Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RobinAlberts

27X18Ltr Amnesia Onder 3X600.

Recommended Posts

Het is aardig onder de knie hoor.

Zag nog 1 verdwaalde lopen.

 

Vandaar weer een keer besproeien.

Zit nu ook aan roofmeit te denken.

Maar het is erg droog in mijn hokje

Meestal onder de 30%

Denk dat meit het niet leuk gaat vinden zo droog.

 

Zal binnenkort weer foto's plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je er een zag lopen betekent dat je ze niet allemaal hebt uitgeroeid en dat lukt helaas ook niet op volwassen planten. Been there done that. Roofmijt uitzetten heb je ook niks aan, die beesten doen niks. Mijn advies is niks meer doen en de volgende ronde het probleem bij de bron aanpakken en de stekken behandelen. Dompelen in gif en met een scheerkwast de spint er afvegen. Dat is de enige methode die 100% effectief is.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een spint-badje is bij de stekken is inderdaad erg effectief. Vertimec 2x grondig herhalen in periode van 5 dagen doet soms ook wonderen. Na je ronde je hok goed ontsmetten en spint-badje geven bij je nieuwe stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu nog gaat spuiten kun je net zo goed ff een chemokuur bestellen..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een spint-badje is bij de stekken is inderdaad erg effectief. Vertimec 2x grondig herhalen in periode van 5 dagen doet soms ook wonderen. Na je ronde je hok goed ontsmetten en spint-badje geven bij je nieuwe stekken.

alleen vertimec heeft geen zin omdat dat alleen de volwassen en net kruipende spint dood en niet de eieren dus altijd combineren met een goedje die ook de eieren dood. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu nog gaat spuiten kun je net zo goed ff een chemokuur bestellen..

nee hoor dit kan je spuiten 8 tot 10 dagen voor de oogst de toppen hebben dan genoeg tijd om het middel af te breken, wel 2 uur voor de de lampen aan gaan spuiten ivm toprot, bij groente en fruit wordt dit ook tot zelfs een week tijd tot de oogst gespoten omdat de vrucht binnen een week het middel afbreekt, heb jij ooit een paprika of een mooi haze topje gehad die naar vertimec rook? geloof me maar als dat er nog op zou zitten kan je dit zeker ruiken! Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roofmijt uitzetten heb je ook niks aan, die beesten doen niks.

Vertel dit ook even bij Koppert, dan kunnen ze stoppen met verkopen.

 

Dat roofmijt bij jou niet werkte wil natuurlijk nog niet zeggen dat dit aan de beestjes lag. Als je tijdig roofmijt inzet en je klimaat aan hun behoeften aanpast werkt het prima hoor. Zeker als je de inzet van roofmijt combineert met handmatig verwijderen van de zichtbare aangetaste bladeren. Met spint is het net zo als met andere problemen, de kunst is om ze in een vroeg stadium te ontdekken en direct gepaste maatregelen te nemen. Als je pas wat gaat doen als je toppen al onder de webjes zitten ben je te laat, dan kom je er met roofmijt alleen niet meer vanaf.

 

Dat je nu aanraadt om niks meer te doen klopt toch niet? Als hij nog een enkele verdwaalde spint ziet lopen kan hij toch beter doorgaan met proberen de boel binnen de perken te houden, al is het maar door goed te blijven zoeken naar spintjes, deze te doden en ook blijven zoeken naar plekken waar spinthaardjes zitten en de aangetaste bladeren weg te nemen?

 

Het is ook raadzaam om te voorkomen dat je via je kleding de spint vanuit je kweekruimte door de rest van je huis verspreidt. Want anders heb je later weer kans dat je een nieuwe besmetting je hok inbrengt vanuit je huis. Gebruik bvb een overall die je in je hok bewaart.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal goede tips..

Dank daarvoor.

 

Zie alleen 2 kampen.

Wel en niet behandelen.

 

Het is op dit moment geen plaag

Zie geen webjes zitten en echt maar een verdwaald spintje.

 

Zal ze vanavond weer opnieuw behandelen met cantack.

 

Bedoel ze moeten volgens mij nog 5 weken.

Erg lang om er niks aan te doen.

 

Krijg mijn hokje niet nat genoeg om roofmeit uit te zetten..

Tis erg droog.

Wat natuurlijk goed is tegen rot.

En volgens mij ook tegen spint.

 

Zeldzaam komt het boven 20%

En dat is net na een water gift ( via onder)

 

Volgende keer komt en een moeder hokje bij van uit kwaliteit zaad...

 

Foto's komen vanavond... Van mijn oerwoud :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niks meer doen en de webben weghalen met een stofzuiger. In deze periode nog spuiten met gif lijkt me niet ideaal.

