Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Collie('s) Weed Is What We Need.

Recommended Posts

Het is net of die kabouter Spillebeen een wietplantage buiten heeft staan op die laatste foto.......

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe mij maar spareribs.

 

Stuk om je boswachter verhaal. Zie het helemaal voor me hoe je je verschuilt achter de bomen met een biertje en een joint :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Konopi :

Heb je die Agaricus zelf gevonden?

Of zelf gekocht?

Goed gevuld soepje maat ! :yummy:

 

@ Cavedave :

Nee dat is het mos wat altijd bij sparren in de buurt groeit,was het maar bonsai wiet hahaha :likken:

 

 

@supernoob : Wat dacht je anders van een sappige entrecote met een bos paddenstoelensaus van grote sponszwam?

Of gewoon een dikke vette wiener schnitzel onder die saus? :yummy:

 

Ja het was wat met die boswachter....... :withstupid:

Als het op film stond was het haast een Charlie Chaplin achtige film geweest hahaha. :lol:

 

 

 

Natuurlijk ik was hier&daar nog een foto vergeten.

 

 

gallery_22295_19556_2521840.jpg

gallery_22295_19556_1394906.jpg

Gele ringboleet.(Sullius grevillei)

Standplaats,bij sparren en eiken en langs paden en open stukken.

Goed eetbaar,weinig wormen zitten hierin.

Vlees is felgeel van binnen.

Ruikt een beetje abrikooos achtig.

Hoed is vaak slijmerig,derhalve de hoedhuid verwijderen voor het bakken.

 

Note to all :

Boleten zijn de veiligste groep paddenstoelen om te verzamelen,zijn bijna allemaal eetbaar.

Let op de kleur van de buisjes,deze mogen niet rood/roze zijn !

Google helpt je met determineren van kenmerken,bij twijfel alleen fotograferen en opzoeken !

 

Dan heb je een heksenboleet of een bittere boleet,heksenboleet kun je eten maar dan moet je hem goed bakken.

Bittere boleet is gewoonweg te smerig bitter om te vreten.

Een satans boleet is zeldzaam,maar ook rode buisjes.(deze is giftig)

Een wolfsboleet is ook zeldzaam,en niet eetbaar.

Dus ook lekker laten staan.

 

Ga dus alleen paddenstoelen plukken die je herkennen kunt en overvloedig voorkomen op herkenbare standplaatsen.

De standplaats zegt een heleboel over welke soort het nou kan zijn.

Zoals de Kastanje boleet,de eerste boleet die ik durfde te plukken.(Xerocoma badius) is een goede voor beginners.

Pluk ze jong en laat de oudjes met rust haha.

 

 

gallery_22295_19556_20501.jpg

En natuurlijk de smakelijkere luxe-variant v/d oesterzwam........Pleurotus pulmonarius geloof ik.

Er zijn iets van 3 verschillende soorten oesterzwam in de NL.......

Allemaal lekker om te eten.

 

 

gallery_22295_19556_2365622.jpg

Dan heb je nog de grote stinkzwam,dit is een beetje een aparte.

Lijkt een beetje lullig niet? :lol:

De stinkzwam zelf is niet lekker,en stinkt naar rottend vlees om aasvliegen aan te trekken om de sporen te verplaatsen als stuifmeel.

 

gallery_22295_19556_2038175.jpg

gallery_22295_19556_1693097.jpg

gallery_22295_19556_2725889.jpg

Maar de beurs waar deze zwam uitkomt is WEL eetbaar als zogenaamd duivels ei.

Als de zwam nog niet uit de beurs is,en zo jong mogelijk.

Dan kun je de schil verwijderen en het slijm wat eronder zit eraf wassen.

Snij ze in 4 parten

Dan drogen en bloemen.

Daarna door de ei en paneermeel.

In hete olie drijvend frituren zoals een lekkerbekje bij de visboer tot ze mooi goudbruin worden.

Smaakt gronderig/radijsig,en is een aparte delicatesse to say the least.

 

Dit is een snack voor mensen met ballen,niet voor aanstellers dus.

 

Met wasabe serveren alstublieft.

