Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's Micro Kweek Nr 4. Cob/led/bio/sannie's Way

Recommended Posts

ziet er goed uit

 

ik reken gewoon alles mee, want daar betaal je nou uiteindelijk ook voor, beetje jezelf voorliegen als je dat niet meetelt

Het probleem daarmee is dat iedereen er een andere hoeveelheid randapparatuur op na houdt, wat het vergelijken met elkaar oneerlijk maakt. De één heeft een hele zware afzuiger, de ander gebruikt een pc-fannetje. Als je het puur op het wattage dat boven de plant hangt baseert, dan kun je spreken van een eerlijke vergelijking t.o.v. anderen, anders is het hele gegeven gram per watt uberhaupt niet interessant om nog te weten, dit doe je JUIST om het tegen de resultaten van anderen af te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet? als ik "schijt heb aan mn klimaat" ga ik dat gewoon zien in de eindscore om zou maar te zeggen, als ik dus gewoon geen idee heb waar ik mee bezig ben en 4 lampen heb, 2 afzuigers 1 kachel en 1 verwarming en daar 1 kilo mee haal, heb je dan een redelijke score? nee je doet dan alles verkeerd..

neem je dan ook de vierkante meter per wattage mee? gewoon, om het eerlijk te houden, compenseer je ook voor de efficientie van de lamp? ;)

 

als je alles beter doet dan iedereen, minder af hoeft te zuigen, minder hoeft te verwarmen minder hoeft te koelen en minder uren licht gebruikt, dan schiet je gram per wat (watt, niet lumen stroom, gewoon kilowatts) snel omhoog, je kweekt dan gewoon slimmer en beter dan iemand die "stroom verspilt" dat mag je best meenemen in je resultaat, ik snap prima dat mensen dat niet doen, alleen al omdat de meeste hps kwekers dan nog 20-30% aan stroom erbij moeten rekenen, maar als we progressief willen denken zullen we de totale kosten mee moeten nemen, niet?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat gram per vierkante meter sowieso de meest eerlijke en beste vergelijking is, aangezien sommigen niet eens betalen voor de stroom :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reken met het door de lichtset opgenomen vermogen uit de muur voor gr/watt... omdat het verlies vd drivers lastig te bepalen is.

Ik reken met 810w voor 3 drivers, 18 leds, 3 setjes koelfandrivers en natuurlijk 18 fannetjes.

(En dat bracht net geen 1,7gr/w, als ik de driververliezen en koeling daar nog afhaal word t helemaal een idioot hoog getal.. gr/m2 kwam uit op ff ruim 450)

 

@Pindar... ik heb maar iets van 270 watt/m2, terwijl hps kwekers vaak t dubbele of meer hebben hangen.

Is dat dan een eerlijke vergelijking?

Als ik 500w/m2 ga neerkwakken dondert mn eindresultaat ws gigantisch in elkaar, maar gaat mn opbrengst per m2 wel omhoog. (Betekent eigenlijk dat ik mn hokken zou moeten halveren qua oppervlak oid)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bonke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen we die discussie weer :)

 

Ja het zegt allemaal eigenlijk precies niets, maar toch. Het aan de andere kant is wel een indicatie natuurlijk.

 

Al zou ik liever naar g/umol/s kijken. Dan haal je in ieder geval de factor "efficientie van de verlichting" er nog uit en dan kun je het weer vergelijken tussen de verschillende lichtbronnen. Plus inderdaad g/m2 en het aantal weken bloei. Dan heb je alles wel gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reken met het door de lichtset opgenomen vermogen uit de muur voor gr/watt... omdat het verlies vd drivers lastig te bepalen is.

Ik reken met 810w voor 3 drivers, 18 leds, 3 setjes koelfandrivers en natuurlijk 18 fannetjes.

(En dat bracht net geen 1,7gr/w, als ik de driververliezen en koeling daar nog afhaal word t helemaal een idioot hoog getal.. gr/m2 kwam uit op ff ruim 450)

 

@Pindar... ik heb maar iets van 270 watt/m2, terwijl hps kwekers vaak t dubbele of meer hebben hangen.

Is dat dan een eerlijke vergelijking?

Als ik 500w/m2 ga neerkwakken dondert mn eindresultaat ws gigantisch in elkaar, maar gaat mn opbrengst per m2 wel omhoog. (Betekent eigenlijk dat ik mn hokken zou moeten halveren qua oppervlak oid)

Dar is wel lage wattage per m2. Hoe waren je toppen? Wel interessant namelijk als je m2 genoeg hebt. Of dat je een belofte maakt aan het x aantal wattage wat je neerzet in iemand zijn pand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij haalt met die 270W wel gewoon een lichtdruk van 700umol/s/m2. Dat zal meer zijn dan een gemiddelde HPS kweker zijn planten geeft.

