Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piston Pete

18 X Candy Kush + Gavita Pro 1000De In Phantom 240W

Recommended Posts

ziet er netjes uit!

mooie kleur planten geen rooie steeltjes zien er gezond uit

 

internode's en toppen zitten dicht bij elkaar dus gaat 1 grote toppen worden bij die plantjes

 

ik voorspel een hele dikke ronde voor jou ik ga je volgen :)

 

Ze zijn idd goed bijgetrokken. Nu idd geen fouten of gekkigheden tegenkomen en dan heb ik er ook alle vertrouwen in dat zo maar eens een erg goede ronde zou kunnen worden. Thanks Mister X. Qua tijd gaan we ongeveer gelijk op, geloof ik.

 

Looking damn good hombre !

Mooie zomer met de 2e gavita B)

 

Zal idd mooie knalronde worden dat zal je wel zien.

Nu geen fouten maken en hopelijk geen toprot vanaf week 6-7

dus oppassen met veel voedingswater of hoge ec.

Houwen zo !!

 

Ha El Chapo Jr, thanks hombre! laten we het hopen! Toprot in week 6 of 7 zal me als het goed is bespaard moeten blijven, ze hoeven maar 6-7 weken te bloeien :innocent:

Maar ik hou het nu al goed in de gaten omdat het allemaal toch nog wat voller is geworden dan verwacht. Er is vooralsnog voldoende luchtverplaatsing in de tent, maar hou mn hart vast de aankomende tijd. 2e zonnetje erbij is wel prettig, dan zal mn temp toch een graadje, misschien 2 van omhoog gaan, waardoor mn afzuiger niet meer op minimaal zal draaien en dus ook meer LV eruit zal zuigen. Maar momenteel is de LV in de tent rond de 38-40%, dus dat is vooralsnog prima! Ik voed altijd op een lage EC omdat ik 3-5 keer per dag druppel. Dus mijn EC zal niet hoger uitkomen dan 1.7/1.8 Ik ben hem vanaf het begin af aan al langzaam aan het op laten lopen tot waar we nu zijn, een ec van 1.5 ....

 

ziet er knus uit zet m op.

 

Thanks El Capitano! We doen ons best en de dames ook :innocent:

 

 

 

Vraag me alleen af hoe dat nou zit met mn booster (#3 van Woma). Die geeft aan vanaf week 5 meegeven. Dat heb ik eerder ook weleens gedaan met 8-9wkn planten en die waren binnen een week zo hard geworden dat er 0 lucht meer tussendoor kon en binnen 2 weken had ik toch mooi dikke toprot. Sindsdien geef ik het alleen hooguit de laatste 2 weken mee. Als ik dat bij deze ronde ook zou aanhouden, zou ik ze dus in theorie over 1,5 à 2 weken de booster al mee moeten geven, toch?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker gedaan met die tweede lamp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het soortje momenteel aan het roken ak candy kush vd boeren jongens! Top soortje zeker in gedachte voor een volgende rond SUCCES!! :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het soortje momenteel aan het roken ak candy kush vd boeren jongens! Top soortje zeker in gedachte voor een volgende rond SUCCES!! :spliff:

 

Het is inderdaad een erg lekker soortje! De laatste keer dat ik goeie Candy Kush had was de smaak niet te overtreffen. Dus ik ben benieuwd deze ronde :) Thanks!

 

 

Aan allen:

 

De update laat eventjes op zich wachten. Ik merkte afgelopen weekend een probleem(pje) op bij 4 planten.

Klauwvormig, ingekruld blad en donkerbruine vlekken bij 3 en iets dat eruit ziet als een magnesium probleem bij een ander.

 

Zelf dacht ik dus aan een teveel aan N (klauwvormig blad en erg donkergroen) i.c.m. een cal/mag tekort (of iig een van beiden) en een tekort aan cal/mag (of iig 1 van beiden) bij de ene plant.

 

Dit zijn foto's van de geconstateerde problemen, ben benieuwd wat jullie denken.

 

PLANT 1

 

gallery_40763_19164_179257.jpg

 

PLANT 2

Klauwvormig blad

 

gallery_40763_19164_2214618.jpg

 

en als je goed kijkt onderin bruine, roest-achtige vlekken...

 

gallery_40763_19164_463432.jpg

 

En daar heeft deze plant weer meer last van:

 

PLANT 3:

 

gallery_40763_19164_1889671.jpg

 

gallery_40763_19164_38961.jpg

 

Zodra ik klaar ben met spoelen etc maak ik weer nieuwe foto's en volgt er weer een update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zou moeten gokken. denk ik het onderstaande verhaal

de man die dit getypt heb is planten bioloog die wiet kweekt

 

 

Tekort door teveel?

 

Koop een Fertometer en kweek droog. (Op een enkele soort uit Panama of Vietnam heeft wiet de pest aan natte poten)

 

Hou de bodem EC laag, want anders beperk je de opname mogelijkheid van de wortel.

