Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nevel

Kast Of Tent ?

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Ik zal me even voorstellen ben namelijk net nieuw.

Heb een giga gevecht gehad om me te registreren problemen met persoonlijke vraag,: wie is de admin van dit forum?

Uiteindelijk via opengrow op deze site kunnen inloggen PFF

 

Goed ik ben nieuw, iets ouder, en geen ervaring met kweek, roken etc.

Lees fascinerende verhalen verslagen over bouw, kweek.

Einde van het verhaal heb een tentje 90 x 90 op marktplaats gekocht met 400 watt en "potten en pannen".

Dit om mijn kop leeg te maken, eerste hobbel impulsief genomen.

Realiseer me nu dat ik eigenlijk tent niet makkelijk en groot vind.

Ik heb meerdere opties.

1 in de garage bij huis gevaarlijk ivm zoon en bekenden welke er zo nu en dan binnen kunnen lopen etc.

2 Garage 15 min met de auto bij mij vandaan minder handig reistijd, controle kan zodoende minder zorg aan plantjes besteden.

3 Boven rommelkamer daar heb ik liever geen tent echter er wel een kast makkelijk isoleren glaswol ivm ontdekking helikopters.

 

Ik ben van plan 4 plantjes te gaan kweken kan absoluut geen risico's nemen met gedoe onteigening etc.

Vraag,: wat vinden jullie efficiënter kast of tent.

Kan in een kast van 70 x 55 een 400 watt lamp met 3/4 plantjes of volstaat een 250 watt dan ook ?

 

De lengte vd kast is te kort voor filter en zuiger totaal met tussenstuk nl ongeveer 75 cm.

Kun je het filter ophangen en dan een slang buigen met 180 graden zodat je de afzuiger ernaast hangt?

Heb begrepen dat je het filter niet verticaal mag hebben klopt dit?

 

HAM vraag wat te doen om ontdekking te voorkomen buiten kop dicht!! Hoe dik moet het glaswol of andere isolatie zijn om 400 watt niet te kunnen zien van bovenaf?

Er cirkelen hier vaak helikopters boven ivm inbraken etc dus kans om op die manier ontdekt te worden is aanzienlijk.

 

Zoals jullie lezen ben er veel mee bezig ppfff neemt me behoorlijk in beslag, wel leuk.

Hoop op constructieve antwoorden van de kenners / kwekers.

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Groet.

Edited by diepwotter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen HPS met veel gedoe maar 'gewoon' een LED opstelling in de rommelkast en heb je ook geen grote afzuigers/filters etc nodig.

 

Maareh met die risico's die je denkt te lopen (onteigening??): waarom begin je er aan?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je rookt niet? je zal het ook niet voor het geld door met 4 plantjes? kun je dan niet beter pepers zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een giga gevecht gehad om me te registreren problemen met persoonlijke vraag,: wie is de admin van dit forum?

 

... gevaarlijk ivm zoon

 

 

Dus je hebt geen idee van wie dit forum is?

 

En is dit die zoon?

 

http://youtu.be/drDozJTUdzY

Share this post


Link to post
Share on other sites

middels de niet gedelegeerde onbevoegdheden van sannie & co stichten wij hier onze eigen virtuele vrijstaat, zolang we onze 'belasting' maar betalen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een prominent lid van deze community heeft onlangs nog een ban een maand aan zijn broek gehad.

Dus het valt voorlopig wel mee met die "virtuele vrijstaat".

Share this post


Link to post
Share on other sites

we kunnen ook wachten tot peter pan ons meeneemt naar dromenland, maar ik kan niet vliegen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,4m2 is 150w tot 250w HPS. Ga je 250 ben je stevig aan het afzuigen = lawaai, en probleem in de zomer (plus W is niet gewicht, alle factoren op elkaar afgestemd hebben is gewicht)

Is perfect voor 4 planten, maarrr welke pheno, voorgroeien stek/zaad, SOG/ScrOG etc etc

Kies de plek waar jij lekker van kunt slapen... toezicht/geluid/geur/etc

180 graden kan prima MAAR dit maakt herrie. Extra drukverlies = extra overcapaciteit nodig. Evt door filter uitblazen (= ook stiller).

Buitenste laag anti-detectiefolie. Dan spouw (spauw?) muur met (actieve) ventilatie. Dan gipswanden met bouwplastic en steenwol. Ik bouw nooit meer een hok, wat een werk. Ook niet af te breken zonder alles plamuren etc. Maar ieder z'n voorkeur!

Edited by JohnnyFlash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welnu Johnny flash,

daar komt nogal wat bij kijken. Meer dan ik dacht. Ik heb de tent afzuiger en filter wil er wel iets van gebruiken.

