Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gtti

Een Aantal Vragen Over Eb/vloed Systeem

Recommended Posts

Ik ben gestopt met de camera. Wel mooi zo'n warmte foto. Hoe heb je die gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boef, waarom gestopt ? (ik ben er nooit aan begonnen omdat ik in twijfel trek of het metingen nauwkeurig genoeg zijn, en of het dimmen van het licht bij een verkeerde vpd de juiste oplossing is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gebruik ik om de temperatuur bij de toppen te meten.

 

c12ltgh_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boef, ik gebruik de Seekthermal camera, gewoon te koppelen aan je iPhone/Android telefoon. In eerste instantie gekocht om te kijken of ik geen hot spots had op m'n dak. Maar nu gebruik ik het vooral om te kijken hoe warm m'n bladeren zijn.

 

Ik denk dat de PT camera pas nuttig is nadat je hele ruimte bedekt is met bladeren, anders dim je je lampen op de temperatuur van je potten.

 

Gelukkig kan je nog handmatig dimmen/boosten.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe een vraagje tussendoor, zou ik bijvoorbeeld dagelijks 3-4cm eb/vloeden i.p.v. om de dag 10cm? Ik ben nu bezig met een timer a-la-Racker stijl (zie link), als ik beide ruimten tegelijk kan vloeden zou het beter uitkomen i.v.m. de grootte van m'n vat.

De wortels zijn nu mooi onder de potten uit gekomen.

 

http://www.wietforum.nl/topic/76093-weer-een-kastje/

 

Alvast bedankt!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen vloeden doe je juist minder. Ligt eraan hoe hoog. Heb het zelfs met 1x in de week gedaan.

 

@boef, waarom gestopt ? (ik ben er nooit aan begonnen omdat ik in twijfel trek of het metingen nauwkeurig genoeg zijn, en of het dimmen van het licht bij een verkeerde vpd de juiste oplossing is)

 

Bracht mij niks vond ik. Soms rare waardes op en neer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee boef dat bedoelde ik niet, ik wil het water wel wegtrekken. Dus dagelijks eb en vloed.

 

Heb het gisteren geprobeerd, maar omdat de potten nu zijn verhoogd komt het water niet goed bij de potten, dus moet weer een pomp bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke dag eb/vloed kan wel maar ik zou dan korter erin laten staan ,bv 15m . (ik doe het zelf op growcubes de eerste ronde ,growcubes zijn nog luchtiger dan rfx ,na 1 ronde worden de blokjes wat ronder en nagenoeg gelijk aan rfx)

 

meeste doen om de dag eb/vloed of 2 dagen niet vloeden 1 dag eb/vloed etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar haal je die growcubes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_29226_19266_97287.jpg

 

gallery_29226_19266_40999.jpg

 

Temperatuurcamera en LV sensor geijkt, de VPD klopt weer. Alles loopt mooi synchroon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilango, growcubes bij tuinderwinkels ,benfried ,brinkman , horticoop etc

maar als je in growshop vraagt kunnen ze ook bestellen via HGP (groothandel growshops)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilango, growcubes bij tuinderwinkels ,benfried ,brinkman , horticoop etc

maar als je in growshop vraagt kunnen ze ook bestellen via HGP (groothandel growshops)

 

Welk formaat gebruik jij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eb/vloed timer is binnen en hij is ingesteld, ging makkelijker dan ik dacht.

 

De timer heeft 4 uitgangen, A, B, C en D.

A is vloed pomp

B is retourpomp 1

C is retourpomp 2

D is circulatiepomp+voedingscomputer+vatverwarmer.

 

Ik ga toch even eigenwijs doen, ik ga dagelijks vloeden en kijken hoe ze het doen. Ik wil naar een vpd van 1.5 vanaf dag 21. Ik vind dat ze toch te droog staan bij om de dag vloeden, vooral met die kabelgoten onderin drainen de potten veel meer. Misschien komt het omdat het water niet lang genoeg staat. Vloeden kost 15 min, terugpompen 15min. Ik pomp direct terug.

