Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Greenforfun

4 Soortjes Onder 4X 55 Tneon 80X80X160

Recommended Posts

Hooi iedereen,

 

bij deze mijn eerste binnenkweekje. Heb al een aantal jaar buiten plantjes (en bomen) gehad maar het leek me weleens leuk om het ook kleinschalig binnen te proberen. De opbrengst is dan ook puur voor eigen gebruik (recreatief en medisch). De plantjes staan nu een 2 weken onder de lamp. Op het begin iets van stress gehad bij ontkiemen (voor het raam want lamp was er nog niet) en een keer de tent verplaatst.

 

Mijn opzet:

 

Tentje 80x80x160

Tneon 4 x 55w Starlite. Zowel groei (nu) als bloei lampen

Afzuiging buisfan 280m3 met filter

Davin dv 12

Clipventilator

Electrische verwarming 240v (snacht om de 15 min aan)

Inlaat is passief

Thermo en hydrometer

Lekbak 70x70x10 (sinds vandaag)

Automatische brandblusser

 

Ik heb 4 verschillende soortjes in 12 liter potten gedaan en de bedoeling is een scrog.

 

Voeding is aptus pro lijn (bij de tent erbij)

 

Temp met lamp aan is 24-26, snachts rond de 20 nu met verwarming

Luchtvochtigheid rond de 50%

 

Zie de foto's en tips zijn welkom

 

zaadjes +nog een Amnesia fem zijn geplant op de 16e

gallery_46891_19173_35915.jpg

 

tentje

gallery_46891_19173_2895238.jpg

 

23 okt

gallery_46891_19173_254674.jpg

 

26okt gaat langzaam

gallery_46891_19173_3856569.jpg

 

28okt

gallery_46891_19173_3032038.jpg

 

 

30 opeens gaan ze

gallery_46891_19173_536945.jpg

 

 

De groenten!

Edited by Greenforfun
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Greenforfun ,

 

Ook ik ben eens begonnen onder t-neon en je kan daar prima onder voorgroeien maar voor het afbloeien geeft een t-neon ( bloeilamp ) toch iets te weinig licht om een grote opbrengst met harde toppen te krijgen . Maar als je eisen niet te hoog zijn kan het .

 

4 verschillende soorten onder 1 scrognet zou ik niet doen want de ene soort is eerder klaar ( oogstrijp ) dan de andere en probeer dan maar eens 1 plant er onderuit te halen . Wil je toch scroggen doe dan een scrog per plant .

http://www.rollingstoned.nl/doe-het-zelf-een-scrogrek-per-plant/

 

Mocht je water een hoge ph-waarde hebben zuur dit dan af met bv ph-min naar een waarde van ph 6 tot 6,5 . Je hebt dan ook een ph-meter nodig .

 

Geef niet teveel voeding , blijf onder de geadviseerde dosis .

 

En om te kijken of je plant klaar is kijk jij naar de trichomen , die zijn te zien als je deze 60x vergroot , koop hiervoor een zakmicroscoop voor een paar euro bij de chinese grootgrutter ( Ali )

 

Succes

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een PrimaKlima Starlite? Met Philips spul? Heb je daar bloeilampen voor kunnen vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor t-neon zijn er groei en bloei lampen te koop .

6500 K voor de groei en 2700 K voor de bloei .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

@growttheflow: Thx

 

@ Hai paaltje

Ja het is mn eerste binnenkweekje gewoon voor de fun en ik wilde het geheel veilig doen met maar 220w aan tl licht en toch een dv12. Ik ben benieuwd naar de bloeifase inderdaad maar er is toch al menig forumgebruiker die ok resultaten heeft met tneon? Heb ook gedacht achteraf aan zo'n Lumatek 400 evsa maar daar is mijn hoogte en afzuiging op het moment iets te klein voor toch? Voor nu dus eerst even dit proberen.

Het zijn inderdaad 4 verschillende soorten maar zouden allemaal tegelijk afbloeien (volgens de zaad informatie), ik twijfel inderdaad wel nog om ze apart of samen te scroggen. Wellicht sowieso beter om het apart te doen dan kan ik er nog mee schuiven om water te geven mocht dat nodig zijn.

