Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

w--w

verticaal kweken?

Recommended Posts

hoi ik ben sinds een week of 5 bezig verticaal te kweken .

en begin last te krijgen van gelebladeren die afsterven zou iemand mij kunnen vertellen wat daar de oorzaaken van kunnen zijn?

 

thankx

 

 

foto,s

My Webpage

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo te zien zijn het vooral de bladeren die het dichtst bij de lamp hangen, dus verbranding lijkt mij de oorzaak.

thankx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral de onderste planten zijn geel zie ik , vreemd . Hoe ver hangt de lamp van je planten vandaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vooral de onderste planten zijn geel zie ik , vreemd . Hoe ver hangt de lamp van je planten vandaan?

cm of 50 schat ik zo neem morgen effe een meet lintje mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Ten eerste ff zeggen dat je "de ketel" erg netjes hebt gemaakt :|

 

Als ik het goed zie zit er aarde in de pijpen.......ik denk dat er eigenlijk te weinig aarde inzit (buis te dun), en ik denk dat de pijpen te lang zijn waardoor de aarde erg aanzakt en de onderste planten dus niet de goede voeding krijgen (had ik ook al een beetje last van bij pijpen van 50cm hoog)

 

Ook een platliggende ventilator op de bodem van de ketel zal zeker voor een betere temperatuur en luchtverdeling zorgen

Maarre vertel eens wat meer over wattage lamp, ??? M³ afzuiger, voeding etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat heb je goed gezien er zit aarde in en heb 2x 400 watt lampen

ik gebruik canna florres en ga vandaag naar 1100 ml op 225l water

week 5.

er staan 216 stekke in en worden gedruppeld van boven en in het midden van de pijp.

 

 

ik gebruik een vat van 225 l omdat ik 2 kasten voorzie dat zelfde geld voor me afzuiging wat voor ik precies gebruik weet ik niet het slakkehuis en de filter zijn in gebouwd in een kist kan er wel een foto van maken.wel weet ik dat de kist 1000 watt gebruikt dus 200 voor de afzuiging

 

nog effe een stukje over me zelf,ben begonnen met kweken en dacht neem gewoon zo,n kist goed voor de ruimte en de stroom in mijn ruimte kon ik er maar 200 neerzetten met een lamp 0f 9

nu 400 met 4 lampen ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt maar ach heb nu al weer een hoop geleerd en dus aan het einde van de rit heb ik altijd winst

zo zie ik het maar .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi hoi

 

Ten eerste ff zeggen dat je "de ketel" erg netjes hebt gemaakt :|

 

Als ik het goed zie zit er aarde in de pijpen.......ik denk dat er eigenlijk te weinig aarde inzit (buis te dun), en ik denk dat de pijpen te lang zijn waardoor de aarde erg aanzakt en de onderste planten dus niet de goede voeding krijgen (had ik ook al een beetje last van bij pijpen van 50cm hoog)

 

Ook een platliggende ventilator op de bodem van de ketel zal zeker voor een betere temperatuur en luchtverdeling zorgen

Maarre vertel eens wat meer over wattage lamp, ??? M³ afzuiger, voeding etc.

ik wou nog effe vragen of de planten bij jou ook omhoog groeien inplaats van recht naar de lamp?

en

de bovenste rij blijft klein maar de tweede rij komt er boven uit

er zitten planten tussen van 30 a 40 cm en plantjes van 15 a20

dat zijn behoorlijke verschillen lijkt mij.

 

ik heb er nog een paar foto,s bij gezet

 

laterzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi hoi

 

Ten eerste ff zeggen dat je "de ketel" erg netjes hebt gemaakt :|

 

Als ik het goed zie zit er aarde in de pijpen.......ik denk dat er eigenlijk te weinig aarde inzit (buis te dun), en ik denk dat de pijpen te lang zijn waardoor de aarde erg aanzakt en de onderste planten dus niet de goede voeding krijgen  (had ik ook al een beetje last van bij pijpen van 50cm hoog)

 

Ook een platliggende ventilator op de bodem van de ketel zal zeker voor een betere temperatuur en luchtverdeling zorgen

Maarre vertel eens wat meer over wattage lamp, ??? M³ afzuiger, voeding etc.

ik wou nog effe vragen of de planten bij jou ook omhoog groeien inplaats van recht naar de lamp?

en

de bovenste rij blijft klein maar de tweede rij komt er boven uit

er zitten planten tussen van 30 a 40 cm en plantjes van 15 a20

dat zijn behoorlijke verschillen lijkt mij.

 

ik heb er nog een paar foto,s bij gezet

 

laterzzzzzz

 

Ik denk dat de bovenste kleiner zijn omdat deze planten minder licht krijgen dan de andere, en ja ook bij vertikaal kweken groeien de planten toch gewoon omhoog, naar beneden buigen of trekken is de dan enige oplossing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft op zich toch ook niet als ze omhoog groeien , als je daar vooraf rekening mee houdt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek ook verticaal in de cage 72planten 4*400w zelfgebouwd maar ga er 72 bijzetten op dezefde ruimte dat word weer spannend, maar als er in een ketel 200 kan kan ik er 144 kwijt :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kweek ook verticaal in de cage 72planten 4*400w zelfgebouwd maar ga er 72 bijzetten op dezefde ruimte dat word weer spannend, maar als er in een ketel 200 kan kan ik er 144 kwijt :|

heb jij toevalig ook foto's van je zelfbouw cage ben wel benieuwd? en heb je al een keer geoogst? wat was het resultaat?

alvast bedank. groetjes lex

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha lex gemiddelde opbrengst kurkdroog ongeveer 1300gram had een keer 1500gram maar dat lag aan de stekken waren hele goeie maar de moeder plant is er niet meer als de stekjes zijn aan geslagen zal ik een foto schieten mazzel :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een bezwaar vind ik toch de grote hoeveelheid stekken . Zelf stekken maken is dan wel erg handig , doe je dat ook ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas niet maar een goede vriend heeft meerder moederplanten probeert ze ook te kruizen, dus in dat opzicht heb ik geluk omdat ik meestal een knappe witte soort van hem krijg en nooit hoef te zoeken als er een schaarste aan stekken is.en als je in een kleine ruimte kweekt en niet wil slepen met aarde en toch een aardige oogst wil hebben is vertikaal hydro kweken toch de oplossing het is een keuze die ieder voor zich zelf moet maken,alleen snap ik niet waarom er geen ketel is van 2meter hoog met 4 lampen en deuren aan de voorkant :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet zeggen heel tof gemaakt die bak je zou er een tut van moeten maken ik ben erzelf ook wel in geintrseerd :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje

 

ik wil er ook een bouwen maar wat zit er om de lampen heen

voor een warmte schild en waar kan je die halen

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kweek ook verticaal in de cage 72planten 4*400w zelfgebouwd maar ga er 72 bijzetten op dezefde ruimte dat word weer spannend, maar als er in een ketel 200 kan kan ik er 144 kwijt :verrygood

Wat is de gemiddelde afstand van plant tot lamp als de stekken nog klein zijn ? En wat is die afstand als ze niet meer groeien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...