Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

highpatroon

28X Amnees 3000 Watt Aptus Canna

Recommended Posts

Ziet er inderdaad ziet er veel belovend uit. Over paar weken worden ze elke dag ineens dikker en dan is het feest :dribble: :yummy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 28

 

Om de dag krijgt iedere bak water ligt aan de tensio waarde hoeveel. Tevreden met de resultaten die ik aan het bijhouden ben. Denk dat 500 inderdaad wat hoog is. Planten die veel licht krijgen verbruiken veel meer water logisch ook. De gele planten ec van 2.4 gegeven daarvoor 2.0 dit heeft ze een beetje bijgekleurd.

 

gallery_45879_19125_2841424.jpg

 

 

 

gallery_45879_19125_1756468.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 32

 

De verhoogde ec heeft geen gewenst effect gehad planten die veel licht krijgen zijn nog steeds geel. Ze krijgen dadelijk een ca/mg waterbeurt ben aan mg tekort aan denken. Hoop dat ze beetje bijtrekken zullen zien.

 

gallery_45879_19125_909414.jpg

 

gallery_45879_19125_2330162.jpg

 

gallery_45879_19125_143367.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het gewoon bleeching is van het dicht bij de lamp zitten doe je weinig aan denk ik

welke temperatuur hou je aan? de kartels van je bladeren staan ook om hoog

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Controller is ingesteld op 27 het schommelt tussen de 29/30 lamp hangt op 55 cm. Ze zouden niet zo geel mogen zijn vind ik, iets klopt er niet. Net nog even gaan kijken was eerder positief dan negatief om 7 water gegeven. Ik heb me vandaag wat ingelezen in magnesium tekorten en die kartels zouden ook kunnen komen door een gebrek. We zullen zien ze gaan het opdrinken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig... Heb dat ook weleens gehad dat de randen omhoog staan bij een plant en dan een aantal bladeren en niet allemaal. Ziet er verder super uit. Hier en daar even bijspringen met voeding :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben wel benieuwd. ik heb het zelfde met een paar toppen/takken recht onder de lamp.

 

al denk ik niet dat het magnesium is. maar de tijd zal het leren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet het misterx, denk dat ik N wat verhoog en de ec op 2.0 laat staan. Gister wat gelezen over NPK verhoudingen denk dat het beter is om hier vanuit te gaan dan domweg een schema aanhouden. Daarbij zorgt die aptus zooi alleen maar voor aanslag in het voedingsvat helemaal als je dit een dag laat staan. En uiteindelijk blijft N,N P,P en K,K. Mijn hoop was beetje gevestigd op dit document

 

http://www.kennisakk...PPORT_MnMgS.pdf

 

ook deze kwam ik nog tegen

 

http://www.wietforum.nl/topic/91928-teeltfases-en-npk-behoefte/

 

Lamp die boven de gele hangt gisteravond teruggeschakeld naar 440 watt. Dit is hoe ze nu erbij staan ook nog spint ontdekt :thumbsdown:

 

dag 34

 

gallery_45879_19125_551751.jpg

 

gallery_45879_19125_1273180.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

aiiii spint dat is mooi klote! altijd dat gekut met die amnees stekken en spint altijd. .die stekkenboeren moeten hun werk een serieus nemen

hoop dat je er nog wat aan kan doen. zal wel lastig worden met zo een volle tent

 

 

 

ik zou het wattage wel gewoon hoog houden.als het klimaat goed is.

hoop dat je alles nog onder controle krijgt. der is gelukkig niks mis met de top ontwikkeling!