 

gallery_22295_19556_3036691.jpg

gallery_22295_19556_1126616.jpg"]gallery_22295_19556_1126616.jpg[/url]

Nog wat trechter-oesterzwammen.......Pleurotus cornucopiae.

Deze waren totally soaked by rain.

Dus heb ik ze uitgespreid op mijn tafel met theedoeken eronder zodat het vocht er een beetje uittrekt.

Net vers gevonden gisteren,elke chef kok van Emmen is erlangs gekomen en wisten dus blijkbaar niet genoeg van zwammen om ze te herkennen.

Alle boleten waren weggeplukt en gele russula's vertrapt.......ach ja........ een stadsbos is wat minder ongerept dan ik gewend ben.

Stelletje horken :lol:

 

 

Dit was em weer tot dusver,volgende keer leg ik uit waarom Russula's mooi zijn,maar niet de moeite waard om voor te bukken.

Dunvlezige meelderige bende :thumbsdown:

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er geen truffels te vinden zijn in Nederland, want dan hoef je niet meer cannabis te kweken voor een zakcentje! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie

Gekocht om de witte bloedcellen op te krikken van mijn moeder voor de volgende chemo.Was gelukt uit de bloeduitslag van vanochtend gezien te hebben.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Konopi : Allereerst,beterschap gewenst en een hart onder de riem van Collie. -_-

Ja slim van je pik,dat is nadenken :tu

 

Als jullie nog Chaga nodig zijn hoor ik het van je ??

Ik heb o.a. nog wel wat trametes gevonden laatst,kan ik wel voor je mams plukken als je wilt :innocent:

Dat helpt altijd weejewel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie

Dank je wel.:tu Heb Siberische Chaga capsules dual extract ervan, maar soms zijn mensen op leeftijd een beetje koppig.Ze krijgt van mij ook met foslopiden ingekapselde Curcumin voor bij de chemo, zorgt ervoor dat de cellen niet resistent worden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is grof en heeft een fletse kleur; ziet er niet voedend/gezond... maar er groeien wel paddestoelen er uit

 

Oordeel van iemand over de universele potgrond van Hornbach voor maar €3 per 40 ltr :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Rastafari,

 

Hoe gaat het met de 'C-Haze' ? Kan me voorstellen dat ze intussen al serieus aan het stinken zijn; al zeker als er een pheno tussenzit die in de buurt komt zoals het exemplaar dat ik deze zomer had :icecream:

 

En met de grote tent ? Is de cross met de GG#4 en RPP een succes ?

 

 

Fijne zondag :dope:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Crimson Fart : Huuy maat,lang niet gezien ......

Klopt ze stinken als de neten vriend,en sommigen hebben een mooi wit tapijtje van trichs.

Ik ga volgende watergift denk ik beginnen met spoelen.

De Crimson Haze heeft zeker nog wat selectie werk nodig de volgende generatie,ik wil een beetje uniformiteit in deze soort hebben.

Maar er zit al wel paars in,en een hele dikke stank geven ze af. :lol:

 

In de grote tent had ik S-5 staan als test,die zijn omgelegd en worden momenteel opgerookt.

De GG#4 was ook een test,daarvan heb ik nu 4 identieke stekken staan te veggen waarvan ik later een selfie maak.

 

De grote tent komen 4 hashplant in uiteindelijk,maar die hebben gisteren een stapel spullen op de kop gehad toen ik ze eruit pakte en wilde bespuiten met karate.

Dus de helft moeten afsnoeien en nog een week extra vertraging :thumbsdown:

Dus die blijft nog leeg eerst.

 

 

De S5 zadenkweek was mislukt omdat de zilveroplossing te zwak was voor haar.

Now i just dust myself off and try again.....

gallery_22295_10617_197208.jpg"]gallery_22295_10617_197208.jpg[/url]

Nieuwe rondes nieuwe kansen.

Deze stekken hebben tenminste geen pythium schimmel.

 

Keep watching for more.......

 

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel ppm gebruik jij voor zo man wijf ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collie, hoe kom jij aan alle kennis mbt de paddestoelen in het bos. En heb jij je wel eens vergist? Ik zie ze wel vaak staan maar heb de ballen niet om ze op te eten 'straks heb ik een verkeerde'.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ the-choca : Nou,dat verschilt over het algemeen daarom is de S5 ook mislukt vorige keer.

