Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

alkaline

Encrypted Message Tutorial

Recommended Posts

goedemiddag aan allen,

 

we leven in een wereld waar privacy niet meer bestaat

en sturen allen wel eens een zelf incriminerend berichtje, mail,...

zonder we er erg in hebben dat we ons zelf in de problemen mee kunnen brengen.

 

en dan gaan we nog even verder over wetgeving belgie (geen idee hoe het in nederland zit)

hier moet elke telecom bedrijf doen wat het belgisch bestuur/parket vraagt.

in één van de komende maanden zullen niet enkel telecom operators hier moeten aan voldoen

maar ook andere appjes zoals whatsapp, snapchat, skype, telegram, enz

 

skype heeft enkele dagen geleden boete 30.000 euro gekregen om niet mee te werken met het belgische gerecht.

 

ok nu kom ik tot de point..

 

voor android ( werkt op IOS ook)

 

stap 1: download orbot

gallery_15189_19064_343499.png

 

stap2: open hem en druk start

gallery_15189_19064_68188.png

 

stap3: download chatsecure terwijl orbot draait op de achtergrond

gallery_15189_19064_63793.png

 

stap4: open chatsecure, stel een wachtwoord in en daarna blijven swipen tot je "geheime identiteit" tegen komt

gallery_15189_19064_14728.png

 

stap5: nu heb je je "jabber" nu gaan we hem beveiligen ga naar instellingen

gallery_15189_19064_48962.png

 

stap6: klik chat encryption en stel in als force/require

gallery_15189_19064_113080.png

 

en je bent nu setup om minstens 80% anoniem te appen met iemand

ik garandeer 95% als je het doet via een openbaar wifi-netwerk.

 

onderstaande link is ook nog een step-by-step bekijk het even voor het verifiëren van "fingerprints" en contacten toevoegen

https://yawnbox.com/...ial-for-ta3m-2/

 

zo hoop dat jullie er wat aan hebben :wave:

 

greetz alki

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orbot is niet beschikbaar voor iPhone gebruikers. Beste alternatief daarvoor is Covert browser en de daarbij behorende chat app, kost al bundle 2,99. Andere gratis tor apps hebben of veel reclame of bleken in het verleden het tegenovergestelde uit te voeren; informatie verzamelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha wist ik niet bill, bedankt voor de extra info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk gedaan, maar kan ik nu gewoon appen via whatsapp? Of moet dit via dat chatsecure? Lijkt me via die chatsecure maar hoe kan ik daar mijn whatsapp aan koppelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kachel, niet. De bedoeling is dat je mede correspondent dit appje er ook heeft opstaan zo elkaar toevoegt en de vingerafdruk verifieert (dat stukje staat in de link onderaan) en zorg ervoor dat de orbot ALTIJD opstaat voor je de chatsecure opent

Share this post


Link to post
Share on other sites

En werkt alleen orbot ook al? Want dat is toch al een tor verbinding? Ik ben niet zo illegaal dus die hele chatsecure hoeft van mij niet :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor whatsapp bedoel je ? Neen whatsapp maakt gebruik van je gsm-nummer als ik me niet vergis + nog een aantal gegevens van je gsm denk aan locatie, contactgegevens.

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is mooi, maar als ik jou berichten wil lezen. Dan ga ik echt niet moeilijk doen met Man in de Middle en decrypten van datastromen die ik opvang. Ik zorg gewoon dat jij een keer bij mij op de wifi komt, ik spoof een AP waar je op zit, of ik stuur je een mooie email met een paar knappe bestanden, of een leuke whatsapp/facebook chat. Dan own ik gewoon je telefoon en lees ik mee met wat je typt in iedere encrypte app die je maar wilt. En wie zegt dat je helemaal NUL metadata meestuurt via dat soort apps. Dat hangt mede af van 100 dingen af die al dan niet al op je telefoon hebt geïnstalleerd. En de verbanden en verbindingen die dat soort applicaties al dan niet onderling hebben. Dat hele TOR dat is ook een wasse neus wat mij betreft. God weet hoeveel Exit nodes opsporingsdiensten uitsniffen. Dan moet je van goede huize komen wil je niet een keer een fout maken.

 

Wil je het goed doen. Cash telefoon halen, in een winkel uit je route zonder camera's, 1x SMS sturen dan weg tiefen. En zelfs dat wordt lastiger aangezien de technische recherche tegenwoordig ook gaat kijken naar wat voor een telefoonnummers wat voor een zendmasten aanstralen door het land en zo verbanden probeert te leggen met misdrijven die door het land gepleegd zijn. In NL zijn nu een aantal grote liquidatie processen bezig waar ze gebruik hebben gemaakt van dit soort "nieuwe" opsporing methodes.

 

Gebruik overigens zelf wel een chat app voor zaken die ik liever niet in mijn chatlogs heb. Wickr. Dat werkt best aardig. Auto delete chat na 12 uur, schredden van de verstuurde data. end to end encryptie en geen centrale opslag van data. Daarbij gemaakt door een doefus die ik wel hoog heb zitten qua privacy, maarja wordt je telefoon geowned.... Dan maakt dat allemaal geen ruk uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het bij een berichtje houd kun je ook gewoon privnote gebruiken. Als die link 1x geopend is verwijderd hij zichzelf automatisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat fhön is de rede dat ik geen gebruik maak van wifi buiten de vertrouwde sferen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...