Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Collie('s) Weed Is What We Need.

Recommended Posts

@ Kachel : als de bloemen droog zijn maar het takje net niet meer groen is.

Dus als het takje nog buigzaam is,DAN gooi ik het in de weckpot.

Dan verdeelt het vocht uit de takjes weer over de volledige topjes,en dan begint het gecontroleerd drogen.

Steeds na twee dagen de deksel even los,en voorzichtig losmaken en doorroeren.

Of uitspreiden op een stuk karton voor 10 min. dan weer terug.

 

De microscoop gebruik ik alleen ter kwaliteitscontrole,en omdat ik het leuk vind om trichs te kijken natuurlijk.

 

Zo kan ik zien of ze al rijp zijn als ze nog onder de lamp staan,dan snij ik een budleaf af en leg hem eronder :whistle:

 

 

Capleton !

 

 

Jah preserve my soul..... :whistle:

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trichs onder microscoop kijken is zowel frustrerend als prettig om naar te kijken eens je ze goed te zien krijgt.

Maar van die trich pic hierboven kan je alleen maar blij worden lijkt me :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ice Ice Baby.......

 

:icecream: :icecream: :icecream: :icecream: :icecream: :icecream: :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

stop het dan in een afgesloten papieren zak voor 1/2 dagen en dan in glas

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Huff'npuff: ? waarom een papieren zak? leg uit kerel :o

Mij is geleerd dat het vocht zich moet herverdelen over de droge trichomen zodat de dynamiek behouden blijft en de omzetting van THC 8 naar THC 9 omgezet word?

Als je langzaam droogt wil dit proces namelijk beter vanwege de 'natte' sticky trichomen waardoor moleculen zich vrijer kunnen bewegen dan een hard verschrompeld harsballetje.

Tenminste zo d8 ik dat het werkte.... :nerd

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

om de eerste 2 dagen van 'droogruimte naar glas' geleidelijker te maken, ik heb mij dit laten zien door een oude kweker, zo een van de oude stempel die je niets wijs kunt maken, zo een, het zou precies hetzelfde als glas doen, behalve dat boven een gehalte vocht je osmose effecten krijgen die vocht naar buiten duwen etc etc het zou de kans om rot verkleinen, mede omdat glas koud is en papier niet, niet de zak open laten liggen maar dichtvouwen en in de kast ofzo..

tenminste zo is het mij ingehamerd :whistle:

 

van de zomer 15 gram van de vensterbank geoost, die had ik gewoon IN de computer gestopt, omdat toch wel de slechte droogtechniek ooit zou moeten zijn, te warm, veel luchtverplaatsing, en eruit kwam een practig takje coffeeshopwiet, precies zo droog en dezelfde smaak, soms denk ik ook dat het de natuur gewoon niets uitmaakt wat je doet :innocent: owja ooit een bijna droog takje in een doosje gestopt en half jaar vergeten, kwam het tegen tijdens opruimen en dat was pas smaakvol!

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Huff'n'puff :

Ah zo bedoel je dat :P

alleen heb ik DAN mijn hele huis gevuld met Loki's Whisper-stink,en daar word niemand blij van behalve ik :lol:

Ik mag geen overlast geven. :thumbsdown:

 

Ik heb ook weleens een topje Auto amnesia verstopt in het vakantie huis van mijn ouders,in een laatje waar nooit iemand komt.

Mijn broer was op bezoek vanuit England ,en ik had hem & jongere broer verteld waar precies het topje amnees lag verstopt.

1 jaar later was het volgens hem prima te roken op de zelfgemaakte bong,en hij had vette rooie oogies!

Ze waren alletwee de weg flink kwijt..... :whistle:

 

 

@ Topic : Oww Yeah! ALLE Loki's Whisper's zijn nagenoeg droog,laatste stukkie lekker langzaam drogen.

Het heeft mij even de kans gegeven om Mic pic's te maken van alledrie de noemenswaardige phenotypes.

Deze drie gebruik ik om verder mee te telen,er zit namelijk hier en daar een zaadje in tot mijn grote geluk.

