Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr.faded

2 Mooie Plantjes In Een Kartonnen Doos?

Recommended Posts

Hey guys,

Mijn naam is mr faded en ik ben niet hier op dit forum

Ik ben 2 weken geleden begonnen aan mijn eerste kweek en heb er erg veel zin in.

 

2 autoflowers: northern light en amnesia gold ze staan er naar mijn idee prima bij.

 

De amnesia is nu zon 3,5 cm hoog en heeft 6 bladeren en de northern die is volgens mij iets teveel gestrekt maar ook 3cm en heeft 4 blaadjes

Ze staan nu nog in die kartonnen bakjes die ik in de aarde moet doen maar daarna heb ik 11 liter potten.

 

Zo ben ik te werk gegaan:

 

Kartonnen doos. 40x40x60 (

Radiator folie,

40w 1050lumen lamp, 22 uurlicht om 2 uur donker

zelf gemaakt carbon active filter,

zelf gemaakt ventilatie systeem,

graden meter 22 - 25 graden

Water 1 x per dag de aarde licht bevochtigen

En tot slot klassieke muziek omdat dat zou helpen

 

 

nou vroeg ik mij af of het kwaad kan om in een kartonnen doos met ductape en dergelijke te kweken en wat de voor en nadelen hiervan zijn.

En als dit slecht is weet je dan een goedkope oplossingp

 

 

En ik wil heel graag mijn northern light gekleurde toppen geven als die in de bloei staat ik hoorde dat je plant onder de 10 graden neerzetten in de nachtrust voldoende zou moeten zijn 12 om 12 uur licht

 

Sorry voor de vele vragen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!

 

PS:

mijn ouders zijn er niet heel erg blij mee dat ik de planten op mijn kamer heb vandaar de primitieve keuze. Haha💪🏻🍁

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Faded!

Je kan je voorstellen in Wie is Wie.

Ik zou veel gaan lezen want de vragen staan overal over het forum beantwoord.

 

In het kort:

11ltr is iets te groot voor AF's in zo'n kleine ruimte. Een doos is opzich niks mis mee maar A. kan in brand vliegen B. gaat geur lekken. Een goedkope oplossing is bijvoorbeeld een houten kast (geen MDF). Zorg voor luchtcirculatie (kan de plant ademen) en meet je RLV. Koop groei en bloeivoeding en meet je EC en PH. Ga niet experimenteren met koude temperaturen, daar zijn onze planten niet van gedient. AF's minstens 18u licht per dag aangezien ze automatisch in de bloei schieten, 12 is voor photo's (die beginnen pas met bloeien wanneer de nachten langer worden). Wees straight met je ouders, verzamel alle kennis mogelijk zodat je een goeie set-up hebt en hun gerust kan stellen. En vertel nooit niemand dat je planten hebt want iedereen kletst, en je raakt in de problemen.

 

Zou leuk zijn om foto's te zien van je set-up en de zelfgemaakte onderdelen. Kunnen we beter beoordelen of het kans van slagen heeft. Succes en de groenten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS:

mijn ouders zijn er niet heel erg blij mee dat ik de planten op mijn kamer heb vandaar de primitieve keuze. Haha������

 

Wat doe jij dan voor stiekums op je kamer waardoor je ouders bij ontdekking in grote problemen kunnen komen?

Of je nu wel of niet in een doos kweekt maakt in dit geval niet veel uit en van mij ga je geen adviezen krijgen.

Hoe kom je er trouwens bij om enorm brandgevaarlijk in een doos, laat me raden hij staat ook nog op tapijt of ergens onder, te gaan kweken?

 

Wacht tot je op jezelf gaat wonen of beperk je tot het buiten neerzetten van plantjes (zie ook wetgeving aangaande binnen kweken van cannabis).

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent hier niet op t forum .. wij ook niet dus dit is gezwets in de ruimte

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een doos is natuurlijk ongeschikt, niet zozeer omdat het karton is, maar omdat het vocht opneem en in elkaar zakt

zet je voor je raam om onder een bureaulamp, als het perse moet

of naar de kringloop/ikea voor een houten kastje, kun je zonder gezeik je eigen pepers kweken :likken:

 

wat is er mis met tapijt LC?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk angst voor vlekken op het tapijt denk aan het morsen met water of uitloop uit de pot ;) of brandgevaar...

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...