Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Blackbeard

Planning: Zelfbouw Kast, Wat Vraagjes En Tips Gevraagd

Recommended Posts

Ahoi :spliff:

 

Zoals ik in mijn intro post al zei, coffeeshop is te heftig (en duur) voor mij dus besloten om voor mezelf en mijn vriendin te gaan kweken en misschien een 100g als zakcentje.

 

Waarschijnlijk wil ik 2 soorten gaan kweken, 1 met een hoge cbd waarde voor mijn pijntjes en de andere met een hoge thc waarde.

 

Buiten de bovenstaande redenen vind ik het ook gewoon heel leuk om een zaadje succesvol tot een plant te laten bloeien.

 

Het volgende, in mijn gang heb ik dus een berghok, deze is 280cm diep, 110cm breed en 240cm hoog, ik heb geen geld voor een tent dus ik ga zelf het 1 en ander bouwen maar ik moet een aantal dingen weten voordat ik hier aan ga beginnen.

 

Ik ga niet de hele kast gebruiken, ik zit te denken alleen een stukje aan het einde want dan heb ik minder materiaal nodig om het dicht te bouwen.

 

Zelf zit ik te denken dat ik dus de volledige breedte neem en dan een even grootte diepte dus 110x110 alleen de hoogte ben ik nog niet over uit.

 

Daar alles momenteel budget moet zit ik aan deze constructie te denken: als ik de hoogte bepaald heb dan monteer ik rondom latten zodat ik daar een plaat op kan leggen, dan in de breedte op de grond een lat en aan beide kanten een verticale lat die natuurlijk aansluit op de horizontale latten rondom en de muren en platen bekleden met radiator folie.

 

Dan vervolgens een plaat met een hendel die ik dan aan de voorkant kan plaatsen om het hok af te sluiten.

 

Ik zat zelf te denken aan een hoogte van 2m?

 

In het hok denk ik aan 1 lamp van 600 of 400w met een spiegelkap, gaat dat qua energie veel kosten?

 

En nu het aantal planten, ik kan nog geen keuze maken want lees zoveel verschillende dingen. Ga ik voor 5 grote planten of 20 kleine, ga ik scroggen of niet. Wat adviseren de meer ervaren kwekers onder ons?

 

En tot welke hoogte zal ik bouwen?

 

Owja, ook nog afzuiging vragen, ik neem aan dat ik na de buisventilator en filter een slang naar de hal moet trekken om warmte af te voeren? Het is in het berghok op zich cool maar als ik de lucht daar in afvoer dan wordt die zelfde lucht weer naar binnen gezogen of koelt het snel genoeg af?

 

Heb nog wel andere vragen maar die komen pas als ik de kast af heb.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn idee:

 

1,10 x 1,10 is prima, hoogte maximaal pakken. Ideaal om de marge te hebben zeg maar.

 

Stroomgebruik is makkelijk te berekenen als je precies weet welke energie je gebruikt, omrekenen naar KW's en dan x je tarief.

 

Aantal planten hangt van veel dingen af. Grotere planten is langer voorgroeien, dus minder keer per jaar als je dat in dezelfde ruimte moet doen.

 

Afgezogen lucht niet opnieuw inblazen idd, niet voor de temperatuur maar voor het feit dat de plantjes de samenstelling van de lucht veranderen en je anders co2 en stikstof en weet ik wat allemaal kort komt!

 

Wat ik als ik jou was ook zeker zou doen: maak ook een hokje voor een moederplant. Als je dan stekjes neemt van de medicinale planten kweek je van de beste een moederplant. Dan heb je zekerheid over de kwaliteit van iig het DNA van de plant. De kweek en dus het resultaat heb je dan zelf in de hand ;)

Dat hokje staat op 18/6 dus je zou gecombineerd een moeder/voorgroei hokje kunnen maken..

 

Leuk man, dat bouwen! succes en denk/teken het goed uit, het kijkt toch allemaal best wel nauw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen goede plek, je zit met de aan- en afvoer vd lucht die in een gang niet je van het is (uitblazen wil nog wel maar de aanvoer).

 

Beter bouw je een oude kledingkast om of maakt een kastje, zet die op een kamer en hang daar wat Tneon in of een 250W HPS'je.

Makkelijk te doen, bijna geen investering en zo kun je genoeg kweken om jouw en je vriendin te voorzien.

 

Moeder houden is een behoorlijke stap, bedenk je goed voordat je daaraan begint :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de adviezen, ja de lucht circulatie was mijn grootste zorg MAAR, ik heb bijna nergens anders plek, in de woonkamer ziet iedereen het en dan heb ik alleen nog mijn slaapkamer en heb daar amper ruimte, berghok heeft de meeste ruime en opties maar moet een oplossing voor de lucht hebben.

 

Zo'n hokje voor een moederplant lijkt me ook wel leuk maar moet eerst een oplossing vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...