Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Zolderkweek 16/17

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Aankomende zondag kan ik mijn 2 autoflowers uit het droogrek halen om op te gaan roken, maar ik ben al weer bezig met een volgende binnen kweek!

Dit wordt mijn eerste binnenkweek, dus ik ben benieuwd. Ik wil beginnen met 2 autoflowers Lemon haze van greenhouse, met een gefeminiseerde lemon haze (dus niet auto).

Ik heb 3 potten van ongeveer 50L. Ik wil ze laten groeien op Plagron grow mix, en als voeding plagron alga groei en bloe gebruiken. Als lamp een Philips HPI-T Plus 400W 645 E40 (MASTER). De zolder heeft een raam, die op een kiertje gaat staan waarschijnlijk voor frisse lucht af en toe. De lampen staan in de groei 18/6 aan en in de bloei 12/12. Wel staan de lampen 'snachts aan zodat de temperatuur goed blijft. Eventueel kunnen we een ventilator voor het raam zetten zodat er constant frisse lucht komt. Elke plant krijgt trouwens z'n eigen lamp.

 

Hebben jullie enige tips met frisse lucht en de temperatuur op peil houden? Een koolstoffilter vinden we te ver gaan, we willen het nog wel een beetje als kleine hobbykweek houden. En hebben jullie nog tips? Misschien een andere lamp o.i.d.?

Of gaat het zo wel goed lukken?

 

Met vriendelijke groet,

Kachel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hpi lamp is alleen voor groei, daar zal je nog ff een hps bloeilamp bij moeten gaan kopen.

Zonder koolstoffilter kweken indoor? Dapper man... zou daar toch nog ff over nadenken hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan koop ik er een HPS lamp van 400 Watt bij.

Gaat het zonder filter echt teveel ruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder filter kun je echt niet, als ik mijn tentje open doe komt het aroma je tegemoet, zeg maar gerust een dikke zware lucht. Dat ga jij met je zolderraampje niet weg krijgen en je hele huis wordt vergeven van die lucht.

Dus ik zeg filteren..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet leverbaar...

 

 

Beetje je eigen inlezen kan ook zeker geen kwaad ;)

 

Wou je dat.fiter in je hok hangen zonder afzuiger eraan of iets en dan denken dat de lucht gefilterd word??

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shitt niet gezien :thumbsdown:

Nee ik dacht al dat dat niet zou werken, hoopte van wel. Om binnen helemaal met koolstoffilter enzo aan de slag te gaan vind ik iets te ver gaan als superklein hobbykwekertje. Ook voor maar een keer drie plantjes binnen, om dan een hele installatie te gaan installeren en om daar in te investeren...

 

Bedankt voor jullie hulp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okeee.... dus 3 trafo's, 3 lampen, 3 kappen, schakelkast, en een slordige 250 euro stroom verbruiken voor 3 plantjes te kweken is t probleem niet (3×400wx12ux7dgn×10wk x 0.25euro)

maar een afzuigertje, filtertje en slang kan er niet af?

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja schakelkast, voor de brandveiligheid nog: http://www.desjop.nl/index.php?action=article&aid=10449&group_id=10000020&lang=NL#.V-Fn5fCLS00 Deze is wel oke lijkt me dan. Alleen afzuigertje filter slangetje heb je dan tip waar ik die voor een goed prijsje kan krijgen? Ik kan ze namelijk niet echt vinden. T liefst in een compleet pakket of bestaan die niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wel n goed schakelkastje ja.

 

Hoeveel lampen ga je gebruiken? 3?

(Lijkt mij dat je t met 3 plantjes beter bij 1 kunt houden, maargoed, dat is jouw eigen keuze)

Als je op die site die je linkt ff kijkt bij t kopje "lucht" vind je de afzuigers, filters en slangen enz.

 

Als stelregel hun je uitgaan dat je voor elke watt aan licht dat je ophangt ong. 1m3 afzuiging nodig bent.

Dus 400 watt = 400m3 afzuiging, 800w = 800m3 enzovoort

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja schakelkast, voor de brandveiligheid nog: http://www.desjop.nl...NL#.V-Fn5fCLS00 Deze is wel oke lijkt me dan. Alleen afzuigertje filter slangetje heb je dan tip waar ik die voor een goed prijsje kan krijgen? Ik kan ze namelijk niet echt vinden. T liefst in een compleet pakket of bestaan die niet?

 

Ik ben absoluut geen expert maar heb me recent wel uitvoerig bezig gehouden met het uitzoeken en kopen van alle benodigdheden.. Je kunt wel setjes kopen (filter, afzuiger en slang), bijvoorbeeld zoiets http://www.greensell.nl/a-28597486/softbox-met-koolstof-filter-setjes/softbox-1000m3-met-can-filter/#description maar je zal eerst helemaal duidelijk moeten hebben hoe je het hebben wil. Dan kun je alles in 1x kopen zoals je t wil en heb je dus de afzuiger + filter die je wil met de juiste capaciteit, maar ook de juiste slang (lengte + geluidsdichtheid), flenzen, ophangmateriaal etc..