 

De Vertimec op groenten en fruit rook je niet maar eet je, dat kan nogal een verschil zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niks meer doen en de webben weghalen met een stofzuiger.

Welke webben? Hij zegt toch dat hij momenteel geen webben heeft.

 

Nu niks doen maar wachten tot er webben in je toppen zitten en dan je stofzuiger uit de kast halen bedoel je?

 

Robin, wat betreft het inzetten van roofmijt, je zou gedurende een dag of drie je lampen hoog kunnen hangen en er maar 1 tegelijk aan laten. Dan daalt je temp, hoef je niet zo veel te ventileren en stijgt je LV. MOgelijk kun je nog wat helpen je LV omhoog te halen door wat natte handdoeken oid op te hangen. Als je je mijten goed uitzet en je hebt weinig spint dan denk ik dat die beessies in die drie dagen de spint nagenoeg uitroeien. Als je dit gaat doen zou je even een paar dagen moeten wachten met spuiten, gif en roofmijt gaat niet lekker samen. Na die drie dagen zet je alles weer gewoon aan zoals het nu staat, alle lampen, afzuiging, handdoeken weg.

 

Blijkt het dan nog niet opgelost te zijn kun je altijd nog een keertje spuiten als je dat zou willen. Ik zou dat niet meer doen.

 

Er zijn overigens ook middelen die je niet spuit maar met het gietwater meegeeft, de plant neemt het op en de beessies zuigen het uit de plant.

 

Meestal zit een beperkte spintplaag op kleinere plekjes, vandaaruit spreiden ze zich beetje bij beetje uit. Zoek dus goed naar zulke plekken.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het kunt krijgen, Imidacloprid is goed spul. Er zijn andere middelen, echter, ik kan je niet zeggen welke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niks meer doen en de webben weghalen met een stofzuiger.

Welke webben? Hij zegt toch dat hij momenteel geen webben heeft.

 

Nu niks doen maar wachten tot er webben in je toppen zitten en dan je stofzuiger uit de kast halen bedoel je?

Zolang er geen webben zijn niks meer doen en zodra er webben zijn de stofzuiger te hand nemen. Dat zou ik doen en zeker niet meer spuiten met gif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, met je armen over elkaar, of met je handen in je haar, gaan zitten kijken hoe je plantjes ingepakt worden door een exploderende spint-populatie is ook een optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien er nog geen webben zijn (daar wees je me immers nog op) zal het vast geen explosie meer worden in vijf weken tijd. Misschien kan jij met je armen over elkaar zitten als je uit je hok stapt, ik heb geen tijd om de luiwammes uit te hangen. Er is meer dan alleen kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens........ Om elkaar nu te gaan bashen in andermans topic..............wees liev voor elkaar....... TS heeft last van spint, da's al erg genoeg.......! Oplossingen heeft ie meer aan...... En ik zou willen dat ik de oplossing had zonder plant, omgeving of gezondheid te schaden want dan werd ik heel rijk. Ik heb altijd gelezen dat je spint in de bloeifase niet meer kunt behandelen met bestrijdingsmiddelen (al dan niet biologisch) of de roofmijt, je bent dan simpelweg te laat en dan is zoals Dil zegt de schade beperken het beste wat je kunt doen. Rook je je plantjes zelf niet en is het bestemd voor de CS gewoon spuiten joh, dat doen ze allemaal als je de onlangs uitgezonden docu moet geloven. Mijn mening is niet meer behandelen in de bloei, en roeien met de riemen die je hebt. En de volgende ronde een schone start.......desnoods met bestrijdingsmiddelen als er geen planten staan....... Maar gifvrij beginnen met het growen..... Spint wordt trouwens steeds resistenter tegen de huidige middelen en wordt steeds lastiger te bestrijden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niks meer doen en de webben weghalen met een stofzuiger. In deze periode nog spuiten met gif lijkt me niet ideaal.

 

De Vertimec op groenten en fruit rook je niet maar eet je, dat kan nogal een verschil zijn.

 

Bovendien wassen we groente en fruit.

Ons kruid niet...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niks meer doen en de webben weghalen met een stofzuiger. In deze periode nog spuiten met gif lijkt me niet ideaal.

 

De Vertimec op groenten en fruit rook je niet maar eet je, dat kan nogal een verschil zijn.

 

Bovendien wassen we groente en fruit.

