Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thomson

7 Soorten - 600 Watt Hps - 400 Liter Aarde

Recommended Posts

Welkom in een hopelijk kort maar krachtig topic.

 

In dit topic volgen we een 18-tal planten die samen een tent van 1 bij 1 meter bevolken. Er leven 7 verschillende soorten in de tent. De ene soort is wat beter vertegenwoordigd dan de andere. Om een goed beeld van de verdeling te krijgen heb ik onderstaande afbeelding gemaakt.

 

gallery_15365_19185_199349.jpg

 

De planten staan alle in hergebruikte aarde. Ik heb de bovenste laag van deze aarde afgegraven en de aarde aangevuld en opgehoogd met een mengsel van lightmix, Biovin, beendermeel, bloedmeel, verenmeel, hoornmeel, lavameel, bentoniet klei, vermiculiet, gehydroliseerde sojabonen, humuszuren en kali-vinasse.

 

De setup is als volgt:

  • 1 x 1 x 1,80 m tent
  • 400 liter aarde
  • 120 watt aan TL en LED licht voor de eerste twee à drie weken
  • 400 watt Philips Green Power bij het overpotten naar de aardebak
  • 600 watt GE Lucalox HO daarna (deze wordt gaandeweg vervangen door een Philips Green Power)

 

Hieronder wat foto’s door de tijd heen. Op dag 1 zag het er zo uit:

gallery_15365_19185_780651.jpg

 

 

gallery_15365_19185_2218186.jpg

Dag 21, na twee dagen onder HPS

 

gallery_15365_19185_6099054.jpg

Dag 30 (vandaag)

 

Zojuist heb ik de 600 watter in de fitting gedraaid. De dagen worden langzaamaan korter voor de planten. Aan het einde van de week zal de klok op 12 uur licht en 12 uur donker staan.

 

Groet,

 

Thomson

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor deze ga ek toch maar een stoeltje bijzetten.

 

Vind het leuk dat je je dagen "langzaam" afbouwd naar 12/12 denk dat je dat in eerdere topic ook al deed. Om nog maar te zwijgen van de huge-ass aardebak!!

 

Succes alvast.

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook mee, zoals al gezegd lekker soortjes en mooi zo in een grote modderpoel :tu

Edited by billmurray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je nieuwe ronde Thompson !

Leuke genetica :yummy:

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook aan.

 

Ik kweek ook op een aardenbak, wel met een drainageslang onderin op 120x120cm oppervlakte.

OG Kush al verschillende keren gekweekt erin, maar met 9 planten kon ik er maximaal in kwijt.

 

Ik denk dat het snel te vol zal zijn.

 

Dit was dag 1, omschakeling 12/12

 

gallery_37764_19058_1007449.jpg

 

Dit was op zichtbare bloei, na 12 dagen.

 

gallery_37764_19058_272285.jpg

 

Dit was op het einde, heb in week 3 wel 4 planten weggedaan om meer plaats te geven en negen uiteindelijk te houden.

 

gallery_37764_19058_768266.png

 

Succes,

H.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor jullie berichten!

 

Ik denk dat het prima moet gaan lukken in de ruimte die ik heb, maar het weghalen van planten is zeker een optie. Vooralsnog denk ik dat het wel mee gaat vallen met de drukte. De planten hebben een weekje te lang in kleine potje zonder voeding gestaan, dus ze beginnen nu pas eigenlijk weer een beetje te groeien. Overmorgen staat de klok op 12/12. Ik zal kijken of ik een goede foto kan maken zodat we wat vergelijkingsmateriaal hebben voor de door jouw geposte foto's!

 

Groet,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zoveel soortjes..wel een uitdaging lijkt me in 1 aarde bak.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is weer een mooi projectje thomson!

Schuif ook aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kamihaze, inderdaad een uitdaging. Er beginnen al redelijk wat hoogteverschillen te ontstaan..

 

Dank voor de belangstelling Drrr en Skutters!

 

 

 

Vandaag is het dag 41. Er is een hoop gebeurd in de afgelopen tijd. Laat ik bij het begin beginnen.

 

Op dag 32 stond de klok op 12/12. Eén dag eerder dan de planning was. Op dag 39 zag ik de eerste stamper bij Blueberry #2. Die dag gaat dus de administratie in als dag 1 van de bloei.

 

gallery_15365_19185_684203.jpg

Blueberry #1

 

gallery_15365_19185_2600555.jpg

Blueberry #2

 

 

Tussen deze twee gebeurtenissen in ontdekte ik nog iets anders op de planten. Op dag 36 identificeerde ik een aantal kleine beestjes op de bladeren als trips. Dat was ook het moment waarop ik (eindelijk) snapte waarom mijn moeders zo’n vreemde vlekjes op hun bladeren hebben. Ik denk dat ik de plaag zo’n 5 weken te laat heb ontdekt..

 

gallery_15365_19185_203238.jpg

Vlekjes op blad van de moeders

 

Hoe dan ook, tijd voor bestrijdingsmiddelen. Diezelfde dag heb ik een busje Spruzit-R van Ecostyle gekocht. Twee dagen later heb ik een spuitoplossing gemaakt en alle planten die ik heb staan goed nat gemaakt. Vandaag ga ik dit opnieuw doen met een iets lagere dosering.

 

gallery_15365_19185_597003.jpg

Spruzit-R

 

De planten zien er niet super uit vind ik zelf. Ze groeien wel, maar niet zo snel als ze zouden moeten in mijn optiek. Ik weet niet of ik de trips de schuld hiervan kan geven. De planten hebben denk ik toch een flinke optater gekregen toen ze van een uitgeput potje naar de grote bak gingen. We gaan zien waar deze ronde ons gaat brengen, maar ik gok niet naar een topopbrengst.

