Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RedHot

Iec Powercord Lumii Nanolux ,...

Recommended Posts

Zag een LUmii kit staan voor mooi prijsje maar komt met uk stekker maar als ik het goed heb zou de ballast het met volgende stekker (link) moeten doen ? Im a right?

http://www.wietforum.nl/gallery/image/644316-image/

Weet ook ergens 6 nanolux eupowered 600 watt ballasten staan voor 107 euro het stuk, wat wel een koopje lijkt....maar 6 is wat veel voor mij ;) haha

Of zijn er nog andere types onder de loep te nemen behalve deze 2! Kan er zelf weinig oo inbrengen aan deze voor de hardzwoegende betaalbare werkmensen prijs van lumii

 

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stekker connectie zou moeten werken in uk hebben ze ook 230v je zou ook gewoon die uk-stekker er kunnen afknippen en een eu-stekker op monteren.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahah. iedereen in mn omgeving koopt de laatste tijd massaal in de UK.

Maarja pond staat 1,10 hé.

Ook maar eens zitten kijken in de UK.

Compleet andere spullen als hier, heel veel goedkope ballasten, 600W magneet ballasten, in een eigen metalen behuizing, met voorgemonteerde kabels voor 28 euro.... nep adjusta wings al vanaf 22 euro, digitale ballast al vanaf 55 euro, bizar grote reflectorkappen gezien,..Digitale ballast met ingebouwde 12/12 of 18/6 relais timers enz.

Een kennis van me kocht er vorige week 2 complete Ceramic 315W lampen, 'maxibright' EVSA met hele luxe kappen en philips bulben, voor 475 euro totaal,

 

 

Maar in het algemeen met EVSA;s is het ingaand een zgn, C13 kabel, (de welbekende computervoedingskabel) die je erbij krijgt is een UK plug maar je moet eentje hebben met een EU plug. That's all. in principe voldoet een 3x 0.6 mm versie al voor ingaand ; voor een 400 / 600W VSA.

 

De uitgaande (C14) naar de lamp toe, moet je echt niet op bezuinigen. Altijd minimaal 10A, 3x1.0 mm

Zit er in principe standaard bij. In de UK worden ook heel andere reflectorkappen verkocht als hier, sommigen hebben een C13 / 14 aansluiting ipv een kroonsteentje oid.

Dan kun je met een C13-C14 verlengsnoer de kap aanlsuiten. Dan is t Echt helemaal plug en play.

 

 

Maar zo af en toe zie je ook VSA's die niet plug en play zijn, dan zit er een vaste kabel aan met UK plug.

je hebt dan verloopjes van UK naar EU plug. kost een paar euro als je goed zoekt,

 

UK spul is in principe geen probleem, tenzij je een relais timer box koopt, dat schiet gewoon niet op met al die verloopjes die je dan nodig hebt.

UK plug heeft trowuens altijd een 13A zekering ingebouwd. Daarom is het ook zo'n lomp ding.

Afknippen zou ook kunnen en dan zelf een EU stekker erop zetten.

Maar ik persoonlijk zou dan toch voor een verloopplug van UK naar EU kiezen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en waar ga je heen als dat ding storing heeft en misschien wel kapot is ?? inderdaad de kliko..

haal hier gewoon je spullen kan je daar altijd terug komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zo af en toe zie je ook VSA's die niet plug en play zijn, dan zit er een vaste kabel aan met UK plug.

je hebt dan verloopjes van UK naar EU plug. kost een paar euro als je goed zoekt,

 

Maar ik persoonlijk zou dan toch voor een verloopplug van UK naar EU kiezen.

 

Zo een als deze

 

En dan het brandgevaar omdat de UK stekker na verloop van tijd gaat werken in EU plug maar op de koop toe nemend?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zo af en toe zie je ook VSA's die niet plug en play zijn, dan zit er een vaste kabel aan met UK plug.

je hebt dan verloopjes van UK naar EU plug. kost een paar euro als je goed zoekt,

 

Maar ik persoonlijk zou dan toch voor een verloopplug van UK naar EU kiezen.

 

Zo een als deze

 

En dan het brandgevaar omdat de UK stekker na verloop van tijd gaat werken in EU plug maar op de koop toe nemend?

 

Nee, de stekker afknippen. en vervolgens een generieke EU stekker monteren, die je met een inwendig kroonsteentje moet vastzetten....het bljft lood om oud ijzer.

Gewoon eens in de zoveel tijd je electra nalopen, en kabels op tijd vervangen. ook al ziet het er aan de buitenkant goed uit.

 

Het beste is idd om geen verloopjes / losse stekkers / kroonsteentjes te gebruiken, en gegoten stekkers te nemen, maar ook die kunnen gevaar opleveren na verloop van tijd.

 

004

 

@elCapitano da's idd wel een punt, garantie.

Maar in de UK heb je ook gewoon garantie, lullige is, dat het 13,10 kost om het op te sturen.

Terugzending vh gerepareerde of vervangen product is voor hun kosten.

 

Heb zelf laatst een Soler & Palau TD Silent 500/150 gekocht in polen, was met de verzending 160 euro. kost hier minimaal 50% meer.

En er zit nog steeds garantie op alleen dan moet ik naar polen, of het zelf opsturen.

maar voor dat geld waag ik het erop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangezien ik tussen nl en uk zit is dat voor mij hetzelfde moest de garantie worden aangesproken worden. Deze week eens een bestellingen plaatsen! Inderdaad mooie grote kappen, 400&600 lampen aan 10 euro,scheelt in sommige gevallen 50 % op de prijs. na wat heen en weer gemail met vraagjes over de lumii ballasten zal het zo eentje worden :) met 3 extra lampjes, 2 kapjes , ophangsysteem kabels verzending alles all in voor 150 euro....woop woop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...