Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's Micro Kweek Nr 4. Cob/led/bio/sannie's Way

Recommended Posts

@Jay, dat ligt er aan hoe groot je wil gaan. Voor nu werkt het voor mij voldoende maar als ik groter ga komt er wel een softbox in plaats van pc fans.

 

De beloofde foto's:

 

gallery_45307_19160_2054022.jpg

 

gallery_45307_19160_2925859.jpg

 

Madberry

 

gallery_45307_19160_22541.jpg

 

Sannie's jack

 

gallery_45307_19160_572328.jpg

 

Shackzilla

 

gallery_45307_19160_3676043.jpg

 

Groeten!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 42 op 12/12

 

gallery_45307_19160_3616916.jpg

 

Helaas moet ik toegeven dat Madberry een keer teveel heeft mee gekregen. Lichtelijk verzopen maar hopelijk komt ze er weer bovenop.

 

gallery_45307_19160_3887833.jpg

 

Sannie's jack

Zeer dorstig hier, was dan òok weer laat met water geven.

 

gallery_45307_19160_620287.jpg

 

Shackzilla,

Ook zij blijkt een vrolijke dorstige dame..

 

gallery_45307_19160_2861687.jpg

 

Hoor graag jullie mening!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er slecht uit zeg, extreem veel blad in die Jack en Shack.

 

Ik kan ook zeggen dat die Madberry er juist heel goed uit ziet. Maar pindaknots heeft inderdaad wel een punt. Jack en Shack zijn een beetje foxtails aan het maken. Lijkt me zeker nog mogelijk om een goede score te halen. Wel handig om te achterhalen waar het vandaan komt. Hoe warm is het bij de toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowel de Shackzilla als Jack zijn 10+ weken bloeiers, komt wel goed.

 

heeft dat niet te maken met de hoge N?

+1

Misschien teveel tabs in de aarde ?

Sativa's hebben niet veel nodig..

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft dat niet te maken met de hoge N?

dat wilde ik ook in mijn eerste reply zeggen, maar weet niet precies hoe dat met Bio zit. Verhoudingen zijn dan minder belangrijk toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 en 3 vingers blad => reveg.

 

Misschien ergens en licht lek dan wel licht lek gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties allemaal,

ook jij Pindarots! Ik zag wel wat je bedoelt maar ik dacht in eerste instantie dat het aan genetica lag. Na aanleiding van je opmerking toch eens verder gaan kijken wat er speelt.

 

Nou bleek dat ik de Led maar minimaal gedimd had staan en ik waarschijnlijk ook te lang heb gewacht om de Led hoger te hangen, wat dus mogelijk er voor heeft gezorgd dat er te veel licht/ te veel warmte op de toppen heeft gehad. Stom, stom, stom van me...

 

Wel heb ik gelijk maatregelen genomen door de LED te dimmen en hoger op te hangen.

 

Ook zou het kunnen wezen dat ze meer dan genoeg aan voeding te beschikking hebben, ze staan nog steeds (vooral de jack ) donker groen met een lichte glans op het blad. Lichtelijk bruine puntjes aan de bladeren zie ik ook wel. Ze hebben nog maar een enkele keer bac bloei gekregen, hoofdzakelijk water dus.

 

Lichtlek lijkt me uitgesloten. Dan zou het via de inlaat naar binnen moeten komen welke op pothoogte zit, lijkt mij niet dat dit effect kan hebben op top hoogte?

 

Halverwege beide planten gaat het wel goed en zien de topjes ernaar wel gewoon normaal uit in opbouw. Dus ik denk dat grotendeels te verwijten is aan dat de Led te lang te laag heeft gehangen.

 

Een goede les voor de volgende keer...

Al hoop ik natuurlijk dat door de genomen maatregelen de planten alsnog besluiten om mooi dicht te bloeien. We hebben nog even te gaan dus we zullen het gaan meemaken.

 

Spreek vooral hardop, vind het maar al te interessant om jullie mening te horen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heeft niks te maken met licht als je het mij vraagt, maar dit krijg je als je planten te lang te nat staan. My two cents.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook een beetje teveel N voor de Jack.Maakt meer blad aan dan bloemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle 3 de dames hebben 2 buffertabs per pot. Potgrond is hergebruikte light grow mix van de GS. Zou 2 tabs dan toch te veel zijn voor Sannie's jack?

 

gallery_45307_19160_798173.jpg

 

Madberry

 

gallery_45307_19160_2486186.jpg

 

Shackzilla

 

gallery_45307_19160_968643.jpg

 

Sannie's jack.

Het probleem lijkt mij alleen in de grote hoofdtoppen boven in de plant te zitten de toppen halverwege en onder in de plant gaan wel gewoon goed.

 

gallery_45307_19160_1903991.jpg

 

Halverwege

 

gallery_45307_19160_1424426.jpg

 

Onderin

 

gallery_45307_19160_2213117.jpg

 

Als het probleem teveel N zou zijn, kan ik daar op dit moment wat aan doen? Werk nog steeds met de starters kit van Sannie en dus verder geen producten in huis dan bacto en BAC bloei.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd, onderaan ziet het er gewoon uit zoals het hoort.. Zou het dan toch liggen aan te warm bovenin ?

