Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Iemand hier die weet waar ik muziek net als in dit flash filmpje kan vinden

http://w1.736.telia.com/~u73602493/flashback.html

 

Begin echt obsessed te worden door die muziekjes  8)

Dit is geen Goa... dit zou goed eens van paul oakenfold kunnen zijn, maar ook van Aphex Twin.... maar goa is het niet, goa zit een duidelijke 4/4 beat in en is goed snel... maar hoe kom je in goedsnaam bij die flashflie... hij is echt heel erg vet... een aanrader voor als je tripmiddelen gebruikt.. :D

dan moet je echt muziek van SHONGLE gaan donwloaden

 

ik kwam op hun site terecht na t zien van die vette tripclip die je noemt en de muziek van SHONGLE is even vet en gelijkwaardig aan de muziek op die tripclip -- downloaden dus-- t is bovendien goed verkrijgbaar op kazaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik luister meestal dikke vette reggea. Zoals Israel Vibration, Alpha Blondy, Black Uhuru, Mad Professor etc etc. Dub's is ook altijd relaxed om naar te luisteren lekkere vage geluidjes, ogen dicht en je bent ff weg. :D

 

Dus jullie weten het........ downloaden die shit, nee grapje iedereen heeft z'n eigen smaak. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand hier die weet waar ik muziek net als in dit flash filmpje kan vinden

http://w1.736.telia.com/~u73602493/flashback.html

 

Begin echt obsessed te worden door die muziekjes  8)

Dit is geen Goa... dit zou goed eens van paul oakenfold kunnen zijn, maar ook van Aphex Twin.... maar goa is het niet, goa zit een duidelijke 4/4 beat in en is goed snel... maar hoe kom je in goedsnaam bij die flashflie... hij is echt heel erg vet... een aanrader voor als je tripmiddelen gebruikt.. :D

dan moet je echt muziek van SHONGLE gaan donwloaden

 

ik kwam op hun site terecht na t zien van die vette tripclip die je noemt en de muziek van SHONGLE is even vet en gelijkwaardig aan de muziek op die tripclip -- downloaden dus-- t is bovendien goed verkrijgbaar op kazaa

jij bedoelt SHPONGLE. de cd waar het nummer op staat die word gebruikt in die animatie heet "are you shpongled?". en de track zelf heet "divine moments of truth".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna alles van The Slackers, Skatalites, SKA-P (Ska)

veel van UB40, af en toe wat Alpha Blondy lekkere Acid/Tekno of lekkere drumn n bass (Roni Size etc.) Infected Mushroom is ook wel chill als je knetter bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben een echte reggae freak :D he movement ken je mikey dread?das gave reggae roots and culture vind ik gaaf nummer

en voor de rest

bob marley natuurlijk:stir it up live versie/no woman no cry/mr brown/voor de rest alles

peter tosh vind ik ook echt super gaaf (heb die live dvd van hem moet geloof ik een nieuwe gaan kopen die is echt al grijs gedraaid super tof en zeker een bepaald nummer dat is echt gaaf

burning spear:beste vind ik cd /lp marcus garvey + marcus garveys ghost dat zijn de dub versies

 

alpha blondy

eek a mouse

max romeo :war in a babylon/smokey room/tan and see

the upsetters

lee perry dub/alles goed :wacko:

gladiators

black uhuru

voor de rest de reggae die ik niet heb neer gezet word anders errug lang

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet club meets dub is proberen is echt mega cd

voor de rest tricky portishead en zelfs de belgische groep flowers for breakfast vooral trip hop is lekker relaxed om te luisteren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ska (niet van die moderne, dies te punky voor t stoned zijn, liever two-tone of authentic ska)

 

Drum & Bass

 

Progressive House (James Holden is absoluut de beste dj ter wereld... Petter is 2e, Nathan Fake is ook geweldig....)

 

Oude Muziek (Jefferson Airplane, Eagles, The Doors, Beach Boys, Beatles, Pink Floyd enz....)

 

Calexico, Jack Johnson, Spearhead, Radiohead... niet echt in een hokje te passen

 

Jazz (Miles Davis - Kind of Blue.... dromenland)

 

Emo (dashboard confessional!)

