Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spint

120X White Widow Zaadkweek

Recommended Posts

Het wordt weer eens tijd voor een kweekverslag. Ivm geringe hoogte dit keer voor fem White Widow gekozen ipv Power Plant.

 

De opzet:

- 4x 600w Gavita digistar

- afzuig 3000m3 inblaas 1000m3

- climate frequentie controller

- 2x2m aardebak

- 1400L met 25L Bio Supermix opgewaarde aarde

- Bac bio groei, bloei, PK en wortel stim

- Schimmeltjes en bacto van Sannie

 

143 zaden hebben eerst 3 uur in een laagje pure wwaterstofperoxide gelegen om de schil zacht te maken. Daarna de zaden tussen 2 watteschijfjes gestopt. Eerste watje even geweekt in spa blauw en even uit laten lekken en op een bordje gelegd. Het tweede watje ook geweekt en daarna krachtig uitgeknepen, dit watje druk ik op het zeiknatte watje met de zaden ertussen. Mijn ervaring is dat het dan niet te nat of te droog is. Het geheel gaat tussen 2 borden in een gripzak bij 25 graden en dan afwachten, blijft altijd spannend.

 

Na 24 uur alles op 1 na ontkiemt, foto is van 1,5 dag daar ik geen tijd had om ze erin te zetten.

gallery_5579_19134_515630.jpg

 

Het niet ontkiemde zaadje

gallery_5579_19134_459141.jpg

 

Hierna zijn de Eazy plugs in gegaan en na een halve dag in de proppegator onder TL was bijna alles boven. Van de 143 zaadjes zullen er 6 niet op tijd boven zijn dus bij elkaar 7 afvallers.

gallery_5579_19134_3417257.jpg

 

gallery_5579_19134_7235955.jpg

 

Ze staan nu lekker onder TL, morgen gaan ze de voorgroeipotjes in, wordt vervolgd....................

 

Grtz Spint

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6! Leuke setup :)

 

Welke breeder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zie je niet vaak, zaadkweekjes met zulke aantallen. Veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd! zo zie je ze niet veel op de forums

 

zijn het regulers of fem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn female zaadjes, de breeder hou ik nog even voor mezelf. Stekken gebruik ik al jaren niet meer, scheelt hoop ellende. Zaad is goedkoper, beter verkrijgbaar, direct beschikbaar en betere opbrengst. Om de ruimte vol te krijgen moet ik er veel zetten want de bloeiruimte kan alleen maar 12/12 draaien. Van Herma's bij de PP en WW nog nooit last gehad in tegenstelling tot de White widow x Big bud want daar had ik op het einde standaard een aantal banaantjes tussen me toppen.

 

Grtz Spint

Edited by spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat zijn er behoorlijk wat! En dat allemaal voor de zaadkweek?

 

Ik wens je veel succes en als je nog wat zaad hebt liggen :) dan bied ik me aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes leuk om te volgen! Welk merk zaden gebruik je en ben je niet bang voor herma's met zulke aantallen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes leuk om te volgen! Welk merk zaden gebruik je en ben je niet bang voor herma's met zulke aantallen?

idd een erge grote risico kweek, ik hoop voor hem dat het lukt zaadvrij te blijven Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals eerder vermeld bij de WW en de PP nog nooit een herma gehad, wel aan het eind bij de White Widow x Big bud waar ik achter kwam met knippen. In het verleden is er regelmatig een ronde verkloot door slechte stekken en/of aangeleverd ongedierte dus als ik een keer een herma heb tja da is het risico. Bij het knippen van de PP iig nog nooit wat tegen gekomen. Ik koop 140 zaden en ga ervan uit dat ik er 120 ontkiem, van die min 120 selecteer na het voorgroeien de beste 100. Met PP heb ik er aan 60/80 genoeg maar de WW blijft wat kleiner dua gaan er iets meer in.

