancier zou het 100-150cm worden, plus de uiteinden van enkele blaadjes zijn vergeeld (als iemand daar licht op zou kunnen werpen, graag). Ook ga ik misschien naar een normaal licht schema met extra rode leds in de bloeifase, 1 van deze 2 lampen in ieder geval:

https://www.amazon.c...rds=galaxyhydro

of deze: https://www.bol.com/...200000050431943

 

Ik zit nu op 9 weken vanaf ontkiemen en ik denk dat ik binnenkort kan oogsten. De trichomes zijn nu nog doorzichtig en niet het melkachtige/amber (niet zo'n scherpe foto maar wel te zien denk ik: http://gallery.wietf...9211_110568.jpg ). Hopelijk kan ik volgend weekend oogsten, dan laten drogen en tegen nieuwjaar ervan genieten. Maar ik hou er rekening mee dat het nog wel 2 weken gaat duren. Ik ga ook proberen wat hash ervan te maken maar geen idee of me dat gaat lukken of dat het eigenlijk wel wat gaat opleveren.

 

Bij deze de foto's:

 

gallery_46951_19211_316441.jpg

 

gallery_46951_19211_277933.jpg

 

gallery_46951_19211_116853.jpg

 

gallery_46951_19211_271432.jpg

 

gallery_46951_19211_141422.jpg

 

gallery_46951_19211_178507.jpg

 

gallery_46951_19211_362024.jpg

 

gallery_46951_19211_286316.jpg

Edited by jj79
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, doe je goed daar!

 

Wat bedoel je met 24/7? 24u lamp aan 7uur donker? Want dat zou ik eerder veranderen naar 20/4 of eventueel 18/6

En heb helemaal geen last van geur binnen?

 

Kleine clip on fan in de tent is misschien iets voor volgende keer krijg je toch stevigere takken om de toppen te ondersteunen.

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n geïmproviseerde kweekjes zijn altijd leuk. Plant ziet er goed uit! Toppen of fimmen ging sowieso geen goed idee geweest zijn aangezien het een autoflower is. ;) Ik zou volgende keer voor een gewone feminised gaan, je kweekt toch binnen en dan kan je zelf kiezen hoe groot je ze wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn die simpele fans? ziet er wel goed uit! en voor het geld dat je het hebt opgestart ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gegroet

 

ik ben nu bijna bij de oogst maar achteraf had ik beter niet kunnen dieven. Volgende kweek gewoon zo naturel mogelijk zelfs zonder scroggen. Voelt toch teveel alsof ik haar achter tralies zet. Ze zit al helemaal in het mylar ingewikkeld en de lamp is prima maar ik hoef het niet zo nodig dat ze helemaal alleen maar bestaat voor de thc opbrengst, en natuurlijk CBD maar dat vape ik dan apart.

 

Het is echt moeilijk te zijn of de plant nu rijp is, het lijkt nog steeds melkachtig stadium. Vanaf het moment gezien dat het een jong plantje was zijn het nu toch dik 9 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, doe je goed daar!

 

Wat bedoel je met 24/7? 24u lamp aan 7uur donker? Want dat zou ik eerder veranderen naar 20/4 of eventueel 18/6

En heb helemaal geen last van geur binnen?

 

Kleine clip on fan in de tent is misschien iets voor volgende keer krijg je toch stevigere takken om de toppen te ondersteunen.

 

Dank, ik heb bij de Mediamarkt 2 fans van ong 10 en 15 euro gekocht. De onderste is een warmte ventilator en de bovenste een groter model maar gewoon alleen maar voor de luchtcirculatie. Ik dacht toen nog dat ik warmte in de tent nodig had maar de spaarlamp en mijn netbook blijken voldoende voor de warmte. Een netbook heeft trouwens ook een fan.

 

Met 24/7 bedoel ik 24 uur per dag licht, 7 dagen per week. Ik heb haar wel 1x uit de box gehaald, en ik denk erover om de laatste paar dagen gewoon de plant voor mijn raam te zetten. Maar nu snap ik wel waarom die takken lijken te leunen op de zijkanten en dan moet ik wat anders verzinnen, een omgekeerd vergiet ofzo als een variatie op scroggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gegroet

 

ik ben nu bijna bij de oogst maar achteraf had ik beter niet kunnen dieven. Volgende kweek gewoon zo naturel mogelijk zelfs zonder scroggen. Voelt toch teveel alsof ik haar achter tralies zet. Ze zit al helemaal in het mylar ingewikkeld en de lamp is prima maar ik hoef het niet zo nodig dat ze helemaal alleen maar bestaat voor de thc opbrengst, en natuurlijk CBD maar dat vape ik dan apart.