 

Trip Hop

 

Incubus

 

Soundtrack van Donnie Darko...

 

Lounge (air, lamb)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wilt trippen: prodigy - Smack my bitch up

prodigy - out of space

prodigy - baby's got a temper

 

als je wilt chillen: G-unit/50 Cent daar kent men de nr's wel van denk ik :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij is het toch zekers:

 

* Jimi Hendrix

* The Doors

* Stevie Ray Vaughn

* Bob Marley

* RacerX, Joe Satriani, Steve Vai, Jeff Beck, Gary Moore, E. Van Halen, en nog meer virtuozen gitaarmuziek :o

* Blues dingetjes van Hooker, King, enz

Share this post


Link to post
Share on other sites
jij bedoelt SHPONGLE. de cd waar het nummer op staat die word gebruikt in die animatie heet "are you shpongled?". en de track zelf heet "divine moments of truth".

 

Kijk, jij weet hoe het moet! :o

 

Ik kijk een topic van 6 pagina's over tripmuziek door.. En Shpongle werd nergens genoemd, behalve door iemand die het verkeerd schreef ook ;) ;)

 

Nou, ik luister bijna aaaaltijd naar Shpongle als ik stoned ben... Bijvoorbeeld in Divine Moments of Truth.. Dan zingt hij ook echt "DMT" en "LSD". Zo vet :P

 

Daarnaast luister ik naar veel IDM/Acid Jazz/GOA/Ambient/ander electronisch space spul. Als je van dit soort abstracte überchille muziek houdt, zal een paar tips geven :

 

Squarepusher - Music is Rotted One Note

Chill album van Squarepusher.. Voornamelijk ge-electroniseerde jazz, wel erg trippend.

 

Shpongle - Are You Shpongled?

Geen uitleg meer voor nodig. Subliem. Echt, geweldig. Eerste lyric uit die hele cd is : "This is a circular vortex... Spinning.. Spinning.. Spinning.." . Je wordt echt meegenomen op die cd naar zeer spacende omstandigheden :)

 

Infected Mushroom - Converting Vegetarians

Ook GOA net zoals Shpongle. Maar dan wel iets harder. Het zijn zeg maar erg trippende melodietjes, maar wel met een beukende beat eronder.

 

Aphex Twin - Welk Album dan ook

Het lijkt me niet dat Aphex Twin een beschrijving nodig heeft.. Die gast is een legende.

 

Boards Of Canada - Geogaddi

Boards of Canada is sowieso zó een chille band. Dit is zeer rustige artistieke muziek. Iedereen kan dit wel waarderen. Het is echt geweldig relaxt.

 

Als je hier van houdt, en ook wel wat abstracter wilt gaan.. Nog een paar tipjes :

 

Autechre - Confield

Autechre is zéér vette muziek. Zéér abstract ook. Ik raad je aan om al hun albums te downloaden. Maar dit is mijn favoriete album. Autechre is hele chaotische, ritmische en dissonante muziek... Maar het is echt zo vet. Bijna iedereen die ik dit laat horen vindt het maar piepjes en tikjes. Maar het is zo gigantisch diepgaand en vet.

 

Venetian Snares - Find Candace

Venetian Snares gaat al helemaal ver. Bijna iedereen die dit hoort vindt het herrie. Ik vind het vet. Dit is zeer snelle muziek, ongeveer dezelfde beschrijving als Autechre (chaotisch, ritmisch en dissonant) maar dan veel "mindfuckend-er".

 

Dit is een deel van de electronische muziek die ik luister... En dit soort muziek vind ik nog altijd het meest chille om op te spacen.. Naast deze muziek luister ik ook zeer veel naar Emo core (Toppie Tweezijdigplakband!) en soms kan ik ook wel Metal Core en Hardcore (Hardcore punk dus he, geen Rotterdam Terror Corps-achtigen) waarderen.

 

Sorry dat ik zo'n lange post heb.. Maar ik lul altijd iedereen z'n oren er af als het over muziek gaat.. En hopelijk help een paar mensen in de wereld van deze zeer vette muziek.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...