Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

King Ping

35X Amnesia 3X600 In 120X240X200

Recommended Posts

Ik zou met cocos ook gewoon iedere dag water geven dat doe ik zelfs op aarde!

 

Hoe staan ze er nu voor?

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere manier is natuurlijk goed als ze gezond blijven het blijft toch je eigen keuze wat jij fijn vind makker !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack white : serieus gast? alweer? krijg je geen jeuk van jezelf? :lol:

of krijg je geen sex van je vrouw? of heb je geen vrouw?wahaha.

Sorry maar als je zo dom sneert KAN ik niet serieus reageren,leer dat nou eens af man! niemand zit daarop te wachten. :wave:

 

 

 

@ KingPing : krijg je ze al wat groener makker? :whistle:

Sorry voor de topicvervuiling,maar Jack White moet even een dikke chillpill nemen.

Dan spreken we hem wel weer als ie wat toe te voegen heeft.

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, het is eigenlijk zielig dat Jack White maar blijft jammeren dat ik een prutser ben die er niks van bakt, terwijl de foto's van mijn planten steeds een heel ander beeld tonen. In het echte leven was je je handen en ben je klaar met sukkels als hij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er worden wel te snel conclusies getrokken, zou eerst eens beginnen met je pot te spoelen van boven en dit wat op te vangen en eens kijken wat dit aangeeft

het is niet een alles zeggend iets maar geeft wel een idee of het een teveel of tekort is bv. een ec van 4 of van 0.6 geeft al een indicatie voor de oplossing.

met dat je niet teveel water op cocos kan geven ben ik het oneens mee dat kan zeker wel vooral als je van onder geef, en er bv emmers water bij gooit en de wortels nat blijven staan.

zou ze niet weg gooien alleen even uitzoeken wat het probleem is

als je met cocos werkt van bovenaf zul je inderdaad wel moeten zorgen dat je drain hebt anders willen de afval zouten zich nog wel ophopen in de pot.

voor het bladprobleem zou ik lostchild eens vragen die is er meestal aardig van op de hoogte

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste tijd druk geweest en weinig tijd om hier te reageren.

 

Ik ben het spoor bijster, planten blijven hetzelfde bladprobleem vertonen.

 

Paar dagen geleden kneep ik de vloeimat uit in een potje en ging dit meeten.

Wat bleek EC 8 PH 6.5.

 

Meteen die mat eronder vandaan getrokken en de potten met neutraal water gespoeld, dus alleen afgezuurd water ph 5.4

 

Na 2x spoelen van de potten, komt er een ec 1.5 en ph 5.9 uit.

Toen alle bladeren die waren verband eraf getrokken.

En de problemen beginnen weer bij ander blad.

 

Hoe in hemelsnaam die ec op 8 komt.. geen idee..mijn idee was dat er misschien troep in die mat zit, want zodra de wortels de mat in gingen groeien begon de ellende.

ik geef voedingswater met een EC van 1.3 en ph naar 5.6

 

Ook nog de houdbaarheids datum vd voeding gecheckt, goed tot november 2018.

 

 

Rv is in orde al de hele draai.

Temp is ook piek fijn in orde, teveel water is het niet, te weinig is het ook niet.

 

Genoeg verse lucht, lampen hangen op de goede afstand.

 

Oja heb na de spoeling nog bladvoeding gegeven in de hoop dat dit de bladeren deed bij trekken.

 

Enigste wat ik me nu nog kan bedenken is dat die tent of iets in de ruimte giftig is.

 

Begin er echt de sch**t van te krijgen nu.

 

1e ronde lag het aan die klote coco bricks.

Nu ging dan de groei redelijk, en paar dagen na de klok op 12/12 ging krijg je dit..

 

Bloei zet wel door, maar de helft van de planten is nog geen 45cm hoog. Waarvan dan ook nog eens de helft van het blad half geel groen is en de punten kraakdroog.

 

Ik weet het niet meer hoor.

 

Ben in staat heel die tent een gooi te geven en lekker met een paar raggels en gipsplaten aan de haal te gaan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze x heb je t toch echt zelf gedaan, of heb je die vloeimat niet vervangen na poging 1.0?

Planten zijn duidelijk verbrand, misschien dat je toch te hoog gestart bent met ec, of ze hebben te droog gestaan oid, want die ec 8.0 zegt toch wel dat je ergens mega de mist in bent gegaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze x heb je t toch echt zelf gedaan, of heb je die vloeimat niet vervangen na poging 1.0?