 

 

Tweekleurig stinky pinky pheno :

gallery_22295_10617_103412.jpg

gallery_22295_10617_165962.jpg

Op 10x vergroting en 60 x vergroting....... :icecream:

Deze Stinky pinky pheno is veruit de grootste stinkerd en deze stank is het lekkerst van allemaal.

Sterke verbrand rubber luchtje?

Maar de fluffy topjes moeten wel verbeterd worden,ondanks dat het een trich-monster is vergeleken met de rest.

Meer selectie,en recombinatie van phenotypes :nerd

 

 

Black&sour pheno:

gallery_22295_10617_136465.jpg

gallery_22295_10617_163725.jpg

Pretty colours!

Deze pheno heb ik toevallig 2 x deze run gehad,1 was een zadenkweek vol zaad.

En dit is de andere plant,een gematigde opbrenger met een heerlijke tangy/sour luchtje met een heel licht tintje diesel.

Ietwat fluffy qua structuur nog,dus nog verbetering vereist in de verdere toekomst.

Gelukkig heb ik nu F-4 zaden te drogen liggen.

 

Green compact rock/stone pheno :

gallery_22295_10617_229964.jpg

gallery_22295_10617_222995.jpg

Iets milder van geur is deze groene pheno,hij lijkt ook wat meer op Dieselryder....

Deze compactheid wil ik in de tweekleur pheno,en in de black&sour pheno terugzien.

Het zal me niks verbazen als ik meer dan 15 gram heb van dit enkele dwergje,op 5L aarde.

Zij was ook veruit de beste opbrenger van deze run.

 

En tot slot een micpic van mijn staple food : Whiteskunk x Cali-O F-1 cross....

gallery_22295_10617_75742.jpg

Juicy weedy !

 

Deze wiet zit VOL clear trichs,want helaas kon ik het niet permitteren om ze langer te laten staan.

Aangezien ik de shop-wiet hierzo niet te hachelen en dus geldverspilling vind,moest ik ze eerder omleggen want ik ben een kleinschalig teler die nooit geen kilo's oogst.

En de voorraad raakt altijd net te snel op..... -_-

 

Maar desondanks heeft deze soort zich NU WEL bewezen is is prima te roken vergeleken met de vorige keer.

Het waren stekken van dezelfde moeder,dit keer zonder zuigende luizen.

Nu is alles helemaal wit.....

Dit is een onwijze cruncher-locker,en produceert heel snel lichtbruine koekjes in je grinder.

Deze heb ik verzameld voor een dag of 5,en kijk het resultaat mensen.....

gallery_22295_10617_1152409.jpg

En ik heb hiervan nog F-2 zaden in de koelkast liggen die teruggekruist zijn op Cali-O voor extra sweetness.

Wie wat bewaart heeft wat....

 

Tot de volgende update!

 

**Wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roe!

Edited by Collie Weed
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collies weed is everybody's needs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

You wanna feel jolly smoke weed with Collie.

 

Ziet er weer prachtig mooi uit, rasta! De close ups zijn om te smullen, ik rook er een op!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ben je behoorlijk zoet geweest Collie ;)

 

Prachtige foto's van HEERLIJKE trichomen!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kamihaze : haha, het zal niet de meest sterke wiet zijn maaaaar lekker van smaak is het in ieder geval wel! ;)

Voor een dwerg is ie wel onvergelijkbaar,da's zeker.

 

 

@ Dilago: Hahaha,that's right man! never a dull moment with this crazy guy here :lol:

Zeker niet als er een bong aan te pas komt!

Het leven moet wel een beetje luchtig blijven he.......

Ja rook er 2 voor mij!,op 1 been kun je niet zo makkelijk lopen he? ;)

 

 

@ Vakman : Heheh,ik ben wel een ondeugd hoor.

Altijd van die gekke grappen :lol:

 

Ja die trich foto's word ik ook altijd blij van,dat zal dus ik ook blijven doen.

Leuk da je ze tof vind ^_^

 

 

 

 

@ topic:

Ik heb gisteren even wat T-neon pica's gemaakt van de volgende spruiten soorten.

Auto Blueberry Fem.> deze doen het net iets beter dan met reguliere teelt,eigen product.

gallery_22295_10617_2286253.jpg

Auto CBD Medgom Fem.> Deze zijn net aangesloten op blumat en net deze week overgepoot in een 7 L bak

gallery_22295_10617_804424.jpg

En van de autoducksfoot spruitenplant,met mooie spruiten eraan...

