Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vakman

Binnenkort In Dit Theater: Vakman Aan De @naw Genetica!

Recommended Posts

Maak ff wat foto's onderweg! Ik heb ook nog zo'n ding liggen en wilde ook al aan het knutselen gaan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even wat flenzen en een stukkie sonoconnect besteld, zaterdag even een softbox maken :showoff:

Nog even wat geluidsisolatie halen bij de bouwmarkt en dan heb ik alles wel compleet.

 

Ik ga een pc ventilator XL gebruiken voor de afzuiging die ik inbouw in een softbox, bevestigd in rubbers.

In combinatie met een traploze 12 volt dimmer, die binnenkort nog voorzien wordt van een thermostaat.

 

Leuk klusje weer voor het weekend :icecream:

Je blijft er mee bezig, met die geraniums....

Een PC fan daar zit toch helemaal geen kracht achter? Kun je niet beter een slakkenhuis of een buisfan in een geisoleerde box inbouwen dan? PC fan bouwt nauwelijks druk op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die traploze 12 volt dimmer en thermostaat, heb je daar ook een linkje van? En succes met je kweekje, ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even wat flenzen en een stukkie sonoconnect besteld, zaterdag even een softbox maken :showoff:

Nog even wat geluidsisolatie halen bij de bouwmarkt en dan heb ik alles wel compleet.

 

Ik ga een pc ventilator XL gebruiken voor de afzuiging die ik inbouw in een softbox, bevestigd in rubbers.

In combinatie met een traploze 12 volt dimmer, die binnenkort nog voorzien wordt van een thermostaat.

 

Leuk klusje weer voor het weekend :icecream:

Je blijft er mee bezig, met die geraniums....

Een PC fan daar zit toch helemaal geen kracht achter? Kun je niet beter een slakkenhuis of een buisfan in een geisoleerde box inbouwen dan? PC fan bouwt nauwelijks druk op

 

Dat XL stond er niet voor niets achter pindaknots, als ik deze pc fan vol open draai worden mijn 15L potten bijna uit de kast gezogen en lijkt het of er een straaljager aan het taxien is in de tuin :jump: :jump:

Zuigt stukken harder als m'n buisafzuiger, heb hem van de zomer al in gebruik gehad maar maakt zonder softbox erom veels te veel herrie.

 

Die traploze 12 volt dimmer en thermostaat, heb je daar ook een linkje van? En succes met je kweekje, ben benieuwd!

 

Ik gebruik daar deze https://nl.aliexpress.com/item/High-quality-12V-DC-Current-fan-speed-controller-5A-maximum-support/32254166076.html?spm=2114.13010608.0.0.habPJ4&detailNewVersion=&categoryId=708041 dimmer voor Bill, de thermostaat ben ik nog niet uit welke ik ga gebruiken, er zijn zoveel mogelijkheden.

 

En bedankt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's volgen nog, kan zelf geen foto's meer uploaden hier, maar volgens mij gaat sinterklaas me daar bij helpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh,gezellig hier in dit theater.

En ik mag zonder kaartje binnenkomen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een warm welkom Collie, goei volk is altijd welkom in mijn mooie theater :hug:

En wat extra ogen die meekijken kan nooit geen kwaad.

 

Jah bless rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

KNUTSELDAG!!!

 

:spliff: :dribble: :specool

Hopelijk komt de mailman een beetje op tijd vandaag :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je je foto's nah al is uploaden? ;) ¿•

~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de softbox is klaar :rolleyes:

Nu horen de buren of bezoek NIETS meer!!!

Nog even een paar dagen uitdampen in een andere ruimte en dan wordt hij in gebruik genomen :verrygood

 

Foto's en een klein bouwverslagje volgen zo snel mogelijk ;)

 

Prettige zondag nog :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze een klein bouwverslagje van mijn knutselproject:

 

Dit is de pc-fan die ik ga gebruiken gallery_44242_19209_931703.jpg

Deze draait op een 12 volt voeding van 2,5 ampere (dus nog niet voluit) en is regelbaar met een traploze controller.

