Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Zolderkweek 16/17

Recommended Posts

Ach, afzuigers en filters lijken duur, maar een ontruimingsploeg van justitie is altijd VEEL duurder...

 

Mijn mening: doe t goed of blijf lekker buiten spelen!

Buiten kan je gerust wat aanrommelen met een paar plantjes, als de popo komt zijn er niet of nauwelijks serieuze gevolgen, terwijl indoor t al gauw een dure grap word.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het filmpje, maar dit bedoel ik dus niet, Een hele kamer verbouwen met allerlei dingen vind ik tever gaan, dat doe ik misschien als ik er wat meer vanaf weet etc, maar om dat nu te doen vind ik niks. Ik ga over een paar jaar ook waarschijnlijk verhuizen, dus dat is ook onhandig.

 

Met wasmachine is geen probleem, die staan in een andere groep!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet een van jullie trouwens een goede site waar je goedkope plastic potten kan kopen, waar de gaatjes al inzitten? Voor een volwassen plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg gamma.. spaciekuip 65l ff met de accutoll gaatjes er in boren stuk of 40 van 8mm of iets in die geest 20cm hydro/kleikorrels op de bodem en dan je plagron meuk er bovenop hoef je maar 1/2x in de week water te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je niet gewoon een kant en klare kweektent kopen? Die verhuis je mee ooit en in de tussentijd heb je iets waar je mee vooruit kan.. En nogmaals ik ben echt een noob maar ik heb me helemaal scheel gelezen op dit forum en op basis van jouw verhaal denk ik dat je de situatie een beetje onder/overschat? Als je met 1200 watt gaat kweken en enigszins rendement wilt halen, dan moet je toch een klimaat kunnen regelen waarbinnen dat kan? Dus temperatuur, lucht, licht, het hele spul.. Als ik het zo hoor kun je beter voor een tent gaan met 1 lamp, dat goed regelen en dan heb je nog meer dan de houtje-touwtje aanpak met 1200 watt? Dan heb je over 3 maanden ook nog eens je investering terug (in geld dat je niet hoeft uit te geven/krijgt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik al naar gekeken die mammoth dingen, maar dan moet je alsnog heel de meuk kopen. Het is wel echt een goed idee, maar dan zit ik alsnog met filters etc die gekocht moeten worden, want dat zit er allemaal niet bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt. Ik ga het denk toch op de oude manier doen met die ene koolstoffilter dan! Erg bedankt voor jullie hulp, hopelijk mag de hobby me erg aansteken! :whistle:

Nog 1 vraag. Ik ben al 3 dagen aan het zoeken naar een E40 fitting, ben zelfs al bij de lokale bouwmarkt geweest, maar deze kan ik nergens vinden, Gewoon met alles erop en eraan dat ik m in elkaar kan zetten en ik het stopcontact kan doen. Weten jullie waar deze te vinden zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop gewoon een complete kap met fitting... kost geef drol.

 

Voorbeeldje: http://123tuintechniek.nl/shop/1/1/0/0/0/0/0/3591/Kap_Spiegelkap_met_kroonsteen

 

EDIT: Je weet wel dat je ook een (tijd)schakelkast en voorschakelapparaat nodig hebt he?

DEZE LAMPEN KUNNEN NIET ZO IN T STOPCONTACT!!!!!!

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin eerst eens met 1 lampje, dan kost alles ook gelijk de helft minder (kleinere afzuiger, goedkopere slangen en filters enz) en met maar 3 plantjes heb je evengoed zat licht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is alles al wel gezegd inmiddels maar ik kan t vanuit goede bedoelingen niet nalaten om toch nog even te zeggen: lees alle theorie over licht, lucht, verhoudingen, etc etc eens door hier op t forum.. Dan snap je waarom de ervaren kwekers hier (dus niet ik) blijven hameren op dezelfde dingen! Als je nu alsnog begint met 1200 watt oid icm een klein filtertje en afzuiger, dan lezen we over 3 weken een kweekverslag met planten die uit elkaar vallen van ellende.. Wat zichzelf wel oplost op t moment dat de geur zich begint te ontwikkelen maar dat is een andere kwestie..

Als je veel wilt zul je wat moeten investeren.. Als je dat niet wil, zul je t ergens op in moeten leveren! Voor een paar honderd euro heb je een tent inclusief alles.. Kun je proberen zo rendabel mogelijk maar bovenal veilig te kweken..

 

Hopelijk laat je je overtuigen, zo niet dan duurt dat een paar weken en een paar euro langer, zou zonde zijn!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is deze topicstarter geen enkele realiteitszin bij te brengen, allemaal verloren moeite als je het mij vraagt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 125MM rhino filter die kost 6 tientjes,stukkie slang een tientje en de 125MM canfan 60 euro.

Dus voor 130 eurie heb je geen geurie.

 

Als de juten langskomen voor de geur van 3 plantjes is heeel jammer maar zonder filter gaat dat toch echt gebeuren.

Want dan ben je alles kwijt........

 

Afblazen naar buiten toe doe ik al helemaal niet,kun je net zo goed een rooie vlag op je deur hangen: Ik zit hier met mijn wietplantjes!!

