Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kroes

Fan Controller Werkt Niet?

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Ik ben zo goed als klaar met de inrichting van mijn tentje, alleen krijg ik de fan controller (van FanLine) niet aan de praat.

Ik vraag mij nu af of dit een andere oorzaak kan hebben dan dat het apparaat defect is? Als ik het draadje los haal blijft de ventilatie gewoon max draaien. Ik heb verder geen flauw benul of het apparaat wel werkt: geen lichtjes, aan/uit knop etc..

 

Ik zie jullie reacties graag tegemoet! Bij voorbaat dank hiervoor :)

 

Groeten Kroes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de fan controller van de fan afhaalt draait ie op 100%, dat klinkt logisch? Of lees ik het verkeerd en bedoel je dat je de thermostaat loshaalt van je fancontroller en dat ie t dan gewoon blijft doen? Want dat is volgens mij ook normaal:

 

http://www.luchtbehandelingzaanstad.nl/a-42086192/fanline-controllers/fanline-fan-controller-met-thermostaat-fct-1500-1500-watt-4-5-ampere/

Is t zoiets?

 

Als je de stekker van de fan in de controller stopt, doet ie t dan? En als je dan aan de de dimknop draait, gebeurt er dan iets? Misschien zijn er anderen die het meteen snappen en kunnen oplossen maar ik iig niet op basis van jouw post!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de fan controller van de fan afhaalt draait ie op 100%, dat klinkt logisch? Of lees ik het verkeerd en bedoel je dat je de thermostaat loshaalt van je fancontroller en dat ie t dan gewoon blijft doen? Want dat is volgens mij ook normaal:

 

http://www.luchtbehandelingzaanstad.nl/a-42086192/fanline-controllers/fanline-fan-controller-met-thermostaat-fct-1500-1500-watt-4-5-ampere/

Is t zoiets?

 

Als je de stekker van de fan in de controller stopt, doet ie t dan? En als je dan aan de de dimknop draait, gebeurt er dan iets? Misschien zijn er anderen die het meteen snappen en kunnen oplossen maar ik iig niet op basis van jouw post!

 

Hoi 0057,

 

Bedankt voor je bericht! Excuses dat mijn post niet geheel duidelijk is. Ik heb de fan controller naar mijn weten juist aangesloten, maar hoe ik ook aan de knoppen draai, de fan blijft op volle touren draaien... :(

 

Toch maar even een andere ritselen denk ik dan.

 

Groetjes Kroes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de voltage die je fan nodig heeft ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die fancontrollers gaan constant stuk als ik t zo lees.

Is nog geen maand terug nog een exact zelfde topic mee geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die fancontrollers gaan constant stuk als ik t zo lees.

Is nog geen maand terug nog een exact zelfde topic mee geweest.

 

Ik maakte mij vooraf al wat zorgen met zo'n 'goedkoop' ding. Toch maar even een nieuwe aanschaffen.

 

Bedankt voor de reacties :)

 

Groeten Kroes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die temp voeler werkt niet altijd lekker, de stekker dimmer zelf gebruik ik al jaren voor mijn voorgroei/mamma tentje hier :icecream:

 

Wil je hem instellen met die voeler er aan (check goed de jackplug!) dan moet je hem op 100% zetten op de stekker dimmer en de voeler op de

temperatuur die je wilt, daarna ga je heel langzaam dimmen op de stekker dimmer totdat de afzuiger langzamer gaat draaien en dan begint het gekut met draaien en draaien want denk je het te hebben doe je de rits dicht en gaat de afzuiger ineens 100% want euh..

 

Oplossing:

alleen de stekker dimmer gebruiken en wegblijven van Ruck buisventilatoren of als het er op aan komt voor een betrouwbaardere controller kiezen zoals een Variac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die temp voeler werkt niet altijd lekker, de stekker dimmer zelf gebruik ik al jaren voor mijn voorgroei/mamma tentje hier :icecream:

 

Wil je hem instellen met die voeler er aan (check goed de jackplug!) dan moet je hem op 100% zetten op de stekker dimmer en de voeler op de

temperatuur die je wilt, daarna ga je heel langzaam dimmen op de stekker dimmer totdat de afzuiger langzamer gaat draaien en dan begint het gekut met draaien en draaien want denk je het te hebben doe je de rits dicht en gaat de afzuiger ineens 100% want euh..

 

Oplossing:

alleen de stekker dimmer gebruiken en wegblijven van Ruck buisventilatoren of als het er op aan komt voor een betrouwbaardere controller kiezen zoals een Variac

 

Yo Lostchild,

 

Thanks voor je reactie! Ik heb vandaag een nieuwe binnen gekregen, werkt prima! Bedankt voor de info!

 

Groetjes Kroes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...