Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Witte Soortjes?

Recommended Posts

De Haze is hier in het noorden slechte business geworden maar witte soortjes (nog) niet.

 

toch leuk dat we toch met alle eens zijn; gedoogkweker of broodkweker, iedereen vindt de prijzen in de shop kut! :likken:

Ja in een goedkopere shop betaal je twee keer zoveel als inkoopsprijs en in duurdere rustig drie keer. Een peperdure hobby!

 

apart, hier in het zuiden is er juist een grote vraag naar haze/amnesia...

Onvoorstelbaar ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar denk je dat die vraag naar witte soortjes vandaan komt? Naar mijn mening smaken veel haze varianten toch een stuk beter om dagelijks te roken. Witte soortjes vind ik vaak erg lekker maar de lol gaat er ook snel weer van af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Friesland is er simpelweg veel vraag naar witte soorten en overal waar ik kom word ik ernaar gevraagd, ook al toen ik alleen nog maar haze kweekte. Haze wordt hier niet of nauwelijks gerookt en de koffieshophouders blijven ondernemers. Haze ligt hier al langere tijd wat minder, maar sinds een paar maanden is het niet meer te verkopen.

 

Zelf rook ik wel graag haze en ik heb er genoeg van zoals je zal begrijpen lol.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ganja

 

Als je wat wilt verdienen.........kun je het bij Dilago ophalen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar niemand die iets origineels zet want dat kost ze te veel in de totale opbrengst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag wat oldskool Orange Bud (Dutch Passion) aangeschaft, daar heb ik vroeger ook heel wat grammetjes van opgepaft :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een ver verleden ook naar op zoek geweest in hetzelfde zaad@vakman.

 

Drama wat er uit kwam, sorry dat ik het moet zeggen.

 

De echte orange bud heb ik alleen als clone only kunnen proeven toen ze gekruist was met diesel.., orange diesel van Motarebel.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drama in welke zin Pg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar niemand die iets origineels zet want dat kost ze te veel in de totale opbrengst?

Originele soorten die mooi zijn afgebloeid liggen juist uitstekend in de markt, want je hebt geen concurrentie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar is dat ook aantrekkelijk voor de grote jongens, want je opbrengt is lager, de prijs hoger maar betalen ze echt zo veel meer? ik heb meer het idee dat ze zichzelf er eme in de vingers snijden, maar ik heb geen idee :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als het eerst klein opgezet wordt en daarna getest is een originele soort zeker interessant voor de grote spelers.

 

Echter, de vraag is is de vraag er naar? En hoe origineel is een witte nou eigenlijk met een ander naampje?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb soms het idee dat ze het allemaal wel best vinden, altijd maar ww op het menu, vraag je naar een ander soortje staan ze je raar aan te kijken van nou dit menu is al heel wat hoor :innocent: maar ja waarom blueberry zetten als haze ook verkoopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue berry klinkt anders goed. De opkoper zegt wel eens tegen mij: 'we bedenken wel een leuk naampje.' <--- Dat is een letterlijk citaat, ik noem geen namen maar zo gaan die dingen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drama wat er uit kwam, sorry dat ik het moet zeggen.

Laat me raden, in de verte misschien iets van een sinaasappel/manderijn smaak/geurtje in een enkeling en heel veel herma's? Heb homegrown fantaseeds en white label geprobeerd, nope, beste van dat alles had een beetje een mandarijn smaak/geurtje, maar toch meer een vage overheersende bouilonblokjes geur. Zit ook wel in die genetica dat hermafroditisme (start er maar >100 om een schone te vinden), maar die oranje kushachtige smaak die ik ooit vond in een batch zaad van een vriend van me, shit, nee. Qua potentie is het niks trouwens, ook niet echt een wit soortje over het algemeen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1@Bm

 

Dat dus@vakman!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1@Bm

 

Dat dus@vakman!

 

Pg

 

Andere zaadbanken die een goede lijn hebben dan? Of iets wat in de buurt komt?

 

Vakkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De orange diesel en orange diesel kush van Mota had ik via The Cannacollective in de UK, dat is het origineel.

 

Ik heb de orange diesel v3 cup winner clone gekregen van Lady sativa genetics, die bloei ik nu af en ga het zien wat het is.

