Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ikweetwelwat

Afzuiging/ Kruipgat

Recommended Posts

Hello mensen,

 

Ik wil in een garage gaan opbouwen. Ik heb hier echter geen gaten naar buiten toe waardoor ik in de knel kom met mn afvoer van lucht. Ik heb ook niet zoveel zin om een gat naar buiten te boren.

 

Ik heb wel een kruipruimte onder de garage lopen waar het overigens een stukje warmer is dan in de garage zelf. Kan ik die gebruiken?

 

Of zijn er andere oplossingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...waardoor ik in de knel kom met mn afvoer van lucht...

 

En hoe zit het met de aanvoer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: antwoord bij verkeerde topic, haal er twee doorelkaar :oeps

Edited by billmurray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg het ook enigszins verkeerd. Ik heb een tent die in de garage staat. De lucht wordt uitgeblazen in de garage. Dus dat is het probleem niet zo denk ik maar die ruimte heeft natuurlijk wel verse zuurstof nodig. De vraag is dus waar haal ik die vandaan? Uit die kruipruimte? Het is vrij koud in de garage dus er komt lucht binnen via allerlei kieren en gaten maar of het genoeg is? Of ontkom ik niet aan het boren van een gat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co2 toevoegen evt

 

Ga eerst is meten wat je ppm nu is in ke tent, dan weet je pas hoe of wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtvochtigheid en condensvorming zijn je echte probleem, met de daarbij horende schimmelprobs

Share this post


Link to post
Share on other sites

De luchtvochtigheid in de garage is rond de 40% met de kachel aan. met de kachel uit schiet hij omhoog naar 54-55%.

 

Wat leiden jullie daaruit af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t al 55% met licht uit zonder plantjes... zit je direct op 90% als je dames samen een liter of 50 in de week opzuipen (en vervolgens de garage veranderen in n subtropisch schimmelparadijs)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warme lucht houdt meer vocht vast waardoor bij het stijgen van je temperatuur de luchtvochtigheid daalt, en andersom, bij afkoelen stijgt de LV.

 

Je luchtinlaat moet groot genoeg zijn,anders krijg je teveel onderdruk wat niet goed is voor je plantjes. Ik heb begrepen dat je inlaat minimaal drie maal de doorsnee dient te hebben van je uitlaat als je geen inblaas-ventilator gebruikt. Je kunt eventueel een luchtontvochtiger gebruiken om de LV onder controle te houden. Je hoeft dan niet zoveel lucht te verversen, zeker in deze tijd van het jaar zul je niet snel problemen met de warmte krijgen dus daar hoef je nu niet veel voor af te zuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een luchtdroger zou n optie zijn, maar die dingen vreten ook stroom als n paard hooi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij doet 20l/24u op 320W, dat valt dus nog wel mee. OK, is geen flinke, maar ik heb er voor mijn hokkie zat aan. Hoewel mijn airco ook ontvochtigd, of zo'n ontvochtiger alleen zat zou zijn betwijfel ik. Hok van 2x3 met 6x600w.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu met tent en lichten aan op 18-6 doet de temp 28 graden en de LV 33%. Er staan nog geen plantjes in. Dat begint er beter uit te zien toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...