Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dutchblower

Hoe Het Beste Cbd Olie Onttrekken Uit Vezelhennep

Recommended Posts

mijn eerste topic

 

Ben voor het eerst bezig met cbd olie , heb al wel thc olie gemaakt dmv alcohol maar dit is nieuw voor mij

mijn vraag is heb hier een aantal zakjes met topjes van vezel hennep maar hier zit nog al wat zaad in wat kan ik nu het beste doen om het maximale cbd er uit te krijgen?

 

Fijn malen en dan trekken door alcohol?

of in zijn geheel direct door alcohol .

 

Kan het ook gelijk in olijf olie en dan een paar weken laten staan.

 

wil graag het maximale cbd er uithalen.

en hoeveel gram topjes ben ik nodig voor ongeveer 10 ml.

 

 

gr : dutchblower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom enkel cbd en waarom met hemp ? Hemp bevat minder dan 25ppm cbd (0,0025%) en enkel cbd heeft niet om te zeggen geen enkele medische meerwaarde maar toch een mindere waarde dan olies met zowel thc en cbd,... .

 

En voorop je vraag te antwoorden kan gewoon zoals bij andere olie-extracten

 

Greetz alki

 

Edit: hemp is maar het simpele neefje van wiet

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alki

 

In deze toppen zit toch het cbd waar men de cbd olie van maakt?

De velden die hier zitten worden onder anderen hier voor gebruikt .

 

Is er iemand die mij hier antwoord op kan geven , de velden hier bevatten tussen de 2.5 en 5 % cbd dat zit in de toppen.

 

Alleen ik weet nu niet of hoe ik dat het beste uit de toppen kan krijgen.

 

Of ben ik nu helemaal mis !!

 

Edited by dutchblower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van hemp wordt hemp-olie gemaakt, het zou natuurlijk ook wel kunnen gaan om een kruising tussen hemp en een wiet soortje dat veel cbd en een bijna verwaarloosbaar % aan thc maar daar durf ik me niet over uitspreken.

 

Hemp olie word in vele natuurwinkels onterecht als cbd-olie gelabeld dat dan weer wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er hasj van kloppen en daar je olie van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hennep heeft meestal 0.5 tot 5% cbd, hoe verder van nederland je ze haalt hoe beter maar ook dat niederhemp moet lukken voor cbd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje

 

Jij heb het over hasj van kloppen .? Hoe ik dat van deze . Hier zitgeen thc in.

 

Zou ik deze ook eerst even voor 15 minuten in de oven moeten doen?

 

Of even in de diepvries.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt me dat je de kristal af ka kloppen net als wiet.

ja nachtje in de vriezer en dan draaien.

in de oven; dat kun je doen.

je kunt ook naderhand decarboxyleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er USO-31 op die velden staat, heb je geen CBD in de toppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had 50 gr topjes van vezel hennep heb deze nacht in diepvries gedaan.

Volgende dag half liter alcohol er op. Kwartiertje schudden en roeren .

 

Gefilterd dmv panty kousje daarna door koffie filter bleef een heel mooi

Lichtgroen vloeistof over.

 

Deze in de rijstkoker en laten verdampen , maar er bleef iets van 1 a 2 gram olie over.

Deze aan gelengd met kocos olie , smaak is goed licht van kleur.

 

Mijn vraag is het is moeilijk te zien doordat je een heel klein bodempje olie in de rijstkoker hebt

Of alle alcohol is verdampt heb er 2× paar drupjes water bij gedaan. Maar bleven in mijn ogen wat bubbeltjes over.

 

En had ik de topjes wat langer in de alcohol moeten trekken? Bijv halve dag of dag?

 

 

Alvast bedankt voor de antwoorden

 

Dutchblower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de topjes nog hebt dan kun je ze nog een keer weken in de alcohol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 95/99 zou 15minuten wel voldoende zijn, misschien langer omdat het 'hennep' is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 95/99 bedoel je?

 

Hoedenk je over die bubbeltjes die over blijven in zo'n klein beetje olie , is moeilijk te zien of dat nog alcohol is of.?

 

 

Dutchblower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hufff

 

Je bedoeld % !

 

Ja 96% maar volgens mij kan dit niet op de zelfde manier gemaakt worden dan wiet olie .

 

Ok of ik ben mis , daarom ook mijn vragen , normaal 50gr wiet hou je iets van 3 tot 5 ml pure olie over .

 

Maar met cbd topjes nog niet 1 ml.

 

 

Dutch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone landbouw hennep is bedoeld voor vezel, zaad of hennephout van te maken.Om aan de richtlijnen te kunnen voldoen om hennep te mogen telen is bij veel variëteiten het gehalte aan cannabinoiden terug gebracht, dus het kan wel kloppen dat je veel minder overhoudt aan olie dan wanneer het van gewone wiet gemaakt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil liefs mijn halve kilo hennep niet verklooien 1× per jaar heb ik kans om deze topjes te plukken/knippen en zelf olie maken.

 

 

Dutch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke varieteit is het nu eigenlijk dat je geoogst hebt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konopi

 

Het wordt hier in 2faces gemaaid 1 voor vezels de rest voor voor zaad en verder doel einden, en deze boer maakt er ook olie van met percentages van 3.25 en 5 % cbd hij verkoopt het ook . Dus daarom weet ik dat dat wel goed zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hoogste wat hier verkocht wordt is 4% CBD.Ben nog nergens 5% tegengekomen & heeft die het ook laten testen bij een goeie lab?

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij wel hij verkoopt, 3.25 en 5 % . het komt wel van de velden hier en via co2, maar met alcohol moet het toch ook lukken.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je met de bubbels niet helpen. Maar als het pure alcohol is hoef je, je niet zo druk te maken. Wat je wel kan doen als zeker wil weten dat alle alcohol verdampt is. De olie op een warme plek neer zetten dan verdampt de rest van zelf. In de winter bijvoorbeeld een dag op de verwarming of daar vlakbij zetten. Nu op een zonnige vensterbank bijvoorbeeld...

 

Wat het weken betreft zou ik wat verschillende dingen uitproberen. Zo als ik al zei kun je de topjes nog een keer door de alcohol halen. Je kan nog een tweede trek doen met nieuwe topjes en die wat langer laten trekken 1 uur en vergelijken. Ook deze topjes zou je nog een tweede keer kunnen weken en dan nog wat langer en kijken wat je eruit haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcohol dient ook als conserveringsmiddel, maar een ander vraagje, test die boer zijn olie ook op zware metalen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...