 

De update van eazy plugs naar 7x7 voorgroei:

 

gallery_5579_19134_2085952.jpg

 

gallery_5579_19134_1955125.jpg

 

7x7 potjes gevuld met lightmix, schimmels en ingewaterd met bacto en bac wortel stim, ik zuur nooit wat af.

gallery_5579_19134_1310325.jpg

 

gallery_5579_19134_1927033.jpg

 

gallery_5579_19134_2395875.jpg

 

Grtz Spint

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak, mooi, gaat goed. Als je ervaring hebt met deze soort qua niet-herma is er niks aan het handje toch?

 

Je hoeft in elk geval niet bang te zijn dat je een kolonie duur betaalde resistente spint in je hok haalt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant. succes. tis wat trager maar je kunt voorgroeien. hoe lang draai je vanaf het moment dat ze je hok ingaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de planten kort zijn gebleven 8 weken en aksnze wat hoger zijn weekje langer. Dat is vanaf dat ze de bak in gaan en dus op 12/12 staan.

 

Grtz Spint

Edited by spint
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de planten kort zijn gebleven 8 weken en aksnze wat hoger zijn weekje langer. Dat is vanaf dat ze de bak in gaan en dus op 12/12 staan.

 

Das niet veel langer dan stekken. Ben benieuwd naar je opbrengst.onder 4x600. Zaadplanten zijn best potent, met dikke stammen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is iets sneller als stekken, die moesten bij mij echt 9 a 10 weken 12/12. Die kon je ook niet vanuit het voorgroeipotje rechtstreeks de bak in zetten op 12/12, die hadden dan echt nog een dag of 4/5 nodig op 18 uur. Als ik me PP kort kan houden dan is het precies 8 weken op de kop af vanaf dat ze de bak in gaan.

 

Dikke stammen krijg je (iig ik) alleen als de zaadplanten nog een tijdje 18 uur krijgen in de bak, als ze gelijk 12/12 gaan krijg je geen super dikke stammen zoals hieronder van me WW x BB.

 

gallery_5579_490_105044.jpg

 

gallery_5579_490_1555630.jpg

 

Banaantjes kreeg ik er op het laatst bij dit soortje gratis bij.

 

gallery_5579_490_796317.jpg

 

Grtz Spint

Edited by spint
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer op PP eens 17/18 graden in de groei. Werkte bij mij goed. Korte krachtige planten met dikke stammen. Denk voor jou ook, vooral met jou aantallen per m2. Nette toppen, jammer van de rot. Daarom top ik witsoort liever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi draaide de WWxBB ook een aantal jaar terug. Hij had op het laatst ook bananen geloven ik.

Het waren in ieder geval geen allround winnaars. Deze komen van Female Seeds toch ?

 

Mooi opkomstpercentage en gezonde zaailingen.

Een goed begin is het halve werk ;)

Veel succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes.

 

ziet er naar uit je strain goed te kunnen

maar waarom white window? snap dat hij lekker snel klaar is.

maar ook niet echt een dure wiet in de shop dus een lage verkoops prijs? hoor ik in de wandelgangen

 

voor mij maakt het weinig uit ik rook toch alles zelf op.

maar met 150 planten kan ik me dat niet voorstellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

pp en ww zijn even snel klaar maat de ww blijft wat kleiner. Zelfs met de korte groei schiet de pp nog wel eens door en day kan ik ivm de hoogte niet hebben en heb geen zin in te moeten buigen. Als dit slecht uitpakt kan ik altijd nog terug naar de pp. Voor de prijs maakt het niks uit, rook alles op met me vrienden :)

 

Zaden zijn niet van female seeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikkere stammen levert niet altijd meer op het oogt alleen beter

 

Gaat niet om dikke stammen. Het gaat er om dat je t gewas generatief stuurt in die opstelling met wit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikkere stammen levert niet altijd meer op het oogt alleen beter

 

Gaat niet om dikke stammen. Het gaat er om dat je t gewas generatief stuurt in die opstelling met wit.

mee eens, heb al eens white widow uit zaad gekweekt en behoorlijke stammen en toppen net zo dik als cola flessen en tering hard resultaat dacht ik goed tot dat ik een ronde met amnees draaide uit stek stammen bijna 3 keer zo dun en toppen zeker 5 keer zo klein maar wel veel meer toppen planten zaten helemaal vol resultaat bijna het dubbelen :| en dat is echt niet gelogen Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...