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo verloren moeite? Ik ben al aan het zoeken naar filters enzo, ik vat het advies juist heel serieus op, omdat ik weet dat ik er geen ervaring mee heb, en jullie wel. Bedankt voor de link van de fitting, hier heb ik echt uren naar gezocht. Bedankt voor jullie tips. 1 lamp is inderdaad dan voor mij een betere optie. Waarom ik denk dat jij denkt dat het bij mij verloren moeite is is omdat je mij niet goed begrijpt. Ik wil echt wel wat investeren, echt geen probleem, maar ik wil gewoon niet een hele kamer ombouwen met folie op de muur enzo. Ik hoop dat je dat begrijpt.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die indruk wordt gewekt door je reacties die soms overkomen als "okee bedankt voor de info maar ik ga er maar zeer beperkt iets mee doen omdat ik het te duur vind en er vanuit ga dat het met minder ook wel kan" zoiets ;) En uiteraard mag iedereen het helemaal zelf weten, maar even vanuit mezelf gesproken, als de ervaren kwekers hier zeggen dat ik met 2x 600 watt minimaal 1000 m3 afzuiging nodig heb dan neem ik dat aan omdat zij niet voor niets de ervaring hebben. En als je alle theorie en verslagen erop naleest, dan is het klimaat dat je creeert echt letterlijk van levensbelang voor de planten. Dus het is niet zo dat elke afzuiger en filter dan goed zijn, op basis van de specs is er gewoon een ondergrens. Als je daar aan de verkeerde kant overheen gaat haal je minder tot geen rendement uit je investering. Zou zonde zijn! Wat ik zou doen als ik jou was, maak je boodschappenlijstje compleet, inclusief afmetingen hok/tent en dus letterlijk alle spullen, en stel dan de vraag: werkt dit? Dan weet je gewoon zeker dat je iets gaat bouwen dat de potentie heeft, en dat je daarna dus zelf verantwoordelijk bent voor het succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ zitten een paar goeie suggesties tussen!

 

Maak idd eens een plan de campagne, met alle apparatuur en afmetingen enzovoort, dan kunnen wij nog ingrijpen/alternatieven aandragen om te voorkomen dat je straks de helft van je investering de vuilnisbak in kunt mikken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed, bedankt voor jullie hulp, plan de campagne update komt er waarschijnlijk binnenkort aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik zit nu te kijken naar dit:

https://www.stadstuinshop.nl/luchtbehandeling/220-can-fan-rk-125-o-l-350m3-kunststof-buisventilator.html

https://onlinetopgarden.com/nl/lucht/1649-rhino-filter-425m3-stoffilterhoes.html?gclid=CjwKEAjwydK_BRDK34GenvLB61YSJACZ8da3ikkiloKcDMkfkqSXanuKJt4EPKi2snS5fM2XNAA7aRoCxKjw_wcB

Dat dan onder 1 lamp van 600 watt. 3 planten. Waarschijnlijk super lemon haze.

En iemand tips voor een niet te dure slang? Want die kan ik niet vinden. En is het nou oke dat de fan iets minder kan blazen dan de filter of moest het andersom zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik zit nu te kijken naar dit:

https://www.stadstui...ventilator.html

https://onlinetopgar...AA7aRoCxKjw_wcB

Dat dan onder 1 lamp van 600 watt. 3 planten. Waarschijnlijk super lemon haze.

En iemand tips voor een niet te dure slang? Want die kan ik niet vinden. En is het nou oke dat de fan iets minder kan blazen dan de filter of moest het andersom zijn?

 

Ja volgens mij is dat ok..

 

Moet je veel bochten enzo maken voor de afvoer van de lucht? Als dat zo is kun je beter meer m3 capaciteit kopen. Zoiets bijvoorbeeld: http://www.greensell.nl/a-41846015/g-tools-buisventilatoren/g-tools-160-met-2-standen/#description

Dan zit je altijd goed!

 

Qua slang zoiets? http://www.greensell.nl/a-25856892/combiconnect-lucht-slangen/combiconnect-127mm-5-meter/#description

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, gaat direct recht het raam uit. Bedankt voor de tip, misschien is die wel wat handiger, maar wel stuk duurder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kachel,

 

 

Ik zit ook al een tijd op dit forum en heb nu al jaren niet van mij laten horen.

Ik wil binnenkort ook beginnen met binnen kweken, nadat ik buiten al wel wat gedaan heb en 1x een binnenkweek toen der tijd op mijn slaapkamer.

 

Maar neem van mij aan, die planten gaan niet ruiken maar MEUREN, je ruikt het door het hele huis heen als je alles niet lucht dicht maakt.

 

Ik zelf heb nu zo'n soort setje gekocht: https://onlinetopgarden.com/nl/home/5220-mammoth-pro-100-400w-complete-kweektent.html

 

Dit heb ik eerst klein aangepakt, ook ivm met de kosten, maar als ik jou begrijp wil je het groot aanpakken?

Maar waarom, je wilt 3 planten neerzetten in grote potten, die moet je ook veel langer voorlaten groeien tot een beetje formaat wat ik zo her en der lees. waarom begin je niet gewoon met een 600watt lamp en zet er 5 plantjes in en je hebt ook een leuke opbrengst.

 

net wat veel mensen zeggen, begin met "weinig" en groei verder uit, waarom al die haast.

En als je gepakt wordt kun je bijna nooit meer kweken want dan hang je onder de loep.

 

En inderdaad wat iedereen zegt, gebruik een filter. Anders is ALLES zonde van het geld en de moeite.

 

 

Groetjes,

 

X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb juist geen haast! Ik wil juist beginnen met 3 plantjes ipv 5!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarom meteen 3 bomen, Waarom niet gewoon wat kleiner met 1 lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...