Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZiiP

Diy Kweekkast En Led Lamp+Arduino/black Domina

Recommended Posts

Even een kleine update van de dames. Ze zijn gisteren getopt!

Morgen maar grond erbij doen , vergeet het steeds. Wat vinden de kenners van deze dames ?

 

Dit is dag 19,20,21 en 22.

 

Op dag 21 zijn zeg getopt en heb ik 500ml regenwater met 5ml tomatenvoeding aan ze gegeven.

 

 

http://fastimageshare.com/album_view.php?id=580faa2f65b9f30051

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super vet dit! Heb niet alles gelezen maar ik zou sowieso ff een COB armatuur in elkaar zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenwater kan te zuur zijn, ik heb gisteren nog een emmer uit de ton gehaald, die was 4,8.

 

Mooi verhaal over de sensor, dat hoofdstuk ben ik volgens mij nog niet.. :innocent:

 

was regenwater niet net als osmose water?

 

soort van PH loos? dus kan alle kanten op gaan. druppel PH- of + verandert gelijk de hele PH

voeding moet je geven als de planten lichter van kleur worden (dan is de voeding echt op)

 

en om een optimale opbrengst is in de bloei bepaalde voedingsstoffen ook wel handig

 

 

COB +1 super opbrengsten onder dat licht

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ph waarde van regenwater wordt door een aantal factoren bepaald voor wat ik ervan weet. Je zult er misschien geen (of niet meteen) last van hebben maar voor optimaal resultaat meng ik t met kraanwater om zoveel mogelijk zonder toevoegingen op een goede waarde te komen.

 

http://www.betavak.nl/biologie/ph.htm

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ph waarde van regenwater wordt door een aantal factoren bepaald voor wat ik ervan weet. Je zult er misschien geen (of niet meteen) last van hebben maar voor optimaal resultaat meng ik t met kraanwater om zoveel mogelijk zonder toevoegingen op een goede waarde te komen.

 

http://www.betavak.nl/biologie/ph.htm

 

Dank je voor de tip, die zal ik uitproberen.

 

Gisteren heb ik de kast op 12/12 gezet van 10:00 tot 22:00. Toen ik vandaag na het werk ging kijken bleken de lampen uit te staan.

Lampen ging normaal aan om 10:01 en om 10:02. Maar ik heb de starttijd van de kast per ongeluk om 10:03 gezet, dus heeft hij geen lichten aan gedaan.

 

Het probleem is toen ik zag dat alle lampen uit stonden heb ik eerst de lampen getest(aangezet,dom). Totaal hebben ze vandaag 5seconden licht gehad.

Merken ze dat gelijk en is dit een groot probleem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potverdikkie!

Dat ziet er professioneel uit, goed gedaan!

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo!

 

Zichtbare bloei dag 7:

 

Nacht temperatuur was de afgelopen weken onder de 14 graden, dat belemmerde de groei. Omdat te voorkomen heb ik een heater gemaakt, werkt op 12v 3.8 A (45watt). Een zekering van 4A is gebruikt als beveiliging. De heater zelf bestaat uit een draad van 50cm uit een kapotte heater, ervoor heb ik een kleine 12v ventilator geplaatst die de warme lucht verspreid. Nu is de nacht temperatuur 21 graden en LV is 50% , overdag is het ongeveer 25 graden en LV tussen 36 en 45.

 

Bij start van dit topic heb ik foto´s ge-upload daar is ook een bevestiging voor een scrog-rek zichtbaar. Dit weekend ben ik bezig geweest met de scrog opstelling. Toppen groeien aardig flot en heb geen bananen meer gezien. Nu weet ik niet welke bladeren er onderaan weggeknipt kunnen worden, want sommige hebben ook toppen aan het uiteinde, weliswaar niet zo groot als de hoofdtop maar toch.

 

 

 

fotos: http://fastimageshar...610cdb3ae926876

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik ben hier zeker mee verder gegaan. De dames moeten nog ruim een week...