Die had een hogere doses nodig dan een autoflowertje.

En ik had de mix op 2 ml per L,dat was dit keer te weinig.

Normaal voldoet dat voor een autoflower prima.

Voor R.P.P. was het ook genoeg,maar voor een S5 dus niet en voor mijn Snowwhite ook niet.

 

Dus nu heb ik op die liter een halve ML extra gedaan,dus 2.5 ML per liter zou goed moeten zijn voor een S5 Amnees.

Vorige keer maar 10 banaantjes,en geen vrij stuiferij wat ik wou.

 

 

 

@ Elpredatoror : Ik ben een beetje doorgeslagen in info opzoeken,plus ik kreeg veldgidsjes van mijn vrouw.

Zo is het begonnen.

Eerst plukte ik alleen boleten,lekker veilig.

Daarna wist ik ook al wat een cantharel was en wat niet,steeds een beetje meer en leer 1 per keer.

Bij twijfel laten staan en foto's nemen om thuis te determineren via google.

Ik leerde dat de standplaats heel veel zegt over een paddenstoel,en veel soorten die eetbaar zijn zijn ook myco's in levende symbiose met bepaalde bomen.

 

Ik doe dit al 4 jaar,en weet ook redelijk veel omdat het naast koken ook een passie is voor me.

Daarom zoek ik veel zelf op en leer mezelf de trucjes aan om veilig te determineren.

Dat ik nog niet het hoekie om ben gegaan komt omdat ik supervoorzichtig ben.

En geen soorten pluk die giftige dubbelgangers hebben,dan kan je die ook niet verwisselen.

Een goed voorbeeld is de eetbare parel amaniet,lekker laten staan want er zijn 3 sub-soorten die erop lijken en WEL giftig zijn.

ALLE amanieten laten staan,die groep is niet veilig.

 

Begin maar met boleten,en leer de giftige boleten uit je hoofd of print ze uit en bind ze in een snelbinder.

Dat zijn maar een paar zeldzame varianten die giftig zijn in die familie,de rest is eetbaar.

Koop een veldgidsje over eetbare paddenstoelen,en ga op zoek naar wat boleten. :icecream:

 

 

 

@ Topic :

gallery_22295_10617_1402462.jpg

De auto crimson haze is ongeveer 30% fluff types,en de rest is dus compacter.

Er zit dus nog wel voor 3 generaties werk in denk ik,dat zullen we zien zodra ik de F-2 heb geplant.

Er zit wat thrips op,maar dat boeit nu al niet meer vind ik. :likken:

 

gallery_22295_10617_93412.jpg

Een fluff pheno.....

 

gallery_22295_10617_1826934.jpg

En een compactere witte gember-pheno.....

 

gallery_22295_10617_458806.jpg

En een compactere blauwige pheno....

 

gallery_22295_10617_832671.jpg

En een paarse fluffmeister,ruikt heerlijk trouwens.

 

Deze wil ik in de compacte versie hebben,volgende keer probeer ik hierop te selecteren.

Als het goed is heb ik dat al gedaan dit keer ;)

Ik had 2 planten bestoven,waarvan 1 fluff pheno helaas voor die plant gaan die zaden uitgestrooid worden in perkjes volgend jaar for fun.

De zaden van de andere plant ga ik gebruiken als F-2,en die worden bepalend voor het vervolg.

 

 

 

Keep blazin Jah holy fire mi rasta's !

Meditation !

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Auto Crimson Haze heeft gisteren voor het laatst afgezuurd water gekregen met wat guano extract erbij.

De meeste pheno's vertonen nu blauwe en paarse tinten,en eigenlijk zou ik ze morgen of overmorgen om moeten leggen.

De geur is niet te harden zo sterk,erger dan welke autoflower dan ook :rtfm:

 

 

Helaas is de thermostaat in de huiskamer niet goed gekalibreerd,en moet de monteur langskomen.