 

Hieronder nog een overzichtsfoto van vandaag, van vóór het spuiten.

gallery_15365_19185_2239734.jpg

 

Fijne avond!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan ze niet erg droog?

Als ik de foto zo aankijk lijkt t alsof ze wel wat natter mogen.

 

Hoop dat je t probleem tackelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat je die maaglijers te pakken krijg.

Vind ze er inderdaad wat scirocco wat droog eruit zien..

 

Zo slecht zien ze er nog niet uit toch? Kan zeker nog wat moois worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zijn inderdaad wat klein gebleven, jammer dat ze nu al 9 dagen op 12/12 staan wat dat betreft. Hoop voor je dat je de beestjes in toom kunt houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze stonden bij het maken van de foto wel redelijk droog ja. Ik heb de toplaag droog laten trekken omdat ik het idee heb dat de wortels te veel in het bovenste gedeelte van de bak blijven zitten. Onder de bovenste 5 centimeter van de aarde is het goed vochtig, dus door ze 5 dagen geen water te geven hoopte ik de wortels wat meer naar beneden te sturen.

 

De beestjes zal ik denk ik niet volledig uitgeroeid krijgen, al kan ik er nu geen meer vinden die durft te bewegen. Over anderhalve week nog maar eens goed inspecteren en eventueel spuiten.

 

Iemand ervaring met het spuiten van Spruzit-R in de bloei?

 

Groet,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spruzit gaat je niet helpen want de poppen zitten in je aarde. Koop neemolie zodat je ook de aarde toplaag kan bespuiten. Dosering 7ml per liter en schuitje dreft anders mengt het niet.3x om de 5 dagen, Neemolie blijft achter op je blad dus werkt langer.

 

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de link scirocco. Gebruiken totdat de planten niet meer goed schoon te sproeien zijn dus.

 

Dank voor je aanvulling spint, hier was ik niet van op de hoogte. Tot welke diepte zitten de poppen in de aarde? Ondiep genoeg zodat ik ze met een spray te pakken krijg?

 

Groet,

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

anderhalve week niet zoeken naar beestjes, als het kan zou ik dat na een dag of 3 doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip: breng na deze ronde een drainage slang aan in je aarde bak en koop een blue-mat tensio meter om de vochtigheid van je medium te controleren.

 

Het grote voordeel hiervan is dat, mits je de tensio goed leest, je planten nooit te nat of te droog staan.

Als je water geeft van onderuit heb je nooit meer last van dit soort vervelende beestjes. De bovenste 10 a 15 cm van je aarde blijft nl. gort droog waardoor er gewoon geen enkel insect oid. overleeft.

Ook zullen je planten het veel beter doen omdat je niet steeds alle afvalstoffen van de plant terug naar de wortel giet...dit gebeurd er nl. als je van bovenaf water geeft. Onze plantjes werken hun afvalstoffen naar boven...

 

Jou bak is waarschijnlijk onderin gort droog en bovenin eigenlijk te nat en hierdoor heb je makkelijk last van ongedierte omdat je in de bovenste laag een heerlijke biotoop voor hen hebt gecreëerd.

 

Ander groot voordeel vind ik is dat je na je ronde simpel de oude planten eruit trekt, de bovenste 10cm aarde verwijderd wat je weer aanvult met verse aarde en meteen weer door kunt met je volgende ronde :) Al dat mengen wat je doet met vismeel en weet ik veel wat is echt totaal overbodig.

Verse aarde erop en door...

 

Probeer de volgende keer eens meteen op je aarde bak te starten met zaad of stek, net wat je prettig vind. Ik zelf gebruik altijd! regulierzaad.

Na ontkiemen 7 dagen voorgroeien en dan op 12/12. Met max 8 a 9 planten op jou bak vul je hem dan volledig. plantjes zullen dan rond de 90cm hoogte bereiken en doen dit veel sneller als wat je nu doet met dat over potten. Overpotten remt de plant zeker 1 week in zijn cyclus, die planten worden minder hoog en ondervinden stress.

 

Succes met je kweekje!

Edited by Joozzzt
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je advies Joozzzt.

 

 

Helaas heb ik niet zoveel tijd als ik had gehoopt. Om jullie niet volledig in het duister te laten tasten heb ik vandaag een foto gemaakt.

Het is dag 53 en ik heb afgelopen week nog met Spruzit-R en Neem olie gespoten.

 

gallery_15365_19185_3973389.jpg

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook vooral wat doen met de adviezen van Joozzzt...

 

Leuk kweekje verder.

Ben ook van plan om de volgende ronde op 1 grote bak te gaan doen,

Compleet met drainage en bevochtigen in de grond..

En natuurlijk met bodemleven, mycorrhiza schimmels en bodembacteriën.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Oude rocker. Ga ik zeker doen. Waar ben jij van plan de drainageslang te kopen?

 

Vandaag is het dag 61 en alles is onder controle. Op één plant na zijn alle dames mooi aan het bloeien. Ze drinken gezamenlijk zo’n 2,5 liter per dag. Ook de trips lijken onder controle. Ik zie er zelden nog een.

 

gallery_15365_19185_408147.jpg

 

gallery_15365_19185_4327955.jpg

KO Kush #3

 

gallery_15365_19185_971603.jpg

Mango Skunk

 

gallery_15365_19185_1576826.jpg

Cream Caramel #1

 

 

Groeten,

 

Thomson

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat koop ik niet maat.

De boeren hier om me heen, hebben echt nog wel een paar meter liggen.

Okay, de diameter is wat groter, maar dat is niet nadelig, (toch)?

 

Ik heb ook al met de gedachte gespeeld om met regelmaat eens wat lucht via die zelfde buizen tussen de wortels te blazen..

Hoe denken mijn collega's hier over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...