Wat betreft hoe ze groeien en wanneer ze klaar zijn heb ik wel al veel ervaring met buitenplanten (ik rook op het moment de laatste grammetjes en had al verduisterd in juni ;)) maar zo'n zak microscoop is wel een goed idee, thx!

 

@ Johnnyflash

wat Hai zegt idd, maar ik heb wel de 6500K maar voor de bloei 2100K. Zijn van secret jardin, heb hier wel ergens gelezen dat die van philips meer lumen zouden produceren.

 

Groenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Tneon niets mis hoor,

Kan je prima leuke topjes onder kweken:

 

gallery_44813_18236_1792963.jpg

 

gallery_44813_18236_4390393.jpg

 

gallery_44813_18236_457439.jpg

 

Veel succes met je eerste (binnen)kweekje!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je kweekje Growforfun ;)

 

mijn kweekjen, zit er bijna op, nog 3 weken, en 3 dagen, ... .

 

én hiere op het forum, krijg je altijd wel goeie raad ... .

 

succes ;)

 

grtjs DonRoberto :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met T-neon is inderdaad niets mis zolang je goed scrogt,de dieptestraling is misschien wat minder.

Maar kneiterharde en smaakvolle topjes is bij mij niet ongewoon,misschien is de opbrengst wat minder maar zeker geen fluff of slechte kwaliteit.

 

Misschien smaakt het zelfs wat lekkerder onder T-neon vandaan,dat heb ik uit verschillende hoeken wel gehoord. :icecream:

 

Alleen had ik eerst voorgegroeid in een klein P-9 potje,en als er een noemenswaardige kluit aan zit overpoten(3 a 4 weken).

Zo kun je je babyplantjes een iets lagere E.C. in de aarde meegeven,en zullen ze beter groeien.

Aarde zoals full mix moet je niet op kiemen,dat zorgt voor trage/zwakke plantjes met gele kruintjes en allerlei andere problemen.

Ze lusten dat soort E.C. waarden alleen als ze al wat groter zijn. :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PL-L is prima, we gaan het volgen! have fun.

 

... als je ooit gaat upgraden en paar keer paar jaar een rondje draait. kijk dan eens bij de diy leds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

@crimson die zien er inderdaad niet heel slecht uit ;)

 

@roberto ik heb je kweekje gezien inderdaad..

 

@collie Buiten heb ik nooit ph of ec gemeten maar ik moet nog een meter gaan halen voor binnen. Mijn grond is gewoon neutrale potgrond (wel van de shop). Op het moment geef ik kraanwater (regenwater aan het sparen) met aptus regulator, aptus startbooster en een heel klein beetje aptus voeding.

 

@Huts Led vind ik wel interessant maar die kant en klare lampen (spectrabox etc) betaal je een euro de watt of meer, dat vind ik best veel op het moment.

 

Ik draai de potten zo af en toe om het licht iets beter te verdelen en even kijken hoe hard het gaat maar misschien dat ik in het weekend of begin volgende week (4e internode) kan fimmen, wat denken jullie? Btw grappig ook om de verschillende fenotypen te zien zo naast elkaar.

 

Temp 24-20

LV 49%

 

Foto van vandaag :icecream:

gallery_46891_19173_5875910.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima te kweken onder Tneon hoor! Kan je wel aanraden een pH meter te gaan gebruiken. Kleine investering. Persoonlijk hou ik van vroeg toppen (3e). Ze staan er goed bij, maar ogen beetje licht van kleur, voeding iets opschroeven wellicht?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn we weer :likken:

 

@Jay, zo'n ph meter van Nature voor 15 euro zijn die ok? Ik heb er ook gezien voor 50...als je dan een ph en ec wil tikt dat weer even aan. Planten zijn iets wat lichtgroen inderdaad, lijtk wel ook zo door het licht dat er op schijnt. Geef nu iets meer voeding bij.

 

Plantjes gaan goed denk ik zo (zie foto's). Waren 2 blaadjes met licht gekrulde blaadjes dus heb de lamp iets hoger gehangen. Verder heb ik de delahaze en de amnesia gefimt, ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken (eerste keer). De andere twee (Nebula en Jacky White) wacht ik nog even mee, die gaan iets langzamer. Btw is het fimmen zo goed gedaan? Beginnen trouwens nu ook al steeds meer te drinken :jump:

gallery_46891_19173_3037203.jpg

 

gallery_46891_19173_5301276.jpg

Linksvoor Delahaze, linksachter Nebula, rechts achter Amnesia, rechts voor Jacky White.

