Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King_Kush

Herfst! Help!

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Aangezien de herfst weer officieel is begonnen begin ik me toch een beetje zorgen te maken over mijn 5 silver haze buiten.

Ze zijn net begonnen aan de bloei (net een weekje), deze duurt ong. 9 weken.

Herfst staat erom bekend dat het veel regent hard waait in andere woorden rot weer.

Ik heb niet echt veel zin in toprot etc. daarom wil ik iets hebben waardoor mijn planten droog staan maar toch buiten staan.

een kas of iets in die richting vind ik te duur en om elke dag die planten naar binnen te sjouwen vind ik ook gekkenwerk.

 

Iemand ideeën?

 

Alvast bedankt!

 

King K

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 palen met een doorzichtig zeiltje?

Is dat wel een beetje stabiel? En waar kan ik zo'n doorzichtig zeiltje halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ander probleem is wel dat de planten op een stenen ondergrond staan dus kan ik de palen niet zo makkelijk in de grond slaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even in me late late duck foot topic heb er een simpel afdakje gebouwd misschien dat je zoiets kunt bouwen ?

een standaard kast in koud weer hogere lv is een broeinest voor rot zeer weinig ventilatie enz...

 

zit te denken aan houte latten (pallet) met je potten er op als "verhoogje" en basis voor 4tal latten verticale latten met nodige versteveging en zo'n doorzichtge ribbel pvc plaat als dak als je iets meer wil uitgeven zou ik voor plexi gaan met een uv weerend laagje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat word lekker klussen kerel!

 

dakkie bouwen! :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ander probleem is wel dat de planten op een stenen ondergrond staan dus kan ik de palen niet zo makkelijk in de grond slaan...

je kan natuurlijk de palen aan boven en onderkant met een dwarslatje vastzetten, desnoods paar metalen "pootjes" zodat ze steviger staan, ik denk dat een tijdelijk overkapping het goedkoopste is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ander probleem is wel dat de planten op een stenen ondergrond staan dus kan ik de palen niet zo makkelijk in de grond slaan...

je kan natuurlijk de palen aan boven en onderkant met een dwarslatje vastzetten, desnoods paar metalen "pootjes" zodat ze steviger staan, ik denk dat een tijdelijk overkapping het goedkoopste is

Gewoon iets van kasfolie gebruiken dan?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastic electrabuizen kan je ook mooie dingen mee maken, soort koepeltentje bv.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastic electrabuizen kan je ook mooie dingen mee maken, soort koepeltentje bv.

Ook een optie, maar ga toch voor een overkapping van kas folie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan welke afmetingen zat je te denken?

 

Het moet niet te vatbaar worden voor de wind he? anders mag je erachteraan rennen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan welke afmetingen zat je te denken?

 

Het moet niet te vatbaar worden voor de wind he? anders mag je erachteraan rennen :likken:

Zat te denken aan 2m breed en 4m lang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd wel(ruim) rekening met de strek voor de bloei aan,anders drukken ze tegen het dak omhoog op gegeven moment.

Misschien verstelbaar installeren,dat je hem later een stand hoger zet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd wel(ruim) rekening met de strek voor de bloei aan,anders drukken ze tegen het dak omhoog op gegeven moment.

Misschien verstelbaar installeren,dat je hem later een stand hoger zet?

Ik improviseer wel wat.

Bedankt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen dak bouwen, geen zijkanten!!

wind moet erdoor kunnen zodat vocht weg kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen dak bouwen, geen zijkanten!!

wind moet erdoor kunnen zodat vocht weg kan

Heb gewoon een zeil beetje schuin opgehangen met genoeg ruimte aan de zijkanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel transparant toch hoop ik? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel transparant toch hoop ik? :likken:

Nope, heb even een zwart zeil gepakt omdat ik geen transaparante heb.

Ga zo snel mogelijk een andere halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde, met amnesia's, ook gelijk de eerste en de laatste x dat ik dat doe, nog geen 1 bruin haartje op de toppen, en de topvorming is ook maar magertjes, erg jammer :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde, met amnesia's, ook gelijk de eerste en de laatste x dat ik dat doe, nog geen 1 bruin haartje op de toppen, en de topvorming is ook maar magertjes, erg jammer :/

 

Dan had je aan verduisteren moeten denken ergens midden augustus, een zogoed als enkel sativa plant in ons klimaat moet toch echt wel verduisterd worden wil je oogsten voor het winter wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ben bij de bouwmarkt geweest maar nergens geen transparante folie hoor...zelfs niet bij intratuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ben bij de bouwmarkt geweest maar nergens geen transparante folie hoor...zelfs niet bij intratuin.

Ik ben dit tegen gekomen.

Misschien iets voor ons?

http://www.agroboy.nl/index.php/component/virtuemart/kassenfolie-en-accessoires/kasfolie-met-wapeningsdraad/kassenfolie%20met%20wapeningsdraad-detail?Itemid=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...