 

 

Haha wat een liefde voor het plantje, maar je gaat haar toch echt ombrengen en oproken. Je kunt het ook zo zien: heel zielig voor de lagere topjes dat ze minder licht krijgen dan de rest.Volgende keer gewoon toppen en scroggen. Die spaarlamp heeft namelijk weinig dieptestraling.

 

Succes met oogsten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat was de opbrengst als ik vragen mag

 

Beetje late reactie, sorry daarvoor.

 

Ik had niet gewogen, voor de aankomende oogst (nog 2 weken!) koop ik wel een weegschaaltje om de opbrengst exact op te wegen. Maar bij gebrek aan weegschaal, de opbrengst was een halve snoeppot :)

 

gallery_46951_19211_2531179.jpg

 

Was opzich een prima high, alleen leerde ik een maandje later dat autoflowers blijkbaar pas geoogst moeten worden als de bladeren enigzins aan het vergelen zijn, en ik zat puur naar de amberkleurtjes te kijken. Had nog wel 2 weken mogen staan, maar dat weet ik dan voor de volgende keer.

Edited by jj79

Share this post


Link to post
Share on other sites

gegroet

 

ik ben nu bijna bij de oogst maar achteraf had ik beter niet kunnen dieven. Volgende kweek gewoon zo naturel mogelijk zelfs zonder scroggen. Voelt toch teveel alsof ik haar achter tralies zet. Ze zit al helemaal in het mylar ingewikkeld en de lamp is prima maar ik hoef het niet zo nodig dat ze helemaal alleen maar bestaat voor de thc opbrengst, en natuurlijk CBD maar dat vape ik dan apart.

 

 

Haha wat een liefde voor het plantje, maar je gaat haar toch echt ombrengen en oproken. Je kunt het ook zo zien: heel zielig voor de lagere topjes dat ze minder licht krijgen dan de rest.Volgende keer gewoon toppen en scroggen. Die spaarlamp heeft namelijk weinig dieptestraling.

 

Succes met oogsten!

 

Scroggen ga ik met mijn nieuwste kweek proberen met 1 plantje van de 2 (de 3e kweek nu, 2e kweek zal ik over een paar weken posten). En dan met ijzerdraadjes de takjes ombuigen en dat het dan zo gaat groeien. Toppen schijnt niet goed te zijn bij autoflowers of lastig.

 

Mijn wietzaden zijn nu bijna op en over een tijdje ga ik nieuwe bestellen, dan ga ik naast autoflower ook 'normale' soorten proberen waarbij ik wel ga proberen te toppen en dan later ook klieven enz. Ik ben pas een beginnertje en hou het zo recht toe rechtaan voor gegarandeerde oogst maar naarmate ik meer ervaring opdoe zal ik ook meer uitproberen, ook met voedingen. Voor deze kweek had ik dus simpelweg cocos grond gebruikt + canna cocos A+B maar geen speciale aparte groei/bloei voeding.

Edited by jj79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen A+B doet het gewoon hoor, de rest is extra. Cocos kan je hergebruiken, mocht het het niet weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen A+B doet het gewoon hoor, de rest is extra. Cocos kan je hergebruiken, mocht het het niet weten.

 

Dank, ik twijfelde al. Ik gokte dat ik het zo 2-3x zou kunnen hergebruiken. Bij een volgende kweek wil ik het ook mengen met perliet.

 

A+B doet het inderdaad goed, maar ik vind het wel interessant om andere voeding uit te proberen. Er is zoveel, ik heb nu bv. ook wat ecostyle groente & kruiden door de cocos gemengd, zag het toevallig toen ik onlangs wat kamerplanten ging halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt of je twijfelt tussen aarde en hydro.

 

Bij Hydro (Cocos) kan je ook Drain To Waste gaan doen, het voedingswater door gieten totdat het onder uit de pot loopt (15-30%). Dat gooi je weg. Je spoelt het oude voedingswater (rest zouten) als het ware weg, en vervangt deze door nieuw voedingswater waarin alle voeding stoffen weer inzitten (juiste PH/EC). Misschien niet in de ideale verhouding, maar alles wordt weer vervangen bij de volgende water geef beurt voordat er te korten kunnen ontstaan. Als er toch voor additieven gaat dan zou ik beginnen met een blossom builder en/of PK 13-14 en eventueel een Enzym erbij te gebruiken. Maar de tientjes bij elkaar tikken dan snel aan.

 

Ik stoom ik voor iedere ronde de cocos steriel (bakje magnetron), zeker bij een nieuwe zak. Geen zin in beestjes die mee liften (varenrouwmug bijvoorbeeld).

 

Of je kweekt gewoon (bio) op aarde, hier een mooie post pak de topics van die grower er eens bij. De voorstanders zeggen dat dit de lekkerste wiet geeft, met een goed palet van cannabinoïden erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...