Planten zijn duidelijk verbrand, misschien dat je toch te hoog gestart bent met ec, of ze hebben te droog gestaan oid, want die ec 8.0 zegt toch wel dat je ergens mega de mist in bent gegaan...

 

De mat heb ik inderdaad toen niet vervangen, wat misschien heel dom geweest is. Ik had m zoveel mogelijk uitgeknepem en het vocht opgedaan met een doek.

 

Die mat was toen best droog uiteindelijk.

Ben bang om opnieuw te beginnen en dan weer hetzelfde probleem te ervaren.

 

Maar de mat is nu al een dag of 6 weg en zie nog geen vooruitgang.

 

Ec en andere waardes heb ik hier gemeld zoals ze waren/zijn.

 

Maarja wortels in een mat met een ec van 8.. kan ook deze bladeren verklaren.

 

Ipv een tikkeltje te hoge ec en paar verbanden puntjes.

Extreem hoge ec.. extreme verbranding?

 

Alhoewel de planten met veel voeding ook heel donkergroen kleuren.. mijn plantjes zijn licht van kleur met dik verbranden vingers.

 

@wietbladeren zal morgen een foto posten, kan nu niet langs en lampen staan ook aan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatie in combi met water geven niet lekker.

Daardoor allerlei problemen maar ik zou het toch 1st en vooral in klimaat zoeken.

In de groei alles ok en dan klok om, gaat alles in overdrive en begint probleem zich te tonen.

 

Bij mij was het teveel onderdruk (lees te straf klimaat) wat het keer op keer veroorzaakte, medium veranderd, water geven etc niks hielp totdat Torsti mijn licht aanstak. Veel licht erop doet ook geen goed want ze kunnen geen kant op dan.

 

kijkende naar de tentwanden van je tent zou het ook, als dit 2e ronde in de tent is, zomaar wel aan de tent kunnen liggen, witte wanden :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatie in combi met water geven niet lekker.

Daardoor allerlei problemen maar ik zou het toch 1st en vooral in klimaat zoeken.

In de groei alles ok en dan klok om, gaat alles in overdrive en begint probleem zich te tonen.

 

Bij mij was het teveel onderdruk (lees te straf klimaat) wat het keer op keer veroorzaakte, medium veranderd, water geven etc niks hielp totdat Torsti mijn licht aanstak. Veel licht erop doet ook geen goed want ze kunnen geen kant op dan.

 

kijkende naar de tentwanden van je tent zou het ook, als dit 2e ronde in de tent is, zomaar wel aan de tent kunnen liggen, witte wanden :search:

 

Afzuiger staat nog redelijk laag en de wanden trekken iets naar binnen, zal later " te straf klimaat" even doorlezen. Misschien word ik daar wijzer van.

 

2e ronde is het niet echt, eigenlijk de eerste. Maar bij de eerste poging was het de cocos van bio nova die roet in het eten gooide.

 

Misschien toch die wortel mat die ook vol was gaan zitten met zouten en hoge ec?

 

Klimaat is verder goed, althans.. zo goed dat het denk ik niet deze problemen oplevert.

 

Misschien wat je zegt; teveel onderdruk?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote om te lezen King Ping, ik heb het zelf ook wel gehad dat het totaal niet wou dus ik ken de frustratie maar op kokos heb ik nooit noemenswaardige problemen gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bang dat je weer dezelfde zouten en andere rotzooi in je planten hebt zitten als de vorige x... vloeimat was vervuild, daardoor ging t mis zodra je planten de vloeimat in groeiden.

ALs ik had geweten dat je die mat niet vervangen had had je gelijk een digitale slag voor je harses gekregen... HELE stomme fout..

 

Volgende x starten met 18 planten en 1 lamp eruit, die derde pas er weer terug in als je structureel rond/boven de 1200 gram scoort.. dat maakt t allemaal n stuk makkelijker voor je.

 

(My 2 cents..)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het alleen die vloeimat is :innocent:

Vergeten te vragen: hoe was/is de beworteling van de potten?

 

Ik had amper wortels aan de plant, wat miezerige draadjes was het wel wat ik uit het medium trok wat veel kan zeggen over de aard van je probleem :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er gewoon vijver folie er in maken en met eb en vloed werken met cocos scheelt het een hoop werk en ze krijgen allemaal water naar behoefte

van welke merk is je tent eigenlijk?

zoon mat zie ik zoiezo weinig voordelen in zou met folie werken of met roosters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...