Als ik het dus goed begrijp kan ik het beste overgaan op een zeg maar gewone archief kast van ongeveer 70 x 50 x 2 mtr . daar een 150w HPS in met de afzuiger en filter aan de buitenkant. De kast van binnen schilderen met witte matte verf, onder toevoer gaten en boven de afvoer.

Ik begrijp dus ook dat het aan de boven kant afschermen van de kast haast onbegonnen werk is maw zo laten en de gok nemen.

Ik ben blij met dit advies hou je op de hoogte wat het wordt.

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die opstelling klink t prima!

 

Je kunt dat hok dan toch mooi inpakken met dik glaswol bovenop/zijkanten voor isolatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2mtr hoog ga je helemaal niet nodig hebben met een 150W HPS, weet niet wat voor olifantengras je denkt te gaan groeien onder laag wattage?

Check ff wat kweekverslagen in de micro hoek want je denkt veel te groot met je laag wattage en niks aan warmte afblazen :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kamikaze en lostchild,

Ik denk dat jullie gelijk hebben. De tent 90 x 90 x 1,85 van secret gardin met de 400 watt lamp is eigenlijk te groot voor mijn doel.

Nl gewoon voor de fun iets een keer kweken.

Als ik nu eens een dossier archief kast koop op marktplaats ongeveer 50 x 80 en een hoogte van 1.70 is dat dan genoeg voor 3 planten in pot?

Ben inderdaad te hard van stapel gelopen met die tent geen probleem (marktplaats) verkoop ik wel weer.

Ik heb dan nog wel een paar vraagjes.

Er zit een automatische afzuiger met koolstof filter bij de tent kan ik deze dan beter gebruiken voor de kast of zeggen jullie met zo'n kast heb je geen filter afzuiger nodig dan?

De lamp 400 w is dan dus ook veel te zwaar.

250 of 150 watt beter en dan 15 of 25 cm erboven al naar gelang wattage heb ik gelezen.

Wat ik me ook afvraag (zal wel niet kunnen) kan ik geen grote kapotte Amerikaanse ijskast kopen? Valt niet op, lichtdicht en goed geïsoleerd. Paar gaten erin en klaar.

Gr

 

Nog even

Wat is zo'n beetje een goede hoogte lees ook dat ze met 60 cm hoogte micro kweken lijkt me wel erg laag dan moet je veel scrollen lees ik.

kom er niet achter wat sog is ? Is dat korter snoeien boven inplaats van dieven onder !

Bedankt alvast

Edited by diepwotter

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK dank huffnpuff.

Ik heb het inmiddels gevonden, veel potten per meter dicht op elkaar en weinig tot geen voorgroei! Lijkt mij meer op de dood of de gladiolen! LOL Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tent 90 x 90 x 1,85 van secret gardin met de 400 watt lamp is eigenlijk te groot voor mijn doel.

Is een hardstikke mooi setje toch! Als je het kwijt kunt. Ook weinig warmte wat betreft hittecamera's hoor.

 

Als ik nu eens een dossier archief kast koop op marktplaats ongeveer 50 x 80 en een hoogte van 1.70 is dat dan genoeg voor 3 planten in pot?

Ja prima. Hoogte heb je niet nodig met 150W. Al ben je wel een paar decimeter kwijt aan je licht-doolhof.

 

Er zit een automatische afzuiger met koolstof filter bij de tent kan ik deze dan beter gebruiken voor de kast of zeggen jullie met zo'n kast heb je geen filter afzuiger nodig dan?

Hoeveel m3 is de afzuiger? Is ie regelbaar? Wat is het bereik dan? Hoeveel m3 is het filter? Heb je een thermosensor?

 

kan ik geen grote kapotte Amerikaanse ijskast kopen?

Ja komt wel eens voorbij. Handige stealth optie. Wel goed desinfecteren.

 

Wat is zo'n beetje een goede hoogte lees ook dat ze met 60 cm hoogte micro kweken lijkt me wel erg laag dan moet je veel scrollen lees ik.

Ligt aan je wattage. Om een idee te geven: van onderaf: 20 cm doolhof, 20 cm potten. Van bovenaf: 30 cm afzuig (als deze in de kast moet), 20 cm filter, 20 cm reflector, 10-15cm 150w lamp tot planttop. Totaal: 125cm. Zeg dat je een kast heb van 170, kun je planten (van bovenkant aarde tot bovenkant plant) maximaal 45 cm kweken.

