Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vinnividivici

Over Op Led?

Recommended Posts

Aloha,

 

Ik ben me aan het inlezen/orienteren op de LED-kweek. Er staat genoeg over, ook op dit forum, maar het probleem is dat ik niet zo'n techneut ben. De minimollen en lumens vliegen je om de oren, Cree of nie - het is een fraai maar voor mij onbegrijpelijk onderwerp. Daarnaast worden vele topics hierover vervuild door oorlogsverklaringen tussen forumleden onderling, wat niet bijdraagt aan de leesbaarheid/begrijpelijkheid...

 

Momenteel heb ik een 400W HPS hangen, ik heb begrepen dat je met een zelfde aantal watts aan Led's de dubbele lichtopbrengst hebt, dat zou in dit geval dus net zijn alsof je een HPS 800 watter ophangt terwijl er maar 400 watt aan leds hangt. En licht is gewicht - dus daar voel ik wel wat voor eerlijk gezegd.

 

Fabrikanten zijn er ook genoeg tegenwoordig; zij weten het allemaal fraai te vertellen natuurlijk. Maar voor een gedegen advies moet ik hier toch zijn denk ik. Dus....:

 

Is dit wat??

 

http://www.hetledwarenhuis.nl/webshop/led-voor-groei-en-bloei/led-kweeklamp-apollo/detail/85/led-kweeklamp-apollo-10.html

 

Bij veurbaat dank

 

V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400led = 800hps gaat niet op

hps is opzich super, na al die jaren ontwikkeling zit dat wel ongeveer op zijn max qua prestaties, led is relatief nieuw (rode ledjes hadden we al sinds de zondsvloed maar blauwe leds is nieuw) dus daar zit nog veel ontwikkeling in, wel kun je met leds in meerdere opstellingen gebruiken dus je bent minder gebonden aan vaste maten tenten/wattages, ik heb die lamp nooit in mijn handen gehad dus neem van mij niets aan, maar ik denk dat je zelfs minder opbrengst gaat hebben dan je nu met je gloeilamp hebt, en je kan een aardige tijd 400watt stoken om die aanschafkosten te vergeten

 

my 2 cents ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dit erbij staan, ik zeg gratis testen voor het forum :wave:

 

Gratis testlamp

Als bedrijf is het mogelijk om één van onze LED kweeklampen te lenen voor een test. Het lenen van een lamp is gratis en zonder verdere verplichtingen. Informeert u naar de mogelijkheden via deze link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm een gratis testexemplaar.... misschien maar ff mailtje aan wagen, ik mis nog n led apparaat om mijn bouwsels mee te vergelijken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vinni

Ik zou een ff verder zoeken. .je begon goed cree cob leds die hier op het forum gebruikt worden zijn echt wel het beste wat je nukken vinden

Als je niet zelf kunt bouwen Google ff op ...todogrow led. Dit zijn complete armaturen scheelt je zelf bouwen. Maar wel weleer iets duurder

Er zijn wel meer sites die dit soort aan bieden allen die weet ik ff niet zo snel

Groet bots

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.todogrowled.com/gb/led-grow-lights/8-led-grow-light-tgl-220.html#/30-pack-1_unit/32-free_seeds-with_free_seeds/25-options-upgraded_option_with_cbx3590

 

Ik denk dan dat het deze gaat worden. De verwachtingen zijn flink getemperd maar als je er hiervan in de loop der tijd drie bij mekaar spaart heb je toch ook aardig wat. Maar deze is mooi om mee te beginnen, ook omdat 't hokje daar de goeie afmeting voor heeft.

 

Gaat nog ff duren maar als ik 'm binnen heb komt er een verslagje. Met pheauteaux.

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn wel eerlijk over de verwachte opbrengst 240grammies.. heb je helaas wel 1000 euro nodig om je 400watt hps te kunnen evenaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die todogrow led dingen zijn echt onzinnig duur... losse onderdelen kosten amper de helft vh totale ding.

Paar schroefjes en draadjes zelf aansluiten en dik 200 euro besparen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Voor dat prijsverschil bespaar je wel een week lang stressen over wat je moet kopen, de boel bij elkaar zoeken, gedoe om de boel in elkaar te zetten, hopen dat je niets stuk maakt.

 

Zeker als je maar 200W of 400W doet dan zijn de kosten relatief ook veel hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...