Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vinny_1981

ben ik klaar???

Recommended Posts

een hele goedeavond ik zit met een vraagje!mijn 150 plantjes zijn denk ik wel klaar maar weet het niet zeker want het staat pas 8 weken en 3 dagen.de toppen worden nu best wel bruin en de bladeren zelf lichtgelig en knapperig.zal ik het maar direct donker zetten of eerst nog een weekje schoon water zonder voeding,ik zit nu nog wel op voeding top up en bloom up

help mij aub:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je effe de soort vermeld, kunnen we misschien wat meer vertellen....de haartjes moeten voor ongeveer 3/4 bruin zijn

 

knapperig ?....je hebt dus overvoeding gehad ?

 

heb je geen digicam ofzo ?

 

je hebt dus tot nou tou (week8) voeding gegeven begrijp ik ?

 

volgens mij had je beter eerst wat uit kunnen zoeken i.p.v wachten tot week8 en dan vragen gaan stellen :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te horen/lezen :no ben je nog wel te vroeg denk ik. Zoals me voorganger al zegt moeten de toppen zeker 75 % bruin zien :( kijk nog es een paar keer goed in je kassie en beslis of het al bruin genoeg is. Ik heb in mijn "loopbaan" altijd gemiddeld 9 a 10 weken aangehouden. In de laatste 7 a 10 dagen is het belangrijk dat je ze nog 2 a 3 x schoonwater geeft en de laatste 3 a 5 dagen helemaal niks meer geeft tot aan de oogst. Ik snap dat je enthousiast bent enzo maar het is echt beter dat je nog een dikke week wacht denk ik. Dat knapperig kan idd wel op overvoeding duiden, dus laat ze nog ff een week goed "schoon" uitzweten :|

 

veel plezier verder :) :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zie ik toch altijd mensen zeggen dat je de laatste paar dagen GEEN water moet geve? Wat voor nut heeft het in vredesnaam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

om die wonderschoneplant het gevoel te geven dat ze gaat sterven :| .......als je de laatste paar dagen geen water meer krijgt....hoe zou je zelf reageren ?:angry::):no precies........zo'n plantje beseft dat haar daagjes tot een einde gaan lopen en gooit haar laatste in de strijd :(

 

bovendien is het altijd beter dat je op tijdstip van oogsten de plant zo ver mogelijk heb uitgedroogt, je wil immers zo min mogelijk water en voedingsresten in je toppen. ennnnnn als je in bakken kweekt is het ook erg handig want een droge bodem is beter te verwerken voor een volgende oogst dan een natte bodem (oke ik weet het tis maar ene kleinig heid:) )

 

Sambal ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het indrogen wordt je EC vaak hoger in de grond dus komen er wel voedingsstoffen in je plant nog .

 

Een rijpe plant zal trouwens steeds minder water verbruiken, en veel zuurstof rond de wortels prefereren. Dus aan het einde weinig water is zo wie zo al logisch . En een lichte uitdroging van de plant kan aanzetten tot extra harsproductie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze minder gaan zuipen merk ik ook wel, maar waarom zou een plant meer harsen aan gaan maken in periodes van droogte? Volgens mij heeft het geen enkel effect op het eind resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...maar waarom zou een plant meer harsen aan gaan maken in periodes van droogte?

Omdat ze zo de bladeren probeert te beschermen tegen uitdroging toch? (er kan minder vocht verdampen, maar de temperatuur blijft wel even hoog)

 

Maar ik vroeg me af of je eigenlijk nooit omgekeerde osmose krijgt als je stopt met voeding geven. In theorie zou de EC in de plant zelf hoger kunnen zijn dan in de aarde. Stel, je aarde is zo goed als uitgeput en bevat weinig tot geen voedingsstoffen meer. Kan het dan zo zijn dat de plant zichzelf af gaat breken door het in de plant aanwezige overschot aan voeding en bouwstoffen en dit weer terug naar de aarde transporteert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou best eens kunnen ! wortels geven ook stoffen af aan het medium ,er vind waarschijnlijk altijd een uitwisseling van stoffen plaats tussen de wortels en het mediumwater.

 

Over dat uitdrogen .