 

Ik krijg nog steeds te hoge drain waarden, de EC gaat wel goed, 1.6 in 1.4-1.5 uit, maar pH 5.4 in en 6.4 uit. Ik meet de drain direct na het vloeden. Ik ga voorzichtig een puntje lager, kijken wat het doet.

 

Binnenkort update met foto's, stay tuned!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef standaard 5.0 ph omdat bij mij overal de ph hoog terug komt.

 

heb je die timer laten maken of is het ergens kantenklaar te koop?

 

ga je een verslag bij houden?

Edited by knakenpoetser
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 5.0 en lager verandert toch de structuur van je steenwol, waardoor je pH nog hoger terug komt?

 

Je kunt het kastje heel makkelijk zelf maken.

Je bestelt online gewoon de Müller sc88.40 pro. Je koopt een kastje met een din rail waar hij in past en een paar wandcontactdozen. Half uurtje werk. Alles afgekeken van Racker :P er stond in zijn topic niet welke type relais het was, dus was er wel ff zoet mee.

 

http://www.wietforum.nl/topic/76093-weer-een-kastje/

 

Ik ben nu op zoek naar een veilige netwerk camera, zodat ik alles live kan volgen. Elke tent een camera en een camera om de pH EC en dimlux controller af te lezen op afstand.

Elke keer als ik het huis uit ben hou ik m'n hart vast, ik wil een beetje gemoedsrust.

 

Maar die dingen worden wel eens gehackt, hebben jullie goede suggesties? Tips om de boel te beveiligen?

 

Was eigenlijk niet gepland, maar ik ga er een verslagje van maken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder de 4.5 ph gaat steenwol beschadigen ,dezevalt dan uitmekaar.(met de ph doet het verder niks)

5.0 is nog ver binnen de veilige marge.

 

kende topic racker wel ,maar ben lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha duidelijk! Leeft Racker nog of zit hij nu ergens op een eiland te chillen? Zie de laatste tijd niets meer voorbij komen van hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag dag 13 op 12/12, ze zijn weer gestrekt als de malle. Ik kan geen kant meer op met m'n lampen. Ik heb een flesje glomeq, (celstrektemmer). Is het wijs om het te spuiten of ben ik te laat?

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je een net spannen? Dan daarmee alles naar beneden drukken, een soort van scrog maar dan makkelijk zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeker spuiten, ze gaan nog een weekje door knallen met een beetje pech.

 

Ik spuit altijd in week 2 celstrek remmer ivm hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerst voor andere generatieve (bloei )acties gaan .

1:temp verschil dag nacht groter maken

2:ec 1 malig verhogen

3:iets langer weg blijven eb vloed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha knaakie. Is het niet een beetje te laat voor die acties, zo houdt hij zijn planten toch niet meer uit de lampen nu ze daar al zowat tegen zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoe hoog zijn planten al zijn .

 

hoeveel dagen 12 u en welke soort ,gtti ?

 

weet wel dat ik sowieso generatieve sturing zou geven , ik heb nog nooit celstrekremmer nodig gehad , maar het 1 bijt het ander niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties,

 

@twiet,

Ik had al een net gespannen, maar ze zijn er dwars dorheen gegroeid.

 

@ Knakenpoetser,

Ze staan nu 14 dagen 12/12, de hoogste plant zit op 115cm (gemeten vanaf bovenrand pot).

Soortje is PP.

Ze zijn nu eigenlijk net zo hoog als toen ik afbloeide de vorige ronde. Ze hebben veel te lang 18/6 gestaan deze keer.

Ik heb een aantal planten geknakt, maar ik kan er niet overal bij. Ik heb daar waar mogelijk de lampen nog verhoogd.

 

Ik denk dat spuiten nu nog m'n eneige optie is.

 

Vandaag hebben ze automatisch eb/vloed gehad met 5.0 pH en 1.7 EC.

Ze hadden een 3 dagen droog gestaan, Ingestuurd 600liter, retour 475liter.

Alles ging super vloeiend en zonder lekkages.

 

 

Afwerking komt nog.

gallery_29226_19240_776361.jpg

 

gallery_29226_19240_1012786.jpg

 

gallery_29226_19240_2586672.jpg

 

gallery_29226_19240_746365.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...