Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gerrit!

Om En Om Draaien

Recommended Posts

Ik wil graag in een ruimte met 2 tenten om en om gaan draaien. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik had het idee om in elke tent een afzuiger met filter te hangen en op 1 fan controller aan te sluiten, zodat ze elkaars warmte en co2 kunnen hergebruiken. En dan een inblaas de ruimte op een fan controller die de ruimte waarin de tenten staan op een stabiele temp te houden.

Wat is jullie gedachte hierover? Ik kom helaas maar weinig tegen op t forum over om en om draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmte wil je juist zo snel mogelijk wegkrijgen..

Kijk eens tussen de topics hier bij indoor of gebruik de zoekfunctie ..recent zijn die topics besproken geweest..

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de winter heb ik die warmte hard nodig... anders moet ik met een kacheltje bijstoken. Kan ik beter de warmte van de lampen hergebruiken. Zoekfunctie kom ik niet veel tegen, alleen een oud topic van el andy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 afzuiger met 2 slangen. Iedere tent 1 filter. Lucht met 2 aparte afzuigers heen- en weerpompen tussen de tenten.

 

Zoiets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit te denken om de uitblaas van 1 tent gewoon in de andere tent te doen. En die vervolgens weer laten uitblazen in de gezamelijke ruimte zodat het ook met verse lucht vermengt wordt.

 

Als het goed is houden de controllers het toch gewoon op een juist temp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet hoe je planten daar precies op reageren,moeten er gezonde co2 uit kunnen halen toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zon zelfde constructie.

Als je dit goed afsteld werkt het fijn.

Je zou een "lung room" kunnen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel van indoor uitblazen is dat je kans loopt op rottigheid door hoge lv in de ruimte waar de tenten staan

Met mijn oplossing houd je iig t vocht in de tentjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in principe een lungroom. De 2 tentjes staan in een grotere ruimte. Alleen is nog even de vraag hoe ik die lungroom ga gebruiken. Ga ik er koele lucht inblazen en de tentjes afzuigen en naar buiten, en 2 inblazen heen en weer.

Of lungroom afzuigen met filter en de 2 tentjes alleen met 2 buisvents afzuigen en in elkaar uitblazen. En waar hang ik dan mn sensor van mn fancontroller. Ik wil geen overdruk in mn tentjes...

Hoge lv ben ik niet zo bang voor eerlijk gezegd, als het klimaat een stuk stabieler is zul je veel minder snel last van rot enzo hebben.

 

Anyway... ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen word. In de winter zal de opstelling wss ook anders zijn dan in de zomer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

T hangt ook n beetje af van t formaat vd tentjes en t aantal lampen... bij 2 hokjes met 1 lampje werkt t heel anders dan met hokken van bv 20x1000w of whatever

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 tentje van 1,20bij 1,20 met 600 of 800 watt. En 1 van 1x1 met 400-600watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...