 

De ventilator komt in rubbers te hangen gallery_44242_19209_1080926.jpg

 

Eerst heb ik aan beide zijde van de ventilator een flens bevestigd om de sonoconnect op aan te sluiten, dit heb ik met een bout en borgmoer gedaan, gewoon door de oorspronkelijke bevestiging van de ventilator (even gaatjes boren in de flenzen) gallery_44242_19209_1539437.jpg gallery_44242_19209_1499338.jpg

 

Ik heb de aansluiting tussen de flenzen en de fan afgekit zodat ze geen valse lucht aanzuigen gallery_44242_19209_517937.jpg

Om de ventilator op te hangen gebruik ik uitlaatrubbers :lol: , deze heb ik door middel van een haakoog aan de flens bevestigd met een bout en borgmoer

gallery_44242_19209_1740954.jpg

De ventilator is nu klaar om ingebouwd te worden.

 

Om de softbox te maken heb ik underlayment gebruikt, de plaatjes heb ik op mijn werk al op maat gezaagd.

Eerst heb ik alle gaatjes voorgeboord met een 4 mm boor, de 4 zijkanten in elkaar geschroefd, daarna heb ik de plaats van de ophangpunten bepaald en de ogen ingedraaid om de rubbers van de ventilator aan te bevestigen. gallery_44242_19209_974583.jpg

Vervolgens gaten gezaagd in de 2 deksels om de slang door te voeren, toen de ventilator er weer uitgehaald en de box van binnen bekleed met noppenschuim, dit heb ik bevestigd met lijmspray gallery_44242_19209_2070546.jpg en de ventilator weer in de box gehangen.

 

Daarna de lengte van de sonoconnect bepaald en deze op maat gemaakt en aan de flenzen bevestigd door middel van grote slangenklemmen

 

gallery_44242_19209_473798.jpg

, slang door de gaten in de deksels proppen en de deksels erop schroeven, en de softbox is klaar voor gebruik :wOOt

 

 

gallery_44242_19209_1317183.jpg

 

Ik laat hem eerst nog even een paar dagen uitdampen in een andere ruimte en neem hem daarna in gebruik, flens even op de kast schroeven en de filter aan de uitblaas koppelen.

 

Weer een karwei plat :verrygood

Edited by vakman
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu is het tijd voor een lekkere beloning voor mezelf gallery_44242_19209_1027925.jpg

:spliff:

Prettige avond mensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor!

 

Misschien n stomme vraag, maar waarom heb je de slang eigenlijk aan 2 kanten op de fan gemonteerd? Dat zit op n fabrieks-softbox ook niet zo.

Als je de fan midden in de box hangt, met n slang naar de uitgang eraan gebruik je de kast als dempingskamer.

Dan schroef je aan de ingangskant een flens op de behuizing waar de andere slang op gaat.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betwijfel of zo'n pc-fan daar krachtig genoeg voor is, ben bang dat er dan weinig zuigkracht meer overblijft aan het begin van de slang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakwerk. Ben benieuwd hoe stil je box wordt. Ga je aanzuigen door de filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Jay , ga uitblazen door het filter.

Heb geen ruimte in de kast voor het filter, dit werkt ook prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie box hoor vakman!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_18039_5804_1116847.jpg

 

Ik zit met een ZEER lastige keuze, waarbij ik jullie hulp nodig heb!

Welke van deze heerlijke noten ga ik als eerste ontkiemen???

 

Laat maar horen

Share this post


Link to post
Share on other sites

die beer natuurlijk, die voelt zich op zijn gemak in dit koude berenland!

 

 

ps de heren bij naw zijn lekker van de kaart geweest want painreliever spellen we gewoon met een v :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wazige olifant is gewoon lieF :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval n paar polar bears... dat is wel n powerhouse als je een mooie pheno treft!

Ligt hier ook nog op tijd en plek te wachten.

 

Tpr is geloof ik al n tijdje niet meer op tafel geweest bij de wekelijkse meetings, ben daar ff de uitwerking van vergeten. Zal wel in de catergorie "High as Fook" vallen.

 

S5 x bluehammer geen idee, de NAW s5 is ws niet dezelfde als ik heb, maar de bluehammer is zoinzo serious shit... niet geschikt voor zwakke zieltjes.

 

 

Inpakpiet was zo te zien idd nogal knetter dat hij 2x hetzelfde ingepakt heeft :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay thanks scirocco

En ach jah, ik neem het rhino niet kwalijk, ik kan me er wat bij voorstellen met al dat lekkere spul daar in de buurt :jump:

 

Dat is al 2-0 voor de Polar Bear dus :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...