Ik weet niet wanneer hij komt maar de kast waar hij kijken moet........... gebruik ik altijd om te drogen :lol:

 

Zodra die vent is geweest moet ik knippen,hopelijk strekken de toppen niet teveel nu ik ze te lang laat staan.

Ik zag bij de fluff pheno's namelijk de stokjes boven in de toppen al strekken. :thumbsdown:

En ik zag een duidelijke oudedagsbanaan op een compacte top,dus ze staan net wat te lang.

 

Maar dan smaakt het wel beter,da's zeker...... :icecream:

 

 

Blijf volgen voor de Crimson Haze executie foto's........

want ze gaan lekker........ man o man......... :dribble:

 

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote zeg dat die kerel net bij je drooghok moet! Is het een idee om de lampen alvast uit te zetten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : Ja beetje jammer,het is de kast waar de cv ketel inhangt daar heb ik een koolfilter in met een mini afzuiger.

Voor als het te erg stinkt,kan ik langzaam afzuigen en met lichte onderdruk in die kast ruik je niks meer.

 

Ik laat de lampen in de tent nog wel aan want ze maken nog wel harsen&smaak aan. :likken:

De 10 eerste Auto Candy Haze zaailingen staan alweer fier rechtop en zijn mooi groen,en willen graag de plaats v/d crimson haze innemen.

 

Dit word helemaal leip,ik sta weer helemaal te :jump: hahaha :P

Mooie witte Haze met een rode winegum/haze geurtje :icecream:

 

 

 

Jah Bless!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enorm jammer dat je ze niet gewoon kan laten staan en er even een praatje bij maakt met de monteur onder het genot van een kop koffie.

 

Als hier de cv gecontroleerd wordt moet ik mijn hele groeiruimte leegmaken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago ; Hiero gelukkig niet hij zal er niks van vernemen want hij komt DAAR dan weer niet,alleen in die CV kast.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft niet nog extra af te zuren met Guano extract erbij.Spul is al zuur genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Konopi : ik meet nooit PH.

De plantjes doen het prima,te zuur is zeker geen sprake van (hoe kom je daarbij als ik vragen mag?).

Ik weet uit ervaring hoeveel azijn ik in het water kan gooien,liever iets te weinig dan teveel.

die Guano extract lijkt me eerder alkalisch met die stoffen die erin zitten,er zitten zelfs stukken limestone in?

 

Ooit heb ik de oplossing gemeten,hoeveel ML op hoeveel L water nou welke PH geeft.

En verder niet meer,ook al varieert de kraanwater PH nog weleens.

Ik ben ook niet zo'n mieren neukert,daarom doe ik ook bio........ ;)

Mijn formulier zegt 3.5 ML per liter,maar ik geef maar 3 ML per liter.

Ik geef gewoon wat mij het best lijkt op dat moment,en het werkt altijd zoals ik wil.

Ik laat de BAC bloeistimulator wel weg als ik azijn gebruik.

En ik zuur pas op het laatst af, alleen met spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het topic over Guano extract zelf maken werd er een pH van 3.5 gemeten.Lijkt me zuur zat 😂😂😂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Konopi :

Mwah,nooit wat van gemerkt,dus als het straks naar augurken smaakt weet je waarom :lol:

 

Ik gebruik het echt op het laatst pas,omdat dan de guano-voorraad in de grond wat meer opgegeten is.

Of als ik zielige jonkies heb,om de weerstand te boosten.

 

Goed spul dus,gelukkig nergens last mee gehad. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Konopi :

Mwah,nooit wat van gemerkt,dus als het straks naar augurken smaakt weet je waarom :lol:

Lijkt me lekker bij een soortje als Cheese :likken: :likken: :likken:

 

gallery_22295_10617_832671.jpg

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het topic over Guano extract zelf maken werd er een pH van 3.5 gemeten.Lijkt me zuur zat

Nou en of, nu begrijp ik ook waarom PG zo fel anti aan zuren is. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het topic over Guano extract zelf maken werd er een pH van 3.5 gemeten.Lijkt me zuur zat ������

Nou en of, nu begrijp ik ook waarom PG zo fel anti aan zuren is. :icecream:

 

Lijkt ook een beetje op drogist Geelman :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...