 

Ik kan je situatie niet beoordelen maar ik zou zeggen: geef iets meer uit, maak t goed en veilig en ga voor meer rendement jarenlang.. Zo ben ik er iig aan begonnen!

 

Oh ja, brandblussertje zou ik er ook bijhangen.. Zo'n automatische.. Dat was tip 1 die ik kreeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou ff mijn vraag beantwoord... link ik wel ff een passend setje dat betaalbaarder is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het waarschijnlijk proberen met 2 https://onlinetopgar...3zaERoC8p7w_wcB lampen voor de bloei, , 600Watt hps, en 2 andere voor de groei, die moet ik nog even zoeken,een hpi waarschijnlijk.

 

2 lampen dus voor 3 planten. Ik ga het waarschijnlijk op de zolder doen met het zolderraam open, zonder koolstoffilter. De lucht op de bovenverdieping is namelijk op zich geen probleem. Tenzij je een betaalbaar setje hebt dat zou heel fijn zijn.

 

Ik rook niet per dag, ik rook gemiddeld een halve gram per week. Niet veel dus. Maar veel opbrengst is altijd welkom, want ken genoeg vrienden die wel veel roken En ik vind het superleuk om van een eigen gekweekte plant te roken, heeft toch iets speciaals, je wordt een soort van beloond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeien kan ook gewoon onder diezelfde hps lampen hoor... hoef je niet speciaal groeilampen voor te kopen.

 

Maar nu ik lees dat je met ramen open denkt te kunnen kweken... hoef ik ook niks meer te zeggen, een ramp wordt t zoinzo wel.

Vraag is alleen nog WANNEER de politie komt, niet OF..... dit ga je tot in de verre omtrek ruiken namelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 2 van bloei staat oom agent voor de deur en neemt je complete investering mee, tenzij je ergens op een weiland woont.

Een filter is gewoon een must!!

2 straten verder op gaan ze je nog ruiken zonder filter en je zal evengoed die 2x 600w moeten koelen kan je er net zo goed een filter aan hangen.

het is rond uit debiel dat je het uberhaupt overweegt om zonder filter te gaan draaien.. maar je moet lekker doen wat goed voelt maar ik kan je garanderen dat ze je gevonden hebben voor dat jij kan oogsten.

 

succes er mee man... :withstupid:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 250 kuub afzuiger voor 2x600w? Das wel errug optimistisch hoor!

1000 kuub zal meer in de richting komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 250 kuub afzuiger voor 2x600w? Das wel errug optimistisch hoor!

1000 kuub zal meer in de richting komen...

 

oeps, ik keek naar de filter :innocent: niet dat t dan 1000 was geweest maar toch :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000kuub filter 1000 kuub afzuiger. als je in tent kweekt mot je nog een filtersteun of als een een top tent hebt kan je hem misschien ophangen, 4x slangeklem, sonoconnect slang, eventueel verloopstukken afhankelijk van de diameter van je flens van je filter en afzuiger.

 

heb je al nagedacht waar je gaat uitblazen? raam, dakdoorvoer, oude schoorsteen of iets in die geest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze buisafzuiger red je t zeker mee: http://123tuintechniek.nl/shop/1/1/126/0/0/0/0/3800/Buisventilator_S_vent_250mm_1000m3

 

Bijpassend filter: http://123tuintechniek.nl/shop/1/1/129/0/0/0/0/3939/Empire_975m3_Classic_Diana_carbonfilter

 

Verloop 200-250: http://123tuintechniek.nl/shop/1/1/128/0/0/0/0/3901/Verloopstuk_200_250_mm

 

Slang: http://123tuintechniek.nl/shop/1/1/128/0/0/0/0/3870/Sonoconnect_254mm_10mtr_

 

Dit lijstje valt nog een paar tientjes vanaf te snoepen, maar dan krijg je daar wel n boel herrie en flink verminderde levensduur voor terug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt! Ik ga dr even naar kijken, want dit is dan weer bijna 300 euro. En heb er nog 0 ervaring mee, alleen een heel eenvoudig buitenkweekje. Uitblazen gewoon uit een zolderraam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan best een leuke hobby zijn als je er goed over nadenkt en als je het goed en veilig doet heb je je investering er zo weer uit.

 

En iets waar je hoogstwaarschijnlijk ook nog niet over na gedacht je stroom... 2x 600w + 2x trafo + afzuiger 1800-2200w staan er ook nog wasmachine en droger (op zolder) op die groep die je gaat gebruiken? alles bij elkaar 5000w gaat samen niet werken.. je kan maximaal 3500w op 1 groep.

Hou er ook rekening mee als je een jaar draait dat je een naheffing van je energie boer kan verwachten van 1500-2500 euro..

 

Kleine hobby kweek doe je met een 400w lampje of wat tl balkjes ofzo.. jij hebt 1200 watt aan licht boven je planten en na een paar keer op je bek gegaan te zijn zou je die wattage om kunnen zetten in 1200gram als je een goeie strain hebt, leert van je fouten en zorgt dat je niet gepakt word.

Coffeeshopwaarde van 1200 gram mag je zelf uitrekenen... maar ik vind het alles dan een kleine hobbykweek en ik denk dat oom agent er ook zo over denkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...