Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Ipa Als Oplosmiddel Thc Olie.

Recommended Posts

India Pale Ale ? Ja daar blijven resten van over

 

isopropyl/isopropanol alcohol? Neen geen resten als je de zuivere gebruikt volgens mij

Vroeger veel wild lettuce opium en andere extracties meegemaakt ;-P

 

Edit: opgepast zeer brandbaar!!

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

ipa staat denk ik voor iso propyl alcohol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mening 1:

 

Mijn mening is dat je een natuurproduct niet moet willen bewerken met een chemisch product. Wij zijn namelijk ook natuur en we krijgen al zoveel gifstoffen binnen. Wanneer je een natuurproduct gaat behandelen met een een chemisch product dan neemt het de natuurlijke energetische waarde uit je product is mijn mening, buiten het feit dat je altijd moleculen terug kunt vinden in je residu.

 

Mening 2:

 

In je uitleg verklaar je waardoor deze meensen vergiftigd waren: door frequent contact met isopropyl.

ik roep nog 1 keer: als iets er geheel uitgedampt is, kan het er niet meer in zitten en kom je er dus ook niet mee in contact.

vandaar mijn uitleg over hclp grade. wat zoveel betekend als geen residue na verdamping.

 

Welke is waar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuivere isopropyl = Ethanol

Iso is niet 'schoon' er zit een toevoeging in waarvan resten zelfs na goed uitdampen achterblijven.

 

Die toevoeging is om te voorkomen dat alcoholisten met zijn allen lekker goedkoop aan de ISO gaan, zelfde soort stofjes zitten ook in spiritus ed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isopropyl alcohol dissolves a wide range of non-polar compounds. It also evaporates quickly, leaves nearly zero oil traces, compared to ethanol, and is relatively non-toxic, compared to alternative solvents.

 

Edit: even Wikipedia gegevens hier van gebruikt (niet de betrouwbaarste bron) wegens op gsm.

Lethal dose or concentration (LD, LC):

LD50 (median dose)

12800 mg/kg (dermal, rabbit)

3600 mg/kg (oral, mouse)

5045 mg/kg (oral, rat)

6410 mg/kg (oral, rabbit)

 

En ethanol ld50

ethanol (Grain alcohol) rat, oral 7,060 mg/kg lc50 7.06g/L

 

Conclusie is toch een miniem risico als ik het zo even snel bekijk.

Maar met een maar ethanol gaat wel men voorkeur naar uit want de dampen die bij isopropanol zijn meer irriterender op ogen luchtwegen en huid maarja je moet goed ventileren en de juiste pbm gebruiken als je met chemicaliën werkt.

 

Wel geen metalen voorwerpen gebruiken bij het werken met isopropanol net zoals bij maken van een STS oplossing dat je geen metalen roerstaaf mag gebruiken

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuivere isopropyl = Ethanol

Tenzij je bovenstaande niet letterlijk bedoelde, zijn isopropyl en ethanol niet dezelfde stofjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuivere isopropyl = Ethanol

Iso is niet 'schoon' er zit een toevoeging in waarvan resten zelfs na goed uitdampen achterblijven.

 

Die toevoeging is om te voorkomen dat alcoholisten met zijn allen lekker goedkoop aan de ISO gaan, zelfde soort stofjes zitten ook in spiritus ed.

 

Ook als het 99,9% niet-gedenatureerd isopropyl betreft? Het lijkt mij niet dat die 1 tiende % houtgeest oid is. Dat lijkt mij nutteloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mening 1:

 

Mijn mening is dat je een natuurproduct niet moet willen bewerken met een chemisch product. Wij zijn namelijk ook natuur en we krijgen al zoveel gifstoffen binnen. Wanneer je een natuurproduct gaat behandelen met een een chemisch product dan neemt het de natuurlijke energetische waarde uit je product is mijn mening, buiten het feit dat je altijd moleculen terug kunt vinden in je residu.

 

Mening 2:

 

In je uitleg verklaar je waardoor deze meensen vergiftigd waren: door frequent contact met isopropyl.

ik roep nog 1 keer: als iets er geheel uitgedampt is, kan het er niet meer in zitten en kom je er dus ook niet mee in contact.

vandaar mijn uitleg over hclp grade. wat zoveel betekend als geen residue na verdamping.

 

Welke is waar.

 

Naar mijn mening is de 2de waar, beter rosin tech gebruiken voor schone concentraat, daar komt geen alchohol meer bij kijken...superschoon dus, solvent free is the way to be!

Nieuwste techniek die we nu aan het uitwerken zijn 'frosin' dit is rosin gemaakt van iso-lator.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is vooral dat je iets nooit voor 100% kan uitdampen. Er blijven altijd residuen achter, hoe goed je ook je best doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik mijn BHO decarboxyleer zit er daarna ook geen butaan meer in,daar durf ik een brok wiet om te verwedden.

 

En rosin techniek is te weinig yield en je laat teveel resin zitten in je wiet vind ik.

 

Het is leuk als je oude troep hebt en ff snel wat wilt maken of bang uitgevallen bent betreft extraheren,maar doe mij maar de gewone BHO extractie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even terug naar de theorie isopropyl word normaal enkel gebruikt bij alkaloide extracties en thc, cbd,... geen stikstof-atoom bevat in hun molecuul valt het ook niet onder de noemer alkaloide.

