Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spint

120X White Widow Zaadkweek

Recommended Posts

Kleine update na 5 dagen in het voorgroeipotje. Er is er eentje afgevallen maar de rest gaat lekker. Dinsdag of woensdag gaan ze de bak in.

 

gallery_5579_19134_491731.jpg

 

gallery_5579_19134_3566189.jpg

 

gallery_5579_19134_376154.jpg

 

Grtz Spint

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Spint!

 

Ik zag dat je vroeger op slabs hebt gekweekt, ben je daar geheel van afgestapt? En welk medium bevalt je nu het beste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag dat je vroeger op slabs hebt gekweekt, ben je daar geheel van afgestapt? En welk medium bevalt je nu het beste?

 

Voor een klein hobbykwekertje als mij vind ik een aardebak icm een biologische voedingslijn het meest ideale en makkelijke. Geen gekloot meer van ph minnen en plussen en ijken van meters. Voedingstekorten heb ik bv nooit last meer van, je kan dit bijna niet verkloten. Nadeel is dat er relatief veel aarde in moet de eerste x en er ook ooit weer uit maar dat is het waard.

 

Grtz Spint

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is tijd dat ze de bak in gaan direct op 12/12.

 

Na 7 dagen voorgroei zien ze er zo uit, mooie korte internodes.

gallery_5579_19134_668274.jpg

 

De met biosupermix opgewaardeerde bak met drainage buis en ingewaterd met BAC bio groeivoeding, wortel stim, bacto en schimmels in het plantgat.

gallery_5579_19134_2334886.jpg

 

Loopplankje met malletje voor de gaten.

gallery_5579_19134_697766.jpg

 

De WW'tjes

Als het te vol wordt kan ik ze altijd nog om en om verwijderen.

gallery_5579_19134_3219014.jpg

 

gallery_5579_19134_2449802.jpg

 

Stukje van mijn hokje met zelf gemaakt luchtverdeelbuis. De LVS gaf teveel weerstand ivm de kleine gaten en de benodigde hoeveelheid meters, dan had ik hem heen en weer moeten leggen wat nog meer weerstand geeft.

 

Grtz Spint

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er.mooi uit! Heb je wel een paar (kroon)boren gekost lijkt me en een pokkewerk..kon je niet beter pvc gebruiken had je minder werk aan gehad? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwa werk valt het mee hoor. Eerst even de gaten uitrekenen en aftekenen. Dan met een accutol 6mm voorboren dat vliegt er doorheen en daarna met een trapeziumboor op een 230V boormachine de gaten van 30mm boren. Trapeziumboor is nog steeds scherp want het is vrij dun spul die buis. Met een uurtje was het helemaal klaar en naar mijn inziens veel beter dan een LVS. Die geeft teveel weerstand want je moet hem eerst opblazen en de gaten zijn te klein. In de winter kom ik er mee weg in de zomer niet, dan moet ik meer slang ophangen en dat is geen optie.

 

Grtz Spint

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit allemaal. Hoe diep is je bak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe diep is je bak?

 

rond de 30 a 35cm aarde. Ik heb iets teveel afgegraven dit keer, of te weinig nieuwe aarde gehaald net hoe je het bekijkt -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's op zich niet zo veel, maar op bvb 6m2 heb je het toch over een enorme berg aarde, een stuk of 35 50 liter zakken schat ik zo. Klopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200 liter dus een zak of 25. Ik heb geen verschil gemerkt tussen 40 of 30 cm aarde, zodra de wortels de bodem bereiken gaan ze toch opzij. Heb wel eens zo een bak afgegraven en op de bodem is het echt een grote wortelkluit. Ik geef van onder water maar probeer de bovenkant altijd vochtig te houden zodat de wortels ook in de bovenlaag gaan zitten, bij een droge bovenlaag gebeurd dat niet.

 

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

god de tering.

wat een sleepklus! :

 

wel vet om te zien deze hobbykweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wordt er met liefst 120 planten nog gepraat over een hobbykweek? Laten we elkaar niet voor de gek houden...

Verder een prachtig project hoor

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat er slechts 4 x 600watt boven hangt, dat is geen professionele kweek ook al beweert ome agent van wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol dus jij vind 2KG+ in een week of 10 nog hobby

meen je toch niet serieus?

