Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kingg

Hulp Gevraagd

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben bezig met een zeer moeizame ronde; in week 2/3 stroomstoring in de wijk gehad waardoor de lampen te lang uit zijn geweest, door de tropische hitte buiten een week of 5/6 maar de helft van de lampen aan kunnen doen, in week 4/5 door omstandigheden de uitblaas om moeten leggen waardoor de lucht nu binnen uitblaast, gedeeltelijk in een kamer waar ook de verse lucht vandaan moet komen. Al met al zeer uitdagend en verre verre van ideaal!

 

Nu zien de dames er onder alle omstandigheden nog redelijk uit (uiteraard wel wat tekenen van stress, maar hebben mooie hoogte en redelijke wat gezonde bladeren). Alleen de laatste 2 weken blijven de toppen te klein en eten de dames veel te weinig, het lijkt alsof het proces momenteel bijna tot stilstand is gekomen. Ik heb inmiddels wel bijna alle lampen aan kunnen doen nu en ik wil komende week een inblaas box plaatsen om hopelijk zo meer verse lucht naar binnen te kunnen pompen.

 

Mijn vraag aan jullie is; kunnen de kleine topjes nog aantrekken (het is haze week 8, maar ga er al vanuit dat ik door alles een paar weken ga uitlopen)? En hebben jullie nog tips om de dames de laatste paar weken weer tot een gezonde eetlust te krijgen/de voeding weer goed opnemen?

 

Foto heb ik helaas even niet, bij voorbaat dank!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is je ruimte,hoeveel lampen heb je ?

Temperatuur en luchtvochtigheid?

 

Is idd best een stresvolle situatie als je dames geen 12/12 kunnen aanhouden onder dezelfde omstandigheden..

 

Probeer asap wat foto's te posten,geeft ons beter inzicht..

Zit je nu in week 8 vanuit stekken of zaailingen?

 

Probeer je temperatuur met lampen aan niet boven 30 graden te krijgen,lampen uit niet lager als 20,al is 5 graden verschil aangenamer voor je planten zelf..

Zonder meer info kan ik je niet echt helpen,mss anderen hierzo wel..

 

Grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Ik zal komende week zsm een foto proberen te posten. Teveel details over de set-up ben ik altijd een beetje huiverig over om die vrij te geven, want je weet meer nooit wie er meeleest...

 

De temp is door de hitte buiten structureel iets te hoog geweest (+/- 32 graden). Ik heb in eerste instantie een aantal weken iets meer dan de helft van de lampen aan gehad om de temp niet verder op te laten lopen en ze zo hoog mogelijk gehangen om de stralingswartme te beperken (gebruik 400w). Inmiddels staan wel alle lampen aan.

 

Tot ongeveer een anderhalve week geleden zag alles er onder (alle klote) omstandigheden redelijk uit, behalve dus dat de toppen aan de kleine kant zijn. Sinds kort zijn er wat bladeren aan het vergelen, ik denk zelf dat dit komt door voedigstekort omdat de dames veel te weinig voeding opnemen (ec is in een week tijd amper veranderd). Het is officieel week 8 vanuit stek, maar zelf denk ik door al het gedoe dat ze minimaal een week 'achter lopen'.

 

Waar ik dus vooral benieuwd naar ben is: kan het onder verbeterde omstandigheden nog aantrekken? Als de dames 'achter lopen' of een week hebben 'stil gestaan' valt dit dan nog te redden of zijn ze ten dode opgeschreven? Snap dat het lastig is zonder foto, zal ik nog posten, maar ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zullen in een week niet opeens gaan ontploffen nu je wel alle lampen aan hebt..

Daar hebben ze normaal 8 weken de tijd voor en nu maar 1.. dus :P

 

Ze zullen wel iets aandikken maar reken je er maar niet rijk op.. shit happens

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mss iets betere planning voor de volgende ronde ? :P

 

Ik probeer bv de lucht indien mogelijk altijd aan te zuigen van buiten op de plek waar de zon nooit komt(het noorden dus) :P

Zo heb je toch wat frissere lucht in tijden van extreme hitte..

Momenteel blaas ook uit in de kamer,maar heb de buis voor aanvoer van lucht omgekoppeld zodat die van buiten zuigt(in de tentsetup op de kamer)

Hoelang was die stroomstoring dan?

Enkele uren of dagen?

Ik probeer meestal te timen dat de lampen uit zijn tijdens de werkuren zodat eventuele stroompannes of werkzaamheden niet veel schade aanrichten omdat de lichten uitzijn..

Heb wel een backup stroomvoorziening met een kleine generator maar dat is echt enkel voor noodgevallen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar fotos, gaat het om amnesia stekken "haze" ?

Edited by A2ZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...