Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Ipa Als Oplosmiddel Thc Olie.

Recommended Posts

Hoe kan het droog koken dan? Op een gegeven moment is er toch gewoon niet meer solvent te verdampen? Dan houd je toch warme olie over wat niet verder inkookt?

 

ik snap niet zo goed hoe wietfras het bedoelt.owjah nu wel, dat kan wel maar is niet nodig.

nee, geen kraantje nodig, je bereikt het overhevelpunt niet, (omdat de binnenhuls mist is het volume nu groter dan een liter.dus de iso blijft gewoon in die kamer zitten en schenk je uit .

nee, laatste restje iso uitdampen in je kolf betekend dat je de kolf niet meer schoon krijgt en je olie er niet uit.-)-datwillegijnie!~!

lees mijn post nu nog is over die 12 volts koelbox,

soms ga je wat te snel, heb ik het gevoel, hehehe

 

Ik vergeet altijd wat er 3 pagina's verderop stond :-)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach Wietefras, het gaat hier al een jaar of 10 goed op die manier dussa; dat zit wel snor.

naast de hls mist er ook de inhoud van de huls, wat als snel zo'n 300/400 ml is.

 

deze opstellingen zijn in verschillende volumes verkrijgbaar en werken juist met psies dat volume.

 

droogkoken voorkom je door ene trappenhuisschakelaar/timer tussen het contact van de warmtemantel te plaatsen

en echt: dat wil je niet.

superontof om op een droog gekookte soxhlet af te lopen waarvan de iso in de bovenste kamer zit.

er komt stoom uit dan :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat houd dat droogkoken dan precies in? Ik krijg geen duidelijk beeld in mijn hoofd.

 

In mijn beleving verdamp je alcohol en op een gegeven moment is alle alcohol weg. De olie kookt dan toch niet door of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat olie maar lang genoeg op 80/85 graden staan en je krijgt een stomend geheel,

zo staat het op mijn netvlies gebrand,

vergeet vooraal die liter iso niet

waar die damp langs trok :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat houd dat droogkoken dan precies in? Ik krijg geen duidelijk beeld in mijn hoofd.

 

In mijn beleving verdamp je alcohol en op een gegeven moment is alle alcohol weg. De olie kookt dan toch niet door of wel?

 

 

Het gene dat je hier uitlegt is droogkoken de olie zonder of nog met een klein restje alcohol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een vraagje tussendoor over de Iso.Wat is de zuiverheid die je gebruikt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik 99,95 % minimaal.

dus een max. van 0,05 % "andere stoffen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat geen methyl alcohol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag IPA van 99.8% voor 4.31 per ltr.

 

Ik wil gewoon eigenlijk distilleren. Dan is ethanol niet meer zo duur in verhouding.

 

Maar een linkje zou fijn zijn :D

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoefershop/hoeferchemie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag IPA van 99.8% voor 4.31 per ltr.

 

Ik wil gewoon eigenlijk distilleren. Dan is ethanol niet meer zo duur in verhouding.

 

Maar een linkje zou fijn zijn :D

 

Destilleren & kweken op dezelfde plek zou ik maar niet doen, maar voor destilleren zijn gist & melasse je vriend & een destillatieset natuurlijk. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:withstupid:

dikke criminele organisatie, drank stoken en drugs kweken :jump:

 

Ik distilleer ook en gebruik zoiets als dit daarvoor, ik wil soms heel puur water :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal er maar aan staan, dat ze een inval bij je doen met je kleine plantage, terwijl je net als moonshiner begonnen bent met stoken. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Destilleren van alochol is in NL als je niet over de benodigde papieren en installatie beschikt illegaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is elk scheikunde lokaal van alle middelbare scholen in overtreding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me niet herinneren dat ik ooit met scheikunde les heb gehad in het destilleren van alcohol of hebben de scholen tegenwoordig ontheffing ervoor? :whistle:

Had wel een leraar biochemie die eigen bier maakte of er werd wijn geproduceerd, maar geen whiskey of wodka.:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat short path destilation is wel next level zeg. Snap er de ballen van. Ik ga een oproep plaatsen bij de UVA :D

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk scheikunde lokaal is er nou niet in het bezit van een condensor.

 

Maar goed, het punt is dat het inderdaad absurd is on te veronderstellen dat het destilleren van gekochte alcoholen met een primitieve opstelling als deze illegaal zou zijn.

 

Plus dat het maken van cannabis concentraten op zich al illegaal is. En niet zo'n beetje ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het inmiddels al gevraagd en beantwoord is maar het topic is zo lang geworden:

 

Is het koken van de ipa op 78/79/80 graden Celsius genoeg om het te de-carben?

 

Zo nee,

 

Ik heb nu 30ml 5x verdunt met druivenpitolie. Hoe kan ik het alsnog decarben?

 

Daarnaast; het kruit wat ik heb gebruikt was al gedroogd. Klopt het dat het door gewoon te drogen ook decarbt? Dat dat gewoon onderdeel is van het droog proces? Want in dit geval zit ik wel goed denk ik.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.nee

2.je hebt kans dat de pitjesolie bitter wordt door het verhitten

3.nee, slechts een heel klein deel

4.nee, dus

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...