Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjeff

Eerste Kweek Northern Light (Op Zolder)

Recommended Posts

hallo meden wiet lief hebbers :D

 

ik ben al jaren recreatie roker. en wil nu graag mijn eerste kweek opzetten.

 

na wat rond zoeken op internet ben ik terecht gekomen bij het soort northern light een auto flower.

hier heb ik 5 zaden van bestelt maar gezien de ruimte die ik heb, en nog mij moeders thuis woon wil ik beginnen met 2 planten.

 

zo wil ik eerdaags gaan beginnen met 2 zaadjes te laten ontkiemen

 

wat heb ik allenmaal aan geschaft :

 

een start paket voeding van het merk bio bizz, dit zou genoeg zijn voor 2 tot 4 planten

bio grow

top max

bio bloom

 

2 zakken van 20 liter aarden van het merk bio bizz

all mix (volgens internet zou dit voeding rond zijn waar de eerste periode de plant op kan starten.

 

ik heb 2 kleine potjes 2x6 liter potten en 2 x18 liter potten

ik ging er vanuit dat ik moest gaan over potten, echter lees ik nu overal dat een auto flower het best gepoot kan worden in een pot, en daar zijn leven moet volbrengen, en dat een pot van zeg 12 liter ruim voldoende zal zijn, (als iemand hier tips over heeft hoor ik dat graag

 

waar wil ik gaan kweken:

 

op een zolder kamer met dakkapel (hier staat de hele dag de zon op. en boven de tafel waar de planten komen te staan ga ik wat lampen ophangen, (ik denk zelf een tl bak )

 

de tempratuur in deze kamer kan ik afstemmen op 20 graden, eventueel warmer als dat advies gegeven word

ik beschik over verwarming matten die ik onder de potten kan plaatsen zodat de wortels en aarde lekker warm blijven (mocht dit nodig zijn)

ik las op rolling stoned dat 15-26 graden prima is dus ik wil proberen net boven de 20 graden te zitten

 

ik wil dezen week nog beginnen met de aarde op te starten en de eerste 2 zaadjes te laten ont kiemen

ik moet alleen nog even een goede thermometer aanschaffen

 

 

ik zal binnen zeer kort ook beginnen met een foto reeks.

ik ben erg benieuwt wat dit gaat worden, en hoop samen met jullie tips deze eerste kweek tot een succes te brengen :D

 

 

 

alle tips zijn welkom en worden zeer gewaardeerd

mvg sjeff

 

tot de eerste update :D

(updates zullen bovenaan dit topic gepost worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerst die tl-bak inorde brengen voor je verder gaat. de zon gaat niet zo snel weer schijnen, verder zou ik rond die tl-bak een paar mooie witte of wit-folie platen rond zetten afzuiging, inlaat,... jeweetwel een hok ;-)

Anders gaat het zonde van de tijd zijn er zal wel iets aankomen omdat het autoflowers zijn.

 

Verder het is geen probleem om af-jes te verpotten heb ik gemerkt en denk dat andere dat hizr ook kunnen beamen.

 

Verder nog veel succes hoop dat je er iets moois van maakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kamer is vrij goed geventileert haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overpotten is in mijn ervaring ook geen probleem. Maar wat alkaline zegt, je zal een hok willen bouwen. Als je dat niet doet zit je gezellig aan de keukentafel met de geur van northern light, denk niet dat je dat wil hoe lekker t ook moge zijn..

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor de reactie.

dan ga ik beginnen met de klijnste potjes, en als er eem flinke kluit wortels aan zittwn overpotten naar een grotere pot

 

is het dan nog raadzaam om een wat klijnere pot te nemen ipv de 18 lieter potten die ik heb?

 

geur maakt niet zoveel uit gelukkig

heb het hele huis al uit gerookt haha

 

wel heb ik 3 ventilatoren die lucht weg kunnen zuigen bij de plaanten, dit kan ik naar buiten afvoeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

we gaan het memaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

En geen angst dat de hele buurt gaat mee genieten? 1tje die het vind stinken en er gaat meteen een telefoontje, nr2 die belt en je hebt een wijk agent op een fietsje snuffend door de wijk. koolstof filtertje kopuhhh!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen buuren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de geur niet vergelijken met die van wanneer je rookt. Het is wekenlang, elke minuut van de dag, dus ook als er iemand langsfietst, de postbode, bezoek, nou ja je snapt t wel.. of niet maar dan komt dat vanzelf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga nog even een weekje wachten met ontkiemen, en kijken of ik tog een kasje kan maken en dan (gezienn de reacties van ervare kwekers) eens zien waar ik een filtee vandaan ga toveren.

 

ik heb een houte kast staan, de maten hiervan zijn 110 hoog, 70 breed en 50 cm diep.

ik denk eraan om dit om te bouwen tot kweek kasje maar ik vraag me af of dit hoog genoeg is,

 

is het met een autoflower een optie om de planten te knoppen? om ze lager te houden

 

of ik ga nu een plandje neer zetten onder een flinke tl lamp en kijken wat die gaat doen, dan alsnog de warmte onder de pot en imnde kamer, en dan even sparen en een kast van 120 breed, 180 hoog en dan met goede afvoer e.d.

 

graagg hoor ik julie reactie

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed, na weer een lange tijd afwezig tezijn geweest helaas..

