Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jaymaestro

Jaymaestro Strikes Back : Pineapple Chunk

Recommended Posts

Ik kan het niet anders beschrijven. Zoetig van de tomatensaus en stinkend van de gorgonzola haha. Maargoed de pineapple is echt een stuk milder. Gelukkig, want die canna compact filters zijn ook niet alles..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe gaat het met de vrouwtjes? :icecream: :vape:

 

Btw ik was even terug aant lezen. Op 3 november was je 8 weken bezig en 2 weken 12/12 (klok stond op 12 vanaf week 6). Heb je je daarna niet een week vergist met die post op 12 november (toen zei je weer 2 weken 12/12)? :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe gaat het met de vrouwtjes? :icecream: :vape:

 

Btw ik was even terug aant lezen. Op 3 november was je 8 weken bezig en 2 weken 12/12 (klok stond op 12 vanaf week 6). Heb je je daarna niet een week vergist met die post op 12 november (toen zei je weer 2 weken 12/12)? :icecream:

 

Heel scherp. Dagen wijken soms 1 of 2 af, maar soms heb ik fotos ook al een week eerder genomen en pas later geplaatst.. Volgens mij klopt het wel redelijk hoor..Ik zal zo een plaatje posten ... Ze gaan heerlijk namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: 49 dagen 12/12 (Give or take :lol: )

 

Foto's gisteren gemaakt. Plant gaat heerlijk zo. Net een weekje pk 13/14 achter de rug. Maximale dosis om de dag meegegeven. Was angstig voor de pH/Ec, maar plant lijkt alleen maar meer te willen. Heeft de top aanmaak echt flink geboost! Nu laatste weekje voeding en daarna spoelen. Heb ik wel een vraagje over:

 

- Mijn pH van het kraanwater is rond de 8. Ik wil dit graag afzuren, maar wil geen pH- meer gebruiken. Zou ik citroenzuur kunnen gebruiken hiervoor? Iemand ervaring hiermee?

 

gallery_25614_19175_743732.jpg

 

gallery_25614_19175_2763106.jpg

 

gallery_25614_19175_2571661.jpg

 

Tijd voor de laatste loodjes. Waarschijnlijk laatste foto's vlak voor de oogst!

 

Groeten Jay :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha give or take :likken:

 

Zien er echt lekker uit Jay!! Kun je ipv afzuren niet gewoon regenwater gebruiken, dat heeft toch ook een lagere ph?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groot op kleine schaal :tu

 

Citroenzuur hangt er vanaf welke, velen zijn niet stabiel.

Zuur je aan, staat uur later ph weer op 8 :wtf2:

Weet niet hoeveel water je nodig hebt maar een fles spa (vd Lidl ofzo) bijmengen (ph 6 uit de fles meen ik me te herinneren) is een beter plan dan regenwater waar niks in zit ;)

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Jaymaestro ;)

 

van citroenzuur, en afzuren, weet ik nog niets niet :s

 

van phmeter enzo, ook niet vele, ik moet nog vele bijleren, ... .

 

enige dat ik heb, is tensiometer ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er geweldig uit Jay !

Wordt lekker smullen straks :yummy:

 

Al meer nieuws over je aankomende zaadronde ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild. Ik weet dat de EC van regenwater 0 is toch? Is de EC van belang tijdens het 'spoelen' de laatste week? Enne ben net even naar AH gelopen en Spa water heeft inderdaad een pH van 6 haha, goed om te weten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal,

Afgelopen dagen gewoon onafgezuurd water gegeven. Durfde citroenzuur toch niet aan. Was inderdaad vergeten de spa blauw een zeer mooi alternatief is. Ik zal haar morgen nog eenmaal voorzien van water, droog laten trekken en dan oogsten. Ze is er namelijk wel klaar voor: 1/3 amber . Afgelopen dagen is ze toch weer wat voller geworden. Het zijn vooral de grotere toppen die bovenop nog wat "knotsjes" krijgen. Foto's van het oogsten volgen uiteraard.