 

Voor hoeveel liter grond gebruik je die 2 tabs ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn die tabletten 12-8-8 qua NPK.Kan zijn dat het door het licht komt, maar zoveel warmte komt er toch ook weer niet af als met HPS.Hoe hoog hangen ze boven de toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Sannie's Jack ziet er meer uit alsof die aan het reveggen is toch?

 

Misschien is de lamp een keer niet uitgegaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Crimson Fart, 2x 12 liter, alleen de mad Berry in 9 liter smartpot.

 

@Konopi, zojuist de duimstok ernaast gehouden en die meet 25 cm.

 

@Wietefras, ik gebruik een digitaal tijdsrelais welke nu op 7 dagen op 12/12 staat. Ik ben er regelmatig bij als het uit of aan schakelt, volgens mij werkt die nog gewoon zoals het moet.

 

Wel heb ik nu eens de batterij vervangen van de temperatuur senor. Die gaf op top hoogte toch wel weer boven de 30 graden aan. Daar zal ik nu ook meer op gaan letten, of dat ook het probleem is geweest..

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 cm lijkt me niet te laag om rare verschijnselen te krijgen door het licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zitten momenteel sommige hoofdtoppen op amper 10 cm id grote tent..probleemloos. Maar temperaturen zijn wel lager, en mijn ledjes krijgen maar iets van 45w ps..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 56 12/12

 

Zo zag het er vrijdag nog uit...

 

gallery_45307_19160_304016.jpg

 

Nu ziet het er zo uit:

 

gallery_45307_19160_340639.jpg

 

Afgelopen woensdag een flinke top van de Madberry af moeten knippen vanwege rot.. Ik zag al een ingetrokken blad maar bleef te lang twijfelen. De dag erna was het duidelijk zichtbaar. Dus besloten om haar dit weekend te oogsten.

 

Voor het oogsten. Lekkere dikke compacte toppen!

 

gallery_45307_19160_417819.jpg

 

Ondanks de uitlopers op de shackzilla en Sannies jack beginnen ze wel een serieus formaat aan te nemen welke ik nog niet eerder in mijn hok heb gehad. Thc druipt er inmiddels ook van af, dus dat zit wel goed. Op naar een nieuw record!

 

Shackzilla

 

gallery_45307_19160_3045289.jpg

 

gallery_45307_19160_1638982.jpg

 

Sannie's jack

 

gallery_45307_19160_1086377.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Madberry ziet/zag er prachtig uit, maar ik blijf het zo raar vinden dat de Shack en Jack wel aan het foxtailen zijn en die Madberry niet. Hoop dat ze nog even aanzetten voor je ; leg hoog die lat ! :yummy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een paar dagen na hebben beide dames het toch nog tot week 12 volgehouden.

 

gallery_45307_19160_1546949.jpg

 

gallery_45307_19160_2229320.jpg

 

gallery_45307_19160_41841.jpg

 

De problemen met het foxtailen is bij de Sannie's jack gebleven tot het eind, de shackzilla kon er wat beter mee omgaan en is uiteindelijk nog lekker dicht gegroeid.

 

Oorzaak van het foxtailen?

ik heb het vermoeden dat het toch een teveel aan voeding is geweest. Ergens in week 5-6 toen de Madberry lichter begon te worden heb ik wat bac bloom mee gegeven (Max 2ml/L). Ook Sannie's jack en shackzilla hebben dit gekregen terwijl ze nog donker groen waren.

 

Dus de reminder voor mezelf :P

Lekker laten staan tot ze pas echt honger krijgen..

 

De Madberry zit al een kleine 3 weken in de weck pot. Hier is 43 gram vanaf gekomen. Heerlijk fris wietje, met een sterke zoete geur. Als ik alleen al het zakje tevoorschijn haal komt er een sterke aroma tegemoed. Heerlijk wietje!

 

Mijn vorige ronde met 3 planten leverde 115 gram op. Ik durf nu wel hard op te zeggen dat ik daar zeer zeker overheen ga.

Het is nog even afwachten tot de rest droog is voor de weegschaal.

 

De lamp heeft in het begin van de bloei op 200watt gedraaid toen ik daar nog de hoogte voor had. Laatste 4-5 weken zat de lamp tegen het plafond waardoor ik het wel moest dimmen om het nog aangenaam te houden. Verbruiksmeter stond op 150watt. Dit is met de driver. Hoeveel procent verbruikt de driver eigelijk? Om straks een juiste gram per watt berekening te maken.

 

Zo, druk net me Madberry ochtend jointje uit. Straks ff lekker carbid knallen!

Tot volgend jaar!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geloof ik 93% efficiën, maar zou je driver en actieve koeling juist meerekenen. Wel mooie toppen man!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie oogst.

 

Ik had er bij de vorige kweek ook één plant tussen die foxtails aanmaakte. Was sowieso wel een afwijkende plant en ze stonden allemaal in hetzelfde water en hetzelfde klimaat.

 

Driver zou ik niet mee rekenen als je het vergelijkbaar wil houden met anderen, want niemand neemt dat erbij. Voor jezelf zou het wel een eerlijkere waarde opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

 

ik reken gewoon alles mee, want daar betaal je nou uiteindelijk ook voor, beetje jezelf voorliegen als je dat niet meetelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...