 

Maar omdat het een alcohol/solvent is lost het er wel in op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar wat ik wil weten is.

 

Blijft er residu achter na het verdampen van 99,9% niet gedenatureerd IPA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 tal posts hier boven had ik het al gemeld ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je de ld50 hebt gepost ja. Dat beantwoord weinig van mijn vragen. Dat laat ook niet zien waar jij je informatie vandaan hebt gehaald :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat stukje van ld50 Wikipedia, bovenste stukje weet ik niet meer maar google anders isopropanol residu ofziets :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk maar zo: zolang ik mijn olie vaak (vele malen) schoner vind dan die van anderen,

en internationale anderen vinden dat ook.

mijn laatste amnees olie was bijna te vergelijken met co2 olie.

rijk aan terpenen en geen bijsmaakje te bespeuren.

 

iso 99,9o %

winterizen

82 graden uitgekookt

78 graden uitgedampt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doelde er idd niet op dat het dezelfde stofjes zijn maar dat je zeer zuivere (96.8 is ethanol) zal moeten zien te bemachtigen.

Daar zal dat stofje niet in zitten.

 

Is die iso makkelijker (en goedkoper) te bemachtigen dan Ethanol dat men nu allemaal aan de iso is/wil?

 

Waar voor mij de crux zit met dit soort stofjes:

het gaat er niet om of je zo goed als 'alles' uit dampt, klein beetje residue van dit soort stofjes slaat zich op in je lichaam en vergiftigd je :excl:

 

Vraag me af hoe vervuild mijn olie wel niet moet zijn met Ethanol dan?

Hoe bepaal je of je olie 'schoon' is vraag ik me dan meteen daarna af?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mannier om te zien of je olie proper is net zoals bij bho make eerst je butaan testen of deze residuen achterlaat dus waarom zou je dat dan niet bij andere solventen doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk maar zo: zolang ik mijn olie vaak (vele malen) schoner vind dan die van anderen,

en internationale anderen vinden dat ook.

mijn laatste amnees olie was bijna te vergelijken met co2 olie.

rijk aan terpenen en geen bijsmaakje te bespeuren.

 

iso 99,9o %

winterizen

82 graden uitgekookt

78 graden uitgedampt

 

Hoe houd je de temp precies op 82 graden?

 

Ik wil met ipa olie maken, en heb een rijstekoker hiervoor.

 

Maar die heeft maar 1 stand: cook en 1 stand: warm

 

Hoe zorg ik ervoor dat mijn huis niet ontploft?

 

Ik doelde er idd niet op dat het dezelfde stofjes zijn maar dat je zeer zuivere (96.8 is ethanol) zal moeten zien te bemachtigen.

Daar zal dat stofje niet in zitten.

 

Is die iso makkelijker (en goedkoper) te bemachtigen dan Ethanol dat men nu allemaal aan de iso is/wil?

 

Waar voor mij de crux zit met dit soort stofjes:

het gaat er niet om of je zo goed als 'alles' uit dampt, klein beetje residue van dit soort stofjes slaat zich op in je lichaam en vergiftigd je :excl:

 

Vraag me af hoe vervuild mijn olie wel niet moet zijn met Ethanol dan?

Hoe bepaal je of je olie 'schoon' is vraag ik me dan meteen daarna af?

 

ethanol is heel duur vergeleken met ipa.

 

Om te weten of het zuiver is doe je lab onderzoek.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso slaan alcoholen niet op in je lichaam. Die worden afgebroken door je lever. Je krijgt gemiddeld elke dag een flinke hoeveelheid methanol binnen. Daar "wordt je blind van" hoor je dan, maar dat is pas echt zo als het boven 2mg per kilogram lichaamsgewicht per dag uit komt en dat tijden lang vol houdt. Of als je een grotere dosis tot je neemt.

 

Je moet dus niet zozeer naar de LD dosis kijken (wanneer je er dood van gaat), maar wat de maximale dagelijks dosis is zonder schadelijke gevolgen. Voor IPA is dat iets meer dan voor methanol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso slaan alcoholen niet op in je lichaam. Die worden afgebroken door je lever. Je krijgt gemiddeld elke dag een flinke hoeveelheid methanol binnen. Daar "wordt je blind van" hoor je dan, maar dat is pas echt zo als het boven 2mg per kilogram lichaamsgewicht per dag uit komt en dat tijden lang vol houdt. Of als je een grotere dosis tot je neemt.

 

Je moet dus niet zozeer naar de LD dosis kijken (wanneer je er dood van gaat), maar wat de maximale dagelijks dosis is zonder schadelijke gevolgen. Voor IPA is dat iets meer dan voor methanol.

 

er zijn mensen die beweren dat er in IPA toegevoegde stoffen zitten die niet verdampen. Hoe denk jij daarover?

 

Ik heb 99,5% niet-gedenatureerd IPA.

 

Sommigen beweren dat er houtgeest in zit.

 

Zou dat dan die 5 tiende % zijn? Lijkt me stug.

 

Hebben we geen scheikundige op het forum?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...