 

Welnu! Voor de de volgende ronde heb ik de keuze uit twee soortjes van NAW:gallery_25614_19175_1778571.jpg

 

De volgende ronde wil ik 5 plantjes zetten ( voor mij het maximum). De rest is nog vrij open. Eigenlijk wil ik wat zaad maken, maar dit hangt er vanaf of er uberhaupt een mannetje bij zit en of er een beetje een mooie pheno bij zit. Met vijf planten kun je het eigenlijk geen selecteren noemen, dus gewoon hopen op wat moois.

 

Verder nieuws: Ik heb 2x cob cree 3590 3500 k AD bin besteld en tevens een 3070 6500k . Half januari ga ik beginnen met de bouw van een volledig stealth dubbele kweekcabine. Kom ik samen nog steeds op 150 watts uit, maar wel top notch!

 

Ik weet dus niet of ik een mannetje lekker samen in het kastje laat, of dat ik toch ergens een tweede (tijdelijke) ruimte fabriceer om deze onder te brengen. We zien wel hoe het gaat. Eerst deze knippen van de week.

 

O ja. De vraag van vandaag: Welk soortje zou jij graag willen toevoegen aan je zadencollectie? Hammer of Dawn of de freebies Durganchitral x Blue Hammer... of moet ik nog gekker doen en deze elkaar onderling laten bevruchten?

 

Fijn uiteinde alvast! :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de tijd hebt zou ik gewoon kruizen, weet nooit wat voor geks daar uit kan komen :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild. Ik weet dat de EC van regenwater 0 is toch? Is de EC van belang tijdens het 'spoelen' de laatste week? Enne ben net even naar AH gelopen en Spa water heeft inderdaad een pH van 6 haha, goed om te weten!!

 

EC waarde zelf zegt niks en hoef je ook niet op te lettentel, als je hydro kweekt wel :jump:

Ga je daar van alles naar niks dan ontploffen je wortels

mede te maken met minerale voeding gebruiken en worteldruk die onder invloed van zoutspanning dan ontstaat :search:

 

@jaymaestro

2e ruimte maken en dan per takje bestuiven, houdt je nog wat over aan pollen wat je makkelijk gescheiden op kunt vangen en kun je later als je weer zaden ontkiemt van de kruizing(en) nog een keer terug kruizen.

zo kun je ook de soortjes onderling beter kruizen, weet je wat wat is ipv euh... X x X of was het nu x X x

 

jij ook al aan de LED?

hoe ga je ze koelen?

als je passief doet kan je er mooi een fannetje boven hangen en warmte terug naar beneden blazen.

die Mars hydro van mij heeft een fan die afblaast, die trekt de temp zo een graad of 2 naar beneden onder de lamp.

Hier staat de DR60 niet meer op de grond maar 50cm erboven en tegen een kachelbuis aan want hoe weinig ik ook afzoog,

de temp is niet boven de 23.4C geweest onder '240W' LED (ongeveer een 2x55W Tneon aan werkelijk wattage).

Ik kwam met een rondje niet gevoed nadat de tabs in de pot op waren en amper voorgroei met 1 s5 op 11ltr pot gescrogd op 0.6gr/w.

Best aardig met een Mars Hydro wat niet echt bekend staat als een top LED bakkie :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze actief koelen, kan eigenlijk nergens grote passieve heatsinks vinden die een beetje te betalen zijn. 0,6 gr/w voor een Mars is volgens mij best goed inderdaad. Ik begin dan wel met losse potjes, eventuele mannetjes zet ik dan in een tijdelijke ruimte, of de nieuwe kast moet dan al aangekocht en zover zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: 63 dagen 12/12

 

Beste wensen allemaal! :wave:

De afgelopen tijd heb ik haar voorzien van spa, daarna uitdroging en wat kou (in de hoop op wat verkleuring). Verder dan wat verbrande bladpuntjes en paarse takjes ben ik niet gekomen en de kunst van het "leegtrekken" van de plant is er een die maar moet wachten tot de volgende keer. Wel ben ik erg tevreden met de toppen. Een heerlijke citrusachtige scherpe geur en mooie witte laag. Vanavond gaat ze om en ook hiervan zal ik nog wat foto's maken. Voor nu de laatste in volle glorie:

gallery_25614_19175_212149.jpg

gallery_25614_19175_1012924.jpggallery_25614_19175_1293564.jpggallery_25614_19175_2138831.jpg

 

 

gallery_25614_19175_2090058.jpg

gallery_25614_19175_944226.jpggallery_25614_19175_1878848.jpg

gallery_25614_19175_1173324.jpg

 

:jump:

Ik denk zelf dat de opbrengst ongeveer gelijk wordt met de vorige kweek. Wel (nog) hardere toppen en minder fluff. Toch knap gezien de pll lamp ook lichtjes vermoeid moet gaan raken inmiddels. Laat me weten wat jullie er van vinden en bovenal: Welke zaden nu? Over een dag of twee begin ik met ontkiemen. Eerst ga ik proberen wat light mix te scoren en juiste formaat losse potten gezien ik voor 5 planten ga volgende ronde.

 

Toedels! :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ananas smaakt goed met chocola :likken: , chocolade soortjes zijn er genoeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen zien er pico bello uit, Jay! Ik heb de mijne ook vandaag geoogst maar die halen het niet van de jouwe. :D

Beste wensen en geniet ervan! :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogstfeest.

Na een tweetal uur knippen hangen de plantjes veilig te drogen in het kastje. Ik heb geen enkel banaantje kunnen spotten. Overall kan ik zeggen dat de Pinapple Chunk freebie een makkelijk te groeien plant was. Over twee weken het eindgewicht en ondertussen gaan we wat zaden onderdompelen. Stay tuned!

 

:punk:

 

 

gallery_25614_19175_1293010.jpg

 

gallery_25614_19175_2227535.jpg

gallery_25614_19175_1041572.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

TurboNeonToppen :yummy:

Zien er smakelijk uit hoor !

 

Denk niet dat m'n huidig rondje zo mooi groen blijft tot op het eind.

 

Ik ben wel het meest benieuwd naar de Hamer of Dawn eigenlijk,

Ik zou een kleine selectie maken van 1 strain ipv ze door elkaar te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Final weight :

 

Na negen dagen zijn de toppen goed droog. Ze hebben de eerste dagen in het kastje gehangen, maar dit ging me wat hard. Daarna op kranten in het donker verder gedroogd. Ik ben zelf zeer tevreden met de oogst. Het zijn mooie volle toppen en ik heb veel minder fluff dan eerdere rondes. Betreft compactheid is dit echt een hybride. Verder veel mooie rode haren. De geur kan ik het beste beschrijven als een mengeling van mint en grapefruit, met op de achtergrond een licht houtig aroma. Erg prettig. Voor het rookverslag zullen jullie nog even moeten wachten: Ik wil haar nog een paar dagen curen.

 

Het uiteindelijke gewicht komt op 46,2 gram. (192 gr/m2) Weer net iets minder dan de halve gram per watt ( of net iets meer, hoorde dat die TNeon maar 90 watt uit de muur trekt). Ik denk dat er in dit kastje nog veel meer mogelijk is. Een week of twee langer voorgroeien en nog iets meer in de hoogte laten gaan, de toppen nog beter spreiden en alle fluff wegtrimmen moet er gewoon voor zorgen dat je op een 60-70 gram uitkomt. Wat wellicht een beperkende factor is dat mijn PLL lampen echt oud zijn en de lichtopbrengst daarvan dus flink is afgenomen.

 

gallery_25614_19175_1131199.jpg

 

gallery_25614_19175_2795300.jpg

 

That's all voor nu. Rookverslag volgt. Terug naar de hamers.

 

:wave: Jay

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, je hebt weer wat te roken :D

Ziet er goed uit !

 

46gr is niet slecht voor een enkele dame onder Tneon.

Ik haal vaak niet meer, moet maar eens wat langer gaan voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...