 

maar goed... niet belangrijk verder wat iemand er mee doet

 

vind het leuke kweek om te volgen en ik volg met spanning

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat vind ik absoluut een hobby, zeker als de kweker aangeeft het met zijn maten op te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt gelijk

 

als hij het met ze vriendin oprookt is het hobby. ;)

laten we er verder niet op in gaan

 

en gewoon genieten van al het mooie. zo voert slablad het aan ze konijnen omdat hij dat led zo leuk vind.

je hebt er gekke tussen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt gelijk

 

als hij het met ze vriendin oprookt is het hobby. ;)

laten we er verder niet op in gaan

Ja laten we er verder maar over zwijgen.

en gewoon genieten van al het mooie. zo voert slablad het aan ze konijnen omdat hij dat led zo leuk vind.

je hebt er gekke tussen ;)

Als men een paar centen verdient is het volgens sommigen geen hobby meer hé, maar een kweekruimte met 4 lampen is absoluut geen professionele hennepkwekerij. Daar kan je niet van rondkomen namelijk dus is het hobby.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is id hobby, 60 grote of 120 kleintjes blijft hetzelfde. Ik draai tegenwoordig 1 a 2x per jaar afhankelijk van wat er uit komt en alleen in de winter. Dat geeft genoeg te roken voor het hele jaar en ken nog wat weg geven. In de winter ivm het klimaat en 4 lampen omdat ik dan in 1x klaar ben als het goed gaat. Loop liever maar 10 weken risico als het hele jaar met 1 lamp.

 

Grtz spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wordt er met liefst 120 planten nog gepraat over een hobbykweek? Laten we elkaar niet voor de gek houden...

Verder een prachtig project hoor

 

wie bepaalt dat?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is id hobby, 60 grote of 120 kleintjes blijft hetzelfde. Ik draai tegenwoordig 1 a 2x per jaar afhankelijk van wat er uit komt en alleen in de winter. Dat geeft genoeg te roken voor het hele jaar en ken nog wat weg geven. In de winter ivm het klimaat en 4 lampen omdat ik dan in 1x klaar ben als het goed gaat. Loop liever maar 10 weken risico als het hele jaar met 1 lamp.

 

Grtz spint

 

Dit ben ik niet helemaal met je eens. Je loopt idd niet het hele jaar risico, maar heb je wel eens aan de ontnemingsvordering gedacht mocht je toch gesnaaid worden. Men gaat uit van 5 oogsten per jaar en van 30 gram per plant. Als ze je voor 2 jaar kweken aanslaan krijg je zomaar 10 oogsten met 120 planten×30 gram aan je broekje. Ik draai toch liever 4 keer per jaar met 1 lampje met 9 planten eronder. Pak je ook 2 kilo per jaar mee. Word je dan gepakt klinkt voor eigen gebruik heel wat geloofwaardiger natuurlijk.

Je hokje en je plantjes zien er overigens super uit allemaal! Wens je een topoogst!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben je al een stap te ver. Ik draai nu maar 1x per jaar juist om de pakkans te verkleinen, de rest van het jaar kunnen mijn gordijnen gewoon open en kan iedereen naar binnen kijken. Dat is toch wel de voornaamste reden dat hokken gerold worden (op geur en wateroverlast na maar dat is gewoon dom). Die ene kweek moet gewoon snel, ik betaal de stroom dus daarom direct 12/12 en veel planten. Knappe jongen die er met deze setup en soort 2kg en €9000 aan over houd. Als ik voor de € ging dan had ik wel een ander soortje gepakt en anders gekweekt, bij mij moet het gewoon snel, simpel en met zo min mogelijk werk.

 

Dit is het laatste wat ik erover zeg, als het een discusie wordt van hobby of niet mag er van mij een slotje op No Hard Feelings.

 

Grtz Spint

Edited by spint
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede, duidelijke uitleg spint. Dank voor het afkappen van deze zinloze discussie.

Ik verheug me om jouw groei te zien vorderen!

 

Groet,

 

Thomson

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knappe jongen die er met deze setup en soort 2kg en €9000 aan over houd

 

me "vrienden" verkopen hun wiet voor 5,5 tot 6,8€ (geen amnesia)

denk dat het eerder ligt aan je strain wat je er voor krijgt

 

White Widow is geen soortje waar ze grof geld voor betalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...