Immers, als de EC in de bodem gelijk of hoger is dan in de wortel cellen stagneert de osmotische werking.

 

Teveel creëert dus tekorten

 

wat is de PH van je bodem als die aan de rel is kan die ook tekorten veroorzaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zou moeten gokken. denk ik het onderstaande verhaal

de man die dit getypt heb is planten bioloog die wiet kweekt

 

 

Tekort door teveel?

 

Koop een Fertometer en kweek droog. (Op een enkele soort uit Panama of Vietnam heeft wiet de pest aan natte poten)

 

Hou de bodem EC laag, want anders beperk je de opname mogelijkheid van de wortel.

Immers, als de EC in de bodem gelijk of hoger is dan in de wortel cellen stagneert de osmotische werking.

 

Teveel creëert dus tekorten

 

wat is de PH van je bodem als die aan de rel is kan die ook tekorten veroorzaken

 

Mister X, thanks voor het meedenken. Ik kweek op een relatief lage EC, hij komt eigenlijk nooit hoger uit dan 1.8 , ik geef 3 keer per dag water (3 x 2,5min), 2x 2l p/u druppelaars per pot. De pH en EC die ik de afgelopen weken hanteerde staan in mijn verslag vermeld. (elke eerste foto van de foto-updates). Ik druppel ook elke laatste waterbeurt met ± 20/30% run-off tegen het opbouwen van zouten etc.

 

Mijn drain vandaag gemeten en die was pH5.0 en EC van 0.9 (terwijl er de afgelopen week pH6.0 en EC 1.5 ingegaan is vanuit mn vat).

Vandaag ben ik gaan spoelen, EC van 1.2 en een pH van 6.2... Heb gespoeld en gespoeld, maar de drain wordt maar niet hoger dan pH5.0 en EC1.2 . De EC klopt met wat ik erin stop, maar waarom gaat die pH dan niet omhoog terwijl ik er 6.2 in stop? :huh:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat het nog lekker ?

Stil hier

 

Jazeker Hombre!

 

Even druk geweest met het troubleshooten de afgelopen 2 weken. Aanvankelijk werden de problemen erger, maar sinds afgelopen week zijn de problemen eigenlijk niet meer verergerd. We gaan nu ook de laatste week in, dus er valt ook niet heel veel meer aan te doen of bij te sturen. Nadat het huidige vat leeg is, zullen de dames alleen nog ge-pH't water krijgen de laatste paar dagen.

 

De geur is ondertussen niet meer te harden. (in de goede zin van het woord). En de toppen gaan ook lekker door. Sommige wat minder compact dan de anderen, maar al met al ziet er toch wel veelbelovend uit.

 

Ondertussen ook druk geweest met de moedertjes en het voorgroeien van de nieuwe ronde en nieuwe stekken maken etc.

 

We zitten nu in het begin van week 6. Dit soortje zou 6-7wkn moeten staan. Ik krijg vd week een nieuw microscoopje binnen en dan zal ik de trichomen eens gaan bekijken. Ik denk dat dit de laatste update is van de dames in hun huidige vorm. De eerstvolgende update zal net voor en/of na het omhalen zijn :)

 

Wat foto's van hoe de dames er nu bij staan.

 

EC/Temp/pH + Klimaat

 

gallery_40763_19164_274118.jpg

 

En de dames :popcorn:

 

Allereerst degene met de problemen. Hier heb ik er in totaal 3 van die deze problemen hebben.

 

gallery_40763_19164_810113.jpg

 

En de rest:

 

gallery_40763_19164_6937.jpg

 

gallery_40763_19164_884113.jpg

 

gallery_40763_19164_792985.jpg

 

gallery_40763_19164_801639.jpg

 

gallery_40763_19164_308053.jpg

 

gallery_40763_19164_303848.jpg

 

gallery_40763_19164_87159.jpg

 

gallery_40763_19164_1016453.jpg

 

gallery_40763_19164_648639.jpg

 

gallery_40763_19164_122042.jpg

 

gallery_40763_19164_340840.jpg

 

gallery_40763_19164_616740.jpg

 

Tot volgende week weer! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met de laatste loodjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met de laatste loodjes!

 

Thanks Kamikaze!

 

 

 

ziet er mooi synchroon uit!

 

 

succes met de laatste loodjes :)

 

Thanks El Capitano! Het was ook redelijk synchroon, hoewel ik het aankomende ronde nog iets gelijker (Lees: hoger boven het net) wil hebben. De dames zijn inmiddels om :)

 

Calcium zeg ik. Mooie planten.

 

Ik dacht ook aan calcium/magnesium. Heb het geprobeerd op te lossen, maar dat is niet gelukt. Het het wel weten te stoppen in ieder geval. Ze hadden nog te kort te gaan om het te verbeteren denk ik. Ach, we nemen we meer mee in de volgende ronde. Een geheel perfecte ronde hebben we nog niet meegemaakt :)

 

 

Update 11-12

 

Ondertussen zijn de dames om en na een weekendje knippen hangt alles in het net te drogen.