Programma is nu heel uitgebreid, misschien dat ik bij mijn volgende kweek ook een touchscreen ga gebruiken. Maar dan 1 met 3wire of een i2c even kijken nog. Heb je hiervoor een arduino gebruikt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk project!

Het zou leuk zijn als je ook wat foto's op het forum zelf zet van het kastje en je kweek, dan blijven de foto's zichtbaar en blijft het topic z'n warde houden.

Ik ben benieuwd hoe ze er nu bij staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk project!

Het zou leuk zijn als je ook wat foto's op het forum zelf zet van het kastje en je kweek, dan blijven de foto's zichtbaar en blijft het topic z'n warde houden.

Ik ben benieuwd hoe ze er nu bij staan.

 

Dankjewel! De foto's staan erbij gelinkt bij me eerdere posts. Ik zal morgen verse foto's uploaden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik ben hier zeker mee verder gegaan. De dames moeten nog ruim een week...

Programma is nu heel uitgebreid, misschien dat ik bij mijn volgende kweek ook een touchscreen ga gebruiken. Maar dan 1 met 3wire of een i2c even kijken nog. Heb je hiervoor een arduino gebruikt?

 

Ja die van mij werkt met een arduino mega en een eigen shield met rtc klok en kabel connectors voor sensors grond temp is ds1802 en andere zn i2c sensors en 4 relais

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de fan besturing al gemaakt ? Dit staat nu op mijn todo list om de 220v buis fan aan te sturen heb hier nog niet echt naar gekeken

Edited by ALLHIGH

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de fan besturing al gemaakt ? Dit staat nu op mijn todo list om de 220v buis fan aan te sturen heb hier nog niet echt naar gekeken

 

Fan besturing bestaat bij mij uit een DHT22, 3 tip31c's een l293d, 2 pc fans en 1 diy centrifugal fan, en tenslotte een uitlaatklep die geregeld wordt door een diy servo. Dit alles werkt samen met elkaar.

 

220v aansturing voor een buisfan maken werkt heel anders dan DC pulseren. Timing is hier cruciaal, bij een onjuiste timing van de AC pulse kan de motor heet worden en/of onregelmatig lopen. Het gaat moeilijk voor arduino worden als hij precies iedere 16ms een puls moet sturen en tegelijkertijden 100 andere dingen doen. Dmv een Interrupt kan het wel, maar het woord zegt het al. Ik heb er aardig wat over gelezen maar ik ben er nog niet aan toe gekomen.

 

Je kunt ook een module met potmeter van ebay kopen en de potmeter vervangen door een digitale pot. Of de pot zelf aansturen met een servo. Maar een optoisolator en een triac zijn nog goedkoper en arduino heb je al. Zo veel keus, zo weinig tijd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf ben in bezit van een 3d printer ikzelf heb wat zitten denken om met een servo een oude wand schakelaar te bedienen dit lijkt me het veilig

 

denk dat dit meschien ook wel moet werken https://www.tindie.c...ntroller-board/

ik ga hier eens verder na kijken

Edited by ALLHIGH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ALLHIGH interessant maar duur. Kan je me vertellen welke merk/type jouw touchscreen is en welke ic2 je daarbij gebruikt. Ik heb er een aantal gezien maar geen 1 voor een touchscreen.

 

 

 

 

 

UPDATE

 

 

 

43 dagen zichtbare bloei. Begin van week 7 dus.

 

Ik geef ze nog ruim een week. Volgende kweek gaan er alleen maar warm white leds in.

 

Ik ben van rode/blauwe leds niet overtuigd.

 

Voeding: tomatenvoeding (lachmaar) en regenwater

 

Temperatuur blijft constant, foto van links naar rechts: Temperatuur, ingestelde temperatuur, LV.

 

 

Shit wat een resolutie, maar succes.