Helaas een beetje thrips schade,maar situatie = onder controle

gallery_22295_10617_1118262.jpg

Als volgende ronde staat Auto Amnesia Haze naar Fem. F-3 gooien,daarbij gooi ik als extra kruising wat fem. freebees 1x Autojockhorror,en 2 x autofantasmo.

En dan later kijken wat eruit komt en hoe het mixt.

 

 

Keep your mind well fed,and keep safe :wave:

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me and the bong can get along!

 

Ze zijn er klaar voor zie ik, opgesteld in rijen van drie zullen ze ervoor zorg dragen dat die weckpotten tot de rand toe gevuld blijven. Mooi hoor! :)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : zeker weten maat,en deze cbd wiet IS toch lekker om overdag te smooren.....yummmie inna mi tummy......

 

 

 

 

 

@ Topic:

 

 

ICE ICE Baby's>>>

gallery_22295_10617_804449.jpg

Oude zaden van een jaar of 10? een stuk of 13.....

Gisteren zaten er al wortels aan de meesten.

 

Ik moet er 10 overhouden,waarvan er 1 man en 1 vrouw zaden gaan maken(de mooiste 2).

En 4 vrouwen in de HPS tent,als de Chemdawgs omgekapt zijn.

Zo heb ik ruim tijd voor de selectie,alhoewel ik relatief uniforme pheno's verwacht.

 

Vandaag zal ik ze planten,wish me luck!

 

 

* Na Sinterklaas ga ik kerstkaarten versturen,het is ook altijd druk op het postkantoor met die zwarte pieten en hun pakjes. :lol:

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is jou ervaring met dat blumat-systeem?

 

Leuke soortjes erbij...ikke kijke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kamihaze:

Gewoon alleen voor water bedoeld in mijn geval,werkt prima zolang je de boel schoonhoud.

Zo houd ik de aarde vochtig genoeg tussen de waterbeurten met voeding door.

 

Ik gebruik wel waterstofperoxide in het watervat,anders ver-slijmt de boel in 3 dagen.

Maar geen hydro voeding of andere spullen,alleen het noodzakelijke peroxide dus.

Teveel voeding is zeer slecht voor je bodemleven ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat er een mooie "ice" man tussen gaat zitten misschien een paartje zodat je toch een soort van selectie hebt ;)

 

Toch nog zeer actief zaad om 10jaar oud te zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is die peroxide noodzakelijk? Kan je me dat uitleggen.

Is dat puur voor meer zuurstof in je medium? En is dat een bewezen aanvulling?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kamihaze :Onder andere tegen micro organismen groei in je watervat,ander is het feest voor de amoebe en andere eencelligen in het water.

En daardoor verstopt de blumat met slijm....(leuk voor onder de microscoop maar echt killer om te cleanen)

Ook handig om oudere zaden te kiemen,dit zorgt voor een nagenoeg smetteloze kiem omgeving.

Zitten er sporen/bacteriën op je zaad?

Dan moet je zeker weten ontkiemen met peroxide.....

Het zou je water ook meer zuurstof geven,maar daar doe ik het niet voor.

Ik werk liever zonder,maar zo nu en dan kom je er niet onderuit,ik ga zeker geen dreft in mijn vat gooien of chloor of andere meuk om het water goed te houden.

 

 

@ Alkaline: Dat hoop ik inderdaad,een goede man is het halve werk.

Ook zal ik een dominee inhuren om ze te trouwen als de tijd daar is :lol:

Maar in 1 klap 1000 kinderen zou toch wat zijn voor deze ouders in spe.....

 

 

 

** Jullie mogen ALLES vragen,behalve mijn pincode B)

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil de bruidsjonker zijn :jump:

Succes kerel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Collie, wat zeg je me nou amigo, smoren? Zonde van die mooie toppen man! Smoren is voor de peertjes en de feestvreugde hier praten we A.B.F en smoken we die wierie! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach so! Ik heb niks met watervaten te maken vandaar dat t me niet zoveel zegt...alleen t verhaal van het ontkiemen klonk me bekent in de oren.