Had nog snel wat foto's gemaakt ook.

 

gallery_40763_19164_1826266.jpg

 

gallery_40763_19164_305017.jpg

 

gallery_40763_19164_651559.jpg

 

gallery_40763_19164_274077.jpg

 

gallery_40763_19164_835060.jpg

 

Nu is het afwachten... Maar ik weet nu al dat het "tegen gaat vallen".

Geen keiharde toppen zoals ik ze eerder had. Ik denk dat ik dit mede moet wijten aan de hoogte van de lamp. Ik had dit keer niet veel penetratie tot aan de 2e laag met veel fluff als resultaat. De vorige ronde had ik zelfs helemaal geen fluff en was elk topje tot aan onderaan keihard. Dit was de eerste ronde in deze setup, dus weer genoeg kennis om mee te nemen naar de volgende ronde. En zo blijven we streven naar de best mogelijke resultaten :likken:

 

De nieuwe dames zijn vandaag de tent in gegaan en omdat het wederom 18 x Candy Kush is, in dezelfde opstelling. (met vooralsnog 1 lamp minder), hou ik de nieuwe ronde in dit draadje, om alles overzichtelijk te houden.

 

De eerste plaatjes van de nieuwe ronde.

 

gallery_40763_19210_1131079.jpg

 

gallery_40763_19210_178579.jpg

 

gallery_40763_19210_863884.jpg

 

 

Ze blijven denk ik nog een klein weekje op 18/6 en dan gaat de klok om. Het verslag zal dan ook vanaf dat moment bijgehouden worden. Dus volgende week weer een update, met hopelijk ook het gewicht van de zojuist afgeronde ronde :whistle:

 

Fijne avond! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oogst ziet er lekker uit, alleen had ik ze nog een weekje langer laten gaan.

 

Veel succes met je volgende ronde Pete !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vind ik ook pete..die moxhten nog wel wat langer...suc6 met de nieuwe ronde !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens, wat ik in de afgelopen keren heb gemerkt dat het verharden(compact) juist in de laatste weken echt te merken is. Volgens mij vertelde laatst iemand dat het van binnenuit gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd.. met te vroeg oogsten blijft er met drogen niks van je product over.. zonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen ^^

 

Ik zie dat ik in de vorige update de reden vergeten ben te vermelden waarom ze mede nu om zijn gegaan en ik ze niet nog een week langer had laten staan. Ik verdacht enkele planten ervan herma's te zijn en vond ook zaadjes in enkele toppen (voordat ik ze om besloot te halen). Wilde geen risico's lopen. Daarnaast bloeit dit soortje in 6-7 weken af en ze hebben 7 weken gestaan. Misschien hadden sommige inderdaad wat langer gekund en waren ze dikker geworden. Maar de kans op eventueel meer herma's is ook niet alles.

Ik ben allang blij dat ik weereens een ronde achter de rug heb zonder beestjes :)

 

Overigens zijn foto 2,3 en 4 uit de vorige update, foto's van 1 plant. 50cm hoog waar toch nog een kleine 3 ons nat vanaf kwam. Als ik mn tent vol had met zulke zou ik nu wel in mn handen wrijven denk ik. Ach, we gaan het zien!

 

Ga in ieder met goede moed en mooi voorgegroeide nieuwe "stekken" de nieuwe ronde in en kijken of we het er deze ronde weer wat beter vanaf gaan brengen! Live and learn ... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem van elke plant stekken, en controleer deze run iedereen grondig op mannelijke bloemen.

 

De stabielste plant zonder herma trekken gebruik je dan voortaan als moeder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem van elke plant stekken, en controleer deze run iedereen grondig op mannelijke bloemen.

 

De stabielste plant zonder herma trekken gebruik je dan voortaan als moeder.

 

Inderdaad! Ik heb van de nieuwe planten weer stekken afgehaald. Ik had ze eigenlijk willen labelen maar dat is er helaas niet meer van gekomen. Ik probeer deze week nog een ronde stekken eraf te halen en dan ga ik ze wel labelen. Ik wou dat ik mn moederplantjes van een tijd geleden nog had. Daar kwam zulke mooie Candy Kush vanaf. En ik ga ze zeker elke keer als ik ze zie checken op herma. Ach, heb nog nooit eerder herma's gehad, dus die kan ook weer afgevinkt worden. Misschien nu dan een ronde zonder noemenswaardige issues? ZOu mooi zijn :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies... nu genummerde stekken maken, planten straks genummerd drogen, gescheiden wegen en ook apart houden om je persoonlijke favoriet eruit te pikken met proefroken.

Kan je de mooiste(n), meest opbrengende en lekkerste pheno's eruit pikken, daar moeders van maken en de rest elimineren.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...