 

Dat bedoel ik, het heeft met die leds eigenlijk geen zin meer om naar wattages te kijken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles mooi hard tot onderin, maar wel van alle dames de beentjes geschoren.

Met grotere oppervlakte, (bv loods vol..) gaat dit volgens mij zelfs nog beter werken door minder wandverliezen en stabieler klimaat.

En die 270w zegt natuurlijk niks over hoeveel licht dat geeft... mijn 270w produceert ws evenveel licht als n goedkope 600 watter (die 660-700w uit de muur trekt) maar is natuurlijk ook 10x zo duur ofzoiets.

 

Ik droom van n loods met 3x35a aansluiting.. hoeveel m2 ik dan zou kunnen zetten..

 

Edit: WTF was me al voor :D

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het drogen in het hok alles los geknipt van de tak, laatste bladeren verwijderd en de hele kleine topjes gescheiden om later nog eens wat Ice te maken.

 

Moet toegeven dat bij de hele grote toppen ik toch weer wat witte schimmel ben tegengekomen. Vandaar heb ik dan ook alles los geknipt om te controleren.

 

Het spul zit nu een paar dagen in de weck pot. Vandaag de weegschaal erbij gepakt om het te wegen.

 

Ik wist al vrijwel zeker dat ik boven de 115gr zou uitkomen van de vorige ronde, maar dit is ver boven mijn verwachtingen..

 

Madberry was 43gram

Sannie's jack zit op 54gram

Shackzilla maar liefst 77gram!

 

gallery_45307_19160_1820919.jpg

 

Samen goed voor 174gram! Daarbij heb ik zeker 5+gram al gerookt en weg gegeven.

 

Het gaat mij er niet zozeer om mijn resultaat met andere te vergelijken, er zullen altijd betere kwekers zijn dan ik.

Andere kant is het leuk om te weten of je het slecht, gemiddeld of bovengemiddeld doet.

 

Totaal 179gram opbrengst

150watt verbruik (cob's + driver)

0.25m2 oppervlakte

12 weken bloei

 

Zal nog eens wat macro foto's maken met de camera, thc is rijkelijk aanwezig :P

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie oogst!

 

Voor zo'n klein oppervlak is dat flink hoog. Zie je toch dat die hoge lichtdruk wel degelijk nog nut heeft. Ik zit op 600g/m2 en jij op 716g/m2.

 

g/W is lastig te vergelijken met andere kwekers, maar voor jezelf is het wel een goede vergelijking. Als je de kweekruimte/verlichting gelijk houdt althans.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een topresultaat kerel. Het is je gegund. Jaytje hier is ook druk aan het hakken en zagen dus hou je ogen open voor een vergelijkbare set up. Smoke ze!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal!

Het is zo'n voldoening om dan uiteindelijk je eigen A+ klasse wietje te roken. Heb ik het nog niet eens over het geld wat het me bespaart. :D

 

Zodoende mocht er wel weer eens wat geïnvesteerd worden om het uiterste uit mijn hok te halen. Het volgende heb ik nieuw gekocht:

 

- 2× Blumat tensiometer

- Variac 2A 500watt

- Hygrometer (heb er al 1, maar meer meten is beter)

 

De 12v pc fans als afzuiging word vervangen voor een zwaardere 230volt 0.14A fan, dit ga ik voeden met een Variac.

 

Verder is er een 12v pc fan op het led armatuur gekomen, deze gaat de warme lucht naar beneden drukken.

 

De inlaat heeft een geupgrade stof filter gekregen.

 

Op het moment woon ik nog thuis maar daar kan best snel verandering in komen. Al zei ik dat begin deze ronde ook. :P

 

Maar goed we gaan er gewoon weer voor!

Ik mag jullie dan ook met blijdschap vertellen dat er hier weer 3 kleine blije dames in het hok staan! :D

Zelfde als deze ronde: Madberry, Sannie's jack en Shackzilla.

 

Tot snel in een nieuw verslag!

 

Edit: foto's houden jullie tegoed 😅

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen woont toch thuis :likken:

 

madberry vind ik altijd mooi

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat is ook zo. Thuis in het ouderlijk huis.

 

Bestelling is binnen. Vet old school zo'n variac!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet he zo'n variac (wel zwaarder dan verwacht haha), en lekker makkelijk in gebruik vond ik. Ideaal! Verslag gaat hier door of maak je een nieuwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad haha, doet precies wat het moet doen.

 

Als de dames de pubertijd zijn doorgekomen zal ik weer een nieuw verslag maken met een verse inleiding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...