Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dampkring

Zaden Ontkiemen Niet Goed

Recommended Posts

Ik had een vraagje over mijn zaden die ik 6 dagen geleden heb laten ontkiemen. van de 10 big buddha chiesel is er maar 1 uitgekomen en door gegroeid als een plantje 7 zijn wel open gegaan maar doen verder niks meer.Ik heb zo vaak al zaden ontkiemd en nooit problemen zelfs de zaden van het huismerk van wietzaadjes.nl kwamen naar een dag uit en groeide door. hoe kan het dat van de 10 zaden chiesel er maar 1 uitkomt.

Of zijn het gewoon kut zaden die ik gekregen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het eens in steenwol blokjes die je eerst even nat maakt in een emmer lauwwarm kraanwater. Op die wijze komt bijna alle zaad op bij mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het altijd met 2 schotels en keukenrol nat gemaakt en tot nu ook nooit problemen ermee gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe ook altijd met stekblokken ;)

nachtje in water laten trekken,normaal moet je dan zelfs niet meer bevochtigen tot ze uitgekomen zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekblokjes bieden geen garantie tot wel ontkiemen.

Een eenmaal ontkiemt zaadje pooten in een stekblokje doet wonderen.

 

De schoteltjes manier is best ok maar je loopt toch het risico dat het net wat te droog wordt of te warm/koud of de worteltjes groeien wel erg snel.

 

Met een stekblokje heb je daar minder last van, ik zelf prefereer zwemmen in een glas water op kamer temperatuur omdat ik met schoteltjes en papier altijd wel wat had, in dat glas kan ik precies zien hoe het ervoor staat en dat maakt het mijn favo methode, niks verpesten door een niet ontkiemt iets toch te pooten.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel besmette zaden.Kiem ze altijd in een glaasje met peroxide water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

contact met leverancier opnemen....wellicht waren de zaden nog niet rijp/nieuwe batch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de leverancier gemaild en vandaag kreeg ik een reactie. Ik moest foto's maken en dat terug mailen.

Zoals je ziet is er 1 tot een plantje uitgegroeid en is er nog 1 zaadje een beetje open gegaan maar verder niks.

 

gallery_44251_18770_3045500.jpg

 

gallery_44251_18770_27814.jpg

 

gallery_44251_18770_2080702.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg net bericht dat ze 10 zaadjes naar keuze willen sturen van het huismerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dan wel weer netjes van ze.

 

Zoek wat moois uit, en vergeet dit missertje... heb je gewoon wel eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja doe ik ook service vond ik wel goed.

heb 10x purple kush genomen aangezien ik daar er al 3 van had en 2 zijn ontkiemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...