 

gallery_46891_19173_3467988.jpg

Stammetje Delahaze

 

gallery_46891_19173_2785437.jpg

Amnesia gefimmt

 

 

gallery_46891_19173_1142589.jpg

Delahaze gefimmt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er inderdaad wel goed uit hoor. Heb zelf een pH meter van 5 euro (Aliexpress) en deze werkt redelijk goed, moet alleen vaak eiken en dat is weer extra werk, maar als ik naar het verschil kijk tussen wel en niet afzuren: Gewoon meten! Je plantjes worden er echt blij van geloof me .

 

Fimmen heb je goed gedaan. Het nadeel van fimmen vind ik dat je vaak een derde rare top krijgt ( Quasimodo) . Als je echt strak blijft toppen kun je een veel strakkere verdeling krijgen. Hier ben ik ook pas sinds kort achter. Eerder dacht ik altijd; meer toppen, meer vreugd.

 

Gaat gewoon lekker joh, doorgaan! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer :likken:

 

Inmiddels is het buiten een beetje kouder met als nadeel in mijn tentje ook, met lamp aan tussen de 18-20 graden. De elektrische verwarming verbruikt 240w en icm de lamp (220+240) 460w. Ik vond dit een beetje zonde van de stroom in verhouding tot licht, vandaar dat ik toch besloten heb om er een 400w lumatek met 400w plantastar boven te hangen. Zo gebruik ik minder stroom, heb ik meer licht en is het warmer in de tent (na 2 uur lamp aan 22 graden), Afzuiging staat trouwens ook pas op 50%. Ik weet dus niet of dit nog in de micro thuis hoort, anders moet dit wellicht verplaatst worden.

 

De lumatek is een 600w evsa dimmable naar oa 400 die ik nu gebruik. Ik heb er een gewone kap bij gekregen dus heb de stekker van de ballast afgeknipt en deze met 2,5mm adereindhulzen aan de kap bevestigd. Lamp ging gelijk aan, begon wel even te zingen maar doet het nu prima.

 

De planten heb ik nu allemaal een keer gefimmed (de Nebula en Jacky White gister). Heb er inmiddels ook een rooster boven geplaatst, toch in 1 geheel. Water geeft ik nu van boven met bhv een slang en trechter, gaat prima. Ook heb ik een ph/water meter gekocht van Nature (met een wijzertje), hij geeft in zowel regenwater als kraan water dezelfde pH aan (7,0) :whistle:

 

Hoe lang nog voordat ze naar 12/12 gaan denken jullie, heb maar 160 hoogte en moet nu dus 40cm afstand houden met de nieuwe lamp.

 

de foto's:

 

 

gallery_46891_19173_1318011.jpg

Dit was gister 10-11

 

gallery_46891_19173_4561800.jpg

De nieuwe opstelling

 

gallery_46891_19173_4490000.jpg

 

Volgorde: links voor: Delahze, links achter: Nebula, rechts achter: Amnesia, rechts voor:Jacky White. Excuses voor het hps licht.

 

gallery_46891_19173_565394.jpg

 

Ik heb geprobeerd het licht iets af te schermen voor de foto maar dat werkte niet echt zoals jullie zien :likken:

 

De Groenten!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ver zit van het scrognet af? Volgens mij kan de fan en de filter ook buiten de tent, of past de lamp naast de filter? Dus blazen mits je een stof filter voor de uitvoer doet? Dan heb je +25 cm?, in de toekomst lagere pot +7cm?

Kun je de achterste makkelijk water geven? De laagste pot staat achter, denk aan zien, voelen en meten

 

Hoe Hazig/Sativa zijn ze? Links voor heeft meer sativa 'looks'. Ik ken de soort niet daarom als het mijn keus zou ik het op veilig spelen en de klok omgooien als de nieuwe scheuten een 'echt takje' worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@huts het scrognet zit op 25 cm, wellicht een beetje hoger hangen (30-40 toch). De planten zitten er nu allemaal tegen aan, behalve de Delahaze (links voor) die gaat er al door heen. De filter 'kan helaas niet buiten de tent op het moment maar de lamp kan er idd wel voor langs. Lagere potten is inderdaad een goed idee voor de volgende keer, wellicht 5 dezelfde soortjes in 1 grote bak. Heb de achterste (Amnesia) in de kleinere pot nu naar voor gehaald :tu

Het is een sative champions pack en zijn volgens de beschrijving voor namelijk sativa (50% 70% 75%).