Houd niet echt over. Maargoed dan de afzuiger erbuiten. Als je voor 150w zou gaan, is het aanbevolen te scroggen, de dieptestraling is niet hoog zoals eerder gezegd. Je kunt een "dieptestraler" reflector nemen, van onderen terug reflecteren, TL buisjes erbij, etc, en bent gelimiteerd tot autoflowers en indica-dominante strains.

Edited by JohnnyFlash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm tent is geen groot verschil met een hok mbt de helicopters.. Ligt eraan waar je naar toe uitblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helder Johnny flash en Drrr

 

Mijn afzuiger is vrij groot staat nergens op hoeveel m3 hij doet,

Wel staat er G Tools op met twee knppen voor de temp tot 30 gr en van 12 tot 100% capaciteit. ook staat er prima klima quality prduckts op.

Wat het koolstof filter kis groot nl 45 cm lang bij 19 cm breed.

Ik heb er foto's van gemaakt maar lukt me niet die hier te plaatsen.

Ik zie erg op tegen de laatste optie mey tl buizen van onder etc lijkt mij veel voor beginner misschien later.

Misschien dat zo'n kapotte ijskast wel iets is niemand heeft het door en wie weet zijn ze er wel met slot. haha .

Goede info dank

 

Nog even een vraag Drrr hoe bedoel je met waar je naar uitblaast moet je ook rekening houden met waar de lucht naartoe gaat ivm detectie ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een gokje, PrimaKlima met ingebouwde G SE sensor. Netjes hoor. Is de doorvoer 125mm dan 400m3, doorvoer 160mm dan 800m3. Misschien is ie er ook in andere uitvoeringen maar deze verkopen ze bij in de buurt.

Zou ik gewoon gebruiken. Zet em lekker laag. Niet op 12% misschien - zon motor moet zich ook kunnen koelen.

 

Die afmeting filter ongeveer 600m3 denk ik. Ligt ook aan de aansluitingsdiameter. Iemand? Bij twijfel vervangen. Levensduur een jaartje. Soms twee jaar afhankelijk van de kwaliteit. Safe/sorry

 

Foto's plaatsen is een handleiding voor. Als ze in je fotoalbum staan, kopieer je gewoon de BBcode in de tekst hiero.

 

Drrr bedoelt dat als je de lucht (warmte) koncentreert (in kamer of onder dak) dan zie je het. Ook als je de lucht (warmte) door een rooster naar buiten knalt, zie je een dikke vlek op de IR camera. Dan krijg je bezoek. Warmte verspreiden en hergebruiken dus. Wel je filter op orde hebben en evt backup op voorraad.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

roger pappa tango alpha over .

roger toris clito over papa tango

roger !

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

JohnnyFlash wat ben jij een topper, en kenner dank!

,

Dat jij dat weet!

 

Ik heb inderdaad de 125 mm dus voor 400 m3, wat bedoel je met laag 12%? Bedoel je het toerental ? maw Beter 50 % !

Diameter uitgang koolstof filter is inderdaad ook 125mm.

Heb de stoffen filter in de wasmachine gedaan echter jij zegt vervangen, bedoel je het stoffen omhulsel of het hele filter?.

Heb geen id hoe oud en hoe lang gebruikt men zegt natuurlijk altijd slechts paar draaien maar is zeker 4 jr oud maw alles vervangen ?.

 

Wat leer ik veel, zat aan afvoer te denken via schoorsteen of dakdoorvoer etc dat is dan ook gevaarlijk zeker tijdens de zomer. ivm warmte uitstoot.

Beste is dus afvoer via slang naar beneden en dan verspreiden in de ruimte!

We komen er wel!

 

Wat vind je van het IJskast id?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter kost een paar tientjes, dus als die van jou al 4 jaar oud is...

Warmte van 1 lampje kan je gerust uit t de schoorsteen blazen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

HAM vraag wat te doen om ontdekking te voorkomen buiten kop dicht!!

 

 

Dezelfde unieke gebruikersnaam op meerdere verschillende fora gebruiken, en op youtube, en die filmpjes ook je facebook laten zien, dat is in ieder geval geen goed plan als je stiekem wiet wil gaan kweken.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft je met 150/250 watt echt geen zorgen te maken om cannacopters, zou idd wel die filter vervangen zoals @scirocco zegt!

 

En dat ijskast idee zou wel moeten werken, heb hier al de gekste dingen voorbij zien komen, PC's, TV's, hele kleine kastjes enz enz.

Als je het klimaat maar op orde hebt.

 

Succes

 

 

 

 

Ik kweek met 288 watt TL licht en blaas af in het kamertje waar mijn kast staat, het wordt er niet warmer dan 18/20 graden nu.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...