Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

justplaying

Regulier Zaad Maken Uit Fem.

Recommended Posts

Schijnt meer voor te komen dat je er een plant tussen zit, die alleen maar mannelijke kenmerken vertoond.

 

Ik heb nog nooit ergens gelezen dat iemand een mannetje heeft aangetroffen in bijvoorbeeld SugarPunch of Shackzilla.

Dat je mannen zult aantreffen in fem-zaad is geen regel,

het is eerder een soort "disclaimer" van de zaadkwekers.

Als je een plant met mannelijke kenmerken er in aantreft, zal die toch weer voor fem-zaad zorgen

 

De truck van het feminiseren is om het Y-chromosoom te elimineren,

Dat komt dan ook niet zomaar spontaan weer terug in een volgende generatie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht toch dat er meerdere soorten als gefeminiseerd zaad te krijgen was dan alleen Sugar Punch of Shackzilla.Y-chromosoom wordt niet geëlimineerd, zou niet goed zijn ook.Zelfs jij bent om te turnen als vrouwtje & toch verdwijnt het y-chromosoom niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een geweldig idee

om vanuit vern#ukte genetica

terug te n#uken

om weer op het rechte pad te komen...... :whistle:

 

only one thing to say:

Regular rules.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot dat je er een herma uithaalt & dan is het niet meer zo hetero. :likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch jammer dat FoolOnTheHill blijkbaar de enige hier is die iets zinnigs (wetenschappelijk onderbouwd) te zeggen heeft over onderwerpen als dit. Maar goed hij heeft er dan ook als een van de weinigen hier daadwerkelijk ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de natuur hoef je niet te herontwerpen.

simple as that.

 

en ik begrijp het probleem wel, wat ontstaan is vanuit monopolistische insteek

en ik hoop oprecht dat men hier nog iets moois van weet te maken.,

 

Maar dat dit nodig is,

is godsgeklaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles in de wietkweek is er op ingesteld om de planten te "verbeteren". Kruisen van verschillende soortjes en selecteren op bepaalde kenmerken vallen daar ook onder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hohoho, feminiseren is niet gedaan om de genetica te verbeteren,

slechts om genetica te monopoliseren

en het de consument gemakkelijk maken.

 

dit topic is ontstaan vanuit NOODzaak

niet vanuit verbetering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hohoho, feminiseren is niet gedaan om de genetica te verbeteren,

slechts om genetica te monopoliseren

 

Er is helemaal geen sprake van een monopoly.

Met een beetje zilverwater kun je vrij eenvoudig weer een volgende generatie vrouwelijke planten maken.

Er is gewoonweg minder vraag naar mannelijke planten.

Sannie is er ook mee begonnen omdat zijn klanten er om vroegen.

En dat heeft een paar unieke strains opgeleverd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is dus geen sprake van verbeteren.

en ik vind het te opvallend dat zeker de mooie genetica, niet meer regular te verkrijgen is.

dat is van begin af aan zo.

en tot zol;ang dat gebeurt is er wel degelijk sprake van een monolpolie.

sterker nog: bepaalde bedrijven hebben hun genetica al geregd,gedeponeerd.

zoals de hy pro amnesia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is dus wel sprake van "verbeteren, want je hoeft maar half zoveel in te zaaien.

 

Voor de genetica maakt het verder niet uit.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, precies.

want hoe vaak zien we niet van die dijbeen dikke toppen?

 

je hebt gelijk Wietefras.

nature rules.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selfen is voornamelijk goed om bepaalde eigenschappen sneller vast te leggen, maar ja heb je een S1 van OHz x Sk#1, krijg je dit

 

gallery_44470_18142_573008.jpg

 

Buurvrouw heeft wel 2 vrouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf dromen weetje. Vooral blijven dromen. Met dat soort absurde "argumenten" kun je sowieso niet veel anders.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey amigo, je had toch al gelijk gekregen?

nog niet happy? ach gossie toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de ene is vet verbeteren en voor de andere is het spijtig dat er geen reg zijn van die ene soort die je graag wil! Hobbyisten die hun eigen stekken maken hebben ook liever reg zaden. zowiezo , enkel fem zaden verkleint zowiezo de "bedreigende concurrentie" (vermoeden door de enorme keuze die te verkrijgen is)

 

 

 

 

 

 

ontopic

😂

 

Ik vind het een geweldig idee

om vanuit vern#ukte genetica

terug te n#uken

om weer op het rechte pad te komen...... :whistle:

 

only one thing to say:

Regular rules.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan prima stekken nemen van planten uit fem zaad.

 

Er is niets verneukt aan de genetica bij fem zaden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is niets verneukt aan de genetica bij fem zaden.

 

Inderdaad.

Planten uit fem-zaad verschillen in geen enkel opzicht van vrouwtjes uit regulier zaad.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 keer met fem zaad gekweekt en ik had toen 6 hermannen op 10 planten

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er word wel zl jaren beweert dat femzaden ongeschikt zijn voor breeden en dat de kwaliteit kwaliteit met tijd verlaagt van stekken genomen van fem zaad,en dat ze gevoeliger zijn aan hermafrodiete eigenschappen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 keer met fem zaad gekweekt en ik had toen 6 hermannen op 10 planten

 

Dan heb je toen dramatisch zaad gehad of een lichtlek in je hok gehad.ik persoonlijk draai al een paar jaar prima oogsten uit fem zaad 12/12 systeem zonder hermannen.(ff afkloppen). Komen bij mij geen spintstekken meer in, maar als je het een keer meemaakt dat je toppen vol zaad zitten kan ik me voorstellen dat je geen zaadje meer in je hok wil hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er word wel zl jaren beweert dat femzaden ongeschikt zijn voor breeden en dat de kwaliteit kwaliteit met tijd verlaagt van stekken genomen van fem zaad,en dat ze gevoeliger zijn aan hermafrodiete eigenschappen

Er wordt wel meer bullshit verkondigd. Dat wil nog niet zeggen dat het allemaal waar is.

 

Dat stekken na jaren minder sterk worden zou ook op gaan voor reguliere planten. Ik kweek al 8 generaties met stekken van een Chocolope fem zaad moeder en daar had ik laatst nog de hoogste g/w ratio mee (1,44g/w).

 

Er is bij het feminiseren van zaden wel een groter risico op herma's, maar dat is alleen als de breeder de selectie niet goed uitgevoerd heeft of in het algemeen slordig werkt.

 

Qua anecdotes heb ik er ook nog wel eentje. Ik heb een keer met regulier zaad gewerkt en had 6 herma's en 4 mannen uit 10 zaden. Terwijl de fem zaad planten ernaast nergens last van hadden. Was wel snel zaad overigens want één van die planten had 15 dagen na ontkiemen al ballen hangen (licht stond nog op 18/6). Plantje van een paar cm hoog met ballen eraan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je kweekmethode geeft teveel stress, waardoor de gevoelige planten er eerder aan toegeven & zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen geven.Meeste Cannabissoorten hebben trouwens intersex genen.Kijk maar naar Thailand of zelfs variëteiten uit de Hindu Kush.

 

Absolutely not recommendable. Grew like a skinny, thin equatorial sativa with foxtailing. Hermied 6 weeks into flowering before I chopped her. Complete waste of time, effort & energy. Wont grow this one again, as I needed a strong indica for meds. Will do Aurora Indica's & Black Domina next time.

Grow this with extreme caution .

 

http://en.seedfinder...rkush/Seedsman/

 

Meestal worden er ook te kleine aantallen gebruikt om een soort te behouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...