Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Xaim

Te Veel Info, Help!

Recommended Posts

Aaah ik dacht dat je rechtstreeks vanaf buiten de aanvoer deed, vandaar mijn vraag over de condens. Maar dan ga ik proberen het ook eerst te doen zoals jij nu hebt. Kan ik altijd nog later een andere manier bedenken.

 

Maar is je kamer nu wel licht dicht? Want als je dan bij je planten kijkt dan heb je toch behoorlijk veel licht wat naar buiten schijnt van de lamp?

 

Ja dat was mijn idee ook, savonds lampen aan ivm met de temperatuur. Dan is het wat makkelijker om het op temperatuur te houden.

 

Als het na de eerste kweek niet goed gaat met de temperatuur ga ik die warmte mat misschien overwegen. Maar net wat je zegt, mat + thermostaat kost best wat. Eerst maar is een begin maken.

 

Ik had mabo gezien op een filmpje, dat werkt echt super maar kost inderdaad wel wat maar is wel noodzakelijk.

Je hebt hem letterlijk IN je kweekruimte of er boven? Gebeurt het hier regelmatig op het forum dat er wat af fikt?

Is het niet handig om een luchtdichte kast te maken voor de elektrische apparatuur? Geen zuurstof geen brand.

Alleen zou nog niet weten hoe...eerst maar eens "makkelijk" beginnen.

 

Groetjes

 

X

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makkelijk beginnen natuurlijk. Geen gekkigheid.

 

1 mabo bovenin mijn kweekruimte. En 1 boven de VSA en schakelklok. 2 totaal, maar als je het allemaal in 1 ruimte hebt en een tentje. Dan is 1 ook wel genoeg. Volgens mijn informatie is de VSA waar het meeste brand gevaar in zit. Luchtdicht is een slecht idee, want zonder lucht ook geen circulatie. Kan de warmte niet weg. De ruimte is lichtdicht inderdaad. Folie voor het raam. Wel een paar verhalen gelezen van mensen met verbrande stopcontacten, maar dat is wel met 4x600w aansluiten op 1 stopcontact. Dat is gewoon een beetje dom ook.

 

Uiteindelijk gewoon starten. ff dagje proef. En dan planten erin rammen kijken hoe het loopt. Gaande weg kom je nog genoeg tegen. Vergeet ook niet het is "maar" een lamp van 400w met afzuiging. Dat valt allemaal reuze mee qua hitte en vooral brand gevaar. De gemiddelde home cinema set verbruikt meer. Die hebben sommige mensen ook 24/7 aan lol.

 

Wiet kweken, het is net als boten, je blijft kloten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is allemaal in 1 ruimte in principe, wil wel de deur op een kier zetten zodat de afgezogen lucht niet bij de verse lucht kan komen, maar dan zou 1 mabo wel genoeg zijn in de ruimte? Of zou je er toch 2 nemen? De kamer is 2x3 max en 260 hoog. Inderdaad ik denk dat de VSA de meeste kans heeft voor vlammen.

 

Het is natuurlijk ook een beetje verstandig om gaan met de spullen en elektriciteit. Dat scheelt ook al een hoop.

 

Ja dat lucht dicht was inderdaad een slecht idee, ik zat er later nog over terug te denken, dat gaat niet werken...hahaha

 

Het inderdaad maar een 400watt, is kijken wat het allemaal teweeg brengt want heel heet wordt die ook weer niet. Eerst is een testdagje doen.

 

Jij had je raam toch afgeplakt met zwart/wit folie? Welke kant aan de buitenkant de witte of de zwarte kant? ik zelf zeg de witte die valt wat minder op maar weet niet of het dan goed werkt?

 

Ja inderdaad, je blijft aan de gang maar dat is ook de uitdaging! En daar hou ik wel van, hahaha

 

 

Met vriendelijke groet,

 

X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenshuis afblazen vraag je om schimmel problemen.

 

Hoe doe jij dit dan? toch gewoon naar buiten afblazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik heb de witte kant buiten gedaan. En ook binnen trouwens. Dat houdt het lekker "light" lol.

 

Heb ik geen last van. Goeie afzuiging op het binnen vertrek waar ik op uitblaas, maar daar ga je al. Iedere situatie is weer anders. Hier had ik nog niet bij stil gestaan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zat ik zelf ook al aan te denken, hou je het teminste mooi licht.

 

Dat is ook zo, elke ruimte is weer anders. Ik denk dat ik waarschijnlijk naar buiten moet gaan afvoeren, ivm met de slechte ventilatie in het huis zelf, om schimmel te voorkomen.

 

X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...