Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kaintjuh

Grinder schoonmaken?

Recommended Posts

hey mensen,

 

Ik heb een vraagje, ik heb sinds november 2004 een houten grinder.

Maar hij loopt nu zo stroef als ik weet niet wat.

image0109qv.jpg

Iemand ideeën om deze weer een beetje soepel te laten lopen?

 

Groeten kain

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ik weet niet of brandspiritus het hout aantast, maar het werkt geweldig tegen vettige weedhars. Ik heb er mn schaar mee schoongemaakt na de oogst :no

 

Het gaat tenslotte om de buitenkant(rand) van de grinder :angry:

 

Mijn grinder is ook hout en die draait al 4 jaar lekker mee, is zeker een kilootje doorheengegaan?! Het enige wat ik steeds moet doen ik die ijzeren pinnetjes vervangen door een spijkertje en dan de kop erafknippen met een nijptang. (altijd de grote helft die de pinnetjes verliest :| :unsure: :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb ik ook een topic over geopend. Ik ben uiteindelijk er maar vanaf gestapt en verkruimel met mijn handen nu. Je kan ook spul ervoor kopen of de aangekoekte wiet te verwarmen met een aansteker en eraf te krabben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALSJEBLIEFT gebruik zoekfunctie want er is wel meer dan 1 topic besteed aan dit onderwerp..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe dacht dat meer mensen dit wisten. Pak een kaars en wrijf het tegen de kanten waar het hout contact maakt met elkaar. Draai een paar keer met de grinder en hij draait nu een stuk makkelijker. P.S. Niet teveel natuurlijk want je wilt geen kaarsvet roken :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALSJEBLIEFT gebruik zoekfunctie want er is wel meer dan 1 topic besteed aan dit onderwerp..

Vertel me maar even dan waar ik die kan vinden, wijsneus

Mooie zoek functie dan, werkt dan voor geen milimeter.

Edited by kaintjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Let ff op de opties als je zoekt. Waarschijnlijk zoek jij alleen in de laatste 30 dagen als je begrijpt wat ik bedoel. Bekijk de search maar eens goed. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf heb een plasticen (of hoe je dat ook schrijft..) grinder en maak hem schoon door hem in de vaatwasser te doen.. (zou ik met hout niet proberen :|) Dit werkt perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALSJEBLIEFT gebruik zoekfunctie want er is wel meer dan 1 topic besteed aan dit onderwerp..

Vertel me maar even dan waar ik die kan vinden, wijsneus

Mooie zoek functie dan, werkt dan voor geen milimeter.

beter een wijsneus dan een domme malloot die de zoekfunctie niet eens snapt..

en daarbij.. weet ik zeker dat je die pas hebt gebruikt na mijn reactie maargoed..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ikzelf heb een plasticen (of hoe je dat ook schrijft..) grinder en maak hem schoon door hem in de vaatwasser te doen.. (zou ik met hout niet proberen :execute) Dit werkt perfect!

 

Ikzelf heb ook een plastieke grinder.

Na ieder gebruik, veeg ik hem schoon met zo een borsteltje dat je soms bij een tondeuse vind.

(had eens een goedkoop merk, en die werkte niet goed, dus terug naar winkel, maar borsteltje gehouden)

 

Voor een grote kuis (als er van alles blijft plakken) hou ik de grinder boven men waterkoker. (opletten voor de vingers) dan neem ik een tandenstoker en peuter alles los boven een potje.

Dit laat ik eventjes drogen en smijt ik tussen de eerst volgende joint.

 

Daarna gaat ie weer soepel. :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ balouken kijk jij ook naar datums van toppic's

deze is uit 12 januari 2005 :S

 

en dan ga jij hier posten

 

slim of niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een plastic number 1 grinder kopen, en horizontaal houden tijdens het grinden

 

grind er nu een jaartje mee en nog nooit schoon gemaakt en hij gaat nog soepeler dan eerst

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ balouken kijk jij ook naar datums van toppic's

deze is uit 12 januari 2005 :S

 

en dan ga jij hier posten

 

slim of niet

 

Sjah, beetje in leven houden é.

Moest ik nieuwe topic gemaakt hebben hierover was het ook niet goed é :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ balouken kijk jij ook naar datums van toppic's

deze is uit 12 januari 2005 :S

 

en dan ga jij hier posten

 

slim of niet

 

Er wordt op je gezeurd als je de zoekfunctie niet goed gebruikt en een nieuw topic opent over een al bestaand onderwerp, maar als je dan die functie gebruikt en een oud topic omhoog schopt krijg je alsnog commentaar, kom op man.

 

On topic: keukenpapiertje met slaolie werkt probleemloos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn jullie nou junkies of niet ?

Gewoon eruit likken :blink: ja tenzij je die slaolie nog wil gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...