Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

machskn

Iemand Info Of Ervaring Met Red Cup Grow / Party Cup Grow

Recommended Posts

Goedemiddag

 

Afgelopen weekend kwam ik een leuk en interessant filmpje op youtube tegen deze :

 

 

 

Nou lijkt mij dit zeer leuk toe , mini kwekerij met mini plantjes .

 

Maar heb geen idee of voorbeeld van wat de maten zijn van zo,n kastje en wat je allemaal nodig hebt ?

Ik zat te denken aan 4 a 6 plantjes , met spaarlampen.....

 

 

Wie wil mij een beetje op weg helpen of een link op internet met duidelijke beschrijving ?

 

Mvg Machskn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op Rollitup hebben ze jaarlijks een party cup wedstrijd. Deelnemers kweken dan een plant in zo'n bekertje. Daar komen nog beste bomen op. Zeker bij de hydro kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk, dat kan, maar ik heb het destijds overwogen maar niet gedaan omdat in de praktijk de meederheid dat niet haalt, dan is dezelfde ruimte met 2/3 plantjes en voorgroeien een betere optie

 

my 2 cents

 

1270805m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan soms ook wel richting de 50g hoor, maar goed zo'n party cup wedstrijd is niet echt representatief voor wat je met een tent vol van die bekertjes kan verwachten per plant. Dan hangen ze een HPS boven een enkel plantje oid.

 

Zou ook voor wat grotere potten gaan. Spaarlampen zijn ook nogal inefficient en het beetje licht wat er dan uit komt moet je nog maar richting de planten zien te krijgen waarbij die lamp dan zichzelf in de weg zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de Jumbo voor EUR 1.67.Goedkoper dan op internet.

 

40g onder MH licht

 

gallery_44470_18142_18481.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry , voor late reactie

 

Mooie red cup boompje konopi (y)

 

Ivm met m,n ziekte parkinson , ben ik niet altijd handig met klussen en dingen lezen kwa m,n concentratie....

 

Vandaar een oproepje hier op t forum !

 

Wat zijn beetje gunstige maten voor een micro growbox ? Ik zelf zit te denken aan een hokje voor 4 plantjes (60x40x50) ?? Is dat misschien ook te klein

Share this post


Link to post
Share on other sites

wietplantjes bij de jumbo, zeker gemist toen ik er net was :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien als het legaal is, een weekactie :likken: :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soortje Narkush schijnt je goed in deze bekers te kunnen kweken.Of deze soort goed werkt tegen Parkinson zou je ff op internet kunnen kijken of er iets over bekend is.

Wil je een hokje bouwen zou ik 90 cm hoog doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF

 

Ik was van plan , van 4 stukken panlat een rechthoek te maken met daar aan de 4 fittingen en een stuk ketting zodat ik beetje kan spelen met de

hoogte na mate wat ze groeien .

 

Waar ik nog mee zit is afzuiging filter ? Want wil geen stankoverlast of zo min mogelijk.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

http:// wel ervaringen mee maar was geen groot succes.gallery_7335_16060_1243212.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou wel led gebruiken ipv spaarlampen.

 

Bron: Elsevier 20 april 2011

 

Spaarlampen stoten kankerverwekkende stoffen uit'

 

De spaarlamp, de opvolger van de gloeilamp, blijkt een gevaar te vormen voor de volksgezondheid. De lichtbron stoot kankerverwekkende stoffen uit. De spaarlamp blijkt ook gevaarlijk te zijn als hij brandt . Dat meldt de Britse krant The Telegraph op basis van een onderzoek door een Duits laboratorium. Giftige materialen De onderzoekers van het Alab Laboratorium in Berlijn waarschuwen de spaarlamp niet te lang aan te laten, omdat de lamp giftige materialen uitstoot. Het is vooral gevaarlijk als mensen met hun hoofd in de buurt van de brandende lamp komen, aldus Peter Braun, die het onderzoek leidde. �Deze kankerverwekkende stoffen moeten zo ver mogelijk uit de buurt van mensen worden gehouden,� zegt Braun in The Telegraph. Het gaat onder meer om de stoffen fenol, naftaleen en styreen. In Nederland en de rest van de EU worden steeds meer spaarlampen verkocht, vooral omdat de ouderwetse gloeilamp is verboden. Deze maatregel werd genomen omdat de gloeilamp te energieverspillend zou zijn. Kwikdampen Het was al bekend dat deze lamp, die veel duurder maar ook veel zuiniger is dan de gloeilamp, kwikdampen bevat. Dat kan een gevaar betekenen voor de volksgezondheid als deze afvalstof vrijkomt. De Federatie van Ingenieurs in Duitsland adviseert om spaarlampen zo weinig mogelijk te gebruiken. �Ze moeten niet worden gebruikt in ongeventileerde ruimtes en al helemaal niet in de buurt van je hoofd,� waarschuwt de branchevereniging. Overheidscampagne In het Verenigd Koninkrijk zien ze de ernst in van de situatie. �We moeten vervolgonderzoek doen om te kijken of de Duitse bevindingen kloppen,� laat de universiteit van Portsmouth weten. De overheid daar blijft echter de spaarlamp promoten hetzelfde geldt voor Nederland. Onlangs is het ministerie van Infrastructuur en Milieu nog een Postbus 51­campagne gestart om de Nederlander ervan te overtuigen dat de spaarlamp beter is dan de gloeilamp, ondanks de kennis over de a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja zo is er een onderzoek wat aangeeft dat als je je hoofd naast spaarlampen houdt dat je dan schadelijke stoffen kan inademen. Zonder hoeveelheden te noemen oid. Led lampen worden ook warm en dan komen er geheid ook stoffen vrij uit het plastic of de lijm die gebruikt is.