 

mooi document ook. ga ik als ik tijd heb even lezen

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke toppen voor dag 34 12/12 :showoff:

 

Jammer van het spintgeweld, kan tegenwoordig bijna niet anders.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is niet anders met die spint helaas. Heb ze in het begin goed behandeld met bac pv. Gistermiddag bezig geweest met NPK verhoudingen te berekenen om na te gaan waar het eventueel fout heeft kunnen lopen. Stel dat dit de "ideale" waardes zijn

 

VEGETATIVE:

Seedlings 2-1-2

Early Vegetative 4-2-3

Mid-Vegetative 10-5-7

 

FLOWERING:

Cycle Changeover 7-7-7 (week 1-2)

Early Flowering 5-10-7 (week 3-4)

Mid-Flowering 6-15-10 (week 5-6)

Late Flowering 4-10-7 (week 7-8-9)

 

Wanneer ik de NPK verhouding van 50ml A, 50ml B en 50 ml PK bereken op 50 liter (ec 1.1) kom ik uit op een NPK verhouding van 3,6 - 11,5 - 15,1. Dit zou dus kunnen verklaren dat ik te weinig N heb gegeven in het begin van de bloeifase. Daarbij valt het me op dat een EC meter vooral N meet P en K zijn slaan slechts 0.2 uit op de EC meter. Wat heb je dan aan een EC meter vraag ik me af.

 

 

Dus volgens de "ideale" NPK Waardes moet je dus met relatief hoge EC beginnen en daarna afbouwen.

 

Heb gisteravond de volgende voeding samengesteld de topbooster vervangen voor bloeibooster zonder organische stoffen (wil voedingswater meerdere dagen kunnen gebruiken)

 

50 liter ph 5.9

7ml regulator

250ml A

100ml B

25ml superPK

50ml bloeibooster

 

Dit gaf een EC van 2.1 en zou de volgende N P K samenstelling moeten zijn 18 - 11,5 - 15,1 ben benieuwd of ze hier groener van worden.

 

Zie ik dit nou goed of wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haze houdt niet van hoge ec's naar mijn mening, zou ook oppassen met meer N

in dit stadium kan het ook zijn dat het een N overschot is maar zich voor doet als een N tekort

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ook voorzichtig aan doen nu met N dus EC, ben wel benieuwd of ze groener worden. Als ze nog 3 weken volhouden vind ik het prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je wel echt je EC flink omlaag gooien 1.4 is meer dan voldoende.

 

je gaat nu zouten ophopen waardoor je een blokkade krijgt terwijl je denkt dat je een tekort hebt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk ook dat de klauw komt door te veel N in dit geval

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klauw kan ook koude voetjes, teveel N, teveel normale voeding etc zijn.. altijd lastig probleem.

 

Maar hier gok ik ook gewoon op te veel voeding.. ga je door met deze waarde's krijg je straks ook sneller problemen met rot ( veel voeding op het einde = rot gevoelliger )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor het advies guys, gister nog 2.2 gegeven aan de gele, ze zijn er in ieder geval optisch niet slechter van geworden. En voor de groene leng ik het water aan tot 1.3 en gooi er in verhouding de p en k bij. Ga wel afbouwen nu vanaaf maak ik 1.6 aan. Denk dat het kwaad al geschied is met die gele bladeren. In ieder geval wel weer wat geleerd over npk verhoudingen en voeding in het algemeen. Ga de regulator ook vervangen voor de bac silica is 1/4 van de prijs. Als het dan toch allemaal hetzelfde is....... Voortaan wil ik P en K los gaan geven, aptus heeft P boost maar die schijnt erg af te zuren. Iemand nog een tip voor een andere losse p variant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik alleen extra n de eerste 3 week daarna ca/mg erbij en na week 5 p/k tussen de 1.2-1.8 moet voldoende zijn voor haze

hangt er ook beetje vanaf welk medium en hoe vaak je watert en op welke manier natuurlijk

je voedingswater op 20 graden en gewoon normale voeding op een ec van zoon 1.4-1.6 zal je planten beter doen dan zo hoog ( met normaal bedoel ik a+b of bloei en nog wat pk bv)

plus wat je vergeet denk ik je meet misschien wel 2.2 aan ec waarde maar aptus is gedeeltelijk organisch dit gedeelte kun je amper meten dus er komt nog meer in je aarde dan je denkt

je zult altijd p en k moeten geven je kan wel iets de verhouding aanpassen in het begin meer p en aan het einde meer k (week 4/5 t/m de week voor het spoelen verschillend per soort)

het water af zuren doe je altijd toch? eerst voeding en dan de ph naar de gewenste hoogte brengen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...