Ons kruid niet...

echt dikke onzin het heeft niks te maken met eraf wassen de vrucht breekt het zelf af of dat nu een wiettop is of fruit dat maakt geen drol uit, dus de hele redenering klopt niet wat dilago zegt, en nogmaals als het er nog op zou zitten ruik je het echt wel en denk je nu echt dat supermarkten paprika's verkopen waar resten gif op zitten omdat ze er vanuit gaan dat toch iedereen het doet wassen van te voren :lol: :tu dat zou zwaar strafbaar zijn!!! en nog een ander voorbeeld je toppen smaken toch ook niet naar bloei voeding of super pk als je het rookt! Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heb ik ook altijd spint met amnesia stekken. En heb ze al bij meerdere stekkenboeren gehaald. Het lijkt wel alsof die standaard bij de soort horen ofzo.

 

Ik doe daarom altijd standaard na de eerste week spuiten en een week later weer met anti spint van Eco style en meestal blijft het dan de rest van de kweek weg maar soms komen ze ineens in week 6 ofzo weer opzetten. Zelfs in de winter

 

Heb toen 1 keer nog gespoten in week 6 maar toen had ik daarna dus wel toprot her en der.

 

Toch te nat geweest op de toppen.

 

Meestal laat ik het maar zitten en doe ik met de hand elke dag een uitroeipoging door ze er gewoon af te vegen / pakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heb ik ook altijd spint met amnesia stekken. En heb ze al bij meerdere stekkenboeren gehaald. Het lijkt wel alsof die standaard bij de soort horen ofzo.

 

Ik doe daarom altijd standaard na de eerste week spuiten en een week later weer met anti spint van Eco style en meestal blijft het dan de rest van de kweek weg maar soms komen ze ineens in week 6 ofzo weer opzetten. Zelfs in de winter

 

Heb toen 1 keer nog gespoten in week 6 maar toen had ik daarna dus wel toprot her en der.

 

Toch te nat geweest op de toppen.

 

Meestal laat ik het maar zitten en doe ik met de hand elke dag een uitroeipoging door ze er gewoon af te vegen / pakken

daarom moet je spuiten max 2 uur voordat de lampen aan gaan niet als ze net uit zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jack White........ er zit wel degelijk verschil tussen het opeten van vergifresten of het verbranden van vergifresten en het opnemen in de bloedbaan. Verbranden heeft het risico dat chemische samenstellingen veranderen en aangezien daar nog weinig onderzoek naar wordt gedaan lijkt het me beter het zekere voor het onzekere te nemen en als zereneuze kwekert en de liefde voor onze hobby geen risico te nemen. In een bekend filmpje op internet laat een US grower zien wat zijn oplossing tegen spint in zijn toch behoorlijk kweektentje is. Gehuld in een wit pak met muts, handschoenen en masker pakt ie een kettingzaag en hakt zijn hele oogst naar de klote en begint opnieuw........

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke gifresten? ga jij me nu vertellen dat er op de groenten en fruit in de winkel gif resten zitten? dat is zwaar verboden en worden regelmatig controles op gedaan, en of je de vrucht nu verbrand of opeet er zitten geen gifresten meer in of eraan! de plant breekt dat nogmaals af in een periode van 10 dagen. dit is al lang getest en al helemaal bij vertimec en alle andere bekende middeltjes. dat mensen hier te para zijn dat hun wietje miss wel vergiftigt is is wat anders is een kwestie van niet te veel blowen :whistle: ;) ik zal me eerder druk maken over kwekers die hun plantjes niet spoelen en voeden tot aan de oogst zo dat de plant het niet kan afbreken lekker voeding roken heel gezond voor je lichaam!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lv nacht flink omhoog helpt ook om het onder controle te houden

 

Kost je alleen een filter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal goede tips..

Dank daarvoor.

 

Zie alleen 2 kampen.

Wel en niet behandelen.

 

Het is op dit moment geen plaag

Zie geen webjes zitten en echt maar een verdwaald spintje.

 

Zal ze vanavond weer opnieuw behandelen met cantack.

 

Bedoel ze moeten volgens mij nog 5 weken.

Erg lang om er niks aan te doen.

 

Krijg mijn hokje niet nat genoeg om roofmeit uit te zetten..

Tis erg droog.

Wat natuurlijk goed is tegen rot.

En volgens mij ook tegen spint.

 

Zeldzaam komt het boven 20%

En dat is net na een water gift ( via onder)

 

Volgende keer komt en een moeder hokje bij van uit kwaliteit zaad...

 

Foto's komen vanavond... Van mijn oerwoud :P

nee lage lv houd spint juist van hoge lv roofmijt maar volgens mij is er ook roofmijt te krijgen die ook een lage lv aan kunnen en hogere temp tetrix heten die geloof ik. Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...