 

hierbij mijn vordering.

de kast is opzij gezet en gaat binnen kort in gebruik genomen worden. echter heb ik een zaatje gepoot en deze is uitgegroeit tot een zeer mooi plandje (gezien het mijn eerste kweek is)

 

ik post zo snel mogelijk meer info en fotos (ga morgen uitvinden hoe ik fotos moet posten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sjeff !!!!! Leuk dat je ook hier bent man...

Laten we afspreken dat je de mensen op dit forum niet in de maling neemt ! Afgesproken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorrie maar wat bedoel je?

dat mijn planning wat veranders is en uitgelopen ?

 

ik ben niet van plan met opzet mensen in de maling tenemen mijn excuus als dit zo over gekomen is

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :D

 

 

goed, ten eerste mijn excuus voor het lange wachten en de vertraging in mijn post's.

de kweek kast s reeds helenmaal klaar enkel moet ik nog een geode lamp aanschaffen (ik hoop na de zomer)

 

 

gezien omstandigheden is de kast nog niet opgestart. maar ongeduldig als ik ben...

heb Ik op 18-5 een zaadje northern light in ontkimings aarden gepoot.

op 22-5 Is dezen boven gekomen (helaas heb ik hier geen foto's meer van.

 

ongeveer 2 weken later overgepoot in een grotere pot.

 

de plant krijgt elke dag water met voedings stiffen

momenteel lust ze 0.5L per dag en is tot nu toe redelijk gezond gegroeit (imo)

 

 

 

 

 

echter zit ik nog wel erg met de twijfel wanneer moet ik beginnen met spoelen voor de oogst??

na veel zoeken op google kom iker nog niet helenmaal uit.

de plant zou na 53 dagen oogs klaar moeten zijn "volgens het boekje" hier zitten we al ruim voorbij.

 

na mijn zoekwerk op internet zou de plant geoogst moeten woden als rond 75% van de bloei haren verkleuren.

nu vind ik hier en daar een enkele bruine groeihaar op de steelen. Is dit al het moment om te stoppen met voding??

als ik naar de plant kijk krijg Ik niet het gevoel dat het al oogst tijd is (of over een week)

 

 

ik hoor graag Julie mening. over de plant en alle tips zijn welkom

 

update :D

 

 

goed, ten eerste mijn excuus voor het lange wachten en de vertraging in mijn post's.

de kweek kast s reeds helenmaal klaar enkel moet ik nog een geode lamp aanschaffen (ik hoop na de zomer)

 

 

gezien omstandigheden is de kast nog niet opgestart. maar ongeduldig als ik ben...

heb Ik op 18-5 een zaadje northern light in ontkimings aarden gepoot.

op 22-5 Is dezen boven gekomen (helaas heb ik hier geen foto's meer van.

 

ongeveer 2 weken later overgepoot in een grotere pot.

 

de plant krijgt elke dag water met voedings stiffen

momenteel lust ze 0.5L per dag en is tot nu toe redelijk gezond gegroeit (imo)

 

 

DSC 1029

DSC 1028

DSC 1027

DSC 1030

 

 

echter zit ik nog wel erg met de twijfel wanneer moet ik beginnen met spoelen voor de oogst??

na veel zoeken op google kom iker nog niet helenmaal uit.

de plant zou na 53 dagen oogs klaar moeten zijn "volgens het boekje" hier zitten we al ruim voorbij.

 

na mijn zoekwerk op internet zou de plant geoogst moeten woden als rond 75% van de bloei haren verkleuren.

nu vind ik hier en daar een enkele bruine groeihaar op de steelen. Is dit al het moment om te stoppen met voding??

als ik naar de plant kijk krijg Ik niet het gevoel dat het al oogst tijd is (of over een week)

 

 

ik hoor graag Julie mening. over de plant en alle tips zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

 

trug van vakantie schrok ik ervan hoe mooi de plant gegroeit is (fotos komen vanmiddag)

 

ik kan zo niet goed zien of de trichs al wit worden, ik ga straks opzoek naar een microscoop om goed te keuren.

 

wel beginnen er al her en der groei haren te verkleuren .

 

laatst heb ik op de site van cnnbs gelezen dat hun aanraden een auto flower te beoordelen aan het afsterven van de plant. wanmeer de bladeren dus geen worden om dan tegaan spoelen en na een week te oogsten.

 

ik weet het beginners dingen enzo.

maar is deze plant algereed voor spoelen of moet deze nog langer

 

zouden julie miss eens mee kunnen kijken??

fotos komen straks (uploaden kan ik enkel via mijn pc enzo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC 1101

DSC 1103



de plan staat nu 11 weken




hoop dat de fotos nu goed erop staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor een update :D

 

sins 14 augustus ben iik begonnen met spoelen.

mijn plan is om morgen de eerste helft te knippen en dan weer voeding geven voor de onderste helft van de plant.

 

wat denken julie ??

de toppen die ik eruit wil plukken hebben geen witte bloei haren meer

 

nog even wachten, optijd of telaat??

 

 

mvg jeff

 

DSC 1163

DSC 1164

DSC 1165

DSC 1166

DSC 1161

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels hangt de oogst te drogen

 

echter zie ik hier en daar nu witte plekjes verschijnen. het oogt op schimmel oid

 

de toppen hangen in een zolder kamer waar het donker is. de toppen hangen nu zon 2 weken maar de steeltjes kraken nog niet als je ze buigt/breekt

 

wat moet ik nu ?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...