Harsen reflekteren een deel van het licht waardoor de toppen ook minder warm zullen worden ,kan ik me voorstellen. In bepaalde gebieden met zeer koude nachten en zeer warm overdag heb je planten met zeer veel harsen . de harsen vloeien letterlijk overdag bij zeer warm weer om de plant te beschermen. In de nacht vormt de hars dan juist weer een harde beschermlaag tegen de kou.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, verklaar dan eens waarom planten die te dicht bij de lamp staan minder harsen aanmaken, tis misschien een graadje of 2-3 hoger bij m'n middelste plant maar toch zitten er minder trichomes op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

??????????????? hoe weet je dat nou zeker ?????????????......jij pakt zeker een vergrootglas erbij en je gaat ze tellen :) ......beetje zinloos vind je ook niet ? :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze de laatste 3 dagen ook altijd droogtrekken.....

 

dit doe ik ook een beetje om praktische redenen.....het knippen gaat dan namelijk een stuk makkelijker.....

 

de bladeren kun je dan allemaal zo met de hand lostrekken (zonder sliertjes).....

Share this post


Link to post
Share on other sites
??????????????? hoe weet je dat nou zeker ?????????????......jij pakt zeker een vergrootglas erbij en je gaat ze tellen :) ......beetje zinloos vind je ook niet ? :|

What the hell..? Lul niet stom aub, ik zie duidelijk verschil in de bovenkant van de top die recht onder de lamp staat vergeleken met die niet zo dicht bij de lamp staan. Probeer het eens met je eigen plantjes uit zou ik zeggen, oordeel dan nog eens, THNKYOUVRYMUCH!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hehe, verklaar dan eens waarom planten die te dicht bij de lamp staan minder harsen aanmaken, tis misschien een graadje of 2-3 hoger bij m'n middelste plant maar toch zitten er minder trichomes op.

naar mijn mening vergelijk je hier een patatje oorlog met extra zout !!! :)

 

Tuurlijk is mij dat allang opgevallen.......maar sorry als ik je in je speurtocht naar het waarom heb beledigd :angry: ....als je je antwoord hebt gevonden wens ik je succes bij het berekenen van je eventuele verlies ...... ik denk niet dat je daar 1 vette joint van kan draaien.

 

nog een fijn en gezond 2005

 

:|

Share this post


Link to post
Share on other sites
??????????????? hoe weet je dat nou zeker ?????????????......jij pakt zeker een vergrootglas erbij en je gaat ze tellen :) ......beetje zinloos vind je ook niet ? :|

Ooookay.. Zie je wat je hier boven zei?

 

Daarna zeg je dit:

Tuurlijk is mij dat allang opgevallen.......

 

Is dat niet een beetje tegenstrijdig..? :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat wel heel erg ver met een vergrootglas,ik ben er zelf heel makkelijk in.

ik kap mijn dames als mijn toppen keihard zijn,meestal is dat rond de 55 dagen bloei.

en als je er goed naar kijkt zie je wel wanneer je moet oogsten.groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed laten rijpen gaat ook gepaart met extra gewicht , dus ik ben er zelf niet zo makkelijk in . Je ziet de 'harsbolletjes' steeds dikker/groter worden naar mate de plant rijper wordt.

 

Harsen bepalen grotendeels het gewicht van je gedroogde toppen , droge takjes en blaadjes zonder hars wegen geen reet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het vrij grapig dat iemand 150 planten heeft staan en dan niet van wanten weet, krijg dan toch echt het idee dat je om een praatje verlegen zit :|

denk dan dat je toch beter kan beginen met een stuk 0f 10a20 als je het de eerste paar keer doet..........

Share this post


Link to post
Share on other sites
vind het vrij grapig dat iemand 150 planten heeft staan en dan niet van wanten weet, krijg dan toch echt het idee dat je om een praatje verlegen zit :no

denk dan dat je toch beter kan beginen met een stuk 0f 10a20 als je het de eerste paar keer doet..........

Ja en Nee :|

 

Aan zijn verhaal te horen is ie best op de goede weg...... en als je het kunt "permiteren" om zoveel stekjes te stallen......dan zou ik dat doen als ik hem was :) .....de kennis komt uiteindelijk door het doen en met de jaren.

 

het is belangrijk dat je in de huid van moeder natuur kruipt en het je dames zo aangenaam mogelijk maakt toch ? :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker waar , moeder natuur is onze lerares ,maar ze is niet altijd makkelijk te doordringen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die is zeker erg lastig te evenaren soms :|

 

Maar trouwens......150 dames is idd best veel als je er zo bij nadenkt.....ik heb altijd een soort van magische grens in gedachten van 80 a 100 dames maximaal......en dan zal vrouwe justitia iets zachter oordelen "hoop" ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...