Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jelle2

igrow sr. nieuw type tip

Recommended Posts

Ik heb bij mijn 1e kweek vaak hoge temp. gehad in de kast(33 en meer).

Nu had ik hier iets gelezen over pc ventilatortjes, waar ik mee aan de gang ben gegaan.Ik heb de igrow sr. met brandblusser(ingebouwde lampen dus)waar wordt afgezogen via de lamp.nu heb ik bij iedere lamp een 8cm ventilatortje aan een beugel gehangen die schuin in de lamp blaast richting afzuig gat in de kap.Dus naar mijn mening word de meeste warme lucht nu direct door dat gat geperst.Met de vennetjes uit was het 33,6 graden(afzuiging in laagste stand),en met de vennetjes aan was de temp binnen een uur gezakt naar 28 graden :| ,dus het werkt.Kosten 5,75 euro per pc vent. en een 13.8 volt voeding 3 amp. die je vroeger bij 27mc bakkies gebruikte voor 24,95 euro.ook heb ik nog een vennetje van 92 mm in 1 van de onderste roosters gezet voor xtra aanzuiging. 5,95 euro,kroonsteentjes 1,70 euro en 8 meter snoer 4 euro.schakelklok van de blokker 3 euro(gaat gelijk aan met de lampen).Dus voor nog geen 50 euro je temp. beter onder controle.Zie foto .

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=188283

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je thermostaat niet ter hoogte van je toppen hangen?

Edited by dennissie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn thermometer/lv meter staat tussen mijn stekken,lijkt me de juiste plek toch.De afzuig themostaat zit aan het dak(standaard)en die staat op 35 graden,dus gaat nooit vol gas aan.Ik heb de afzuiging handmatig in de laagste stand staan,dus als de lampen aangaan , doe ik ook de afzuiging aan.allee3n daalt de lv weer,maar ook de temp.Toevallig was ik vandaag de afzuiging vergeten aan te doen en was het 34,9 graden tussen de stekken.heb hem aangezet en ben niet meer wezen kijken,maar denk dat hij weer onder de 30 zit nu.dus zonder de afzuiging aan te doen werken die vennnetjes ook niet optimaal,wat logisch is,want hij blaast alle warmte dan gewoon via de kap de kast in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meet de temperatuur een recht onder je lamp tussen de hoogste toppen . Dat is namelijk precies de plaats waar er vaak problemen ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meet de temperatuur een recht onder je lamp tussen de hoogste toppen . Dat is namelijk precies de plaats waar er vaak problemen ontstaan.

29graden recht onder de lamp op de rand van de growbox.ze zijn nu 13 cm hoog dus toppen heb ik nog niet,maar dat het scheelt is een feit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...