 

Tnx!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago :

Algemeen Beschaafd Frisian? :lol:

Haha klopt smoren is zonde tenzij je stoofvlees alla canna maakt..........

Met stamppot wiet ernaast :icecream: beetje vezelig maar wel lekker?

 

 

@ Kamihaze : Je mag hier vragen wat je wilt,meestal geef ik wel antwoord.

Dat houd het interessant hier in mijn topic,en het maakt het een stuk leuker over het algemeen.

Als iedereen dat nou gewoon deed,word het misschien nog wat drukker op dit gezellige forum.

Hoe meer zielen hoe meer (ongesmoorde) :lol: vreugd.

 

 

 

@ Topic : Ik merk al duidelijk het verschil tussen de vorige stekken en de zaadplant Chemdawgs van nu.

De Chemdawgs hebben een veel hoger metabolisme dan de vorige stekkenronde,zal wel met de penwortels te maken hebben.

Maar ze trekken flink door,en ze stinken nu al met nog maar een paar pistels in de maak.

Dat belooft een killerstank te worden,want de trichomen zijn nog nergens te bekennen.

 

De zadenkweek gaat toppie,Chemdawg manwijf krijgt al duidelijk zichtbare stuifbessen/ballen.

De Ms. Universe x NYCD F-1 lijkt hier en daar een bal te maken,dat is dus niet de bedoeling dus in de gaten houden dan maar.

 

Als het ballen worden ben ik genoodzaakt om ze af te knijpen met een pincet,als het teveel zijn kap ik haar gewoon om.

WAAROM? Omdat de Chemdawg vermeerdering belangrijker is..........en ik geen verdwaald stuif in mijn zadenplant wil. :thumbsdown:

 

HOE? nou,misschien was de met zilver behandelde Chemdawg nog niet helemaal droog met terugplaatsen bij de rest.

Ik let er altijd goed op,maar dat is dus blijkbaar geen garantie.

 

 

 

Ik ga nog even een blik werpen op de drogende dwergen,dan ruikt het hier toch weer lekker vandaag. :icecream:

 

 

Keep the chalice a blazin' !

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago :

Algemeen Beschaafd Frisian? :lol:

Yes sir! :D

Haha klopt smoren is zonde tenzij je stoofvlees alla canna maakt..........

Met stamppot wiet ernaast :icecream: beetje vezelig maar wel lekker?

Klinkt goed, zet maar een extra bord klaar! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels.......

 

Eergisteren beschuit met muisjes tijd! gemixt roze en blauw want ik weet het nog niet immers :lol:

gallery_22295_10617_1869123.jpg

Ice Ice baby's!

 

 

De Chemdawgs in de HPS tent reageren als een malle op de blumat en de omschakeling naar 12/12 en groeien als de neten.

Het is ook echt groeien,geen strekken........ maar het lijkt net zo snel te gaan als strekken :whistle:

gallery_22295_10617_3366309.jpg

Mooie glanzende donkergroene bladeren lijken haast perfect op deze goede groene planten vastgemaakt te zijn door de fabriek(haha plastic?) :icecream:

gallery_22295_10617_988838.jpg

Ik sta er zelf van te kijken hoe mooi deze soort wel niet is qua habitus,en zo is het best een ruige groeier.

 

En de Ms. Universe x NYCD is onbesmet met zilver gebleken en blijft dus voorlopig om stuif te vangen.

gallery_22295_10617_2750254.jpg

Deze heb ik geknakt en gebogen en geknipt,en weet ik wat niet al meer.

De Chemdawg stuifert is al kloten aan het maken,of waren het nou bessen? :likken:

gallery_22295_10617_838925.jpg

En de Chemdawg stuif vangster doet ook nog goed mee......

gallery_22295_10617_2440163.jpg"]gallery_22295_10617_2440163.jpg[/url]

Wat een mooie soort is dit toch.......

 

 

Bedankt voor het volgen,en tot later......

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de hps glanzende blad pic zie je nog een andere reden waarom ze het het groene goud noemen, lijkt wel of je er latex verf over gooid ;)

 

En dat je je dames heelhuids door de pubertijd mag lozen :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...