 

Voor de rest is het moeilijk te vinden.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Pg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol...

 

Met Cali-O heb ik hetzelfde probleem als Blowmonkey al beschrijft,lekkere sinaasappeltjes geur wel alleen een groot herma feest hahaha.

No worry's.... ik krijg het er wel uit denk :lol:

 

De aanhouder wint :whistle:

 

Het is inderdaad niet echt een wit soortje van zichzelf,maar wel lekker compact altijd en een smaak die goed genoeg is.

 

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dol op wit soortjes, vooral Northern Light, White Widow, Crystal / White Widow & Afghan soortjes maar heb moeite goede stabiele strains te vinden.

Je word doodgegooid met aanbieders maar tot nog toe mijn beste ronde Northern Light gedraaid met huismerk zaadjes :blink:

 

Super Skunk feminised haal ik reeds van Sensi, knappe prijs, goede opbrengst, compacte toppen en een ontzettend lekker "zacht" smaakje.

 

Zijn er hier mensen die hetzelfde ervaren hebben met een feminised NL, WW, Crystal / WW of Afghan variant van

bepaalde breeder(s) en mij in die richting kunnen sturen zodat ik kan stoppen met het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Er zijn zoveel aanbieders dat (als je pech hebt) je jaren bezig kan zijn met zoeken voordat je die ene heb gevonden.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen ervaring met Super Skunk van Sensi en ben daar net als jij ook erg tevreden over. Of zaad nou helemaal accuraat te reviewen is heb ik mijn twijfels bij, want de ene pheno is de andere niet. Het heeft ook een geluksfactor, want het zaadje moet ontkiemen, geen hermafrodiet worden, klaar zijn binnen de aangegeven tijd en compacte toppen geven. Als dat bij negen kwekers goed gaat en bij de tiende niet, is het zaad dan verkeerd of heeft de tiende kweker pech?

 

Wanneer ik een old school soort kweek zal ik weer te werk gaan zoals bij Super Skunk. Zoeken welke breeder eerst was en wat de reviews op kweekfora zijn. Hoe de kweekervaringen waren en ook lees ik de rookverslagen. Dan heb je een aardig beeld van wat je mag verwachten. De Super Skunk voldeed althans aardig aan het internetprofiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dol op wit soortjes, vooral Northern Light, White Widow, Crystal / White Widow & Afghan soortjes maar heb moeite goede stabiele strains te vinden.

Je word doodgegooid met aanbieders maar tot nog toe mijn beste ronde Northern Light gedraaid met huismerk zaadjes :blink:

 

Super Skunk feminised haal ik reeds van Sensi, knappe prijs, goede opbrengst, compacte toppen en een ontzettend lekker "zacht" smaakje.

 

Zijn er hier mensen die hetzelfde ervaren hebben met een feminised NL, WW, Crystal / WW of Afghan variant van

bepaalde breeder(s) en mij in die richting kunnen sturen zodat ik kan stoppen met het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Er zijn zoveel aanbieders dat (als je pech hebt) je jaren bezig kan zijn met zoeken voordat je die ene heb gevonden.

 

Ik kan je vertellen dat ik alles behalve tevreden was over de white widow autoflowering van spliff seeds. Vern**k je tijd niet aan dit soortje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant om het gesprek te volgen tussen mensen die juist iets professioneler kweken:P.

 

M'n echte interesse werd eigenlijk gewekt door de mensen die hier over Orange Bud praatten. Ik was vroeger écht wel fan van deze soort. Iemand die me de weg kan leiden naar zaad van deze soort? Of iemand een idee of er ook autoflowers bestaan van Orange Bud(of variant als het echt niet anders kan)?

Ik herinner me nog dat ik vroeger altijd in de Riff in Tilburg deze soort kon kopen. En dat was wel degelijk de échte. Zeker bij bepaald licht/flits kon je op de foto's duidelijk een veel oranjere tint onderscheiden dan bij andere wiet.

 

Over witte soortjes, wanneer catalogeert men wiet onder wit soort? Want lijkt me toch dat ze allemaal wel op z'n minst een beetje wit worden door de trichomes:P?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...