 

De planten vinden het licht en de warmte wel pretting geloof ik. Ze gaan goed en sinds ik regenwater gebruik en een klein beetje CaMg-Boost mee geef zijn ze gelijk een stuk donkerder groen :punk:

 

Wellicht dat ik in de bloei makkelijker fotos kan maken zonder hps, of is het geen probleem om de evsa even aan en uit te zetten. Beter van niet toch?

 

Update van vandaag:

 

gallery_46891_19173_2537198.jpg

 

gallery_46891_19173_4535517.jpg

 

gallery_46891_19173_789177.jpg

 

 

De groenten :yummy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter van niet! Voor de planten maar met name voor de lamp. Aangezien het Lumatek is, RF beschermd, dus prima foto's nu toch? Als de gele kleur je stoort; flits of zaklantaarn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

check de witbalans op je camera, zet deze op gloeilamp, bij de meeste camera's is dit genoeg om de gloed weg te krijgen.

netje wat hoger anders kan je er zometeen achterin maar heel lastig bij onder het netje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekje pas volgende week er op? nu mis je 5% licht dat op het rek valt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet ironisch zijn dat die Jacky White herma zou slaan :D

Ik hoop natuurlijk niet voor jou Fun,

 

Die 400watter zal je dames deugd doen.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny en Lostchild Thx! Ik kon inderdaad de witbalans etc aanpassen bij instelling waardoor de fotos er nu stuk beter (normaler) uitzien.

 

@ Huff denk je dat een rekje zoveel verschil maakt? Aangezien ze nogal 'compact' zijn lijkt me dat ze iig meer dan genoeg licht krijgen (in natuur strekken planten zich toch als ze weinig licht krijgen). Wellicht dat ze in theorie inderdaad iets minder licht krijgen door het rekje, en het zou dus optimaler zijn om het pas later te plaatsen inderdaad, in de praktijk zal het wel mee vallen voor 1 weekje toch?

 

@ Crimson Waarom zou die herma gaan of staat deze daar bekend om? Hij gaat wel het minst goed van ze allemaal (rechts achter).

 

@ Huts Ze staan sinds vrijdag (18-11) op 12-12. Aangezien ik maar weinig hoogte heb en de planten nog wel even doorgroeien heb ik hier voor gekozen. Beter iets kleiner mocht het zijn dan dat ze tegen de lamp groeien. Ik denk persoonlijk dat het nu toch prima vol gaat raken de komende weken. We zullen zien.

 

Het netje heb ik na de vorige keer 10 cm hoger gehangen, zit nu op 35cm. Planten zaten er na 2 dagen alweer tegen aan haha. Enkele dagen geleden had ik iets verkleurde bladpuntjes dus ik heb de voeding iets terug geschroefd met als gevolg dat de bladeren er weer prima uit zien. De klok is nu aan van 12 tot 24 om de kou van de avond iets op te vangen, tijdens de 'nacht' is de verwarming aan. Ik vroeg me af of de plant veel stress zou ondervinden als ik lamp bij het switchen naar 12-12 snachts kon laten branden ipv overdag waarbij ik dus het nacht-dag ritme van de groei omgooi. Dat zou beteken dat ik dus 1 dag van 24 uur zou hebben en daarna 12-12. Heb dit dus niet gedaan maar twijfelde erover.

 

 

Dag 2 12-12

 

De foto's:

 

gallery_46891_19173_1318558.jpg

 

gallery_46891_19173_1222071.jpg

 

gallery_46891_19173_5390871.jpg

 

gallery_46891_19173_4758981.jpg

 

De groenten :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter draai je s'nachts tijdens de winterperiode ivm de temps;

Mijn tentje draait bijvoorbeeld van 20u-08u s'morgens.

Het is natuurlijk niet ideaal om nog om te draaien nu je planten al in de war zijn van het omschakelen.

 

Ik maakte maar een grapje over je Jacky White omdat er hier een member is met die nick die altijd zeurt over fem-zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...