 

Aan de andere kant zijn er tientallen onderzoeken die aantonen dat het allemaal wel mee valt en dat zelfs als je ze kapot laat vallen dat de kwik uit een spaarlamp er amper uit komt.

 

Maar goed, ik heb sowieso een hekel aan spaarlampen. Die zou ik dus nooit gebruiken. Alleen al dat stupide ontwerp waar de lamp met al die gebogen buisjes feitelijk zichzelf in de weg zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja beter voorkomen dan genezen zullen maar zeggen.Topicstarter heeft al last van Parkinson.Denk niet niet dat die nog een probleem erbij wilt hebben & hoe onafhankelijk zijn die onderzoeken die zeggen dat het wel meevalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe onafhankelijk is dan dat ene onderzoek wat zegt dat als je je hoofd naast spaarlampen houdt dat je dan mogelijk wat inademt? Waarom is dat het enige onderzoek wat een vage hint geeft dat er iets mis zou zijn? Is er dan daadwerkelijk wat mis of komen er misschien uit alle electrische apparaten wel vreemde luchtjes als die warm zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wat meer vertrouwen in een Duits onderzoek mbt dit onderwerp.Mbt voeding zijn ze ook een stuk strenger als hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cherry picking to the max? Eén enkel lullig onderzoekje wat inmiddels 6 of 7 jaar oud is en bovendien al lang achterhaald. Een sensatie stukje waarbij ze uiteraard geen hoeveelheden noemen. Laat staan met de norm hoeveelheden erbij, want als die erbij gestaan hadden had er nooit iemand van dat onderzoekje gehoord.

 

Fenolen ruik je bijvoorbeeld al lang voordat ze ook maar een beetje schadelijk worden.

 

De Duitsers zelf vegen ook de vloer aan met dat "onderzoek". Elk electrisch apparaat geeft namelijk dat soort stoffen af in kleine hoeveelheden. Ruik eens aan de warme lucht die achter uit een TV komt bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn jouw gebruikelijke woorden als je er niet mee eens bent cherry picking.Normaals deze meneer of mevrouw die dit topic gestart is wilt het kweken voor medicinale doeleinden & die spaarlampen hang je vlak boven je planten & niet 50 cm erboven, want dan is de efficiëntie weg.Zou jij toch als lichtkenner moeten weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, want cherry picking is wat je altijd doet (in dit geval niet eens een onderzoek zelf, maar de sensationele weergave daarvan uit de sensatie pers) Plus dat je nooit snapt dat "gif" altijd samen genoemd moet worden met of het dan daadwerkelijk schadelijke dosis is.

 

Als je die twee dingen nou een keer zou snappen zou enorm schelen.

 

Van rijp fruit wordt je niet blind bijvoorbeeld. Ook al zit er van nature methanol in.

 

Hoeveel "gif" komt er volgens dat onderzoek uit de vrijwel identieke system zoals tl balken en t-neon? Of led lampen? Of een HPS?

 

Als je nou met cijfers komt die aantonen dat er echt significante hoeveelheden "gif" uit komen en als officiële gezondheidsinstanties een waarschuwing sticker op spaarlampen verordenen dan zou je een punt hebben.

 

Dan zou het een consensus zijn in plaats van cherry picking.

 

 

Spaarlampen zijn sowieso niet efficiënt. Of je ze er nou 10 of 50cm boven hangt maakt dan ook het verschil niet.

 

Een kweektent is sowieso het tegenovergestelde van een "slecht geventileerde ruimte".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...