 

norm_586552131cd9a66901.jpg

 

 

 

 

Foto beneden: temperatuur per 5 minuten. Volgende foto is een grafiek die elke 5 seconden de gemiddelde waarde illustreert. De gemiddelde verhoging van de afgelopen 2 minuten is -0,07 dus 25.43 graden.

 

 

 

norm_586553d2bd0b188950.jpg

 

 

norm_5865545e3fc5340170.jpg

 

 

Dan hier nog meer waardes:

 

norm_586554c8c2c5484520.jpg

 

 

Op de foto hierbeneden worden temperatuur dingetjes opgeslagen, foto van boven naar beneden.

 

 

De hoogste gemeten temp,

temp na 15 minuten sinds start dit is ook de minimum temperatuur meter. Daaronder is de temperatuur die om 6 uur in de ochtend gemeten werd.

En daaronder is de temperatuur die gemeten werd met opstarten.

De kast gaat om 09:00 uit en start weer om 10:00.

 

 

norm_5865568fd951f51544.jpg

 

 

 

 

En nu foto's van de Domina's

 

 

Dit is wat ik zie wanneer ik het deurtje open doe :D

 

 

norm_5865571728a6962999.jpg

 

 

norm_58655765bb58015146.jpg

 

 

norm_586557874a53336778.jpg

 

 

 

norm_586557b0599a783677.jpg

 

 

 

norm_586557d255baa69161.jpg

 

 

 

 

norm_586557ef932bd92389.jpg

 

 

 

 

norm_5865580a7c76f31711.jpg

 

 

 

norm_5865582550abd55591.jpg

 

 

 

 

norm_586558498b6f779190.jpg

 

 

 

 

norm_586558649b52b97870.jpg

 

 

 

 

norm_58655880c4d3b74768.jpg

 

 

 

 

iLeuk dat je even kwam kijken, ik hoop dat het de moeite waard was.

 

Ondertussen hoor ik graag feedback over de resultaten.

En kan er iemand mijn scrog beoordelen.?

 

Tips & tricks zijn welkom.

 

Alvast bedankt

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een mcufriend shield heb hem wel aangepast voor mijn mega zodat de sd op full speed werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer verzorgd kweekje. Leuk om gebruik te kunnen maken van al die data, kan je makkelijk op weg helpen.

Topjes zien er smakelijk uit :yummy:

 

Volgende keer zou ik wel wat langer voorgroeien en/of kiezen voor een sativa (hybride).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crimson fart

 

Die data heeft me kweek idd een stuk makkelijker gemaakt...ì

 

Nadat ik ze in de scrog heb gezet, heb ik ze niet meer aangeraakt. Dus heb geluk gehad dat ze zelfstandig zijn en hun eigen weg hebben gevonden.

 

Ze hebben 4 weken voorgroei gehad, ik wilde eigenlijk maar 2-3 weken voorgroeien, tijd, haast en ongeduld speelden toen een rol.

 

Dank voor je reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

heb je nog wat geupdate aan het geheel? en heb je misschien een link naar de led die je gebruikt heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo nu ik toch bezig ben zijn is hier de resultaat van dit kweek.

 

Beter laat dan niet afgemaakt toch...

 

22 gram droog heeft ze gegeven. Lamp heeft niet de optimale amperage gehad, eigen fout.

 

:wave:

 

 

norm_58a4af816452644019.jpg

 

norm_58a4af9d9833f39771.jpg

 

norm_58a4afb7dbef925795.jpg

 

norm_58a4afce4bfbe53661.jpg

 

norm_58a4afe733ecd71722.jpg

 

 

norm_58a4b027e402555885.jpg

 

 

 

 

En toen hebben ze 10 dagen zo gehangen, met licht uit.

 

norm_58a4b0595c3b658450.jpg

 

Gegroet :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super mooi, vind het geweldig hoe je je vaardigheden in arduino gebruikt om deze plantjes te groeien. Ga je nog aanpassingen doen? Grotere kweek? Top verslag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...